Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Dupa aproape 24.000 km parcursi in aproape toate conditiile posibile pot afirma cu certitudine ca in ECO schimbarile de treapta sunt evident mai putine. Ca si procent nu pot aprecia pentru ca depinde foarte mult de configuratia traseelor, incarcare, dar mai ales de maniera de a conduce. Am capatat suficienta experienta astfel incat sa exploatez cutia facand cat mai putine schimbari posibile.
    Cel putin o zi pe saptamana imi satisfac "damblaua" si folosesc mai mult modul M. La inceput am avut nevoie de o perioada de adaptare cu acest mod dar, odata invatat, este extrem de placut sa iesi uneori din monotonia (ce-i drept foarte confortabila, dar totusi monotonie) schimbarilor automatizate. In plus nici macar nu am temerea ca pot gresi "scrasnind" pinioanele. Va incurajez si pe voi sa folositi fara retinere si acest asa-zis mod manual pentru ca daca nu o faceti nici nu stiti ce pierdeti.
    De asemenea nu am nici cea mai mica retinere de a comuta in mers, oricand am chef, intre D si M.

    Comment


    • @ gabrieln1960 , bune observatiile. Desi "in ECO schimbarile de treapta sunt evident mai putine" ar fi putin interpretabil, in rest foarte corect.

      Si una e sa spui ca "Ca si procent nu pot aprecia pentru ca depinde foarte mult de configuratia traseelor, incarcare, dar mai ales de maniera de a conduce" si cu totul altceva e asta: " foloseste modul ECO , mod in care actuatoarele lucreaza mult , mult mai putin ( aproape jumatate de actionari )".

      Desi e adevarat si ca unu este jumatatea lui doi.
      Last edited by Gil26; 27 May 2020, 16:45.

      Comment


      • Sigur ca poate fi considerat interpretabil pentru ca evident este o opinie strict personala bazata pe experienta proprie (si nu a altora) dobandita per ansamblu in acesti kilometri. Nu-mi pot permite sa emit pareri in numele tuturor si normal ca nu sunt eu detinatorul adevarului absolut. Nu am detaliat pentru ca asa nu mai terminam de scris nici la pastele cailor. Sunt situatii in care modul ECO schimba mai repede (de exemplu la accelerare rapida schimba a cincea mai repede decat fara ECO activat) dar si pastreaza treapta mai mult la retrogradare. In schimb pe traseele montane schimba mai rar cu ECO activat dar si aici este in functie de maniera de a conduce a fiecaruia dintre noi.
        Sfatul meu (chiar daca nesolicitat) ar fi ca fiecare sa experimenteze ori de cate ori are ocazia pentru a invata sa-si exploateze masina cat mai eficient posibil. In mod categoric pe mine cutia asta m-a ajutat sa invat cum se conduce mult mai fluent si mai economic decat o faceam inainte.

        Pe colegul cu parcarea la -4 l-as sfatui, daca imi este ingaduit, sa incerce sa foloseasca modul M mergand constant in treapta a doua doar cu un control fin din acceleratie pentru ca nu exista niciun risc de oprire a motorului ca la o cutie manuala clasica. In cel mai rau caz cutia retrogradeaza o treapta singura si poate merge asa chiar si fara accelerare, bineinteles in functie de gradul de inclinare al drumului. Sau daca vrea sa mearga un pic mai repede dar tot in manual cu a doua o sa creasca ceva turatia motorului.

        Cat despre frictiunile dintre diversi membri ai forumului, pentru mine sunt regretabile si consider ca nu aduc niciun castig celor care asista la aceste "dueluri". Eu va stimez si va apreciez pe toti cei care aduceti "plusvaloare" acestui forum si as prefera sa nu ma amestec sau sa nu fiu amestecat in micile voastre "razboaie".
        Last edited by gabrieln1960; 27 May 2020, 17:41.

        Comment


        • Foarte corect, pertinent si bine scris. As mai completa: ca intotdeauna.
          Iar sfaturile si experienta ta sunt binevenite pentru toata lumea. (eu am invatat foarte multe din ele).

          Comment


          • In modul normal (non ECO) tine treapta 2 toata parcarea. Nu e nevoie sa trec in M.

            Comment


            • Domnilor, se pare ca trebuie sa ne multumim cu ce avem, cu acest easy-r. Masinile noastre au iesit sau se apropie (cazul meu) de iesirea din garantie, poate in viitor voi lua in considerare sa aduc modificari analizate pe aici la ambreiaj, la cutia de viteze, etc..Pana una alta, sa speram ca Dacia va pune pe noile modele care vor iesi in toamna o cutie automata mai buna, un CVT sau un EDC, ca la un DSG nu pot spera

              Comment


              • Pana la urma, cea mai la indemna si ieftina optiune pentru trepidatii ramane calibrarea.

                Comment


                • As mentiona totusi ca sunt si destule CVT-uri, EDC-uri, DSG-uri,.... cu probleme (se pot citi "discutiile" despre ele). Deh, epoca consumerismului.

                  Comment


                  • Eu pentru gabrieln1960 as avea o rugaminte. Pentru ca tot detine un ELM si foloseste Torque, l-as ruga daca e dispus, sa instaleze ECU Tweaker si sa faca o captura de ecran cu valorile cutiei de viteze, exact ca in captura mea de mai jos. Apoi sa ia o noua captura peste o saptamana sau chiar doua. Sunt curios daca valorile raman identice, sau se modifica.
                    Eu din pacate nu mai pot face acest test, deoarece am facut deja calibrarea si observ ca valorile revin incet la cele initiale. In continuare cred ca dupa calibrare, noile valori trebuie si scrise atat pentru cutie cat si pentru ambreiaj.
                    Attached Files

                    Comment


                    • Originally posted by Gil26 View Post
                      As mentiona totusi ca sunt si destule CVT-uri, EDC-uri, DSG-uri,.... cu probleme (se pot citi "discutiile" despre ele). Deh, epoca consumerismului.
                      Cica la cutia dublu ambreiaj la nemti se numeste la DSG, la francezi zice EDC tot aia e,

                      hai ca mai citim si noi astia cu scoale putine, chiar daca mai rar... google citire ...

                      oricum e mare distanta fata de robotizatele voastre care va tremura maselele in gura dentistii sa traiasca ca au clienti !!
                      Last edited by george.sce; 29 May 2020, 14:11.

                      Comment


                      • Corect. Dar nu e vina mea ca au denumiri diferite, sunt pe masini diferite,....(si eventual probleme diferite).

                        Comment


                        • Originally posted by nickey1982 View Post
                          Pana la urma, cea mai la indemna si ieftina optiune pentru trepidatii ramane calibrarea.

                          asta daca si numai
                          daca ai cu ce, ai cu cine si numai daca iti iese cu bine si pina la capatul ala fericit!
                          ca daca nu...

                          Comment


                          • Ai dreptate, dar pana acum au fost doar reusite. Eu nu prea vad loc de greseala, dar totul e posibil.

                            Comment


                            • @ devreg mi-ai mai facut o seara frumoasa Cam asta ar fi "actul" cu robotizata (iar finalizarea conteaza).

                              Si lasand gluma,..... sinteza este foarte buna.... si din pacate pentru unii si foarte adevarata.

                              Ah, da, referitor la "robotizatele voastre care va tremura maselele in gura" eu nu am ajuns inca la dentist (cel putin deocamdata), iar ca mine mai sunt cativa (chiar si cu JS3).
                              Habar n-am, om avea maselele mai bune? Dar dupa principiul sa ii cada si maseaua vecinului, cine stie, poate or "pica" toate odata
                              Last edited by Gil26; 29 May 2020, 20:13.

                              Comment


                              • Originally posted by nickey1982 View Post
                                Ai dreptate, dar pana acum au fost doar reusite. ........
                                ......partiale.

                                "capatul ala fericit" cred ca ar fi lipsa totala a trepidatiilor.

                                Demonstratia foarte scurta a lui devreg sintetizeaza discutiile de pe pagini intregi ale acestui topic.

                                Cu umilinta as sublinia doar conditia necesara dar nu si suficienta: sa "ai cu cine". Insa si restul merita recitite.
                                Last edited by Gil26; 29 May 2020, 22:43.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google