Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by SSC42 View Post
    Am ajuns la 7000 de km. Trepidatiile deocamdata am invatat sa le controlez (asa imi place sa cred) adica folosesc si frana de mana trasa un dinte, si a 2-a manual, si alte metode descrise deci momentan pare sa fie ok. Ceea ce insa ma deranjeaza destul de mult este frana de motor si retrogradarea treptelor. Daca ma aflu in treapta a 4 de exemplu si iau piciorul de pe acceleratie, masina intra in frana de motor cu un mic soc, adica nu face o frana de motor lina. Apoi daca incerc sa apas din nou acceleratia oricat de usor,(masina fiind tot in treapta a 4-a), masina are o mica smucitura si apoi incepe sa accelereze. Si acest lucru e si mai vizibil in treptele mici. Am facut tot felul de probe, am incercat sa acelerez mai scurt si brusc sau mai lent si progresiv.... degeaba. De cate ori iau piciorul sau asez piciorul pe acceleratie se simte clar un mic soc, o smucitura. E o senzatie ca nu poti sa controlezi cu finete masina. La fel se intampla si la retrogradarea treptelor, cand trece intr-o treapta inferioara se simte foarte clar acest lucru, ca si cum te da in nas. Schimbarea in treptele superioare e mult mai ok. Toate aceste lucruri am crezut ca se intampla doar dimineata cand motorul e mai rece. Dar am observat ca acelasi lucru se intampla si cand trebuie sa plec de la munca dupa 8 ore si masina a stat in soare la 30 de grade (desigur ca dupa 8 ore se poate considera ca motorul e tot rece). Am mai observat ca daca am drumuri mai lungi de facut, adica peste 4-5 km, masina intra intra intr-un regim de functionare acceptabil si se comporta mai binisor. Dar din pacate eu am drumuri foarte scurte, pana la serviciu am doar trei km, pana la Kaufland sau Lidl am vreo 2 km....
    Cu vechiul logan de 1.6 faceam exact aceleasi drumuri dar niciodata nu am simtit acest disconfort la accelerare sau in frana de motor, masina pur si simplu are o frana de motor foarte lina, apoi accelereaza la fel de lin.... fara sa ating ambreiajul si fara sa-i smucesc pe cei din masina. La voi se intampla acest lucru? Repet, nu vorbesc despre trepidatiile de la plecarea de pe loc.
    0,9TCe nu are inerție, e motor mic, frecări reduse, în plus e total din aluminiu se încălzește ușor și cedează foarte repede căldura asta așa ca și comparație cu 1,6MPi.
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • Ma bucur cand cineva mai posteaza pe acest topic. Eu intotdeauna am fost placut surpris de cat de lin face retrogradarile, mult mai lin de cat as putea eu sa le fac (fara sa eliberez ambreiajul cu viteza melcului). Chiar si in manual daca incerc frana de motor, schimbarea e foarte lina si frana de motor foarte slaba (motor benzina, e de asteptat).
      Eu n-as putea spune ca am observat simptomele descrise de tine, poate doar un mic zvac in treapta a 5-a, daca turatia e foarte scazuta, gen 1500 de RPM, care cred ca e normal si nederanjant.
      Daca ar fi dupa mine, dar stiu ca o sa imi sara colegii in cap, strict pentru finetea cu care schimba treptele in sus sau in jos, ti-as recomanda o recalibrare. Sau varianta, mers la reprezentanta si prezentata problema.

      Comment


      • Originally posted by t0rquemada View Post

        0,9TCe nu are inerție, e motor mic, frecări reduse, în plus e total din aluminiu se încălzește ușor și cedează foarte repede căldura asta așa ca și comparație cu 1,6MPi.
        Si inca ceva Loganul 1,6 MPi are aceeleratie pe cablu, iar 0,9 TCe are acceleratie electronica. Nu stiu cu care din ele ai un control mai bun sa poti accelera foarte fin, dar poate si asta e o diferenta care poate explica comportamentul descris de tine.

        Comment


        • Da, exista diferente fizice si elecronice intre cele doua motoare . Intrebare simpla . De ce nu au aparut vibratiile decat dupa un anumit numar de Km ( aici cca, 7000 ) ? Raspunsul ar trebui sa fie simplu , nu ?
          PS. Si daca acceleratia este electonica sufera modificari in functionare ? La cele pe cablu , se mai intinde , se mai gripeaza dintr-o lubrifiere insuficienta , mustati , etc. Dar la asta pe potentiometre ce s-a intamplat dupa 6 - 7 000 de km ?
          Last edited by georgstelsib; 22 May 2021, 13:42.

          Comment


          • Originally posted by nickey1982 View Post

            Si inca ceva Loganul 1,6 MPi are aceeleratie pe cablu, iar 0,9 TCe are acceleratie electronica. Nu stiu cu care din ele ai un control mai bun sa poti accelera foarte fin, dar poate si asta e o diferenta care poate explica comportamentul descris de tine.
            Ai (1,6MPi) K7M710 euro4 pe cablu și K7M812 euro5 cu clapetă pe Logan I ph2, Lodgy, Dokker și Renault Logan II ph1
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • Voi raspunde pe rand... Nu am schimbat loganul, are doar 75000 km asa ca il am in continuare si sunt foarte multumit de el. Nu fac comparatie absolut deloc intre cele doua masini pentru ca stiu ca sunt lucruri total diferite. Incercam doar sa descriu senzatia diferita pe care o am cand conduc cele doua masini si cred ca mai degraba frustrarea ca nu reusesc sa controlez la fel de frumos Sandero cum reusesc sa controlez loganul. Transmisia Easy-R am ales-o pentru ca a costat doar 500 de euro in plus si voiam sa vad personal daca reprezinta un plus de confort considerabil sau nu. La vremea respectiva multi au spus ca nu merita sa platesc bani in plus, ca nu ma doare piciorul sa apas un ambreiaj si sa trag de un schimbator. Acum dupa un an si jumatate in care am vazut ce mult conteaza sa ai permanent un picior odihnit (uneori chiar ambele - cu pilotul automat), fara grija la semafoare de a o scoate pe liber sau de a baga in viteza cand e verde, si nici sa tii o mana ocupata pe schimbator, a devenit clar pentru mine ca nu ma voi mai intoarce niciodata la manuala. Parerea de rau e ca nu reusesc sa am un control mai fin asupra masinii, dar asa cum a spus si t0rquemada .. motor mai mic, inertie mai mica, aluminiu.. devine intr-adevar mai greu sa controlezi totul dintr-o singura pedala. Ma gandeam ca poate alti colegi care au mers mai mult cu acest motor si aceasta transmisie au mai experimentat alte moduri sau metode de condus prin care sa controleze mai bine masina. Vreau sa va povestesc o intamplare petrecuta in urma cu o luna. Fiind pe autostrada, viteza 110km/h, pilot automat, am atins din greseala schimbatorul care a trecut in N. Pe moment nu prea am stiut ce sa fac, mi-era cam teama sa cuplez transmisia cu masina in mers la viteza aia, ma gandeam sa opresc pe dreapta si sa plec de pe loc ... pana la urma viteza ajunsese la 80, am tras schimbatorul in D... nu s-a intamplat nimic ba chiar am activat din nou pilotul care isi pastrase setarea si am revenit la 110. Mi-am amintit ca am mai citit pe acest topic ca au mai patit si altii asa ceva si nu s-a intamplat nimic. Acum nu stiu ce s-ar intampla pe termen lung daca as decupla cutia in mers, de exemplu prin oras cand e semaforul rosu, as fi tentat sa o scot pe liber ca sa evit acele mici socuri din timpul retrogradarilor.
              Legat de vibratiile care se simt in caroserie, volan, scaune, portiere, bord ele au existat de la inceput nu au aparut acum, dar nu am spus nimic despre ele fiindca eram prea preocupat de cutie si de celebrele trepidatii la plecare de care vorbeste toata lumea. Insa dupa un an si jumatate mi-am dat seama ca de fapt vibratiile si turatia oscilanta de la relanti ma deranjeaza mai mult decat cutia in sine.
              Interesant este ca m-am urcat intr-un Ford Fiesta 2019, versiunea cheala (nivel de echipare Trend parca), am pornit motorul, stat pe loc la relanti 2-3 minute, plecat o tura prin cartier, revenit pe loc si.... surpriza ... nu am simtit nici o clipa nici cea mai mica vibratie, am pus mana pe bord, pe volan, pe portiere, pe scaune... absolut nimic. Am inteles ca si pe la Hyundai i 20 la fel... deci se poate. Ma gandesc ca poate acolo s-a investit mai mult, alte tehnologii, alte volante, alti suporti de motor, alta antifonare, alte materiale de interior.... nu stiu...

              Comment


              • La o cutie manuala daca scoti pe liber din treapta a 5-a si apoi recuplezi la loc, desigur eliberand cum trebuie ambreiajul, nu se intampla nimic, nu? Nu vad de ce s-ar intampla ceva la o cutie automata? De exemplu ce se intampla daca de la 110 km/h franezi cu pedela la fund? Banuiesc ca scoate tot pe liber, ca nu are timp sa retrogradeze pana in treapta 1 nu?
                Si sa nu uitam, cutie e pilotata de calculator, iar asta inseamna ca orice comanda e mai intai analizata si data mai departe catre hardware, doar daca indeplineste conditiile si poate fi executata in siguranta. De exemplu, nu cred ca trebuie indeplinita nicio conditie pentru a scoate pe liber (din nou ca la manuala, poti scoate oricand pe liber), dar in cazul tau, daca ai fi incercat mai departe sa treci cutia in R, calculatorul ar fi vazut ca viteza masinii e mai mare decat 0 km/h si nu ar fi dat mai departe comanda, iar pe display ar fi clipit R.

                Comment


                • Originally posted by SSC42 View Post
                  ...Acum dupa un an si jumatate in care am vazut ce mult conteaza sa ai permanent un picior odihnit (uneori chiar ambele - cu pilotul automat), fara grija la semafoare de a o scoate pe liber sau de a baga in viteza cand e verde, si nici sa tii o mana ocupata pe schimbator, a devenit clar pentru mine ca nu ma voi mai intoarce niciodata la manuala.
                  Asta a fost si ”alegerea mea”, iar timp de 31 de ani am condus doar masini cu transmisie automata (diferite tipuri) si motorizari (motoare de la 4500 la 1200 cmc), apoi nu cred ca trebuie sa te ”justifici”, oricum unii colegi se pare ca nu prea au inteles si ”La voi se intampla acest lucru? Repet, nu vorbesc despre trepidatiile de la plecarea de pe loc” dovada si:
                  Da, exista diferente fizice si elecronice intre cele doua motoare . Intrebare simpla . De ce nu au aparut vibratiile decat dupa un anumit numar de Km ( aici cca, 7000 ) ? Raspunsul ar trebui sa fie simplu , nu ?
                  PS. Si daca acceleratia este electonica sufera modificari in functionare ? La cele pe cablu , se mai intinde , se mai gripeaza dintr-o lubrifiere insuficienta , mustati , etc. Dar la asta pe potentiometre ce s-a intamplat dupa 6 - 7 000 de km ?
                  Toate cele bune! (si mai ales fara "vibratii")
                  Last edited by 77sky; 22 May 2021, 22:02.

                  Comment


                  • Si pentru ca am citat postul #6064 (cu multe ”intrebari”), despre ” la asta pe potentiometre” atasez un document cu valori de referinta si procedura de diagnosticare plus o captura cu locatia acestuia.
                    Iar despre ”De ce nu au aparut vibratiile decat dupa un anumit numar de Km ( aici cca, 7000 ) ? Raspunsul ar trebui sa fie simplu , nu ?” atrag din nou atentia asupra unui alt ”cablu”, despre care s-a scris inca de pe la inceputul topicului:
                    O posibilă problema la cei cu trepidații poate veni de la ansamblul actuator-cablu, mai precis cablul se poate întinde (se poate face o comparație cu cablurile de frână schimbător/frâne de la bicicletă, în timp se întind)
                    (postul #409: https://www.loganclub.ro/forum/forum...20#post2450420 )
                    Iar multi alti colegi au mentionat aceasta actionare oferind destule informatii interesante si utile (si eu in ultima perioada am scris de cateva ori despre acest lucru). Reatasez o captura cu acest cablu fizic pe masina la un JS3 si alte capturi din documentatia JS3 (plus comparatia care am mai facut-o cu TS4). Asta pentru cazul cand\daca va trebui sa fac ”trimitere” catre toate aceste posturi.

                    Sa auzim numai de bine! (si nu doar de probleme pe acest topic)
                    Attached Files
                    Last edited by Gil26; 23 May 2021, 06:31.

                    Comment


                    • Un alt element al lantului cinematic despre care s-a discutat destul de mult si pe acest topic este rulmentul de presiune. La unii colegi acesta a fost schimbat impreuna cu ambreiajul, la altii nu sau nu se stie. A fost si un coleg care a avut masina imobilizata din cauza acestuia. In posturile #6050 si #6051 s-a oferit si ”putina informatie noua, de pe forumul german”, cred ca interesant ar fi fost postul dintre cele citate (de aceea am oferit link-ul direct): https://www.dacianer.de/threads/kupp...51/post-926433 in care se precizeaza si ”efectele necunoscute” in timp ale gresarii (asa cum bine s-a scris si pe aici despre impuritati si mizerie) dar mai ales tolerantele arborelui si uzura mecanica a acestuia, as adauga eu chiar neuniforma.
                      Alt element despre care s-a discutat foarte mult in cele 404 pagini (unele posturi au fost si de ”umplutura” cu proverbe, zicatori, jigniri, etc.) desigur ca este ambreiajul, mai ales calitatea acestuia si materialele antifrictiune, s-au schimbat destul de multe pe garantie (unii colegi chiar 2-3). S-a discutat si despre inlocuirea celui Valeo cu unul mai calitativ Sacks, Luk, Exedy, etc. Pe langa link-urile oferite de pe forumurile straine mai fac trimitere la unul cu AMT-ul de la Lada (din pacate pe forumurile straine se gasesc mai multe informatii si date): https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/do-...lada-xray.html mai ales pentru grosimea diferita a acestora si saibele de compensare (iar aici ii amintesc si pe cei din Odorheiul Secuiesc care nu au reusit conversia ambreiajului lor si recalibrarea).
                      Alt element este actuatorul, s-a discutat mult si despre el, am scris si despre cele cu tija rupta la JS3, destul de recent a fost si un coleg de forum care a patit acest lucru. Aici intra desigur si cursa acestuia, softul si mai ales ”recalibrarile” despre care s-a discutat iarasi destul de mult, am oferit si cateva tabele si grafice referitoare la comportamentul in functionare si constanta in timp (mai ales ale actionarii hidraulice).
                      Tragand linie, asa cum am mai scris cu ceva vreme in urma, ”ecuatia” trepidatiilor la JS3 (dar nu numai, inclusiv la cele ”manuale”) poate avea mai multe necunoscute, acelasi efect poate fi generat de mai multe cauze diferite sau un cumul de factori, iar cine crede ca are ”rezolvarea” magica si universal valabila cred ca se inseala, ramane ca timpul sa confirme sau sa infirme asta. Si desigur ca doresc ca cei care au aceasta problema sa o rezolve cat mai simplu si usor, dar aici ramane intrebarea (si despre asta s-a tot discutat) de ce cei de la Dacia nu au reusit asta, au pierdut timp, bani si mai ales imagine sfarsind prin a renunta la aceasta transmisie.
                      Insa ca si posesor de ”easy-r” (dar TS4) dupa aproape 4 ani si 54k km sunt multumit de ea, functioneaza si se comporta ireprosabil, fara probleme tehnice (si mai ales aceste ”vibratii”), pentru mine (la fel ca si multi alti posesori) aceasta este un ”lucru bun” al celor de la Dacia, la un pret imbatabil (la celelalte ”automate” detinute diferenta era de cel putin 1300-3000 euro, plus ca erau pe echiparile superioare ale modelelor), iar ”baietilor” de la Titu le pot spune: ”Good job, well done!”.
                      Simple opinii, atat si nimic mai mult.

                      Toate cele bune!

                      Comment


                      • si nu a mai scris experimentatul

                        Comment


                        • Originally posted by SSC42 View Post
                          ................Vreau sa va povestesc o intamplare petrecuta in urma cu o luna. Fiind pe autostrada, viteza 110km/h, pilot automat, am atins din greseala schimbatorul care a trecut in N. Pe moment nu prea am stiut ce sa fac, mi-era cam teama sa cuplez transmisia cu masina in mers la viteza aia, ma gandeam sa opresc pe dreapta si sa plec de pe loc ... pana la urma viteza ajunsese la 80, am tras schimbatorul in D... nu s-a intamplat nimic ba chiar am activat din nou pilotul care isi pastrase setarea si am revenit la 110. Mi-am amintit ca am mai citit pe acest topic ca au mai patit si altii asa ceva si nu s-a intamplat nimic. Acum nu stiu ce s-ar intampla pe termen lung daca as decupla cutia in mers, de exemplu prin oras cand e semaforul rosu, as fi tentat sa o scot pe liber ca sa evit acele mici socuri din timpul retrogradarilor.
                          Legat de vibratiile care se simt in caroserie, volan, scaune, portiere, bord ele au existat de la inceput nu au aparut acum, dar nu am spus nimic despre ele fiindca eram prea preocupat de cutie si de celebrele trepidatii la plecare de care vorbeste toata lumea. Insa dupa un an si jumatate mi-am dat seama ca de fapt vibratiile si turatia oscilanta de la relanti ma deranjeaza mai mult decat cutia in sine..............................
                          Nu se intampla nimic. In 4 ani si dupa aproape 32.000 km parcursi in toate conditiile am folosit cutia in toate modurile posibile si merge in continuare la fel de bine. Am decuplat si inainte de semafor stand "pe liber", am stat si cu ea in D tot timpul, am stat la semafor si cu piciorul pe frana si fara picior pe frana dar cu frana de mana trasa, am schimbat din D in M si invers la drum intins, inainte de depasiri, pe serpentine sau cu alte cuvinte, ori de cate ori "mi-a venit mie pe chelie". Singurul lucru pe care-l fac doar in situatii exceptionale este apasarea acceleratiei dincolo de punctul dur. Cam la o saptamana merg in M prin oras si de obicei o las sa schimbe singura descrescator. Eco il dezactivez foarte rar (cand e cazul o fac si in mers) iar S&S il las sa intre in functiune la cateva zile o data, mai mult pentru a verifica daca bateria mai duce. La ralanti este adevarat ca turatia este mai mult sau mai putin oscilanta iar vibratiile motorului in trei cilindri se resimt doar daca pui palma pe bord lucru care pe mine nu ma deranjeaza mai ales ca imediat ce apesi acceleratia dispar cu desavarsire.
                          Mai pun inca o data filmuletul cu paharul: https://youtu.be/Dx6MigQfpdY

                          Comment


                          • Ma bucur sincer cand citesc astfel de posturi, mai ”auzim” si de bine nu doar de probleme si rezolvarea acestora la JS3, de fapt se stie ca am tot respectul pentru colegul gabrieln1960 , posturile sale sunt interesante si utile, le-am citit tot timpul cu interes (inca de pe la inceputul topicului si chiar inainte sa achizitionez masina), nu pot sa uit savuroasa poveste de pe un alt forum cu el si ”bidiviul” sau Sanderica inca de pe la primele ”incalecari”. Nu stiu daca am voie dar pun aici si link-ul: https://forum.softpedia.com/topic/10...#entry21976237 pentru ca in jurnalul sau se pot citi multe alte impresii, detalii, experiente, descrieri, etc. despre Easy-R, si este inca o dovada de succes a acestei transmisii de la Dacia (utilizate si corespunzator, mai ales de un sofer cu experienta).
                            Evident ca subscriu in totalitate si celor scrise acum, poate cu unele mici diferente ce tin si de motorizarea diferita (sau desigur de utilizator), Pe manual am trecut EasyR-ul meu doar de cateva ori doar pentru teste si monitorizari cu diagnoza in rest nu am simtit nevoia, masina a facut ”fata” oricarei situatii si sunt multumit de comportamentul pe automat, modul ECO la mine ramane in continuare dezactivat (am mai scris despre motivele obiective si\sau subiective), si eu S&S il mai las din cand in cand activat (ofera mai multe ”indicii” despre masina fara a mai conecta diagnoza, plus la mine ar mai fi si conditiile regenerarii active a FAP, etc.).
                            Toate cele bune (si sa se adune )!
                            Last edited by Gil26; 26 May 2021, 00:33.

                            Comment


                            • Cu scuzele de rigoare in postul precedent trebuia sa pun ghilimele la ”rezolvarea” acestora la JS3, pentru ca este o diferenta intre a rezolva complet\permanent o problema (”trepidatiile” in acest caz) si a gasi\folosi diverse proceduri\metode de evitare a acestora.
                              Iar referitor la una dintre acestea, pentru cine crede ca el a ”inventat roata” pe acest topic (sau ma rog patinarea ambreiajului, care este ”folosita” de multi soferi in diferite ”imprejurari” de foarte multa vreme) fac trimitere la postul #420 (vezi data postarii): https://www.loganclub.ro/forum/forum...34#post2450434 dar il citez si acum pe coleg (fata de care am tot respectul):
                              O solutie ar fi sa "infigi" masina intr-o bordura mai inalta... dar eu nu voi face asa ceva cu masina mea!
                              pentru ca cine ”propteste” masina in bordura trebuie sa fie putin si "pe invers” ca apoi sa sustina asa ceva:
                              Ce se intampla cand patinezi discul cu frana de mana trasa (tr.I-a) sau la bordura :
                              - se compreseaza arcurile discului (fara bruscare) , deci uzura si riscuri nule
                              - pinionul prizei directe ale cutiei apasa pe dintii pinionului tr.I , fara "lovituri de ciocan" si fara sa se roteasca , deci uzura zero
                              - in continuare se ataca pinionul diferential , tot fara lovituri "de ciocan" , deci uzura transmisiei zero
                              Sa aplici o metoda de voie\nevoie si sa intelegi efectele pozitive si\sau negative este una, dar sa scrii asemenea aberatii ”iexplicand” tot ”pe dos” si altora ”ce se intampla” (si ”ce inseamna asta”) este cu totul altceva.

                              PS (se poate sterge asta daca se considera, dar cam asa cred ca este ”realitatea”): despre oamenii ”destepti”, mai ales pe forumurile auto, semidoctii sunt cei mai ”periculosi”, iar ANFB-ul functional nu aduce ”plus valoare” (ba din contra).
                              Last edited by Gil26; 29 May 2021, 06:22.

                              Comment


                              • Marti ce a trecut, de dimineata, am facut o plimbare de acasa din nordul Bucurestiului pana la Park Lake (15 km) prin centru, trafic moderat. Nu am mers in coloana prea mult, doar ce am stat la semafoare. Cand am ajuns am parcat in subteran, la racoare si am stat vreo 4 ore prin mall. La plecare, pana sa ies din parcarea subterana a trebuit sa opresc si sa virez de vreo 3-4 ori la 90 de grade. A trepidat ca naiba la plecarea de pe loc cu viraj maxim. Pe drumul spre casa a mai trepidat de vreo 3 ori si pe franare. A doua zi si a treia zi am facut drumuri scurte de 3-4 km si a mers perfect de la prima pornire pana la ultima oprire.
                                Cred ca pe langa, temperatura, umiditate si depunerea de praf negru de pe ambreiaj mai conteaza si alinierea planetelor. Am avut o lunga perioada in care avem speranta ca problema s-a rezolvat, dar se pare ca o data cu venirea caldurii si functionarea aproape continua a aerului conditionat, problema a reaparut. Si mai credeam ca trepidatiile sunt influientate si de cum ai mers cu o zi inainte (gen mers bara la bara), dar se pare ca s-a demontat si acest mit (cel putin pentru mine). Cred ca ar trebui trecuta la a 8-a minune a lumii.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google