Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by t0rquemada View Post
    Uau auzim automată, dar nu citim și nici nu cităm tot, care e legătura între Easy-R(JS3) și EDC(DC4) ?!

    PS. Pentru cei care nu știu EDC (DC4) e cutie autoamată dublu-ambreiaj , un fel de DSG,
    Corect, subscriu, si clar ca JS3 (Dacia) # JS3 (Lada) # TS4 # DC4 # DW6 etc. (nu doresc sa fiu offtopic dar chiar daca toate sunt ”fructe” cred ca trebuie tinut cont cand le comparam, caci si chiar intre mere pot sa fie diferente: soi, pret, calitate, gust, etc.)


    Plecarea de pe loc nu tot apropiind un disc de ambreiaj de volanta se face?
    EDC nu e tot un fel de robotizata cu un ambreiaj in plus?
    Fiecare producator a dat un alt nume cutiei, dar principiul de functionare e acelasi pentru toate cutiile cu un ambreiaj sau doua. La plecare de pe loc, ambreiajul se apropie de volanta usor pana cand se lipeste de aceasta. Doar ca ambreiajul e comandat de un actuator si nu de pedala de ambreiaj.
    N-am gasit pana acum nicio cutie cu dublu ambreiaj unde sa nu existe problema trepidatiilor.
    Ca de obicei iarasi fals. Principiul de functionare nu este acelasi, pot aduce destule argumente, inainte de achizitionarea lui Sanderica a fost ”in carti” un Captur EDC (nu mi-a placut, dar ”am cules” destula ”documentatie” despre dublu-ambreiaj pe Renault). Informatiile din link-ul oferit in #6118 sunt unele foarte ”generale” iar colegul @ nickey1982 se pare ca isi bazeaza afirmatia asta complet aiurea pe baza lor (si credeam ca s-a incheiat pe acest topic cu ”explicatiile” aberante ”oferite” celorlalti de genul ”ce se intampla” mai ales cand nu se inteleg notiuni si principii elementare, dar se pare ca ”povestea” continua). Atasez in graba cateva extrase (sunt mult-mult mai multe) din documentatia producatorului Getrag ale carui cutii de viteze se regasesc pe mai mult marci auto (corect, asa este, sub diferite denumiri) pentru 6dct450 (pe DW6, ambreiaj umed, 6 trepte, 450 Nm) plus din cea Renault pentru DC4 (6dct250, ambreiaj uscat, 6 trepte, 240 Nm). Sper ca este destul de clar ca principiul de functionare este diferit de JS3-ul de pe Dacia (vezi si sublinierile, dar repet sunt mult mai multe), insa sunt destul de sigur ca oricum @ nickey1982 va ignora toate acestea si va sustine\crede ”cu tarie” in continuare ca ” e acelasi (lucru) pentru toate cutiile cu un ambreiaj sau doua” si asta egal daca se mai afla si pe modele\motorizari diferite Renault, plus ca sunt de diferite tipuri (dar deh,... si prunele uscate sau ”umede” desigur ca tot fructe sunt si ele).
    La fel si afirmatia ” N-am gasit pana acum nicio cutie cu dublu ambreiaj unde sa nu existe problema trepidatiilor.” este falsa si aiurea, iar asta tot ca de obicei (mai ales atunci cand se generalizeaza fara sa se abstractizeze), ceea ce ”crede” colegul nu este neaparat si adevarat, faptul ca ”n-am gasit pana acum nicio cutie...” nu inseamna ca ”nu exista”. Pot da exemple foarte-foarte multe, am coleg de serviciu care a cumparat un Captur EDC dupa mine, prieteni\cunoscuti cu diferite modele\motorizari\tipuri Renault EDC, colegi de forumuri, etc., cu masini care au chiar peste 7-8 ani si mai mult de 150k km fara absolut nicio problema cu EDC-ul lor. La fel de adevarat insa este ca sunt si EDC-uri cu probleme (recent am ajutat un prieten care avea ”Check the gearbox” pe Megane-ul sau K9K cu EDC).

    Sa auzim numai de bine! (si mai ales despre JS3-ul de la Dacia)
    Attached Files
    Last edited by Gil26; 13 June 2021, 06:12.

    Comment


    • Eu m-am referit strict la plecarea de pe loc care se realizeaza prin frecarea unui disc de ambreiaj (din cele 2) de volanta. Din acest principiu de functionare (frecarea a doua corpuri) pot rezulta (sau nu) trepidatii sau smucituri, in anumite conditii. Mai pun inca o data ce spune Robert Adam https://youtu.be/4ogCevEL358?t=420 (doar 50 de secunde) despre transmisiile cu dublu ambreiaj in general.

      Mai pun o informatie, de pe alt forum, neverificata:

      Am mai facut ceva km si ceva timp cu toata pandemia asta.
      Masina are 48.000km acum si merge ok.
      Anul trecut au schimbat iarasi kitul de ambreaj plus volanta noua.
      Noua volanta e mai grea si ca efect secundar masina a devenit foarte lenesa pe reprize si la plecarea de pe loc.

      Comment


      • Cunosc cazul (sau ma rog necazul) colegului pe care l-ai citat, desigur ca se poate si "generaliza" ce "spune" oricine, si mai ales daca asa\asta se intelege atunci se poate scrie si ca 1=2, dar tocmai ca "frecarea" aceea se face dupa "principii" diferite (as adauga ca si in mod diferit).

        PS: am anticipat ce se va scrie, pana la urma fiecare intelege ce si cum doreste, egal daca este sau nu corect (insa destule din cele ce s-au tot "afirmat" pe acest topic sunt cel putin "amuzante").
        Numai de bine!

        Comment


        • Suntem persoane diferite si gandim diferit, avem logica diferita, e normal ca fiecare sa tina la ideile lui. Daca toti am gandi la fel, nu cred ca ar fi bine. Putem discuta in contradictoriu, atat timp cat ne pastram decenta. Nu am fost niciodata de acord cand colegul care a fost banat te-a injurat sau jignit.

          Nu toate cutiile cu simplu sau dublu ambreiaj trepideaza, dar, datorita conceptului exista acest risc. Daca luam de exemplu acceasi masina cu cutie manuala si punem un sofer cu experienta sa plece de pe loc cu ea, in teorie o sa o faca perfect sau aproape perfect. Cu aceeasi masina, daca repetam experimentul cu un sofer incepator, sunt sanse sa plece cu ea in suturi sau cu trepidatii sau tremuraturi. In exemplul dat, e clar o problema de sofer. Dar, tot soferul poate face adaptari pe care calculatorul unei cutii automate nu le face. De exemplu, daca la o plecare de pe loc, un sofer simte mici vibratii sau tremuraturi, cu siguranta la urmatoarea ambreiere o sa schimbe ceva, ca se se adapteze (o sa ambreieze mai lent, sau o sa apese mai mult pedala de acceleratie).

          Comment


          • Mulțumim domnului Gil26 pentru documentatii si explicatii.
            Totuși păcat ca pe Logan si Sandero nu au fost montate cutii de viteze EDC in trecut.

            Comment


            • Unii nu-și permit un schimb de ambreiaj la o cutie robotizată și noi visăm EDC - daună totală pentru buget în cazul unei defecțiuni, idem pentru CVT.
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • Originally posted by Gil26 View Post
                Ca de obicei iarasi fals. [FONT=Calibri][FONT=Arial]Principiul de functionare nu este acelasi, pot aduce destule argumente,
                A nu se confunda principiul de funcționare cu implementarea tehnica. Principiul de funcționare este fix același: patinare de disc uscat prin presare. Diferențele apar la implementare dar din cauza principiului de funcționare similar toate cutiile sunt predispuse la problemele cu trepidații/vibrații etc. Cutiile mai scumpe au mecanisme ce reduc/elimina aceste neajunsuri dar pana la un anumit nivel.

                Cum scriam acum ceva vreme am un coleg cu cutie DSG (Octavia) ce are problema asta doar ca nu se manifesta așa violent ca la JS3, cel putin nu încă. E o problema cunoscuta mai ales la mașinile conduse exclusiv sau preponderent în mediu urban cu trafic aglomerat.
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • Pana la "proba contrarie" raman la parerea ca JS3 si DC4 (sau chiar DW6) au principii de functionare diferite, bazate si pe componente\elemente mecanice, hidraulice, HW, SW, etc. diferite (plus ca pana si "frecarea" aceea pe care a mentionat-o colegul se face mod diferit). Dar desigur ca aici intervine si "discutia" despre "principii", pana la urma, extrapoland (de la subsistem la sistem sau invers) se poate considera ca practic orice masina are un un motor, o transmisie, directie... care "invart" niste roti, deci toate functioneaza dupa aceleasi "principiu", in consecinta si toate transmisiile acestea pana la urma au acelasi "principiu" de funcionare, asa cum a scris si colegul "tot apropiind un disc de ambreiaj de volanta se face", egal daca chiar pana si subsistemele transmisiei pot functiona dupa principii diferite.
                  Dar OK, asa cum am tot scris fiecare poate "considera" toate astea asa cum doreste.
                  Numai de bine!

                  Comment


                  • Iar unele EDC-uri mai sunt si "umede", asta tot referitor la "principiu" si "EDC nu e tot un fel de robotizata cu un ambreiaj in plus?".

                    Comment


                    • Originally posted by Silviu View Post
                      A nu se confunda principiul de funcționare cu implementarea tehnica......
                      Cu tot respectul, dar cred ca se poate ”considera” si invers: a nu se confunda implementarea tehnica cu principiul de functionare. Iar pentru aceasta cine doreste poate sa analizeze transmisiile JS3, TS4, DC4, DW6, EDC7,.... si sa sudieze (nu neparat din cele pe care le-am atasat, unele documentatii tehnice uneori mai contin si inadvertente) schema cinematica, schema electrica, schema hidraulica (unde este cazul), componentele si modul de functionarea al acestora, formulele de calcul, etc., etc., si cred ca va fi destul de clar ca transmisiile enumerate au principii de functionare diferite si functioneaza diferit (a nu se confunda cu rolul, implementarea sau chiar ”efectul” acestora).

                      Toate cele bune! (si asa cum am mai scris, sa se adune)

                      Comment


                      • Scuze, intreb pentru un prieten, ce-i ala "principiu de functionare" si care ar fi la una si care ar fi la alta? Multumesc.

                        Comment


                        • Propun sa ii spunem mod de functionare in loc de principiu de functionare, poate e mai clar.

                          Comment


                          • De acord (chiar daca si modul de functionare este "derivat" din principiul de functionare).
                            Pana la urma importante sunt "efectele" mai ales cele "nedorite".
                            Last edited by Gil26; 13 June 2021, 23:14.

                            Comment


                            • Cel mai bun exemplu,simplist, servodirecția:

                              - mod de funcționare = tragi de volan se mișcă roțile în direcția aia

                              - principiu de funcționare:
                              a) cu pompă hidraulică acționată mecanic
                              b) cu pompă hidraulică actionată electric
                              c) cu motor electric

                              Utilizatorul final nu are nevoie știe cum funcționează/nu vrea să știe/nu pricepe cum funcționează,etc, ci e interesat doar de rezultat, efort minim la rotirea volanului.
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Am dat un mare like dar doresc sa scriu si asta: bine si corect exemplificat\punctat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google