Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by nickey1982 View Post
    Daca las masina in N si opresc motorul din cheie, la urmatoarea pornire, dupa ceva timp, n-ar trebui sa fie nicio miscare a actuatorului ambreiajului, dupa logica mea.
    Cand pui contactul cutia "apasa" ambreiajul (debreiaza).

    PS

    Am mutat postarea lui bomba la topicul dedicat TS4.
    Last edited by Silviu; 26 July 2021, 13:51.
    I have no special talent. I am only passionately curious.

    Comment


    • Ai dreptate, am observat ca si cand iau contactul se aud parca 3 cloncanituri, iar cand pun se aud 2.

      Comment


      • Iar despre asta s-a mai discutat de cateva ori pe acest topic (si inca de la inceput).

        Comment


        • Practic chiar Silviu venise cu datele care arata asta, daca imi aduc aminte. Din cate mai tin minte din posturile anterioare, masina sta tot timpul cu ambreiajul debreiat cat timp motorul este pornit. Prin urmare daca esti in N si stai cu motorul pornit la semafor de exemplu, chiar daca e pe liber, ambreiajul este calcat

          Comment


          • Corect, si au mai fost si alte cateva, iar aceste stari se pot vedea foarte simplu si usor cu ajutorul programelor de diagnoza, Silviu a oferit primul exemple concrete, am dat si eu cateva (vezi postul #6100, #6097 plus diverse grafice si multe alte informatii). Iar dpdvd acesta am facut comparatie si cu o alta "robotizata" detinuta, HW dar mai ales softul EasyR-ului il consider "deficitar" ca mod de implementare (iar aici chiar se "aplica" asta). Tocmai de aceea cred (doar o simpla parere atat si nimic mai mult) ca pentru a rezolva potentiale probleme si a identifica corect cauzele este bine ca prima oara se se inteleaga bine modul lor de functionare si interdependentele intre componente.

            Comment


            • Mea culpa insa, nu am dorit sa "lungesc" postul, dar ca sa nu se inteleaga gresit trebuia sa precizez si asta: cand am vazut acel clip am priceput cat de cat ceva, dar mi-au trebuit luni de zile sa il buchisesc si sa il "descifrez", am gasit raspunsuri la destule intrebari, la altele insa nu, iar la cateva cred ca nici nu voi avea (ar implica prea mult timp alocat si nu cred ca se merita, deocamdata nu am probleme cu EasyR-ul).
              PS: iar referitor "trepidatii" (mai ales JS3) cred ca unele lucruri se pot "controla" altele din pacate nu (scuze, si inchei aici cu asta).

              Comment


              • Las aici clipul pentru Gil26 https://streamable.com/bb4bxe

                Comment


                • Pentru CVT avem topic separat.

                  Comment


                  • Salutare tuturor colegilor de pe forum,

                    Am observat ca acest topic este cel mai activ, drept urmare vreau sa-mi expun si eu speta/problema/generatorul de stress.

                    Sunt nefericitul posesor al unui Sandero Stepway motorizare H4B4 (0,9 TCe) echipat cu "legendara" cutie Easy-R (JS3) achizitionat la Iunie 2017.

                    La apoape un an de zile si aproximativ 10,000Km am beneficiat de un update de firmware la cutia de viteze JS3 pentru a elimina faimoasele trepidatii care se manifestau mai ales la pornirea de pe loc si in special la pornire cu viraj la 90 grade pentru a iesi din parcare, m-am bucurat de trepidatii si in traficul de dimineata sau seara in Bucuresti.

                    Update-ul de FW nu a ajutat, pot spune chiar a diminuat performantele masinii, drept urmare am benificiat pe garantie de un rulment si ambreiaj nou.

                    Anul 2, in 2019 la 23,000 km cand trepidatiile au devenit enervante am beneficiat de un set nou, Dacia a fost darnica si mi-a schimbat: volanta, ambreaj si rulment.

                    Anul 3 (2020) ultimul an de garantie 36,000Km m-am resemnat, le-am dat dracu de trepidatii, am decis sa schimb tot ce tine de cutie doar cand "pica".

                    Anul 4 (2021), 46,000Km la inceput de iulie am facut revizia cu schimb de filtre si ulei pregatesc masina de o calatorie de 3600Km.

                    La 47,000Km efectuati masina a inceput sa afiseze aleator in mers pe tabloul de bord averizarea cu galben - martorul ESC si decupleaza in acel moment cutia de viteze, motorul ramane pornit, cutia afiseaza treapta de viteza dar nu cupleaza, se poate trece cutia de viteza pe manual si nu vrea sa cupleze in nici o treapta. Norocul meu a fost ca acel defect dispare imediat dupa oprirea si repornirea motorului, So,... m-am bucurat de acest "cadou" de 6 ori, in zile diferite la 1000 km de casa, prin insulitele Greciei. M-am intors acasa 1400 Km mers perfect la viteze si regim de autostrada si regim de drum national,

                    Tin sa precizez ESC si ABS sunt functionale, am testat frana pe zone cu praf este functional se aude si se simte cum ABS-ul lucreaza, acelasi lucru pot spune si despre esc testat la plecari de pe loc realizand viraje strase, teste facute in Bucuresti in zone de siguranta.


                    Problema mea este urmatoare, defectul si cutia JS3 se comporta ca un Terminator, in traficul din Bucuresti problema apare aproape zilnic, nu se poate replica defectul in conditii de siguranta.

                    Eroare ESC urmata de decuplarea cutiei nu apare doar in cazul unui viraj, am avut noroc de eroare si la viteze mici (20/30km/h) drum drept, si la deal si la coborare...

                    Masina a fost diagnosticata saptamana acesta de 2 ori in reprezentanta Dacia - Delta Service Pitesti, verdict: masina in stare perfecta de functionare la diagnoza si testele efectuate in trafic, masina nu prezinta erori, nu replica erorile si nu logheaza erorile descrise. (Acest post, nu este o acuza asupra service-ului, am tot respectul pentru angajatii service-ului, si-au dat silinta, insa masina nu raporteaza erori logate, un defect s-a manifestat la intrarea pe poarta service-ului, din pacate tester-ul nu a fost disponibil si erroarea a disparut!

                    O alta eroare ca apare in bord si nu este logata este mator mutifunctional si 3 liniute orizontale pe afisajul de treapta - anomalii de functionare cutie de viteza

                    "Teminatorul" este tras pe dreapta este un pericol mortal pentru sofer si colegii din trafic!

                    Nu stiu ce intrebari sa pun pe acest topic, cred ca vreau doar sa ma "laud"!

                    HELP!

                    Va multumesc pentru rabdare si scuzele de rigoare daca nu am nimerit topicul!
                    Attached Files
                    Last edited by mstehnic; 12 August 2021, 00:17.

                    Comment


                    • Apeleaza la Vocea Clientului, dar nu spera sa ti se rezolve situatia - sa ai dovada scrisa ca le-ai expus problema si tot dovada scrisa ca ti-au raspuns (email). Apoi, reclamatie la Protectia Consumatorilor. Si... astepti.

                      Mie mi-au schimbat ambreiajul la 6000 km (in 2019, la 1 an de la achizitionare); cum trepidatiile si vibratiile au reaparut si sunt din ce in ce mai puternice, am fost cu masina in service - baietii de la service au cerut schimb de volanta si ambreiaj, Dacia a refuzat pe motiv ca masina functineaza normal iar trepidatiile si vibratiile nu afecteaza comportamentul masinii (!!!)- recomandarea lor a fost sa apas puternic pe acceleratie la plecarea de pe loc (haida de, sunt curios cum faci asta cand iesi din locuri inguste, cand mergi in coloana, etc.). De la Vocea Clientului mi-au raspuns dupa mai bine de 40 de zile (asta dupa ce am sunat la ei sa solicit raspunsul scris) si iar au zis ca, daca masina merge, trepidatiile sunt normale si, la fel, ca nu afecteaza comportamentul masinii - adica, acum 2 ani nu erau normale cand au facut schimbarea, dar intre timp au devenit normale . Din punctul lor de vedere, daca masina se deplaseaza pe carosabil si ma duce din A in B, totul e ok - altceva nu conteaza.

                      Acum vreo saptamana am facut sesizare si la Protectia Consumatorilor - sunt curios ce raspuns voi primi. Intre timp, masina se cambreaza si face ca un cal la plecarea de pe loc si mers in viteza 1 in coloana.

                      Comment


                      • Colegul nu a specificat daca a avut 3 ani garantie sau are 5 ani garantie. In situatia in care nu mai are garantie si plateste in regie proprie, daca tot vrea sa faca un schimb de ambreiaj, probabil se merita sa incerce cu un Sachs. Daca pune tot Valeo, e clar cat tine.

                        Legat de acele erori, nu inteleg de ce nu sunt stocate in calculator. Poate are merita sa cumpere o diagnoza ieftina ELM de care avem si noi si sa se uite chiar atunci cand e prezenta eroarea. Desi, din nou, s-ar putea sa nu vada nicio eroare. Aici poate ne lamuresc colegii mai experimentati.

                        Comment


                        • Nu mai pot edita - am 5 ani garantie, de aceea am apelat la garantia Dacia.

                          Edit: a schimbat cineva ambreiajul cu Sachs sau cu altceva? Cum se comporta masina dupa schimbul de ambreiaj cu alta marca?
                          Last edited by Bobses; 12 August 2021, 08:16.

                          Comment


                          • Eu ma refeream la colegul mstehnic. De tine stiu ca ai 5 ani garantie, dar din pacate nu prea te ajuta. Chiar si daca iti mai schimba inca o data discul sau discul + volanta, tot la trepidatii se ajunge.
                            Acum ar fi interesant de aflat daca celelalte probleme care apar pe langa trepidatii apar ca urmare a unei montari defectuase in service in urma schimbului de ambreiaj, sau ar fi aparut oricum, chiar daca nu s-a umblat la masina. Daca retin corect, cei care au avut probleme, au avut mai devreme sau mai tarziu dupa unul sau doua schimburi. Sper sa nu gresesc.

                            Comment


                            • Eu i-aș recomanda colegului să-și verifice și bateria, anomalii de funcționare(ma refer la cutie) cu martori aprinși prin bord mai apar dacă bateria este slaba.

                              Comment


                              • Asa este, si din cauza bateriei pot aparea acei martori, interesante sunt si cele "trei liniute", si eu as recomanda ca atunci cand apar sa nu se opreasca motorul "Terminatorului" si daca este posibil sa se efecueze o diagnoza completa si corecta (sunt cateva cauze probabile, acum nu pot insa detalia).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google