Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Masinile cu S&S au incarcare pilotata si recuperarea energiei pe franare adica atunci cand iei piciorul din acceleratie sau franezi bateria se incarca mai puternic. Lucrurile astea se intampla indiferent daca ai activat sau nu S&S. Nu sunt specialist dar presupun ca o baterie clasica o sa tina mai putin decat una EFB. Ba as spune chiar ca EFB sau AGM ar trebui sa tina mult mai mult decat una clasica in conditiile in care nu folosesti de loc S&S. Poate alti colegi mai priceputi decat mine pot confirma sau infirma cele spuse de mine. Sunt chiar curios ce recomandari o sa primesti pentru ca eu o am de mai bine de 6 ani si cu peste 45.000 km parcursi si am inteles ca bateriile astea te pot lasa pur si simplu din senin adica exact asa cum ai patit si tu.

    Comment


    • Eu am 5 ani și 116 k km. Pana acum e totul în regula. Nu folosesc s&s doar când uit sa îl dezactivez.
      Atunci știu ca e ok bateria când întra în funcțiune s&s.

      Comment


      • Subscriu celor scrise de colegi, mai ales de gabrieln1960 si confirm: masinile prevazute cu S&S au incarcare pilotata si un regim de incarcare \gestionare a energiei diferit de cele “clasice”, ex atasat si cateva grafice in care se poate observa acest lucru, de aceea au o baterie corespunzatoare chiar daca se foloseste sau nu S&S.
        Nici eu nu fac recomandari dar mentionez ca bateria mea de prim montaj inca este OK dupa peste 6 ani si 82k km, ex acum am incarcare 89% si tensiune 12.4V, nu folosesc S&S dar nici nu l-am dezactivat \inhibat permanent din soft pentru ca imi poate da “indicii” despre starea masinii fara diagnoza (incarcarea bateriei sub 80%, regenerare, etc.), dar asa este nu avem un “indicator” referitor la asta insa starea bateriei se poate monitoriza \masura periodic via diagnoza si tester baterie, destul de probabil ca in toamna o voi schimba preventiv (chiar daca poate sa mai “duca”) cu una tot EFB si avand aceleasi caracteristici (vezi atasat si cred ca tot Rombat sau Exide) pentru ca softul masinii tine cont si de acest lucru.

        Dar despre baterie s-a mai discutat in aceasta sectiune si nu numai, revenind on topic tangential la asta insa trebuie tinut cont si ca actuatoarele sunt destul de mari consumatoare (ex atasat un grafic, sunt mai multe), iar masina stie sa isi gestioneze destul de bine energia, insa o baterie neconforma poate “genera” anumite probleme si in transmisia “robotizata”. Asa cum am mai scris eu nu folosesc S&S (dezactivarea din buton face parte din “procedura” de pornire) si nici modul ECO insa fiecare procedeaza asa cum doreste, si ma bucur ca transmisia mea Easy-R functioneaza si se comporta ireprosabil dupa mai bine de sase ani fara cea mai mica problema tehnica, la achizitie eram pregatit ca dupa cativa ani sa apara dar se pare ca nu este cazul, iar cei de la Dacia consider ca au facut o treaba buna cu aceasta, fiabila la un pret imbatabil, care daca este exploatata \intretinuta conform atunci se pot evita si problemele tehnice.

        Drumuri bune si mai ales fara probleme tehnice (inclusiv la Easy-R) tuturor!
        Attached Files
        Last edited by Gil26; 20 July 2023, 06:56.

        Comment


        • Multumesc pentru raspunsuri!
          Astazi am rezolvat problema, am inlocuit acumulatorul original cu unul Moll Germania 60Ah, pret 650 lei, tehnologie AGM. Aveau si tip EFB dar vanzatorul mi-a recomandat tehnologia AGM ca fiind superioara celei EFB. Nu pot sa comentez nimic, nu cunosc. Am incercat sa vad daca in urma schimbarii acumulatorului se simte vreo modificare in comportamentul cutiei, asa cum citisem pe forum (ca la schimbarea bateriei s-ar ameliora acele trepidatii, cel putin pentru o vreme). N-am sesizat nicio schimbare. La mersul cu spatele mi s-a parut ca are tendinta sa inceapa sa trepideze, asa ca am tras imediat frana de mana un dinte si am renuntat la orice probe. Ramane totul ca si pana acum: mersul cu spatele il voi face cu frana de mana iar plecarea de pe loc cu treapta a doua si apoi trec pe automat. A devenit cumva o rutina. S&S in continuare il dezactivez la pornire. Nu folosesc nici functia eco. In astfel de conditii, la 20.000 de km, masina se comporta ok, absolut nicio trepidatie, nimic deranjant nici pentru mine nici pentru ceillalti pasageri (cu exceptia motorului in trei cilindri care ma dispera). Astazi am mers cu vechiul Logan 1 pana in parcarea supermarketului unde ramasese Sandero si nu imi mai venea sa cobor din el. Mi s-a parut ceva de vis acel motor de 1.6. Cat de frumos, rotund si stabil poate sa mearga... mi se parea ceva ireal in comparatie cu motorul de pe sandero in trei cilindri care oscileaza tot timpul relantiul, vibreaza de imi sare ceasul de la mana cand tin mana pe volan... in fine..
          Va multumesc inca o data pentru sfaturi si amabilitate. Va doresc drumuri bune.

          Comment


          • Multumesc si eu pentru acest update, bine de stiut, iar experienta ta consider ca poate sa fie utila si altor colegi.
            Legat de bateria noua si trepidatii in cele doua "etape" cand s-a discutat despre asta mi-am exprimat parerea aducand si argumente si chiar daca am fost contrazis (fara argumente) timpul mi-a dat dreptate si s-a confirmat asta, la fel si despre modul de exploatare al masinii si evitarea trepidatiilor....
            Toate cele bune si sa auzim numai de bine!

            Comment


            • Fiind canicula, merg cu clima pornita si constat ca trepidatiile se reduc considerabil. Nu sunt un specialist, nu sunt mecanic dar cred ca problema asta ar fi putut fi rezolvata prin cresterea turatiei la relanti de la 750 rpm la 1000-1100 rpm cat are cu clima pornita.

              Comment


              • Daca am inteles bine acum vreo patru luni ai scris ca ai vandut masina (cu JS3\trepidatii) si ai luat modelul nou cu CVT "si nu mai sunt probleme":

                Originally posted by NeMar View Post
                Vanduta si luata tot Dacia cu cutia CVT, si nu mai sunt probleme. CVT e o cutie buna, ptr traficul de oras in special, si scapati de trepidatii. Ca n-am auzit pe cineva sa se planga de noua CVT de pe Dacia.

                Comment


                • Mea culpa (nu am inteles bine ), atunci (pe acolo) se discuta despre vandutul masinilor, sorry , m-a "derutat" asta:
                  Ai avut curajul sa iei tot Dacie, dupa ce ne-au tepuit si si-au batut si joc de noi?
                  Last edited by Gil26; 21 July 2023, 18:59.

                  Comment


                  • N-am vandut-o inca, am dat o solutie atunci doar O s-o vand, ca am pus ochii pe un hibrid de la Toyota, dar deocamdata mai stau cu ea.

                    Comment


                    • Originally posted by NeMar View Post
                      Fiind canicula, merg cu clima pornita si constat ca trepidatiile se reduc considerabil. Nu sunt un specialist, nu sunt mecanic dar cred ca problema asta ar fi putut fi rezolvata prin cresterea turatiei la relanti de la 750 rpm la 1000-1100 rpm cat are cu clima pornita.
                      Problema nu e turația la ralantiu ci la ambreiere, nu mai sunt trepidatii teoretic la AC pentru că ambreierea se întâmplă la turație mai mare pentru a compensa sarcina pe care compresorul o dă în plus. Am văzut de exemplu LA VW Up cu automată (care tot pilotată e) că nu are deloc crawling mode, s-or fi gândit ei la trepidatii

                      Comment


                      • Salutare.
                        80.000 km
                        Trepidatiile tinute sub control...
                        Nici o problema cu masina.
                        Piesele originale.
                        (bine v-am regasit ...ma bucur ca sunteti bine si inca activi pe topic).
                        Last edited by C.Mike; 10 December 2023, 23:30.

                        Comment


                        • Tin sa te salut si eu C.Mike cu stima si respect , mai ales ca ai fost unul dintre pionierii metodelor de evitare a trepidatiilor la JS3 pe acest topic , ma bucur ca ai revenit si sa citesc ca esti OK atat tu cat si “robotizata”.

                          PS: raman la parerea ca EasyR-ul (JS3 si TS4) este o transmisie simpla (tocmai de aceea am ales atunci Dacia, pentru simplitate, chiar daca puteam sa achizitionez orice alta marca \masina cu transmisie automata pana in 30k euro) si putea sa fie un real succes la un pret imbatabil daca cei de la Dacia o dezvoltau mai bine si erau mai consecventi in rezolvarea problemelor de la JS3.
                          Oricum consider ca Easy-R a fost un pas inainte facut de Dacia prin introducerea “robotizatelor” care se pare ca au avut si o buna “priza” la clienti, multi colegi de forumuri (si nu numai) optand pentru aceasta motorizare.
                          Drumuri bune tuturor (si transmisii fara probleme)!

                          Comment


                          • Hai sa va dau si eu un pont, pornesti masina, ai frana de mana trasa, o pui in D sau in R, dupa nevoile tale, iei piciorul dupa frana si stai asa 20, 30 de de scunde cu ea bagata in viteza si cu frana de mana trasa, dapa acele 20, 30 de secunde, slabesti frana si pleci, n-o sa-ti vina sa crezi.

                            Comment


                            • Asa este, "..n-o sa-ti vina sa crezi" ca in urma cu vreo cinci ani s-a scris prima data in acest topic despre asta, apoi au urmat foarte-foarte multe discutii \posturi despre "frana de mana trasa ..." si "variatiuni pe aceeasi tema" referitoare la aceasta "metoda de evitare a trepidatiilor" la JS3, dar totusi e bine ca ai (re)venit cu "Hai sa va dau si eu un pont ..." si chiar daca este (foarte) cunoscut de multa vreme

                              Comment


                              • Cand sunt in D, cu frana de mana trasa la maxim, daca iau piciorul de pe frana, dupa cateva secunde pe bord incepe sa clipeasca cifra 1 ( corespunzatoare treptei 1 de viteza) si apare N (neutru), insotit de cateva semnale acustice, desi levierul ramane in D. Deci softul masinii dezactiveaza singur treapta de viteza daca frana de mana este trasa. Daca las frana de mana jos, pe bord continua sa ramana indicatia N si nu pot pleca de pe loc. Ca sa pot pleca trebuie sa apas frana de picior, scot levierul pe liber si reintroduc in D. Asa ca nu prea stiu cum poti ramane cu ea in viteza 30 de secunde si cu frana de mana trasa. Cunosc doar metoda cu frana de mana trasa un dinte, sau usa deschisa, dar e cu totul altceva.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google