Easy-R a.k.a. JS3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ai adus "informatia", aici dar NU ai aplicat-o, ai asteptat doi ani de zile ca mai multe persoane (nu una) sa confirme rezolvarea problemei ca apoi sa o faci si tu (iar acum doar de nevoie ai facut-o), intre timp ai mai adus-o in "discutie" de cateva ori chiar daca alti colegi de forum au infirmat asta (chiar si unul din userii germani), la fel ca toate celelalte "informatii" (unele chiar aiurea) pe care NU le-ai testat \aplicat, dar le-ai tot "reiterat" pe aicivin repetate randuri \posturi si ai asteptat ca altii sa le faca.

    Asta am citat \subliniat (exact ceea ce ai scris).si nu ceea ce denaturezi tu acum.
    Last edited by Gil26; 5 June 2024, 22:02.

    Comment


    • Ceva de rumegat/ronțăit:

      - dacă există impresia că schimbarea bateriei și implicit tensiune 0V pe alimentarea calculatorului de cutie face minuni, eu aș implementa o soluție tehnică ce permite simularea asta de fiecare dată.

      Se poate face, chiar plug&play, dar nu e pentru oricine.
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • Da, la schimbarea sau mai exact deconectarea bateriei pentru un timp mai mare la reconectare se fac cateva reinitializari , printre care si calculatorul \actuatoarele, daca timpul este mai scurt unele nici nu se mai fac, iar unele se pot face si via diagnoza, insa dupa schimbarea \deconectarea bateriei trepidatiile apar din nou, dupa o perioada mai mare sau mai mica functie de mai multi factori, tocmai de aceea am citat si ceea ce au scris ceilalti colegi care au schimbat bateriile (chiar de cateva ori).
        Schimbarea \deconectarea bateriei NU rezolva problema trepidatiilor (si nicio baterie noua), cel mult o "amelioreaza" un timp, la fel ex ca si recalibrarile daca sunt facute in mod conform, atata tot.
        Last edited by Gil26; 6 June 2024, 05:49.

        Comment


        • Si macar acum in “etapa patru" sper ca este clar pentru toata lumea: o baterie noua chiar incarcata 100% (sistemul oricum o aduce destul de repede la o incarcare mai mica) NU rezolva aceste trepidatii, deconectarea bateriei (am subliniat asta) pentru o perioada mai mare de timp implicit reinitializarile aferente poate avea o “influenta” temporara dar nici asta NU rezolva problema.
          Tinand cont si de “experientele” cu recalibrarile cand se dorea executia acestora chiar la fiecare oprire intreb doar din curiozitate daca aceste “reinitializari” (sau cum se mai doreste sa se numeasca) facute de (prea) multe ori au sau nu au vreun “efect” si asupra actuatoarelor \sistemului.
          Last edited by Gil26; 6 June 2024, 06:37.

          Comment


          • Ca sa ii dau satisfactie colegului, n-a tinut decat vreo 700 de km minunea, mai mult de cat ma asteptam.
            Totusi asta imi spune ca nu e problema hardware, ci software. Nu o sa stau sa fac reseturi decupland borna de la baterie.

            Comment


            • Se pare ca doar tu ai aceasta “satisfactie”, dar dupa patru “etape” sper ca macar acum ai inteles ceea ce ti-am explicat atat eu cat si ceilalti colegi de forum legat de acest subiect.
              Apoi nu stiu cat te asteptai sa “tina” minunea dar este bine ca te-ai lamurit si cu asta chiar daca era clar ca va “tine” chiar mai putin ca ex celebrele “recalibrari”.
              Iar despre “Totusi asta imi spune ca nu e problema hardware, ci software.” nu stiu ce iti “spune” tie dar si despre asta s-a mai discutat de nenumarate ori, daca citesti acest topic inca de la inceput vei vedea ca nu este doar o problema software (daca era asa cei de la Dacia o rezolvau destul simplu si usor cu acele rescrieri \update de soft si nu schimbau ambreiaje “pe banda rulanta”, chiar 2-3 la aceeasi masina), aceasta fiind o problema atat HW cat si SW sau mai bine\corect scris un cumul (din pacate “nefericit”) de factori, si poate incet-incet vei intelege si tu (si) asta

              Comment


              • Da-mi te rog voie sa raman la parerea mea ca e strict o problema de calculare a punctului de ambreiere si un soft foarte prost scris. Parerea mea e ca cine a scris softul ori nu are permis de conducere, ori e un sofer foarte slab. Ca sa dau cateva exemple:

                1. Eu ca sofer, daca as conduce o cutie manuala, niciodata nu as pleca de pe loc folosind doar pedala de ambreiaj, fara sa accelerez macar pana la 1200-1300 RPM, mai ales la un motor pe benzina. De asemenea, instinctiv la viraj total, as patina mai mult ambreiajul, marind un pic mai mult si turatia motorului. Cine a scris softul nu a invatat plecarea de pe loc cu o cutie de viteze manuala.

                2. Urcarea unei rampe cu inclinare mare unde cutia schimba aiurea. Exemplu, iesirea din parcarea de la Park Lake, unde pe automat, daca plec cu acceleratie foarte usoara si constanta, masina urca frumos pana aproape de varful rampei cu treapta 1, dupa care decide sa schimbe treapta 2, fara a avea cuplu suficient, continua foarte putin cu treapta 2, masina tremura si nu mai poate inainta, se opreste, cat timp schimba din nou din 2 in 1 trecand prin neutru se deplaseaza cativa cm inapoi, dupa care reuseste sa finalizeze urcarea cu treapta 1. Masina stie sa citeasca inclinarea, pentru ca foloseste aceasta inclinare la Hill Assist, ca sa decida cand activeaza functia si cand nu.

                3. Coborarea unei rampe cu inclinare mare unde cutia schima din nou aiurea. Acelasi exemplu de mai sus, masina incepe coborarea cu treapta 1 in frana de motor, dupa care te ia prin surprindere schimband treapta 2, iar in momentul in care trece prin neutru, masina prinde brusc viteza mare, daca nu esti atent. Din nou, masina stie inclinarea, deoarece Hill Assist merge si invers, cand esti inclinat cu botul in fata si vrei sa pleci cu spatele.

                4. Cruise Control si calcule proaste. Masina se afla pe pilot automat la viteza de 110 km/h in treapta 5, traficul cere o reducere a vitezei pana la 100 de km/h, iar la reactivarea Cruise Control fara pedala de acceleratie apasata, masina ruleaza putin cu treapta 5, dupa care din senin face kick down in treapta 4, accelereaza ca nebuna, ajunge de la 100 la 110 km/h, dupa care schima din nou in treapta 5. Ca si timp dureaza cred ca 4-5 secunde, pe cand simpla acceleratie in treapta 5, cred ca ar dura 2-3 secunde. Un calcul foarte prost facut de catre cine a scris softul.

                Sau cum am mai zis anterior, poate capacitatea de procesare a calculatorului cutiei de viteze e atat de mica, incat suporta foarte putine instructiuni, asa incat codul software scris e foarte scurt si nu a permis scrierea mai multor conditii in diferite situatii. Dar, procedura de ambreiere e prost scrisa, asta clar.

                Comment


                • nickey1982 este clar ca aceasta este prima ta masina cu transmisie automata, eu in mai bine de 30 de ani am avut si condus doar masini cu transmisie automata diferite tipuri marci, modele si motorizari. Toate plecau de pe loc cand dupa pornirea motorului se punea in Drive sau Automat fara sa se calce acceleratia, asa ca la pct. 1 cel care mai are de invatat cred ca esti chiar tu, valabil si pentru punctele 2 si 3 cu urcarea si coborarea in panta (chiar daca la unele mai "inteligente" si dotate se tinea cont si de asta), iar pentru pct. 4 pot da ex chiar masina actuala (Easy-R TS4) care nu are acest "comportament" al CC.

                  Apoi toate acestea nu prea au legatura cu aceste "trepidatii" care repet ca sunt generate de un cumul de factori, atat SW cat si HW.
                  Iar referitor la "Totusi asta imi spune ca nu e problema hardware, ci software." incerc sa iti expĺic mai pe "intelesul" tau, daca tin bine minte lucrezi "in domeniu" deci conosti ca o problema HW nu se poate rezolva doar SW (oricat ai incerca si orice soft ai scrie \face tu) sau chiar invers, ba mai mult, cele doua sisteme "lucreaza" si chiar se dezvolta impreuna, valabil si pentru Easy-R si pentru ex turbina si problemele cu ea de pe Logan\Sandero III, etc ...

                  Comment


                  • Da, e prima mea cutie automata si da sunt de acord ca se poate pleca fara acceleratie, dar probabil nu la motorul pe benzina al meu. Motorul tau diesel are cuplul mai mare si poate permite plecarea de pe loc cu relantiul motorului.
                    Eu la scoala de soferi pe care am facut-o in 2001 pe Dacia 1300, am invatat ca la plecarea de pe loc se apasa si acceleratia si nu cred ca am invatat gresit. Faptul ca la masina mea, la plecarea de pe loc trepideaza cu turatii mici, dar nu mai trepideaza cu o turatie un pic mai mare, mie imi zice ca dezvoltatorii de softului de cutie au gresit. Asta daca nu cumva softul s-a dezvolat si testat pe motorurul diesel si apoi folosit si pe motorul pe benzina, modificand doar cativa parametri, fara testare suficienta.

                    Cred ca am mai spus in trecut, cand livrezi o solutie completa, hardware + software nu ai nici cea mai mica scuza sa nu functioneze perfect. Neajunsurile sau limitarile hardware, le poti compensa prin software. Sa nu uitam ca ale noastre cutii robotizare sunt de fapt niste cutii cu hardware-ul de la cutiile manuale asa ca probabil trebuia avut in vedere comportamentul uman cu patinarile ambreiajului prelungite de rigoare in dezvoltarea softului. Cand dezvolti o solutie de la 0, hardware + software nou e mai simplu si poti face modificari de ambele parti, dar cand ai un hardware deja existent, trebuie sa mulezi software-ul pe acel hardware. Atat timp cat cutia functioneaza bine actionata manual, trebuie sa functineze cel putin la fel de bine si actionata automat.

                    Comment


                    • Scuze că mă amestec și eu dar nu pricep ce zici cu trecerea prin neutru la schimbarea automată a treptelor. Apare litera N în bord? Mutarea în N se face doar prin actionarea manuală a manetei, atât. În automat schimbă crescător 1-2-3-4-5 și descrescător 5-4-3-2-1 cu maneta în D, nu apare N nicio fracțiune de secundă.
                      Am aceeași mașină și aceeași robotizată. Nimic din cele descrise de tine nu a apărut, cel puțin până acum în peste 51.000 km. La mine este oare un soft scris de cineva care are permis și știe să conducă o manuală? Prima robotizată a fost pe benzinar, robotizata de la Diesel este apărută ulterior și dezvoltarea ei a fost făcută în România, de către români sub monitorizare franceză.
                      Eu oare am un alt soft pe mașină?
                      Chiar și la urcările cele mai abrupte nu s-a întâmplat să schimbe în treapta superioară fără a avea suficient cuplu. Cum să facă așa ceva? Nu are cuplu, nu schimbă chiar dacă apăs mai tare accelerația. Dacă apas prea tare schimbă crescător dar dacă nu mențin apăsarea, schimbă imediat descrescător. Uneori mă enervează că nu schimbă mai repede și duce turația mai sus decât îmi place mie așa că o mai scot în M și schimb eu treptele astfel încât să nu se ducă peste 3000. Sau o accelerez mai tare și o forțez să schimbe. Dar să nu poată sau să tremure sau să o ia înapoi, exclus. Dacă sunt cu a doua și urc abrupt schimbă fără probleme în prima treapta, nici vorbă să se oprească și să dea înapoi nici măcar un centimetru. A da, dacă apăs frâna oprește si se duce în 1 indiferent dacă este maneta în M sau D. Eliberez frâna, știu că stă cam trei secunde până la primul semn că vrea să o ia înapoi, timp mai mult decât suficient pentru a pleca din loc .
                      Nici la coborâre nu înțeleg ce probleme ai. Dacă se turează prea mult într-o treaptă, ori o controlez din frână, ori dau un impuls în accelerație pentru a o face să crească o treaptă, ori o mut în M și mă joc cu treptele după cum vreau.
                      La Cruise Control în linie dreaptă poate fi real. Să zicem 110 in treapta a cincea. Frînez, se decuplează CC-ul, ajung la viteza necesară, să zicem că rămâne tot a cincea.. Activez CC-ul, accelereaza mai mult sau mai puțin puternic, schimbă o treaptă în jos apoi revine rapid la treapta superioară. Face așa dar tot așa face și dacă bag mai tare talpa în accelerație. Așa trebuie să facă, vreau accelerație, mă înfig în pedală, retrogradează una sau chiar doua trepte, ține turația spre roșu și ăn funcție de cum eliberez pedala se duce în treapta care trebuie, mai repede sau mai încet.
                      La CC pe autostrada în zona deluroasă a Dobrogei urcă cu a cincea cât poate ea săraca să ducă, apoi schimbă a patra, se turează merge așa până se schimbă înclinația după care revine la a cincea tot cu accelerare rapidă. Am mers o singură dată așa, nu mi-a plăcut, așa că acolo nu folosesc CC-ul. Automata unui motor mult mai potent sigur schimbă mult mai rar în aceste condiții.
                      Plecarea fără accelerație. Cum să nu plece? Pleacă foarte bine singură chiar și la înclinația minimă la care actionează HSA-ul.
                      Last edited by gabrieln1960; 1 July 2024, 16:49.

                      Comment


                      • Nu apare N, dar se simte intre schimbarile de viteze. De exemplu la coborare abrupta, masina coboara in frana de motor in treapta 1, apoi masina accelereaza brusc si apoi franeaza din nou cand trece in treapta 2, unde frana de motor e mai slaba decat a fost in treapta 1.

                        Eu am primit 2 actualizari de software, daca imi aduc aminte nu stiu daca tu ai facut-o pe prima.

                        La mine asa face si la urcare si la coborare, de fiecare data in fix aceleasi locuri. Am dat un exemplu parcarea subterana din Park Lake din Bucuresti, unde trebuie sa trec in manual, daca vreau sa nu am surprize in mijlocul rampei. Schimba si daca apas usor si daca apas tare acceleratia. Cred ca schimba in functie de distanta parcursa. Face asta si in normal si in ECO. La urcare nu ating frana, ci tip piciorul doar pe acceleratie, fara sa reduc din acceleratie.

                        Legat de CC, nu face probleme in ECO ci doar in normal si doar cand nu am deloc piciorul pe acceleratie. Altfel kick-down-ul pe care il face, nu face decat sa prelungeasca timpul de acceleratie pentru o diferenta de doar 10 km/h.

                        Plecarea fara acceleratie se face cu trepidatii. Are doar o plaja ideala de temperatura in care nu trepideaza, de obicei intre 5-10 minute de la prima pornire. Cu motor rece sau putin incalzit, trepideaza.

                        Comment


                        • Cu prima versiune de soft, de multe ori facea aiurea kick-down din 5 in 3, doar ca in 3 era deja la peste 6000 de rpm, deci imediat schimba in 4. Intr-o depasire era periculos, pentru ca se pierdeau cam 2-3 secunde inutile decat daca ar fi trecut din 5 in 4. De asta stiu ca s-au plans mai multi colegi.

                          Comment


                          • Robotizatele noastre sunt cele mai simple cutii automatizate. Cutia propriu-zisă este aceeasi ca la cele fara Easy-R. Din acest motiv, atunci când se schimba treapta, fluxul de putere catre roti este intrerupt. La o manuală poate nu-ti dai seama dar la robotizata da, cel putin pana cand te inveti cu ea. Foarte rar pasagerul din dreapta resimte schimbarile de treapta, soferul insa le resimte mult mai des. Este singurul tip de cutie automata/automatizata care face asa.
                            Eu nu am facut nimic la masina. In afara de reviziile celor 5 ani fara griji, de lamelele stergatoarelor, de o antena si geamul uneia dintre retrovizoare furate, masina este aceeasi cu cea iesita pe poarta fabricii in iunie 2017.

                            Comment


                            • In afara de primele zile, cand experimentam masina si am facut si kick down, nu stiu daca am facut in traficul normal mai mult de doua ori.
                              Vreau accelerație rapida, trec maneta in M, retrogradez manual una sau doua trepte cu un mic impuls aplicat manetei controlând eu masina si nu sa ma controleze ea pe mine. Dar si asta o fac foarte rar chiar daca nu am nici cea mai mica retinere sa ma joc cu maneta schimbatorului in timpul mersului intre M si D.​

                              Comment


                              • Nu cer performanta de la cutie, ci doar sa nu schimbe cand nu trebuie (cu asta m-am obisnuit si pot sa traiesc) si sa nu trepideze la plecarea de pe loc sau la franare (asta nu pot accepta).

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google