If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
...
"ECU virgin" adica proaspat scos din cutie, cu firmware-ul in el, nemontat vreodata pe o masina, intra intr-o procedura de autoreglare, autoinvatare (learning), cand este montat pe masina.
...
In cazul ecu nou din cutie, exista procedura de invatare (nu auto-invatare) adica se invata ecu pe viata cu VIN-ul masinii si inca dar nu pe viata clapeta de acceleratie (astea mai noi), codul cheilor si or mai fi, autoinvatarea e reala, dar din cind in cind mai trebuie si o resetare a parametrilor autoinvatati ( de bine ce-i autoinvata, nu-i iese mereu...) ca sa mearga motorul cum trebuie ( mai ales la cele cu GPL )
Asta inseamna avarie, autovirginizare ai vazut ce a zis si t0rque, s-a jucat unu cu bornele de la baterie ( cred ca voia sa reseteze parametrii autoinvatati ... ca nu-i mai pornea agregatu ` ) si l-a luat dracu pe ecu ala, dar nu e o regula de autovirginizare ... altii scot flashu din ecu sa- l virginizeze ... Hai ca batem cimpii si nu e bine ...!
Parțial corect, Injecția învătă(cu ajutor uman) VINul și codurile antidemaraj, restul parametrilor sunt învătați pe parcurs.
În WCS(worst case scenario) VIN-ul și codurile antidemaraj nu trebuie să poate fi afectate de intervenții directe externe, însă practica a demonstrat că nu e așa - rămânea VINul nu și codurile de antidemaraj.
De unde a plecat (mecanic și electronic) D4F și la ce s-a ajuns, e "normal" să apară probleme.
Da, D4F a fost si pe Twingo/ClioII euro2 de prin 2000,
Electronica a evoluat ( toate chestiile electronice au evoluat, nu numai la ecu auto )
In schimb mecanic nu s-a schimbat, D4F e 99,75% la fel !
Multumesc pentru raspunsuri. S-au adunat destul de multe, am tot citit zilele astea de pe telefon desi nu am mai raspuns.
Legat de rabla, nu intentionez sa folosesc programul rabla, voi vinde eu masina actuala inainte/dupa achizitonarea noii masini. In acest caz in cat timp estimati ca pot prelua masina (fata de cazul cu rabla unde colegul spunea ca dureaza un timp pana o primesti)?
Am tot citit pe forum si unii vad ca au probleme cu noul Logan (ex: caseta de directie), iar altii nu par sa aiba probleme. Pare sa fie o situatie dupa cum ti-e norocul. Motivul pentru achizitionarea unui Logan nou e tocmai idea de a fi nou, altfel as putea sa il iau din 2014 cu 10.000 km si ar fi mai ieftin. Dar repet, vreau sa fiu eu cel care il ingrijeste de la inceput si ii face rodajul cum doreste.
Vreau o masina cu care sa pot merge la un drum de 1-2000 km fara sa imi fac griji ca ma lasa pe drum. E Loganul masina care poate face asta?
Mai citeam ca motorul de 0.9 e foarte fierbinte (din cauza turbinei). Ati avut vreo problema in sensul asta?
Treaba cu mirosul de benzina am patit si eu.
Mie mi sa parut un miros de gpl dar numai dupa ce am stat in parcare cu motorul si cu ac-ul pornittimp de 30 min.
Initial am crezut ca miroase de afara dar dupa un timp m-am dat jos si am deschis capota si intradevar mirosea de undeva din zona transmisiei.
Se pare ca ceva care se incinge foarte tare pe acolo si emana un miros neplacut.
La motor nu puteai tine mana pe nimic la cat de incinse erau toate cele.
Referitor la fiabilitatea Loganului, in vara asta am adunat ~6000 km in 10 zile de concediu din care 1500 km in ultima zi (drumul de intoarcere) si astea fara nici o problema, din fericire nici macar o pana de cauciuc. Masina e un Logan Laureate din 2015, 1.5 dci, 90cp. De altfel cred ca la ora actuala, orice autoturism NOU, indiferent de marca sau model e capabil sa te duca si sa te aduca inapoi fara probleme macar 5000 km.
Pai e si normal sa te duca atatia kilometri fara nici o problema , ca vorba aia nu mai suntem ca pe vremuri cu vechea Dacie!! plecai si nu stiai daca/cand ajungi.
sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Asa este. Au fost multe legende cu dacia 1300. După ce am parcurs 1500 km cu noul ulei elf 75w80, comportamentul cutiei este diferit fata de dacia oil. Nu mai agata și cârâie in tr. I, II și R. Intra mai ușor și în R, inclusiv pe ger (azi la Predeal au fost -12 gr., maxima zilei).
nu e teorie, cu pulsurile alea, plus inca cateva, se testeaza unitatile de pe masina , sunt o serie de cerinte standard in automotive, ISO si toti clientii le cer - de ex unitatea de control airbag se produce la timisoara si functioneaza de pe la 6,5 V in sus cu mentiunea ca califica fault de undervoltage sub 9V ... se fac enorm de multe teste
Multumesc pentru raspunsuri. S-au adunat destul de multe, am tot citit zilele astea de pe telefon desi nu am mai raspuns.
Legat de rabla, nu intentionez sa folosesc programul rabla, voi vinde eu masina actuala inainte/dupa achizitonarea noii masini. In acest caz in cat timp estimati ca pot prelua masina (fata de cazul cu rabla unde colegul spunea ca dureaza un timp pana o primesti)?
Putin off topic, daca vrei sa pastrezi bonus-malus de pe asigurare trebuie sa vinzi mai intai vechea masina si apoi ti se va trece acest bonus pe asigurarea noii masini, ceea ce nu este putin daca ai macar B 8.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment