Pai informatiile lui torque sunt corecte, ca de obicei, nu am zis altceva... Doar ca in exploatare nu se simt...
Jante,model Si Brand
Collapse
X
-
Se simt la denivelari sau gropi. Cu cat e janta mai mare in diametru cu atat e cauciucul mai putin inalt. Creste janta cu un inch, scade talonul cauciucului ca sa compenseze.
Janta nu se comprima la gropi dar cauciucul actioneaza evident elastic si preia o parte din socuri.
De aceea rotile cu jante pe 15 sunt mai confortabile decat cele pe 16 la aceeasi masina si cu presiunile prescrise de fabricant.
De asemenea, conteaza cauciucul, cele runflat sunt mai rigide.
Comment
-
Nu, discuția a pornit de la postul de mai jos. Eu am spus ca nu e vorba de o roata mai mare in diametru, ca ele sunt la fel (in fine, neglijabila diferența).
Si da, evident ca simți denivelarile mai putin pe r15... Desi colegul de mai jos sustine altceva...
Originally posted by alinn28 View PostE normal sa fie așa, roata mai mare "sare" peste groapa pe când cea cu diametrul mai mic nu. PS: acum aștept să sară x sau y și să-mi spună că de fapt sunt la fel, dar nu este adevărat.
Comment
-
Pai este... Pentru ca aia 8 mm sunt pe circumferinta. Nu am o hartie acum sa calculez diferenta de raza insa te asigur ca e nesemnificativa.
Ai fi avut dreptate dacă raza rotii (nu a jentii era semnificativ mai mare... Nu stiu cat sa zic.... 20%?). E drept ca dacă au avea roti de tractor ai simți mai putin gropile....
Simți denivelarile mai putin pe r15 fie ca vrei sa ne crezi fie ca nu....
Comment
-
Uite, de exemplu motociclistii care forteaza sezonul (ies când e mai frig decat ar trebui) dezumfla un pic anvelopele ca sa creasca aderenta (pata de contact) ... Nu e cazul meu dar stiu ca se practica...
Oricum, nu prea am inteles de ce spui ca mai putin cauciuc inseamna aderenta mai mare... As zice fix invers dar poate te-ai referit la talon mai putin inalt... Si atunci înțeleg...
Comment
-
Da, ma refeream la o inaltime mai mica a talonului. Nu stiu cum fac motociclistii dar eu umflu cauciucurile la 90 de procente din presiunea prescrisa. Mi se par mai confortabile mai ales pe drumuri proaste si mai putin zgomotoase. In rest nu e mare diferenta de aderenta si consum, dar pe ploaie puternica acvaplanarea e mai prezenta la viteze mai mici.
Comment
-
Hai ca am am plecat de la jante si am ajuns la anvelope. Eu vb din propria mea experienta, loganul asta nou cu jante de 16 este mult mai stabil si confortabil decat cel al fratelui meu cu jante de 15, nimeni si nimic nu ma poate convinge de contrariul Discutam si noi de aceea este forum, dar ca sa fiu si ontopic, pana la urma, exista pt Logan jante de 16 din aliaj cu specificatii identice cu cele cu care vine masina din fabrica? Da sau nu asta este intrebara, asa ca sunt altele asemanatoare cu et38 dar cu j7 si alte specificatii diferite pt mine nu conteaza.
Comment
-
De aliaj sunt cele care le-am luat eu, dar nu pt România si nu identice, diferă et ul care este 40. Eu cu jantele pe 15 spun că mașina nu mai este la fel de confortabilă precum cu cele de 16.
Calculator jante/anvelope http://www.rimsntires.com/specspro.jsp
Poate interesează pe cineva
Comment
-
Salut,
am si eu o nedumerire referitoare la jante. Am luat 4x bucati Alcar 15'' pentru gumele de iarna. Astazi la o vulcanizare mi-au zis ca prezista oscialtii peste limite, toate 4. Prima data au testat jantele, noi fiind, si apoi urma montatul.
Atasata este o poza cu graficul afisat de aparat (doar janta era pusa pe tester):
20171108_122730.jpg
Are cineva idee care ar fi limitele de toleranta? Le-as returna dar mi-e sa nu fie totusi bune si sa le returnez degeaba. Nu stiau sa-mi explice care sunt limitele si daca cauciucul nu preia acea diferenta astfel incat sa nu afecteze rulajul.
Mersi.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
Comment