Logan 0.9 90 Cp Sau 1.5dci 75 Cp

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tinand cont ca o masina noua nu o cumperi pt mai putin de 10 ani, ca nu circul mai mult de 12.000 de km pe an, ca exista o diferenta la impozit si la asigurare intre cele 2 motorizari, in urma discutiilor purtate cu soferi cunoscuti de mine, inclin sa merg pe un 1.5 DCI.
    Ceva nu se leaga din ce zici aici.
    nu circul mai mult de 12.000 de km pe an
    Deci benzina.

    ca exista o diferenta la impozit si la asigurare intre cele 2 motorizari
    exista, avantaj benzina

    vii la urma si zici
    inclin sa merg pe un 1.5 DCI.
    doar ca au zis unii sa cumperi dci?
    in urma discutiilor purtate cu soferi cunoscuti de mine,

    1400 de euro castigati din combustibil in 10 ani or fi, dar 1000 de euro in plus pe un dci ii dai acum, la achizitie.

    Doar 200 de euro diferenta la revizii in 10 ani daca totul merge struna.
    Riscurile la un dci sunt ceva mai mari decat la un benzinar, sa mai vrea ceva bani pe parcurs.
    Last edited by mr.K; 16 June 2016, 15:28.

    Comment


    • Exact dilema asta am avut-o si eu...la inceput inclinam spre 0.9 Tce + gpl, dar la revizia normala la benzinar se mai adauga 50 euro pentru instalatia de gaz asa ca per ansamblu ajungeam la aceleasi costuri de intretinere cu dieselul. Pana la urma am ramas la diesel dupa ce am facut un drive test de vreo 100km cu PH1 MCV 1.5dCI de 70 CP al socrului si am ramas placut impresionat de comportament.
      Eu zic ca facem o alegere buna pentru urmatorii macar 15 ani

      Comment


      • La impozit la dci eu platesc 55 lei pe an.
        La consum eu sunt de parere ca nu e ok sa calculezi per total ci individual, adica daca azi am 50 lei in buzunar, cu dci umblu mai mult decat cu tce sau in cazul meu mpi. Asta mo afectat pe mine cel mai mult si de aia am luat diesel.

        Comment


        • Confirm ce zice @mr.k. Am 150000km cu logan 2 diesel și nu am schimbat nimic la el. Consumul tine cu casa. Revizia e mult mai iedtina decât în hârtiile lor, așa dacă îți iei tu piesele (piese originale), adică:
          Ulei ELF 5/30-4L 170lei
          Filtru ulei 30lei
          Filtru aer 50lei
          Cartuș filtru motorina 60lei.
          Manopera în rețeaua Dacia ~120lei.
          La 80000km am mai schimbat kit distribuție 120lei și kit accesorii 200lei + manopera aferenta.
          sigpic

          Comment


          • Pana e in garantie masina ai voie sa aduci tu piesele? Eu am intrebat de incalzire in scaune daca merg la ei cu kitul meu sa il monteze si au zis ca daca nu cumpar kitul de la ei (~1500 lei fara montaj care ar mai fi inca vreo 4-500lei) pierd garantia.

            Comment


            • Dacă sunt piese de origine merge. Adică dacă pui încălzirea pe care o pun și ei din fabrica. Normal ca ei fac nazuri ca nu cumperi de la ei. Și la mine au strâmbat din nas la alarma. Le-Am zis ca vreau alarma pe cheia mașinii și mi-au zis ca nu au, au doar alarme Maat cu telecomanda. Așa ca mi-am luat eu alarma de pe piața, tot Maat, dar pe cheia mașinii, au strâmbat din nas dar au montat-o. Drci, vor sa iei de la ei.
              Cat privește piesele de întreținere, merg, dacă sunt de origine. Ideea e ca ei au preturi cu adaos pana la 700%. Spre exemplu un bec pt luminile de zi costa în rețeaua Dacia 155 lei, pe piața 20 lei, bec Toshiba, Osram costa 10 lei,...
              Last edited by MihaiiahiM; 16 June 2016, 15:58.
              sigpic

              Comment


              • daca pastrezi masina 10 ani se devalorizeaza aproape complet (cred ca undeva la contravaloarea reducerii oferite de prog rabla, vreo 1500 de euro

                in plus, la cum se prezinta situatia la l2, in 10 ani cred ca vei schimba mai multe decat ar fi schimbat unu la logan 1, pt ca fiabilitate, robustete etc



                din pct meu de vedere, mai intai as cauta masini cu motorizari pe benzina clasice, fara turbo, de abia apoi daca nu gasesc nimic care sa se incadreze in buget m-as uita si la turbo pe benzina de ex. Hyundai i20 de ex are un motor interesant pe benzina, clasic, 1.25 parca (1.2 e in fisa tehnica), dohc, distributie pe lant, euro 6, adus la zi dpdv tehnologic. consum mic, vreo 5-5.5% mixt. pret? acelasi pret ca al unui logan. calitatea constructiei, siguranta, tinuta de drum, etc? superioare. acu no, fiecare face cum crede

                si mie imi place diselul dpdv al consumului si autonomiei dar eu nu am rulaje asa mari incat sa devina rentabil un disel si eu nu folosesc masina ca sa-mi produca bani

                singurul disel condus care mi-a placut a fost cel de 1.4 d4d de pe Toyota corolla de 90 de cai. de ce mi-a placut? ca nu s-a simtit nici un moment ca avand un motor disel. foarte bine insonorizat, lipsit de orice vibratie, la fel de lesinat ca 1.4 ele meu (nu exagerez deloc), se tureaza ca un benzinar ramanand la fel de silentios (eu am schimbat la 3500-4 mii vitezele si a fost clar mai silentios decat benzinaru meu). toate astea la pachet cu un consum f redus. diselu de la dacia nu mi-a placut, mult mai brutal, mai nerafinat. in plus cutie etajata perfect, tr 6 foarte lunga pt consum, pedala ambreiaj extrem de moale ceea ce am apreciat f mult. la testu cu lodgy 1.5dci 110 cai stiu sigur ca pedala de ambreiaj era mult mai greu de apasat, iti amortea picioru pe pedala, smucea etc. la Toyota nimic

                nu ai zis cat% din cei 12 mii de km estimati vor fi in oras, si pe ce distante vor fi calatoriile? ce economisesti pe o parte cu consumu sa nu-i dai pe cealalta, mai mult, pe probleme cu turbina etc. diselu e mai pretentios in utilizare, trebuie sa fii atent la cateva chichite in utilizare cu el, cu racirea turbinei etc.

                diselu a fost conceput clar pt calupuri de distante lungi parcurse odata. in nemtia de ex renteaza. tu stai in orasu x, jobu e in orasu y, aflat la 150km distanta. perfect. ai autostrada pana acolo, intr-o ora sau mai putin esti la job, diselu e in elementu lui in cazu asta
                Last edited by cristi....; 16 June 2016, 16:04. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • Hyundai i20 e mult mai putin incapator decat Loganul si cel mai mare plus e ca vrem sau nu sa recunoastem Dacia ajuta foarte mult economia atat direct cat si indirect.

                  Comment


                  • da asa ca eu stau in militari si jobu e in unirii sau nu stiu unde, la o distanta modica, si mai pornesc si motoru de 10 ori pe zi, sau mai rau las stop-start activat si pana la serviciu ma omora cu 100 de porniri si opriri...iti garantez ca motoru ala nu apuca 10 ani intreg, fara sa-i schimbi nimic

                    Comment


                    • Si vrei sa zici ca la dci nu e etajata ok tr 5? La 130 ai 2200 ture. Pedala de ambreiaj se apasa usor nu are probleme. De asemenea trage foarte bine in comparatie cu multe masini din aceeasi gama de preturi.

                      Comment


                      • daca ajungeti sa va "calculati" pe voi pentru diferenta de asigurare si impozit la o masina de peste 10000 de euro, mai bine iti iei un golf 4 la 3000 de euro. ambele sunt turbo, deci risc de picare a turbinei dupa 200000km. benzinarul macar n-are injectoare asa scumpe ca dieselul si n-are nici pompa de injectie commonrail de 2200 bar. diferenta de consum de 1.5litrii la suta de km mai mare la benzinar inseamna in diferenta de pret 4500lei/7.5(un litru juma'te)=600. adica 600 de "sute dekm", 60000km. asta inseamna ca-n 5 ani, la 12000km/an, esti la zero cu dci-ul fata de benzinar. comparatia insa nu e corecta, ori faci 1.2_16v 75cp vs dci75, ori 09.tce vs dci90. si atunci acel 60000 se va transforma in 80-90000km. adica dupa 8 ani din 10 (cand masina e numa buna de dat la "rabla" si valoreaza 1200 de euro), ai recuperat banii dati in plus pe diesel. daca nu vorbim de bani, zicea bine cineva mai devreme, tine de gusturi, caz in care toate calculele nu-si mai au rostul.
                        Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                        Comment


                        • Mai este si confortul la viteze mari pe autostrada. cu mpi-ul eram la 4500 ture cu dci sunt la 2500 ture si se simte enorm diferenta.

                          Comment


                          • in ce tara locuiesti de-ti trebuie viteze mari pe autostrada? la noi in prima faza nu prea ai autostrazi in al doilea rand si cu 130-140 legal daca prinzi un pod sub sau nivelul restului de autostrada, zbori in cucuruz...daca mergi des "afara", atunci clar dci.
                            daca nu ma insel, la mpi la 4500 ai cam 150-160 pe ceas, adica vreo 145 real. la dci 90cp am auzit ca au lungit tr5, dar pe dci75 il omori cu zile la 2500rpm la 150km/h teoretic, ar trebui sa faca vreo 300km/h cand intra pe rosu. sau acolo ii moare acul cu pedala la fund, la 2500rpm, indiferent ce faci?
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • Cine ti-a zis treaba ăsta? Uite poza de la semnătura mea.
                              sigpic

                              Comment


                              • eu si cu cel de 75 am fost in testdrive (ca nu il aveau pe cel de 90) si la 150 pe autostrada a mers perfect. viteze astronomice nu iau niciuna, eu cu a mea mai mult de 182 la 3200rpm nu am fost dar mi se pare ok si stabila, in situatia in care peste 1 luna jumate am 60000 km facuti in aprox 1 an si 4 luni, de asemenea tot la viteze de 130-150 ma duc cu ea pe autostrada. Asa ca da, daca te tine bugetul ia DCI, eu nu ma mai intorc la benzina decat daca nu am deloc de ales.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google