Inlocuire Airbag-uri Sofer+pasager

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Inlocuire Airbag-uri Sofer+pasager

    Salutare colegi,


    nu v-am mai scris de mult, desi am mai reiinoit si eu herghelia, dupa 3 loganuri vechi + 1 x ph2 + 1x logan 2 1.5dci si acum logan 2 0.9 tce, se pare ca fac rost si de un sandero 0.9 tce laureate din germania.

    Poveste este in felul urmator: dat este un proprietar persoana fizica pe mobile.de care are un sandero 2 laureate 0.9 tce din decembrie 2012 cu 78000km reali, istoric service, negru, media nav, tempomat, piele,etc.

    A avut o tamponare usoara in dreapta fata, cand a crapat spoilerul, radiatorul si au iesit si airbagurile.

    Am sapat legat de inlocuirea de airbaguri:

    - am gasit din dezmembrari sau pe olx / okazii set airbaguri intre 260-400 euro perechea.
    - am inteles ca exista riscul ca si calculatorul de airbag sa necesite inlocuire, nu doar resetare (crashdata)
    - calculatorul trebuie sa fie compatibil, adica pt. logan/sandero 2 si tot laureate, exista de la 50 ron pana la aprox 500 ron (dealer)
    - s-ar putea sa fi puscat si patronul de pretensionare a centurilor de sigurante,


    Intrebare: A mai trecut cineva prin asa ceva? Cam la ce costuri te poti astepta? Merita sa te bagi in asa ceva daca masina este la pret foarte bun sau mai bine renunti? Exista riscuri anterioare?

    Mentionez ca Sandero iese undeva la 4000 euro + reperatiile de mai sus, care la prima vedere nu ar trebui sa depaseasca 500-700 euro cu totul.Si totusi este un Sandero cu piele, medianav, tempomat, kilometri putini, istoric service, 0.9tce si luat direct din Germania.

    Orice parere ar fi binevenita si apreciata!



    Multumesc frumos,

  • #2
    TCe-ul e destul de înghesuit, radiatoarele(inclusiv cel de aer) pot atinge galeria de admisie care e de plastic - alte riscuri

    Calculatorul de airbag se poate reseta, trebuie oricum curățate toate celelalte de crash.
    Airbagurile se pot înlocui.
    Nu ai centuri pirotehnice.

    A.. și nu ai tempomat ai CCSL sau RVLV, e Dacia obișnuiește-te cu acronimele.
    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • #3
      t0rquemada,

      un mare respect pentru tine. Atat viteza de reactie, cat si pertinenta posturilor tale pe forum au fost mereu la inaltime, cand am mai citit alte threaduri.
      Din frazele tale reiese, ca masina se poate readuce usor la starea initiala, si nici macar nu costa atunci atat de multi bani la cat ma asteptam (undeva la 600-700 euro numai pt airbaguri+calculator). Eventual schimbarea radiatorului ar fi bine sa fie efectuata la dealer (am cunostinte acolo cu care ma inteleg excelent)
      Ideea este ca nu se aduce masina pentru a iesi cu ea la targ si a pacali pe cineva, ci sotia si copilul o vor folosi si vreau sa fie in siguranta.

      P.S. Softul sau firmware-ul masinii nu necesita oare actualizare? Am inteles ca ar fi variante noi (mai ales pt prima serie de masina din 2012.12). Cum se livreaza aceste update-uri? Soliciti la VC si la service?

      Multumesc mult pentru raspuns.

      Comment


      • #4
        Am înțeles, dar totuși există multe chestii ce pot fi afectate la impact, de exemplu
        GEPDA(pompa electrică de servodirecție) ce e în stânga față sub far poate fi ușor lovită, chiar dacă aparent nu are nimic.

        Se repară ușor dacă ai (sau cei la care o repari au) CLiP și ddt cu derelek, altfel nicio șansă.

        Cel puțin pentru primul lot de TCe-uri 12.2012 nu e niciun update de soft.
        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

        Comment


        • #5
          calculatorul de airbag, conform cu norma de lucru renault, se inlocuieste, nu se reseteaza. mie in 2010 mi-au inlocuit calculatorul airbag pe asigurarea vinovatului si-a fost 880 de lei, aprox 200 de euro. de limitatoarele de efort, dacia spunea la un moment dat c-ar exista si ca trebuies si alea schimbate in caz de accident. dar la asta ti-l recomand pe torquemada, care vad ca are informatii mai noi si foarte probabil mai exacte decat am eu din aduceri aminte...
          Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

          Comment


          • #6
            Mersi mult Seba,

            cam tot acolo mi-au spus si la dealer, 1000 ron calculatorul. Airbaguri am gasit pe net, sper sa fie ok, undeva intre 1100 si 1700 ron, depinde de vanzator. In Germania am vazut pe ebay chiar si cu 70 euro pasager si 100 sofer. Calculator din dezmembrari (m-as uita dupa serie si model exact si banuiesc ca ar fi ok, daca e nou nout) de la 50-350 ron. Chiar si asa ar iesi din 500 euro povestea cu airbaguri, mai ramane radiatorul - piesa+manopera - si un pic de slefuit si vopsit spoiler. Parca tot e ok masina sa iesi cu dotarile alea si stare de noua sub 5000 euro. Doar sa se poata face povestea cu airbaguri si radiator, sa nu apara ceva detaliu mega mic dar cu atat mai scump. Imi surade ideea sa le fac la dealer, deoarece la airbaguri miza e viata, la radiator conform spuselor lui Torque, sa nu cauzeze ceva la admisie sau ceva.

            LE: Impactul a fost deosebit de mic (ceva stalp mic sau scara din cate am inteles) in partea dreapt sub far la coltul spoilerului.

            PS. Pentru TCE 2014.06 exista update? Am intrebat pe VC, dar nu mi-au raspuns de 3 saptamani.
            Simptom: relantiul destul de jos -> vibratia tipica este si mai accentuata, dimineata la frig dupa pornire a inceput sa dea acele rateuri de scazut/urcat rpm pana aproape la murit motor (tip oltcit vechi cu carburator infundat), si turbo parca se aude mult mai tare decat la celalalt logan 0.9 care il am la servici, si porneste oarecum in "2 transe", adica pana la 3000 rpm trage intr-un fel, apoi apare un lag si imediat incepe sa traga si mai tare, adica nu este o acceleratie lineara.
            Last edited by sonnenberg30; 15 June 2016, 17:02.

            Comment


            • #7
              Păi și la X52 se înlocuiește:
              calculatorul de airbag 1200ron
              airbag sofer 1.653ron
              airbag pasager 1.312ron
              airbaguri scaune 989ron x2

              prețuri de retail cu tva, nu de dialogys

              Dreapta față e canistra de carbon.

              Faza cu pornitul în 3 apoi mers în 2 câteva secunde și revenire la 3 e cunoscută și nerezolvata dar în același timp nu e reproductibilă și nu lasă nici urme în calculatoare(chiar și la Clio4 și Captur). Dacă e permanentă trebuie început cu bujii și bobine.
              Last edited by t0rquemada; 15 June 2016, 17:10. Reason: Automerged Doublepost
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • #8
                Impact deosebit de mic cu declansarea airbag-urilor?? Ceva e putred.

                Comment


                • #9
                  Pentru initiatoru topicului

                  Parerea mea este ca mai bine ai cumpara un Sandero 0.9 de la noi. Din ce am vazut pe site-uri de profil, gasesti la 6000-6500 euro, maxim 7000. Si nu te mai chinui sa investesti in piese importante, nu mai stai cu gandul ca poate aparea vreo alta problema din cauza acelui accident minor etc

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by razvanCC View Post
                    Impact deosebit de mic cu declansarea airbag-urilor?? Ceva e putred.
                    Si mie mi se pare ca ceva nu se leaga! Imi aduc aminte de un accident care a fost prezentat si aici pe forum, cu un Stepway care a lovit destul urat o dubita cu partea frontala/dreapta si nu a avut nici un airbag sarit! Nu sunt expert in dinamica unui accident dar mi se pare destul de ciudat ca un accident care sa produca doar avarii mici sa duca la declansarea ambelor airbaguri frontale!

                    Comment


                    • #11
                      Va multumesc frumos pt raspunsuri si sugestii. Masina se afla pe drum incoace, cel care o aduce, a spus ca daca eu nu o vreau, el o ia cu mare placere si o va da mai departe. Astept sa o vad si va tin la curent cu solutionarea cazului. Sper sa fie nevoie de inlocuirea doar celor observate la fata locului, si eventual acelui filtru de carbon mentionat de Torque.

                      Va mai deranjez cu o intrebare ciudata:
                      doar la loganul meu 0.9 tce am observat ca atunci cand masina se afla in miscare (viteza aproape de 0 km/h) , schimb din a 2-a in prima treapa si tin ambreajul apasat la maxim, se aude totusi acel sunet tipic de frana de motor, care ar trebui sa se auda doar cand dai cu spatele sau chiar folosesti prima treapa iara pentru a incetini la maxim masina. La celelalte Dacii (logan 2,sandero 2, motorizari identice) cand am apasat ambreiajul, se comporta normal, adica intrerupea legatura de tot, fara sa auzi ceva.
                      Ati observat si voi acest fenomen cumva sau e ceva la a mea?

                      Comment


                      • #12
                        cam scumpe calculatoarele astea de airbag mai ales ca se fac la Timisoara si se vand la Dacia cu un pret ce nu depaseste 15 euro... din cate stiu eu se inlocuieste calculatorul de airbag in cazul unui impact frontal(cu activare airbag frontal sofer) sau in cazul a doua sau trei coleziuni laterale sau altele decat frontal.
                        E posibil sa nu se poata sterge din service datele de crash frontal, fiind ceva restrictii tocmai pentru a obliga pe cei din service sa inlocuiasca componenta insa din DDT am impresia ca se poate face orice(nu recomand doar zic)
                        RTFM

                        Comment


                        • #13
                          Sandel, exact asta vroiam sa zic si eu. Sa caute si-si gaseste ceva bun la banutii aia care-i da pe o masina lovita + o mica diferenta si sta smecher fara griji.
                          "Impactul a fost deosebit de mic (ceva stalp mic sau scara din cate am inteles) in partea dreapt sub far la coltul spoilerului." si s-au declansat ambele airbaguri ?!?! Asa-i ca era si condusa doar de o batranica pana la piata ??

                          Comment


                          • #14
                            @sonnenberg30: Verifică lichidul de frână(ambreiajul e comandat hidraulic cu acel lichid , care poate e la minim)
                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • #15
                              @torque - am sa verific lichidul, sper sa fie asta problema

                              @ceilalti - vedem cand ajunge masinuta, o pun pe rampa si ne uitam ce si cum. I-am spus la cel care o aduce sa se uite atent, neamtul a zis ca e total ready for the road, desi de radiator tot la fata locului au aflat, mai pot fi multe surprize la mijloc. Daca e orice dubiu la mijloc, renunt clar.

                              Pana atunci stand by.

                              Mersi mult!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google