Pt ca m am confruntat in uktima vreme cu o temperatura destul de ridicata(intre 10 si 15 grade) a aerului conditionat,desi i am verificat/completat freonul,am zis sa studiez un pic problema.Deasemenea dupa ce am dat serach pe forum,am vazut ca temperatura la aeratoare nu este toti la fel,in conditii apropiate.
Se pare ca problema la acest sistem de racire este senzorul de temperatura
Acest senzor nu este altceva decat un banal varistor,care in functie de tempartura mediului ambiant din vecinatatea lui ,isi modifica rezistenta ,in speta tensiunea/curentul de la bornele lui.
Parerea mea este ca, acest varistor nu este perfect calibrat la toate masinile la fel,si de aceea plaja f mare de temperaturi.Deasemenea el regleaza in mod direct temperatura aerului printr modificarea raportului de repaus/functionare a compresorului,culegand temperatura imedat dupa vaporizator(se afla in fata lui).Nu mi dau seama daca inginerii de la dacia l au calibrat ca si o protectie( sa nu inghete vaporizatorul)sau este altfel calibrat incat compresorul sa nu oboseasca prea mult si sa dea o temperatura de 10 grade)
Senzorul se gaseste in dreapta pedalei de acceleratie,se recunoaste usor dupa doua fire gri,se scoate invartind jumate de tura in sensul acelor de ceasornic si apoi extragere in exterior
Dupa ce l am scos si l am curatat,acum am constatnt 4 grade in masina. iar compresorul merge mai mult ca inainte.de ex in tr 2 am 6 secunde stationare si 30 seunde functionare
Din ce am citit pe alte forumuri la alte marci de masini,(de ex daewoo,unde au compresor cu cilindree fixa din anii 2000),ei chiar au inseriat o rezistenta cu acel senzor ,astfel incat se modifica raportul repaus/functionare al compresorului
La mn si a revenit la normal dupa o curatare a senzorrului cu alcool izopropilic si suflat cu aer comprimat apoi
Se pare ca problema la acest sistem de racire este senzorul de temperatura
Acest senzor nu este altceva decat un banal varistor,care in functie de tempartura mediului ambiant din vecinatatea lui ,isi modifica rezistenta ,in speta tensiunea/curentul de la bornele lui.
Parerea mea este ca, acest varistor nu este perfect calibrat la toate masinile la fel,si de aceea plaja f mare de temperaturi.Deasemenea el regleaza in mod direct temperatura aerului printr modificarea raportului de repaus/functionare a compresorului,culegand temperatura imedat dupa vaporizator(se afla in fata lui).Nu mi dau seama daca inginerii de la dacia l au calibrat ca si o protectie( sa nu inghete vaporizatorul)sau este altfel calibrat incat compresorul sa nu oboseasca prea mult si sa dea o temperatura de 10 grade)
Senzorul se gaseste in dreapta pedalei de acceleratie,se recunoaste usor dupa doua fire gri,se scoate invartind jumate de tura in sensul acelor de ceasornic si apoi extragere in exterior
Dupa ce l am scos si l am curatat,acum am constatnt 4 grade in masina. iar compresorul merge mai mult ca inainte.de ex in tr 2 am 6 secunde stationare si 30 seunde functionare
Din ce am citit pe alte forumuri la alte marci de masini,(de ex daewoo,unde au compresor cu cilindree fixa din anii 2000),ei chiar au inseriat o rezistenta cu acel senzor ,astfel incat se modifica raportul repaus/functionare al compresorului
La mn si a revenit la normal dupa o curatare a senzorrului cu alcool izopropilic si suflat cu aer comprimat apoi
Comment