If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Sa-mi fie cu iertare, ce anume deranjeaza in faptul ca sta aprins ledul? Si eu dezactivez deseori S&S din contactor desi pot sa o fac si din pedala de frana, dar nu vad niciun inconvenient.
Si la aerul automat, atunci cand nu functioneaza, sta
aprins un led si pe mine cel putin nu ma deranjeaza desi e in raza vizuala.
Ledul ala e destul de puternic insa decat orice alta modificare, prefer sa apas pe acel buton cand plec. Daca uit...asta e...se opreste motorul o data.
Daca il faceau sa tina minte ca l-ai dezactivat...era perfect.
Eu m-am obisnuit cu stilul de condus ecologic de la bun inceput, adica ala in care daca ma apropii de o intersectie in care nu am prioritate scot din viteza mai din timp si o las sa curga(oricum cand ajung acolo trebuie sa fac asta pt a schimba treapta si franez mai putin-deci eco). Dar cu sistemul asta cand ajung in intersectie si vreau sa introduc in treapta 1 surpriza tocmai atunci se opreste motorul, dar nu apuca sa se opreasca bine si apas breiajul sa porneasca din nou. Pana la primul semafor deja patesc asta cel putin o data daca uit sa-l opresc.
Altfel acest shit ma obliga sa accelerez pana in momentul in care pun piciorul pe frana adica stil rally unde consumurile(placute, discuri,combustibil) nu prea se contorizeaza. Concluzia f.. This sh..
Marius ilie, ala nu mai.ecologic nu este. In primul rand in frana de motor consumul este zero. Cum procedezi tu exista un consum. Corect procedrzi asa: frana de motor pana la 1000 rpm...si atunci devi prevazator: daca urmeaza sa te opresti (aka stop/semafor)...o scoti din viteza...daca nu (cedeaza trecerra etc) o retrogradezi in tr-a II-a..si.iar frana de motor si o laso sa alunece incet.
Nici eu nu o las niciodata "sa curga" scoasa din viteza, dar cred ca riscul de uzura este doar daca o scoti din viteza si apoi o bagi din nou in viteza, pana sa se opreasca. Nu vad de ce ar fi uzura daca o lasi scoasa din viteza pana se opreste.
Pentru ca apar diferente de rotatie intre piesele din cutia de viteza ceea ce produce uzuri premature. Nu mai mergeti cu ambreiajul apasat sau / si cutia la punctul mort. Poti rula foarte putin la viteza foarte redusa inainte sa opresti la semafor fara ca masina sa fie in viteza
Ca posesor de permis as fi trebuit s învei din coala de oferi
- consum inutil de carburant prin mers la ralanti
- risc de uzur la cutia de viteze
Consumul la ralanti pe distante mici e neglijabil. La fel, pe distante mici uzura la cutia de viteze nu se ia in considerare. Aici era vorba despre distante de aproximativ 50 de metri si in plus aia 50 de metri in care masina e scoasa din viteza sunt cel mai mult pe franare. Nimeni nu cred ca foloseste metoda de accelerare pana la o viteza mai mare pentru ca mai apoi sa lase masina la ralanti si sa inainteze din inertie.
Nu cred ca e cazul sa vorbesti ironic la adresa mea pentru ca, probabil cand tu te jucai cu machetute pe covor, eu aveam mai multi kilometri condusi decat ai tu acum.
Câte 50m x20 semafoare pe/zi x7 zile = 1L de carburant pe sptmân în Bucureti
Orice ridicare a piciorului de pe pedala de acceleraie e tot frân de motor, iar în frân de motor consumul e 0
Ironia a inceput de cand am deschis aceasta discutie si incercai sa ma convingi cat de bun si util e acest stop&start.
Si apropo, nu toate masinile au senzor la capota. Cea despre care am vorbit aici la care vroiam sa ii anulez start stopul nu are acest senzor. Altele, intr-adevar au(am cautat si e acolo) dar la asta, nu exista decat mufa goala, fara nici o continuare pana la inchizatoarea capotei.
In Brasov, unde mai avem vreo 5 semafoare nu prea e util. Pur si simplu daca stai in coloana la un giratoriu...faci cate 5 m la fiecare 5 secunde...E clar ca nici ambreiajul nu e fericit in acest caz dar ce putem face? O solutie, acolo unde se paote este sa iesi din oras si sa mergi pe ocolitoare (care e cu 2 benzi pe sens peste tot) si sa intri iar in oras, cu riscul de a ocoli 2-4 km.
Totusi, unde sunt semafoare, nu vad de ce nu ar fi folosit....
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment