Am uitat să mentionez că alimentez cu mol evo95, iar pornirea este ok, nu a dat vreun rateu,în orice anotimp. Mai face și urmatoarea problemă:după ce pornesc la rece, o las cca. 2-3 minute și apoi accelerez in gol, constat că nu accelerează liniar, ci cu întreruperi. Există și videoclip pe youtube în sensul acesta. Posibil dozaj sărac aer/benzină pentru a nu polua. Face exact ca o dacie pe carburație când o accelerezi după ce pornești motorul și nu i tragi șocul.
Probleme Ralanti Logan II 0.9 Tce
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Da , asa fac toate , sau aproape toate (0.9) . A fost prima mea nemultumire , urmata de teava de esapament afumata . Mai neplacut este ca in tr.I-a si a- II-a cu acceleratia abia "piscata" face cam la fel , adica merge cam in suturi . Am facut update-ul la injectie dar comportamentul nu s-a modificat . Nu ma mai deranjeaza , m-am invatat deja " ca tiganul cu scanteia" . Se pare ca motivul este mai complex .Last edited by georgstelsib; 29 May 2020, 07:12.
- Likes 1
Comment
-
"Mai neplacut este ca in tr.I-a si a- II-a cu acceleratia abia "piscata" face cam la fel , adica merge cam in suturi "
Confirm și a mea face la fel. De ce? Pentru că la viteză mică este exact în intervalul 1000-1300 rot/min unde dozajul aer /benzină nu este corespunzător.
Comment
-
Originally posted by valioglu View PostDar teava de esapament afumata cu ce te deranjeaza?Last edited by georgstelsib; 29 May 2020, 15:18.
Comment
-
Originally posted by mike-5 View Post"Mai neplacut este ca in tr.I-a si a- II-a cu acceleratia abia "piscata" face cam la fel , adica merge cam in suturi "
Confirm și a mea face la fel. De ce? Pentru că la viteză mică este exact în intervalul 1000-1300 rot/min unde dozajul aer /benzină nu este corespunzător.
Turbina o mai banui si pentru teava afumata.
Comment
-
Originally posted by georgstelsib View Post
Eu mai banui si momentul intrarii turbinei in functie , intra putin , se razgandeste , iar intra... fiindca update-ul injectiei nu a modificat nimic .
Turbina o mai banui si pentru teava afumata.
turbina se invirte non-stop in intervalul "pornire-oprire motor" -- sint sigur ca stiai asta si ca, de fapt, ai vrut sa exprimi altceva (ca simti ca baga presiunea intr-un fel diferit in momente diferite).
turbina "trage" ce i se da. arderile incomplete sint aceeasi problema fie ca-i benzina, fie ca-i diesel; in cazul asta: palete si egr-uri colmatate, benzine proaste, lambde aiurea, debitmetre de aer crapate, uleiuri neconforme. eu am merge pe varianta cu egr imputzit.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by george.sce View PostDe aia pun filtru GPF la benzinarele turbo astea noi ca nu pot suprima particolele solide funingine din arderea "curata " de la ecologicele astea ale lui Renault astea noi.
0.9 TCe are injectie indirecta.
Comment
-
La toate benzinarele cu turbina, cu exceptia celor cu filtru de particule, e murdar esapamentul. Eu am vazut la Subaru, BMW, Dacia. Daca asta e problema masinii si doar atat va deranjeaza inseamna ca Loganele sunt masini exceptionale.
- Likes 3
Comment
-
Originally posted by devreg View Post
turbina se invirte non-stop in intervalul "pornire-oprire motor" -- sint sigur ca stiai asta si ca, de fapt, ai vrut sa exprimi altceva (ca simti ca baga presiunea intr-un fel diferit in momente diferite).
turbina "trage" ce i se da. arderile incomplete sint aceeasi problema fie ca-i benzina, fie ca-i diesel; in cazul asta: palete si egr-uri colmatate, benzine proaste, lambde aiurea, debitmetre de aer crapate, uleiuri neconforme. eu am merge pe varianta cu egr imputzit.
Eu stiu ca nu . Este antrenata de gazele de evacuare , iar acestea trebuie sa fie suficiente pentru a invinge momentul de inertie al turbinei . La 0.9 turbina este mai mica , masa redusa moment de inertie mai mic si turbina poate intra in functie la turatii mai mici , in jur de 1250 ture incepand sa-i ofere cuplu motor . La masinile cu turbina mai mare si inclusiv randament mai mare ofera o presiune si implicit cuplu mai mare dar livreaza la o turatie mai mare a motorului (vezi WV) . De aceea constructorii de motoare aleg de obicei solutii de compromis. Sa stiti ca informatia postata de mine este extrasa din memorie , nu din Google si este posibil sa nu contina atat de multe detalii cum le-ar place unora.
Comment
-
Mai nou exista si turbine asistate electric care la inceput actioneaza turbina pana la atingerea turatiei de regim a motorului . In felul acesta se elimina intarzierea intrarii in functie a turbinei , asa zisul lag , foarte suparator mai ales la motoarele de cilindree mare care au si turbine pe masura (cu masa mare) . La noi la 0.9 se pare ca francezii au dimensionat-o bine ( dar au lasat-o pentru un cuplu de 140 nm) . Pe mine nu ma deranjeaza micul lag , mai ales daca-l anticipez.
Comment
-
Turbina se invarte permanent daca motorul este pornit. Chiar si la relanti. Nu se folosesc turbine electrice in mod curent deoarece consuma curent care este obtinut de alternator de la motor, deci creste consumul si scade eficienta. E cam aceeasi chestie cu turbocompresorul actionat de motor prin curea.
La un moment dat se simte mai evident cresterea puterii la motoarele turbo, dar asta nu inseamna ca acolo intra turbina, termenul e gresit.
- Likes 1
Comment
-
Am accesat si eu Google si uite ce am gasit :
Mercedes lansează o turbină electrică revoluționară, realizată de BorgWarner și intitulată eBooster. Primul motor care va primi tehnologia inedită este noul turbo cu șase cilindri în linie, așteptat să debuteze pe Clasa S facelift anul acesta.
O presiune mai mare și un consum mai mic? Un deziderat imposibil de atins. Până azi. Soluția se numește eBooster, prima turbină electrică aplicată în serie pe un motor Mercedes, unitatea bi-turbo (eBooster și turbocompresor clasic) L6, nume de cod M256, înzestrată, de asemenea, cu o rețea electrică de 48 volți și ISG integrat (demaror electric).
Noua turbină eBooster este montată între valva bypass și turbocompresorul convențional, fiind inactivă atunci când motorul funcționează la turație redusă sau la viteză constantă (faza 1). Imediat ce șoferul acționează pedala de accelerație, eBooster este activat automat, furnizând presiune instantanee în turbină (faza 2). Apoi, turbina clasică intră în funcțiune și livrează o presiune mai mare decât turbina eBooster, care este dezactivată (faza 3). Avantajele eBooster: consum și emisii reduse, un răspuns mai prompt la apăsarea pedalei de accelerație, turbo-lag atenuat
Comment
Comment