Originally posted by ManGreek
View Post
Facelift Logan 2 /2016
Collapse
X
-
„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
-
turbina, in principiu, nu moare din cauza unei flacari reziduale de 0.5 secunde dupa luarea contactului, dat fiind ca in sarcina, palele turbinei doar flacari "vad", ci moare din cauza lipsei de racire/ungere, daca opresti motorul dupa ce i-ai dat blana si ai urcat turbina la 200000rpm si o lasi fara ungere in lagari. pt ca oprind motorul, se opreste si pompa de ulei, dispare pelicula pe care pluteste axul turbinei si pana sa se opreasca din rotatie, merge "fier pe fier".
acum, de cand merge, sau cand se considera ca merge turbina, e simplu de aflat. luati un logan dci care are turbo scos, dati-i o diagnoza si vedeti presiunea din admisie sau debitul de aer din galerie la ralati, apoi faceti asta pentru un logan la care merge turbina. daca ala cu turbina are presiune/debit mai mare decat ala fara, inseamna ca turbina "baga" de la 700rpm ale motorului, sau cat are dci-ul la ralanti. ca nu baga 1.3 bari, ok, dar daca baga mai mult decat vacuum-ul generat de motorul aspirat (ala cu turbo dat jos), inseamna ca merge din prima secunda de cand porneste motorul.
ravan, nu tre' sa fim specialisti de inalta clasa, trebuie doar sa ne documentam un pic si daca am mai si avut oaresce experiente cu masinile, eu zic ca-i ok. nu tre' sa fii neaparat as, ci sa intelegi lucrurile. eu sunt convins ca proiectantul sef de la ebm-papst (printre cei mai - daca nu chiar cei mai- meseriasi in ventilatoare/suflante) nu stie el in cel mai mic detaliu cum functioneaza motorul de logan, dar e al dracu de bun in ventilatoare. si mai pot paria ca aia care scriu softurile pentru ecu-uri nu stiu nici ei in detaliu ce se intampla, ei doar scriu niste rutine dupa specificatiile producatorului. meserias e ala care face adaptivii, corectiile pe hartile de injectie, avans si poate nici ala nu-i as in mecanica motoarelor.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by mr.K View PostSe invarte in gol, dar consuma energie, deci functioneaza.
Asa si turbina. se invarte de la inceput.
Si da, functioneaza si la relanti, cand e recomandat sa stai in parcare sa racesti turbina inainte de a parca.Last edited by tipicarul; 3 May 2017, 14:23.„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
-
@Seba au fost situatii in care astia care scriau softul...nici macar nu stiau pentru ce scriu softul (patit din propria experienta). De multe ori, softul este atat de segmentat incat luat in parte...nu are nici o noima. Mai mult...sunt functii bucati generale care n-au nici o treaba cu functionatul propriu-zis (de exemplu, estimarea unor directii a unor valori - trend)
@tipicarul cam asta-i si racirea principala (problema nu-i racirea paletelor ci a axului turbinei)
Comment
-
Pai, si eu ce zisei?
In manualul de Logan nu am gasit nimic scris referitor la racirea inaintea opririi!
Chiar nu exista, sau am citit eu pe diagonala?
Intreb pentru ca in manualele altor masini Renault mai vechi cu acelasi motor 1.5dci (dar nu E6), scrie!„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
-
Nu scrie (bine, or sa vina ceva persoane care or sa spuna ca economie de cerneala...cum este manualul este si masina etc). Eu zic ca-i doar tehnologia mai moderna. La cele unde trebuia sa astepti sa se raceasca...probabil E1/E2 (generatii pre 2000 bine...).
Am 4 cunostinte cu motoare cu turbo (diesel toate)...nimeni nu si-a batut capul cu incalizt/racit. Toti pornesc si pleaca direct cu ea...opresc...opresc direct motorul. La Skoda Octavia sigur nu scrie in manual de asta
Comment
-
Mda! Destul de ciudat pentru mine, pentru ca eu lucrez in mod uzual cu motoare de ultima generatie (Volvo cu common rail+AdBlue, de exemplu) la care constructorul specifica clar necesitatea de "cooling down". Diferenta este ca aceste motoare sunt utilizate in regim continuu la un nivel destul de ridicat al incarcarii si nu in regim intermitent cu rare varfuri de sarcina asa cum sunt folosite adesea motoarele din "automotive field".
In manualele mai vechi Renault nu spune ca trebuie sa racesti la relanti de fiecare data, ci doar cand ai avut drumuri lungi facute cu viteza mare pe autostrada. Trebuie sa recunosc ca nici eu nu mi-am batut capul cu asta la Megane-ul meu cu 1.9 dti si in 150000 km nu am ramas fara turbocompresor... dar nici nu am mers cu acceleratia la blana!Last edited by tipicarul; 3 May 2017, 15:10.„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
-
Stop stop stop stop
Noi discutam aici de motoare care merg in mod normal la 20-40% din sarcina. Turatia maxima atinsa in exploatare normala este de 50-60% pentru regimuri extrem de scurte. Sunt hiperventilate etc.
P.S. Motoarele care merg in sarcina constanta mare (aproape de 80%)...si alea trebuie lasate la relati o perioada...chiar daca sunt fara turbocompresor. Asa nici la motorul de 750cm de la motocultorul lu tata...care-i pe benzina...in manual scrie sa nu-l opresti imediat dupa ce ai lucrat cu el. Si nu-i cu turbo
Comment
-
Originally posted by mr.K View PostSe invarte in gol, dar consuma energie, deci functioneaza.
Originally posted by mr.KAsa si turbina. se invarte de la inceput.
Si da, functioneaza si la relanti, cand e recomandat sa stai in parcare sa racesti turbina inainte de a parca.
~~~~
@Seba, am sa verific la motorul meu daca in ralanti admisia e pe vacuum sau are si supra alimentare cu aer si revin. (sper ca adaptorul OBD sa mai functioneze...)I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Originally posted by bolovan View PostStop stop stop stop
P.S. Motoarele care merg in sarcina constanta mare (aproape de 80%)...si alea trebuie lasate la relati o perioada...chiar daca sunt fara turbocompresor. Asa nici la motorul de 750cm de la motocultorul lu tata...care-i pe benzina...in manual scrie sa nu-l opresti imediat dupa ce ai lucrat cu el. Si nu-i cu turbo
Originally posted by Silviu View PostSistemul Stop/Start se activeaza si dupa o repriza de mers `sportiv`, adica schimbat in 4500rpm (e adevarat, ma adaptez greu de la benzinar...). Banuiesc ca nu mai e nevoie sa stai sa "racesti" turbina cand opresti (daca constructorul nu recomanda), cum poate se recomanda la modelele mai vechi.
Inca un motiv de mare atentie asupra calitatii uleiului de motor folosit!„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
-
Pai stiu...de asta si spuneam. Motoarele care merg in sarcina mare (apropiata de 80-90%)...scrie si in manualul lor...trebuie lasate sa se raceasca (de fapt, trebuie lasate sa se raceasca daca pompa de apa-racire/pompa ulei sunt actionate direct de motor). Motorul de masina (autoturism) nu este gandit sa mearga perioada lunga cu sarcina apropiata de maxim
Comment
-
E bine ca un motor turbo că e benzină sau dizel să fie lăsat sa mearga citeva secunde înainte de oprire, nu aşa imediat. Turbina nu poate ajunge aşa în scurt de la măcar 100.000 rpm la zero imediat, şi când am tăiat contactul pompa de ulei nu mai bagă ungere, şi asta nu e bine la turbină care se învârte înca un pic.
La motorele moderne foarte noi se pun pompe de ungere electrice aşa că e mai bine pentru turbine, le mai dă un pic de ulei după oprire motor
Acum fiecare face cum vrea pe masina lui, 10 sec înainte de oprire nu moare nimeni.
Comment
-
Intre sarcina maxima si sarcina nominala exista o diferenta notabila!
Originally posted by bogdan_cr View PostE bine ca un motor turbo că e benzină sau dizel să fie lăsat sa mearga citeva secunde înainte de oprire, nu aşa imediat. Turbina nu poate ajunge aşa în scurt de la măcar 100.000 rpm la zero imediat, şi când am tăiat contactul pompa de ulei nu mai bagă ungere, şi asta nu e bine la turbină care se învârte înca un pic.
La motorele modeene foarte noi se pun pompe de ungere electrice aşa că e mai bine pentru turbine, le mai dă un pic de ulei după oprire motor
Acum fiecare face cum vrea pe masina lui, 10 sec înainte de oprire nu moare nimeni.
Am avut evenimentul asta de Pasti cand m-am intors de la C. de Arges.
Autostrada era goala, se putea veni in forta pana la intrarea in Bucuresti si la primul semafor mi se opreste motorul... exact la faptul ca nu mai am ungere la turbocompresor m-am gandit atunci... am uitat dupa aceea... dar a readus Silviu problema in discutie...„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
Comment