Originally posted by IancuMIC
View Post
Facelift Logan 2 /2016
Collapse
X
-
Originally posted by ManGreek View PostIn functiune e tot timpul, de cand ai pornit motorul...„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
-
Turbina este functionala de la prima rotatie a motorului. Si se opreste la ceva vreme (milisecunde...probabil chiar o secunda datorita inertiei)...dupa ce se opreste motorul. Faptul ca tu nu o simti...este pentru ca nu are suficienta turatie cat sa se faca simtita. Se face simtita cand exista un anumit debit de gaze de la motor.
If you Love Big,HUGE Turbos, lots of Boost, Big engines or even Bikes with Turbos, this one is for you !Featuring Suzuki Hayabusa Turbo,Mustang Turbo,LS SWAP...
P.S Turbina nu porneste in momentul in care se invarte mtorul prin simplul fapt ca are masa mare...si pentru a invinge momentul (obiectele tind sa-si pastreze starea)...nu incepe sa se invarta. la turbinele mici (cum sunt cele de pe masinile obisnuite: 1.5DCI etc...)...daca sunt suficient de apropiate de motor (ca si galerie de evacuare)...iar motorul este suficient de mare (functioneaza ca o pompa de aer). Atunci pornesc inainte de prima detenta.Last edited by bolovan; 3 May 2017, 08:35.
Comment
-
Originally posted by bolovan View PostTurbina este functionala de la prima rotatie a motorului. Si se opreste la ceva vreme (milisecunde...probabil chiar o secunda datorita inertiei)...dupa ce se opreste motorul. Faptul ca tu nu o simti...este pentru ca nu are suficienta turatie cat sa se faca simtita. Se face simtita cand exista un anumit debit de gaze de la motor.
Nu este vorba de ceea ce simt eu sau altcineva ci de maniera de crestere a presiunii aerului proaspat din galeria de admisie! Asta se masoara cu manometrul!
Originally posted by bolovan View PostP.S Turbina nu porneste in momentul in care se invarte mtorul prin simplul fapt ca are masa mare...si pentru a invinge momentul (obiectele tind sa-si pastreze starea)...nu incepe sa se invarta. la turbinele mici (cum sunt cele de pe masinile obisnuite: 1.5DCI etc...)...daca sunt suficient de apropiate de motor (ca si galerie de evacuare)...iar motorul este suficient de mare (functioneaza ca o pompa de aer). Atunci pornesc inainte de prima detenta.Last edited by tipicarul; 3 May 2017, 09:18.„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Comment
-
Lasa teoriile. Turbina nu intra si nici nu "iese" decat cand e defecta
Ea functioneaza de cand pornesti motorul pana il opresti. Punct. Nu mai conteaza daca se invarte cu cateva mii de rotatii sau zeci de mii.
Este exact ca un benzinar aspirat. Daca tu mergi pana in 2000rpm asta nu inseamna ca motorul nu merge, ai putea sa zici ca motorul "intra" doar pe la 4-5000rpm cand se simte puterea. ;)
Comment
-
@ManGeek, turbosuflanta se considera in functiune in momentul in care ridica presiunea in galerie de admisie (e si teorie si practica) adica produce ceva.
Este exact ca un alternator ce nu produce curent (adica nu functioneaza) daca nu este excitat (electric, bineinteles) si se invarte in gol.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
@mr.K asta-i valabil pentru motoarele turbo din anii 70-80. Motoarele moderne nu mai au problema asta (pentru ca amestecul nu eras foarte bine controlat, se intampla ca gaze care inca ardeau - flacara - sa iasa pe o distanta mare din motor...incazlind turbina. Plus aliajele erau de o asemenea maniera ca nu dispersa caldura calumea. Prin urmare, axul se incingea foarte tare. Multe nici nu erau racite corespunzator. Motoarele moderne, cu aliajele moderne si modul in care sunt proiectate + un control mai bun al combustie + uleiuri care nu se "prajesc" - adica uleiuri semisintetice-sintetice ...nu mai au problema asta).
Comment
Comment