Ceasuri Bord/sistem Imobilizare

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ceasuri Bord/sistem Imobilizare

    Salut,
    Are cineva idee daca in urma efectuarii urmatorilor pasi motorul de la logan 2 mai porneste?
    1. se deconecteaza tabloul de bord (instrument cluster) sau se scoate siguranta corespunzatoare
    2. se deconecteaza bateria
    3. se reconecteaza bateria
    4. se incearca pornirea motorului

    Sa explic de ce ma intereseaza raspunsul la aceasta intrebare.
    In momentul de fata ma ocup de un Renault Megane II pe care s-a pus un motor de Megane III (ecm SID305). Am fost nevoit sa schimb si UCH/BCM, insa problema principala este legata de servodirectia asistata electric (DAE/EPS).
    La Megane III calculatorul de servodirectie efectueaza si functia de DONGLE (nu am o traducere buna) pentru calculatorul de bord. Asta inseamna ca pornirea motorului este inhibata daca BCM nu comunica cu EPS. Aparent este de ajuns ca algoritmul pentru DONGLE sa fie executat o singura data (o pornire a motorului), pentru ca mai apoi motorul sa porneasca de fiecare data, pana la deconectarea bateriei, chiar daca EPS nu este prezent.

    Dar cum am ajuns de la Megane III la Logan II?
    In ddt2000 sunt 3 configurari posibile pentru sistemul DONGLE la BCM x95 (Megane III): DONGLE_SLAVE_1, DONGLE_SLAVE_2, DONGLE_SLAVE_3. Valoarea implicita este DONGLE_SLAVE_2. Din pacate nu exista alte informatii care sa detalieze ce inseamna aceste valori, insa analizand setarile de la Modus, mi-am permis sa fac o analogie, asociind:

    DONGLE_SLAVE_1 = DONGLE_SLAVE_METER (cred ca se refera la instrument cluster)
    DONGLE_SLAVE_2 = DONGLE_SLAVE_EPS (servodirectie)
    DONGLE_SLAVE_3 = DONGLE_SLAVE_USM (calculatorul cu tabloul de sigurante din compartimentul motor)

    Din ce am vazut, Modus are aceeasi versiune de sistem de imobilizare (Verlog 4) ca si Megane III, asa ca asocierea as zice ca nu e prea deplasata.

    In fine, ajungem la BCM Logan II, care are aceleasi 3 valori ca Megane 3, insa implicit, in DDT2000, fara a fi conectat la masina, selecteaza valoarea DONGLE_SLAVE_1. Avand in minte asocierea precedenta, as putea specula ca la Logan 2 functia de DONGLE este efectuata de ceasurile de bord, iar motorul nu va porni fara ele, daca se deconecteaza si reconecteaza bateria.

    Pentru ce toata bataia asta de cap?
    Ma gandeam ca as putea monta ceasurile de bord de Logan 2 pe masina la care lucrez, acestea efectuand functia de dongle, care in mod normal este efectuata de EPS la Megane III.
    La Megane III ceasurile de bord parca au o legatura separata de CAN LSFT cu BCM. La Logan II nu am idee care este arhitectura, deci si aici ar putea sa apara un impediment.

    Cine ma ajuta primeste o activare de DDT2000 2.9.0.8 (nu crack-ul pe care il gasiti pe forumuri, care la mine nu a mers).

  • #2
    Probabil BCM ii permite EMU sa porneasca motorul daca toata lumea vorbeste pe CAN-bus. IC (instrument cluster - bordul) fiind deconectat, n-are cum sa comunice si probabil BCM inhiba pornirea motorului. zic si eu...
    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

    Comment


    • #3
      Tocmai ce am mai umblat putin la masina. Speram ca autentificarea sistemului dongle sa se faca o singura data si sa ramana valabila pana cand se deconecteaza bateria. La prima vedere asa parea intrucat am avut EPS deconectat peste noapte si masina a pornit azi de mai multe ori, insa la un moment dat nu a mai vrut. Inainte de asta nu facusem decat sa deconectez intrerupatoarele de pe coloana volanului si sa ma conectez cu ddt pe ECM. Mi s-a parut bizar si nu am mai apucat sa verific starea in BCM. Dupa ce am reconectat EPS, motorul a pornit. Ulterior am gasit pagina de stare de la BCM pentru dongle (Read_A_AC_VSC_Fonct_Protection), care imi confirma ca BCM inhiba pornirea daca nu reuseste sa faca autentificarea sistemului dongle.
      Last edited by Seba; 6 December 2016, 18:27.

      Comment


      • #4
        loganul 2 functioneaza fara ceasuri.am facut proba,s-a mers cu masina 2 zile fara ceasuri

        Comment


        • #5
          Multumesc pentru raspuns. Ma astept sa mearga pana cand deconectezi bateria. Presupun ca nu s-a deconectat bateria in aceste 2 zile.
          Last edited by Seba; 6 December 2016, 18:27.

          Comment


          • #6
            Originally posted by p1gl3t View Post
            Salut,
            Are cineva idee daca in urma efectuarii urmatorilor pasi motorul de la logan 2 mai porneste?
            1. se deconecteaza tabloul de bord (instrument cluster) sau se scoate siguranta corespunzatoare
            2. se deconecteaza bateria
            3. se reconecteaza bateria
            4. se incearca pornirea motorului

            Sa explic de ce ma intereseaza raspunsul la aceasta intrebare.
            In momentul de fata ma ocup de un Renault Megane II pe care s-a pus un motor de Megane III (ecm SID305). Am fost nevoit sa schimb si UCH/BCM, insa problema principala este legata de servodirectia asistata electric (DAE/EPS).
            La Megane III calculatorul de servodirectie efectueaza si functia de DONGLE (nu am o traducere buna) pentru calculatorul de bord. Asta inseamna ca pornirea motorului este inhibata daca BCM nu comunica cu EPS. Aparent este de ajuns ca algoritmul pentru DONGLE sa fie executat o singura data (o pornire a motorului), pentru ca mai apoi motorul sa porneasca de fiecare data, pana la deconectarea bateriei, chiar daca EPS nu este prezent.

            Dar cum am ajuns de la Megane III la Logan II?
            In ddt2000 sunt 3 configurari posibile pentru sistemul DONGLE la BCM x95 (Megane III): DONGLE_SLAVE_1, DONGLE_SLAVE_2, DONGLE_SLAVE_3. Valoarea implicita este DONGLE_SLAVE_2. Din pacate nu exista alte informatii care sa detalieze ce inseamna aceste valori, insa analizand setarile de la Modus, mi-am permis sa fac o analogie, asociind:

            DONGLE_SLAVE_1 = DONGLE_SLAVE_METER (cred ca se refera la instrument cluster)
            DONGLE_SLAVE_2 = DONGLE_SLAVE_EPS (servodirectie)
            DONGLE_SLAVE_3 = DONGLE_SLAVE_USM (calculatorul cu tabloul de sigurante din compartimentul motor)

            Din ce am vazut, Modus are aceeasi versiune de sistem de imobilizare (Verlog 4) ca si Megane III, asa ca asocierea as zice ca nu e prea deplasata.

            In fine, ajungem la BCM Logan II, care are aceleasi 3 valori ca Megane 3, insa implicit, in DDT2000, fara a fi conectat la masina, selecteaza valoarea DONGLE_SLAVE_1. Avand in minte asocierea precedenta, as putea specula ca la Logan 2 functia de DONGLE este efectuata de ceasurile de bord, iar motorul nu va porni fara ele, daca se deconecteaza si reconecteaza bateria.

            Pentru ce toata bataia asta de cap?
            Ma gandeam ca as putea monta ceasurile de bord de Logan 2 pe masina la care lucrez, acestea efectuand functia de dongle, care in mod normal este efectuata de EPS la Megane III.
            La Megane III ceasurile de bord parca au o legatura separata de CAN LSFT cu BCM. La Logan II nu am idee care este arhitectura, deci si aici ar putea sa apara un impediment.

            Cine ma ajuta primeste o activare de DDT2000 2.9.0.8 (nu crack-ul pe care il gasiti pe forumuri, care la mine nu a mers).

            Punctul de plecare e greșit, Megane III nu are mai nimic în comun cu arhitectura T4/T4VS de pe Clio4/Captur/X52(Logan II)/Lodgy/Dokker/Duster ph2/ Kaptur 4x4/Lada Xray și Vesta
            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

            Comment


            • #7
              Da, am observat ca BCM-urile nici nu au aceeasi structura pentru mesajele de stare. S-ar putea insa sa fie similaritati la verlog/dongle.
              Laguna III pare sa aiba ceva similaritati cu Megane III, insa si aici dongle slave pare sa fie implementat in calculatorul de servodirectie.
              As fi setat DONGLE_SLAVE_3 (USM, presupun) in loc de 2 (EPS), dar mi-e frica sa nu se intample ceva cu imobilizarea si sa nu mai fie indeajuns sa dau setarea pe 2.
              Last edited by Seba; 6 December 2016, 18:28.

              Comment


              • #8
                Originally posted by p1gl3t View Post
                Multumesc pentru raspuns. Ma astept sa mearga pana cand deconectezi bateria. Presupun ca nu s-a deconectat bateria in aceste 2 zile.
                ba da,s-a deconectat si bateria si merg

                Comment


                • #9
                  Interesant... Ar fi de vazut cum e configurat sistemul dongle.
                  Last edited by Seba; 6 December 2016, 18:28.

                  Comment


                  • #10
                    Salutare!

                    Nu prea ma pricep la masini, dar cu siguranta ma pricep la retele de comunicatie. Sper ca cele din randurile urmatoare sa-ti dea o idee in plus in investigatiile pe care le faci.

                    Ti-as sugera inainte de a verifica daca functioneaza sistemul de messaging/functii speciale (dongle in cazul tau) sa verifici daca reteaua CAN este valida hardware. Poti face asta foarte simplu cu un multimetru; intre cele 2 linii CAN (CAN-H si CAN-L) ar trebui sa masori in jur de 60 ohmi.

                    Recomandare mea vine din mai multe motive:
                    1 - din mesajul tau nu inteleg daca ai reusit sa te conectezi in reteaua CAN cu laptopul la diversele calculatoare
                    2 - reteaua CAN pe care ai asamblat-o din componente de la diverse modele este intrega sau nu
                    3- doar dupa ce reteaua CAN este valida hardware poti investiga parte de mesaging intre diversele calculatoare

                    Comment


                    • #11
                      Reteaua e in regula. Masina porneste daca am servodirectia de Megane 3 activa. Daca las servodirectia conectata, dar ii scot semnalul de activare (APCB/+15), masina continua sa porneasca pana cand deconectez bateria. Dupa reconectarea bateriei, calculatorul de bord (BCM) inhiba pornirea motorului cat timp nu reuseste sa faca autentificarea dongle (implementat in servodirectie).
                      Am considerat posibilitatea de a loga mesajele de pe retea, insa cel mai probabil autentificarea e de tipul seed/key, nu ceva informatie statica. Daca nu cunosc algoritmul nu am cum sa il emulez.

                      Sunt curios care e situatia la Laguna 3, care nu are servodirectie electrica, ci electro-hidraulica. Daca la Megane 3 servodirectia are in ddt2000 afisate informatii de stare despre dongle, la Laguna 3, nu gasesc nimic despre dongle nici la servodirectie, nici la instrument cluster, doar in BCM, care are cam aceleasi optiuni ca la Megane 3.
                      Ma intreb daca nu cumva si la Logan II si la Laguna III, dongle e implementat in instrument cluster, dar cumva nu se face verificarea la fiecare prima pornire dupa ce a fost reconectata bateria.
                      Last edited by Seba; 6 December 2016, 18:28.

                      Comment


                      • #12
                        Tot nu vrei să înțelegi că nu ai treabă la X52 cu funcții prezente pe alte modele cu exceptia X98/X87.

                        Dacă ce zici tu era valabil apărea demult TdB de Megane III pe Logan II, că doar conectorul e plug&play, problema e că nu va merge deloc
                        Last edited by t0rquemada; 6 December 2016, 12:06.
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • #13
                          Faptul ca apar aceleasi 3 optiuni (DONGLE_SLAVE_1,2,3) si la Logan II ma face sa cred ca sistemul dongle are cel putin acelasi algoritm sau ca exista o oarecare similaritate. Daca pe Logan II setarea ar fi pe 1 si pe Laguna III ar fi tot pe 1, ar fi o mica sansa sa pot monta un bord de Laguna III care sa faca functia dongle.
                          Stiu ca presupunerile astea sunt cam trase de par, insa in lipsa unor informatii aditionale, nu imi ramane decat sa speculez.
                          La Logan II setarea este "DONGLE_CF". O poti gasi in ecranul "Dongle" - "Dongle configuration". In ddt se seteaza default pe DONGLE_SLAVE_1.
                          La Laguna III setarea are acelasi nume si se poate gasi la "SES" - "A_AC_Configuration", insa nu apare la toate variantele de BCM.
                          La Megane III are tot acelasi nume, doar ca sectiunea se numeste "SES Function", ecranul "SES Function configuration". Aici setarea are valoarea DONGLE_SLAVE_2, verificat pe masina.

                          Comment


                          • #14
                            Ai verificat topologia rețelei can la Megane II dar la III, seamănă? Dar cele de la Logan II seamănă?

                            ddt fără derelek e = 0, ideal ar fi să ai și clip - cele 2 se completează
                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • #15
                              @p1gl3t: te rog nu mai folois butonul "quote/citeaza" ca sa raspunzi ultimului post de pe pagina. foloseste "quick reply/raspuns rapid". n-are rost sa avem pe o pagina 4 posturi, din care jumatate sa fie aceeasi informatie repetata.
                              Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google