Salut,
Are cineva idee daca in urma efectuarii urmatorilor pasi motorul de la logan 2 mai porneste?
1. se deconecteaza tabloul de bord (instrument cluster) sau se scoate siguranta corespunzatoare
2. se deconecteaza bateria
3. se reconecteaza bateria
4. se incearca pornirea motorului
Sa explic de ce ma intereseaza raspunsul la aceasta intrebare.
In momentul de fata ma ocup de un Renault Megane II pe care s-a pus un motor de Megane III (ecm SID305). Am fost nevoit sa schimb si UCH/BCM, insa problema principala este legata de servodirectia asistata electric (DAE/EPS).
La Megane III calculatorul de servodirectie efectueaza si functia de DONGLE (nu am o traducere buna) pentru calculatorul de bord. Asta inseamna ca pornirea motorului este inhibata daca BCM nu comunica cu EPS. Aparent este de ajuns ca algoritmul pentru DONGLE sa fie executat o singura data (o pornire a motorului), pentru ca mai apoi motorul sa porneasca de fiecare data, pana la deconectarea bateriei, chiar daca EPS nu este prezent.
Dar cum am ajuns de la Megane III la Logan II?
In ddt2000 sunt 3 configurari posibile pentru sistemul DONGLE la BCM x95 (Megane III): DONGLE_SLAVE_1, DONGLE_SLAVE_2, DONGLE_SLAVE_3. Valoarea implicita este DONGLE_SLAVE_2. Din pacate nu exista alte informatii care sa detalieze ce inseamna aceste valori, insa analizand setarile de la Modus, mi-am permis sa fac o analogie, asociind:
DONGLE_SLAVE_1 = DONGLE_SLAVE_METER (cred ca se refera la instrument cluster)
DONGLE_SLAVE_2 = DONGLE_SLAVE_EPS (servodirectie)
DONGLE_SLAVE_3 = DONGLE_SLAVE_USM (calculatorul cu tabloul de sigurante din compartimentul motor)
Din ce am vazut, Modus are aceeasi versiune de sistem de imobilizare (Verlog 4) ca si Megane III, asa ca asocierea as zice ca nu e prea deplasata.
In fine, ajungem la BCM Logan II, care are aceleasi 3 valori ca Megane 3, insa implicit, in DDT2000, fara a fi conectat la masina, selecteaza valoarea DONGLE_SLAVE_1. Avand in minte asocierea precedenta, as putea specula ca la Logan 2 functia de DONGLE este efectuata de ceasurile de bord, iar motorul nu va porni fara ele, daca se deconecteaza si reconecteaza bateria.
Pentru ce toata bataia asta de cap?
Ma gandeam ca as putea monta ceasurile de bord de Logan 2 pe masina la care lucrez, acestea efectuand functia de dongle, care in mod normal este efectuata de EPS la Megane III.
La Megane III ceasurile de bord parca au o legatura separata de CAN LSFT cu BCM. La Logan II nu am idee care este arhitectura, deci si aici ar putea sa apara un impediment.
Cine ma ajuta primeste o activare de DDT2000 2.9.0.8 (nu crack-ul pe care il gasiti pe forumuri, care la mine nu a mers).
Are cineva idee daca in urma efectuarii urmatorilor pasi motorul de la logan 2 mai porneste?
1. se deconecteaza tabloul de bord (instrument cluster) sau se scoate siguranta corespunzatoare
2. se deconecteaza bateria
3. se reconecteaza bateria
4. se incearca pornirea motorului
Sa explic de ce ma intereseaza raspunsul la aceasta intrebare.
In momentul de fata ma ocup de un Renault Megane II pe care s-a pus un motor de Megane III (ecm SID305). Am fost nevoit sa schimb si UCH/BCM, insa problema principala este legata de servodirectia asistata electric (DAE/EPS).
La Megane III calculatorul de servodirectie efectueaza si functia de DONGLE (nu am o traducere buna) pentru calculatorul de bord. Asta inseamna ca pornirea motorului este inhibata daca BCM nu comunica cu EPS. Aparent este de ajuns ca algoritmul pentru DONGLE sa fie executat o singura data (o pornire a motorului), pentru ca mai apoi motorul sa porneasca de fiecare data, pana la deconectarea bateriei, chiar daca EPS nu este prezent.
Dar cum am ajuns de la Megane III la Logan II?
In ddt2000 sunt 3 configurari posibile pentru sistemul DONGLE la BCM x95 (Megane III): DONGLE_SLAVE_1, DONGLE_SLAVE_2, DONGLE_SLAVE_3. Valoarea implicita este DONGLE_SLAVE_2. Din pacate nu exista alte informatii care sa detalieze ce inseamna aceste valori, insa analizand setarile de la Modus, mi-am permis sa fac o analogie, asociind:
DONGLE_SLAVE_1 = DONGLE_SLAVE_METER (cred ca se refera la instrument cluster)
DONGLE_SLAVE_2 = DONGLE_SLAVE_EPS (servodirectie)
DONGLE_SLAVE_3 = DONGLE_SLAVE_USM (calculatorul cu tabloul de sigurante din compartimentul motor)
Din ce am vazut, Modus are aceeasi versiune de sistem de imobilizare (Verlog 4) ca si Megane III, asa ca asocierea as zice ca nu e prea deplasata.
In fine, ajungem la BCM Logan II, care are aceleasi 3 valori ca Megane 3, insa implicit, in DDT2000, fara a fi conectat la masina, selecteaza valoarea DONGLE_SLAVE_1. Avand in minte asocierea precedenta, as putea specula ca la Logan 2 functia de DONGLE este efectuata de ceasurile de bord, iar motorul nu va porni fara ele, daca se deconecteaza si reconecteaza bateria.
Pentru ce toata bataia asta de cap?
Ma gandeam ca as putea monta ceasurile de bord de Logan 2 pe masina la care lucrez, acestea efectuand functia de dongle, care in mod normal este efectuata de EPS la Megane III.
La Megane III ceasurile de bord parca au o legatura separata de CAN LSFT cu BCM. La Logan II nu am idee care este arhitectura, deci si aici ar putea sa apara un impediment.
Cine ma ajuta primeste o activare de DDT2000 2.9.0.8 (nu crack-ul pe care il gasiti pe forumuri, care la mine nu a mers).
Comment