If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
sa continuam offtopicul. Nu stiu daca putem obliga service-urile sa ne lase sa stam langa masina. Pot sa arunce chestia cu "safety"si gata.
Mereu m-au lasat pe mine la EUROMOTOR din Brasov sa stau langa cea veche...oamenii sunt ok acolo, te ajuta si sa pleci ami usor (lasand o gramada de bani)...
Adevarat ca este o problema la motor ca nu te lasa sau te lasa langa masina
Asa avem talentul de a devia subiectul cu persoane care sunt anti si pro Dacia
Personal nu sunt nici anti si nici pro Dacia. Sunt anti abureala, vrajeala, lipsa de respect, anti lucru facut de mantuiala si multe altele de acest gen. Pentru simplu motiv ca toate se fac pe banii mei.
Lasa metre, nu fi modest, ca ai demonstrat cu varf si indesat asta, postand informatii Renault care nu-s publice.
Nu stiu de ce nu spui posesorilor ce scartaie referitor la lantul de pe 0.9.
Ma rog, posibil ca nici Renault sa nu stie.
Acum daca este sa vorbim despre lege, nu avem voie sa stam chiar in spatiul de lucru (adica langa masina) ci, citez:
~~~~
Art. 3
(2) Operatorul economic asigura posibilitatea ca beneficiarul sa asiste vizual, intr-un spatiu special amenajat, in conditii de siguranta, separat de spatiul de lucru, in mod direct sau prin intermediul unui sistem video, la modul in care sunt executate activitatile prevazute la art. 1 alin. (2) lit. a), in care sunt utilizate piesele, ansamblele si materialele si in care este efectuata manopera
~~~~
Legea 51/2013 pentru modificarea si completarea OG 82/2000
adica ce au majoritatea service-urilor: camere video si vitrina de vizitare.
Si da, toate service-urile sunt obligate sa inregistreze lucrarile prestate:
~~~~
Art. 3
(4) Operatorii economici sunt obligati sa inregistreze rezultatele verificarilor executate conform alin. (1), sa mentina dovezi care sa demonstreze conformitatea activitatilor executate cu conditiile tehnice si de calitate impuse si sa asigure respectarea prevederilor alin. (1)-(3)
~~~~
Aceste inregistrari sunt folosite de RAR pentru a verifica contestatiile depuse de noi daca nu suntem multumiti, bineinteles nemultumiri intemeiate, de lucrarile si serviciile prestate.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Am observat că atunci când pornesc mașina, după ce a stat în soare, rotațiile urcă cam pe la 1200 rpm și stau vreo 10-12 secunde cu aproximație și revin pe 800-900 rpm și rămân acolo. Totuși parcă pe răcoare scade imediat la 800-900 rpm.
Sau poate fi și de la faptul că am pus benzină superioară?!
Nu, asa face si la mine (am benzina de 95). Cine stie ce parametrii si decizii ia calculatorul. Faptul ca pui benzina superioara nu are nici un efect asupra motiorului nostru. Din constructie nu profita de el.
Ok, mersi! Mă gândeam să pun numai benzină superioară în ea, mai ales că nu merg prea mult cu ea, doar în weekend-uri, dar dealer-ul mi-a zis că nu este nevoie. La VW, de la muncă merg numai cu superioară, și se cunoaște, este un pic mai nervoasă, toarce altfel motorul. Acolo sunt cam nevoit să pun superioară, pt că dacă pun de 95, martorul de noxe se aprinde după vreo 50 km. Cu superioară, nu! Se simte ceva putere în plus la motorul acesta de 90 CP.?! Intreb pt cei care pun de mai mult timp de 98 sau 100! Eu am pus de curând, și nu prea multă, plus că am mers doar câțiva km, pe ici pe colo, mai mult bară la bară și-n special prin oraș merg cu ECO, pt că oricum nu se circulă fluent, mai ales prin București;
Mie mi se pare ca la viteze mai mari in extraurban (90-100km/h) accelereaza un pic mai rapid cand folosesc benzina cu cifra octanica mare(petrom99), adica ajunge mai repede de la 90km/h la 140km/h. In traficul urban nu am observat nici o diferenta. Cred ca merita sa folosesti benzina mai buna, mai ales daca nu faci multi km, diferenta e de 20 lei la un plin.
Baieti , cifra octanica superioara are drept scop prevenirea detonatiilor la un anumit prag de compresie . Nu are energie mai mare , adica Kcal/litru .Fractiunile volatile din benzina determina dinamica combustiei . Benzina de 99-100 octani de regula se vinde mai putin , sta in rezervoarele statiilor mai mult , pierde din fractiunile volatile , mai formeaza si gome parafinice , va avea o putere calorica mai mica decat o benzina de 95 octani mai proaspata . Deci impresia ca o masina alimentata cu benzina cu cifra octanica superioara este mai agila este falsa, fiind dictata de subiectivismul pretului mai mare . Sfatul meu , luati cu incredere o benzina de 95 din statiile la care se face coada ( de regula Petrom ,OMV , Socar , Rompetrol mama),unde benzina nu sta mult in rezervoare .
PS. Uneori senzatia ca masina este mai iute poate fi si din cauza temperaturii aerului . Un aer mai rece este mai dens , are mai mult oxigen care imbunatateste arderea . O sa observati ca masina trage mai bine dimineata pe racoare precum si seara , nu mai vorbesc de faptul ca atunci cand urcati Transfagarasanul masina cam gafaie , dar de data asta din cauza rarefierii aerului si scaderea cantitatii de oxigen.
@georgstelsib la turbo nu cred ca se simte diferenta de altitudine. In rest...da...cam asa este cu benzina si cam asta este diferenta.. Cifra octanica previne detonatiile la rapoarte de compresie mai mari. Mai mare diferenta se vede intre o benzinarie ascunsa intr-un sat uitat de lume (unde benzina sta mai mult...este mai "aditivata"...si o benzinarie la o iesire dintr-un oras mare...unde se alimenteaza mult...unde benzina este mai proaspata...si "aditivarea" nu-i atat de intensa)
@Matyred ce raport de compresie are motorul de la VW?
Da draga coleg si mie mi-ar place ca la altitudine motorul turbo sa aiba acelasi comportament(sa nu piarda din putere) . Din pacate turbina "pompeaza" aer mai mult , dar tot mai sarac in oxigen decat la altitudinile mai mici . Dar una peste alta motoarele turbo se comporta mult mai bine decat cele aspirate.
Salutari baieti si drumuri bune in vacanta.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment