Problema Motor 0.9 TCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Poate ca are legătură cu faptul ca fac drumuri scrurte... Nu stiu.
    Dacă nu intram pe forum sa citesc ca unora le consuma ulei, eram tare fericit acum...
    O sa vedem cum se comporta după acest schimb de ulei.
    Și când ne gândesc ca în 8 ani, singurele prkbleme cu 1.4 au fost :
    - aeratorul din spate
    - burduf planetara (e drept ca 2)
    - capăt de bara

    Comment


    • Nu cred totusi ca aveai ulei cu benzina. Nu imi dau seama pe unde sa intre benzina in ulei. Pe la cilindri e exclus.

      Comment


      • Originally posted by georgstelsib View Post
        Sebi , stai linistit . Uleiul este peste nivelul maxim cu cca. 1 cm fiindca nu ai asezat masina pe o suprafata perfect plana . Si chiar daca ai o usoara crestere , este de la pornirile si drumurile scurte pe temperaturi negative cand "socul automat " baga benzina in exces , benzina care nu se arde in totalitate si coboara in carter . Daca faci cateva drumuri mai lungi, excesul de benzina din ulei se va evapora si iarasi vei avea nivelul mai mic.
        Iata si o posibila explicatie. sebibv nu este singurul care a intalnit fenomenul cresterii nivelului de ulei. Si eu am crestere de aprox 1cm, am scos cam 100 ml ca sa aduc nivelul la reperul maxim. Probabil si altii au intalnit acest fenomen, mai ales cei care fac drumuri scurte in sezonul rece. Intrebarea este daca are sau nu rost sa ne facem griji?

        Stie cineva sigur ce ulei se pune din fabrica la motoarele 0.9tce? Am vazut pe undeva ca ar fi de la Dacia, 5w30. Am mai vazut ca se recomanda 5w40, uleiul 5w30 ar fi necorespunzator pentru acest motor.

        Comment


        • @sebibv De ce sa schimbi ceva ce merge bine (ma refer la vechiul 1.4)?
          Last edited by abc; 17 March 2018, 09:58.

          Comment


          • Originally posted by C.Mike View Post
            Iata si o posibila explicatie. sebibv nu este singurul care a intalnit fenomenul cresterii nivelului de ulei. Si eu am crestere de aprox 1cm, am scos cam 100 ml ca sa aduc nivelul la reperul maxim. Probabil si altii au intalnit acest fenomen, mai ales cei care fac drumuri scurte in sezonul rece. Intrebarea este daca are sau nu rost sa ne facem griji?

            Stie cineva sigur ce ulei se pune din fabrica la motoarele 0.9tce? Am vazut pe undeva ca ar fi de la Dacia, 5w30. Am mai vazut ca se recomanda 5w40, uleiul 5w30 ar fi necorespunzator pentru acest motor.
            Asta este prima mea revizie la 0.9
            Ulei pus de reprezentanta este 5w30
            sigpic

            Comment


            • Originally posted by LifeDrainerRO View Post
              Uleiul folosit de tine NU este ce trebuie pentru 0.9 TCe. Este necesar ulei A3/B4 (preferabil si RN700/710) *W40. Dacia Oil 5W30 este A5/B5 - vascozitate redusa. FYI
              Eu ce sa mai inteleg, ca se pune din fabrica si in reprezentante ulei necorespunzator ?

              Comment


              • Vad ca toate reprezentatele Dacia folosesc la motorul 0.9 tce revizia obligatorie ulei 5w30 (Dacia sau Elf , care sunt fabricate tot de catre TOTAL ). Asa scrie in instructiunile lor primite de la Dacia. Acuma , si eu am fost in dilema , 5w30 sau 5w40 . Am citit mult despre aceasta si multi (profesionisti) inclina spre uleiul 5w30 care asigura o mai buna ungere , inclusiv prin fenomenul formarii de ceata lubrifiant (mai bine pentru lant) . Cred ca cerinta 5w40 A3/B4 este cerinta minima , nu vad de ce un ulei de clasa superioara A5/B5 ar fi contraindicat. (fara sa ne legam de temperaturile "tropicale" din tara noastra , pentru ca nu exista)
                Nu am multe cunostinte in domeniul uleiurilor . Rog pe mai bunii cunoscatori sa detalieze .
                Last edited by georgstelsib; 17 March 2018, 11:14.

                Comment


                • Dacă îmi permiteți o părere, eu zic să țineți cont DOAR de ce scrie in manualul mașinii. A fost scrisa pe baza unor informații date de niste ingineri, care au gândit și proiectat motorul asta.
                  In privința consumului de ulei, atâta timp cât totul se rezuma la micșorarea nivelului de ulei din motor, părerea mea e că mașina trebuie lăsată în pace. Nu sunt motive de panică și toți constructorii pot spune asta. Uneori (sau mereu chiar), motoarele pot consuma și ceva ulei. Nu e nimic tragic. Asa cum ziceți voi, drumurile scurte pot fi un factor. La fel cum poate și mersul constant ceva mai sportiv sau cu încărcătură mare. Amintiti-va de 1.9 TDI, renumit pentru asta. Și totuși era considerat un motor solid și fiabil. La fel se intampla uneori și la dieselurile celor de la Toyota.
                  Cred că vă faceți prea multe griji. Drumuri bune!

                  Comment


                  • Domnule LauCalin este vorba de CRESTEREA nivelului de ulei.
                    De la acesta problema a pornit discutia.

                    Comment


                    • Un motor consuma (arde) mai mult ulei in doua situatii :
                      1. cand schimbi foarte des treptele de viteza , in special la circulatia prin oras . Cand iei piciorul brusc de pe aceleratie se formeaza depresiune in cilindri si "suge" ulei , ulei care este ars . Asa observati, mergand in spatele unei masini , cand schimba vitezele . Un norisor de fum alb , de la uleiul in surplus ars .
                      2. mersul sustinut cu vireza mare si respectiv cu turatie mare , cand uleiul nu mai poate fi bine raclat de pe camasa cilindrilor.

                      Comment


                      • Mda... Nu am rezolvat nimic azi.
                        Se poate ca acea mizerie de 5 ani fara griji nu echiar fara griji.
                        Service'ul are nevoie de aprobarea rci pentru aceste revizii iar aia nu lucreaza sambata.

                        O sa o las momentan asa. Nu stiu dacă sunt sanse sa fi venit asa din fabrica....

                        Comment


                        • Originally posted by georgstelsib View Post
                          Cred ca cerinta 5w40 A3/B4 este cerinta minima , nu vad de ce un ulei de clasa superioara A5/B5 ar fi contraindicat.
                          A5/B5 nu este o clasa superioara! Nu asa functioneaza clasificarile ACEA. Diferenta esentiala este in vascozitatea HTHS ( high temperature, high shear), care are de-a face cu capacitatea uleiului de a pastra pelicula la temperaturi si presiuni mari, asa cum avem intr-un motor turbo!
                          A3/ B4 este un ulei cu indice HTHS ridicat iar A5/B5 cu indice slab.

                          Un ulei cu hths mare protejeaza mai bine suprafetele in conditii grele de functionare, dar duce la un consum de carburant mai mare.
                          Last edited by DannyMC; 17 March 2018, 16:11. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • Originally posted by sebibv View Post
                            Nu stiu dac sunt sanse sa fi venit asa din fabrica....
                            Eu credeam ca sti sigur ca nivelul a fost normal cand ai preluat masina si a crescut ulterior.

                            Si eu zic sa stai linistit si sa monitorizezi nivelul.

                            Sent from my Mi A1 using Tapatalk
                            I have no special talent. I am only passionately curious.

                            Comment


                            • da Silviu, cred ca ai dreptate.
                              Mai multe persoane mi-au recomandat asta....iar eu sunt pe principiul ca daca cineva imi spune ca sunt beat, ar trebui sa ma duc sa ma culc. O las asa pana in iunie, la revizie.

                              Comment


                              • Originally posted by DannyMC View Post
                                A5/B5 nu este o clasa superioara! Nu asa functioneaza clasificarile ACEA. Diferenta esentiala este in vascozitatea HTHS ( high temperature, high shear), care are de-a face cu capacitatea uleiului de a pastra pelicula la temperaturi si presiuni mari, asa cum avem intr-un motor turbo!
                                A3/ B4 este un ulei cu indice HTHS ridicat iar A5/B5 cu indice slab.

                                Un ulei cu hths mare protejeaza mai bine suprafetele in conditii grele de functionare, dar duce la un consum de carburant mai mare.
                                Multumesc Danny . Nu stiu ce sa mai cred . Am citit cam peste tot ca uleiul 5w30 asigura o pelicula mai rezistenta la rupere ,ajunge mai repede si mai departe decat un ulei 5w40. Pe de alta parte motoarele turbo nu lucreaza la presiuni mai mari , rapoartele de compresie sunt cam aceleasi . Temperaturile de lucru sunt tot la fel , difera doar presiunea aerului la admisie , dictata de tipul de turbina.
                                Unde cred eu ca poate aparea o diferenta ? La turatiile mari la care lucreaza in mod curent si exceptional foarte mari pentru scurt timp. Deasemeni poate fi o diferenta la tolerantele foarte mici cilindru / piston / segmenti , tolerante din ce in ce mai mici odata cu dezvoltarea noilor tehnologii si aici sa apara nevoia unui ulei special .
                                Last edited by georgstelsib; 17 March 2018, 18:15.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google