Eu credeam ca motoarele turbo lucreaza la alte temperaturi mai mari decat aspiratele
Problema Motor 0.9 TCe
Collapse
X
-
Originally posted by georgstelsib View PostPe de alta parte motoarele turbo nu lucreaza la presiuni mai mari , rapoartele de compresie sunt cam aceleasi .
De asemenea turbina este un subansamblu care lucreaza in conditii de presiune si temperatura ridicata.Last edited by DannyMC; 17 March 2018, 19:47.
Comment
-
Originally posted by stoicanu View PostEu credeam ca motoarele turbo lucreaza la alte temperaturi mai mari decat aspiratele
marit raportul de compresie , aprinderea este comandata electronic , toate sistemele sunt gestionate inteligent de calculatoare , calitatea prelucrarii si materiale cu coeficient de frecare scazut i-au crescut randamentul . Principiul de baza si procesele specifice sunt aceleasi , s-a reusit cresterea numarului de cai per kilogram si per litru .
P.S. Presiunea in cilindru este data de distensia gazelor arse (detenta) , presiunea creata de turbosulanta este nesemnifcativa si nu are nicio influenta asupra uleiului.Last edited by georgstelsib; 17 March 2018, 21:04.
Comment
-
Exact asa scrie si la mine. Dar de ce in instructiunile service scrie altceva , respectiv 5w30 . Chiar FranceCars recomanda pentru motorul 0.9 tce ulei 5w30. De aici dilema. Motorul de 0.9 nu lucreaza la turatii mai mari decat cele de 1.4- 1.6 , nu au raport de compresie mai mare si nu sunt uzinate in alta tehnologie .
Oricum stim ca recomandarile au drept tinta cerintele minime . Doar turbina la care prima jumatate lucreaza in conditii extreme , gazele de evacuare si temperaturi de peste 600 grade, este suprasolicitata . Dar probleme la turbina nu s-au semnalat.
In continuare voi folosi 5w30 daca nu apar noi date.Last edited by georgstelsib; 18 March 2018, 08:25.
Comment
-
Poate au schimbat hârtia, inițial era așa, cu 5W30
sursa http://www.loganclub.ro/forum/showpo...&postcount=600
Atenție la data postăriiLast edited by t0rquemada; 18 March 2018, 10:58.Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Nu degeaba au schimbat ei ce scrie pe hartie nu? Ma gandesc ca decizia a venit de la un inginer bazata pe o motivatie(poate are legatura cu euro 6).
Intrebare: La revizie, daca ma prezint cu acea foaie pe care scrie clar sa se respecte cu atentie recomandarile constructorului, pot solicita punere ulei de ex 5w40 ca sa nu zic 0w40 ? Am dreptul sa refuz 5w30?
Comment
-
Multumesc torque. Am citit de "m-am rupt" pe unde am apucat despre uleiuri . Raman in continuare pe Dacia (elf) 5w-30 A5/B5 ( care este incontestabil o norma superioara de calitate) fata de A3/B4 . Cand va aparea ulei 5w-40 cu norma A5/B5 voi trece pe acesta . Deocamdata asa cum mai multi sustin ,uleiul 5w30 asigura o mai buna ungere , se strecoara mai usor prin spatiile din ce in ce mai inguste ale noilor motoare , prin formarea cetii de lubrifiant protejeaza mai bine lantul de distributie , la multele porniri la rece protejeaza mai bine . Este suspectat ca-si poate rupe pelicula mai repede ca un 5w40 . Noi in Romania nu ne coboram din pat direct pe autostrada unde fugarim masina cu 160 km/h pe o distanta de 100 km cu o turatie nemodificata de 3000 - 4000 de ture cand punem in pericol pelicula de ulei , mai luam piciorul de pe acceleratie si atunci se mai trage putin ulei imbunatatind ungerea.
P.S. Mike , eu tocmai am pierdut ocazia sa cer un ulei 5w40 . Banuiesc ca nici nu au pe stoc . Incearca tu . Sa vedem ce-ti spun. Apoi , reprezentantele din toata tara sa foloseasca exclusiv 5w30 din intentia concertata de a pune masinile pe butuci ?Last edited by georgstelsib; 18 March 2018, 11:54.
Comment
-
Eu doar incerc sa vad calea cea buna, cam toti colegii de pe forum recomanda acelasi tip de ulei ca pe fisa de revizii, recomandat de fabrica, acum nu stiu, ceva nu bate, constructorul zice una, reprezentatele fac alta. Am tendinta sa cred ca reprezentantelor putin le pasa de motorul tau.In caz de probleme este "pe barba constructorului'.Last edited by C.Mike; 18 March 2018, 12:11.
Comment
-
Originally posted by georgstelsib View Post
Banuiesc ca nici nu au pe stoc . Incearca tu . Sa vedem ce-ti spun. Apoi , reprezentantele din toata tara sa foloseasca exclusiv 5w30 din intentia concertata de a pune masinile pe butuci ?
Cred ca implicit reprezentatele ofera cea mai ieftina optiune!Last edited by DannyMC; 18 March 2018, 12:11.
Comment
-
Voi sunteri mai tineri si mai abili in a cauta pe net . Haideti sa incepem o campanie de cautare pe net a celor mai autorizate si veridice pareri in ceea ce priveste motorul 0.9 tce ( si altele care functioneaza pe acelasi principiu constructiv) si nevoile sale in ale ungerii optime.
De ce oare la aparitia motorului iti inmanau o hartie cu instructiunile de utilizare a motorului pentru primii ani (ulei 5w30) , iar acum nu . Eu am primit la solicitare prin Vocea Clientului un astfel de formular precum si prin My Dacia , nu odata cu cumpararea masinii .
Oare de ce sunt mai evazivi ?
Comment
-
E chiar așa de greu să vezi ce scrie pe fișa de întreținere fizică/virtuală(mydacia)? Trebuie n șpe posturi pe aceeași temă?
Ce o fi așa de greu de reținut că turbo = RN0710 iar dacia punea doar 5w30 conform tabelului neexistând turbo pe dacia - e pdf nu docAttached FilesPentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
0,9TCe se vinde pe Dacia din 2012, de atunci apar ciclic aceleași întrebări(ulei/accesorii/probleme) pe măsură ce noi posesori de X52 intră pe forum - pentru unii din ei X52 se fabrică de azi
Învătați să folosiți caută, sunt foarte multe informații deja postate în 2013, 2014, 2015 - pierdeți mai puțin timpPentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
Comment