If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Buna seara, va salut si sper ca am postat unde trebuie.
Am nevoie de ajutorul dvs. Am un Sandero 2 Stepway 0.9 tce si am ajuns la 104 000 km cu el. De la 60 000 km am montat instalatie de GPL BRC. A mers si merge brici, nu am avut nicio problema de ordin tehnic cu masina. Doar defectat si schimbat pe garantie blocul de lumini si motorasul de la stergatoare.
Anul trecut prin sept la o verificare ochiometrica de rutina m-am trezit ca nu mai aveam antigel deloc....cat oi fi mers fara, Dumnezeu stie. Poate o zi, poate o luna. Nu mi s-a aprins nimic in bord, fac aprox 400 km saptamanal. Din lipsa de timp si fiind des pe fuga ( pacienti etc) am cumparat eu antigel si am diluat cu apa distilata 1:1 si am tot completat de atunci...ideea e ca am avut cateva situatii cand am pierdut tot antigelul in 2-3 zile si am refacut nivelul.
Prin februarie am fost la un mecanic care mi-a aratat ca se scurgea undeva prin stanga blocului motor ( uitandu-te cum stai la volan) si mi-a explicat ca nu stiu ce piesa care era din aluminiu acum e din plastic etc...mi-a carpit cu o ceara rosie ( mi-a spus ca e ptr temperaturi inalte si asa se facea si la Logan 1 in service-uri cand se intalnea problema asta) si de atunci imi pierde muuuult mai putin dar tot pierde...care ar fi cauzele si ce pot face? Masina a iesit de vreo luna din garantie iar la service nu m-am dus pana acum ptr ca nu am avut timp dar imi fac saptamana aceasta...va intreb de cauze ca sa nu ma prosteasca vreun mecanic pe acolo.
Alta intrebare...pana acum am schimbat doar placutele de frana ( la 80 k km). Se impune schimbarea si a altor piese? Se tot aude un scartait dreapta spate si un oarecare troncanit dreapta fata cand merg si iau denivelari...in rest nu.
Pana acum eu sunt f multumit de masina....am avut acum o oferta sa o dau cu 6 200 euro dar dupa ce m-am gandit am preferat sa o pastrez inca 4 ani dupa care sa o las in familie si de aceea vreau sa vad ce are ca sa nu am probleme cu ea. Multumesc mult !
Printre posesorii motorului 0.9 tce a remarcat cineva depozite de funingine la extremitatea tevii de esapament ? (prin metoda stergerii cu un servetel de hartie )
Da, am inceput demersul prin solicitarea unei explicatii la VC Dacia , cu adresare Departamentului tehnic . Raspunsul lor , promt de altfel , a fost o programare la un service Dacia pentru confirmarea celor afirmate de mine . Nu o sa accept nicio interventie asupra softului solicitand doar sa transmita ei pe filiera protocolului constatarea catre Dacia . Mi se pare foarte curios ca sonda Lambda permite totusi supralimentarea . Incepand de la Solenta , unde teava era ruginita , la Logan unde teava era foarte curata la noile modele am vazut teava afumata la Duster , Sandero 1.2 , dupa cca. un an de functionare .
Sa vedem.
In general motoarele supraalimentate pe benzina au funingine
1 Ford Focus ST 2.0 Turbo
10.000 km
2 S Coupe 5.0 Aspirat
12.000 km
3 Logan 0.9 Turbo 200.000 km
M-am uitat si la a mea, la 18970 Km...toba este afumata rau toba. De regula asta inseamna amestec imbogatit (ma rog...oxigen prea putin si o temperatura de ardere mica)...sau impuritati in combustibil (ulei etc)
Lo logan-ul vechi, dupa aproape 200.000 km...toba era ruginita...dar nici pic de funingine (adica era maro/ruginiu...fara pic de negru).
Sunt curios ce spun astia de la VC.
Afumarea am observat-o si la motoarele aspirate de 1.6 si 1.2. Dar parca mai tare este la 0.9 turbo . Cred ca este bine sa avem o explicatie avizata a fabricantului de motoare si ar m-ar trebui sa stim ce repercusiuni poate avea asupra catalizatorului .
Pe mine nu m-ar multumi o explicatie deja antologica : " asa face ele "
Va voi tine la curent . Mai am si o alta nedumerire la care voi cere lamuriri .
PS. Fumul negru denoda carburatie necorespunzatoare , benzina arsa incomplet din diferite motive . Fumul alb se datoreaza arderii uleiului , tot din diferite motive ( ramane in camera de ardere , neras de catre segmenti)
Last edited by georgstelsib; 22 April 2017, 12:31.
Afumarea am observat-o si la motoarele aspirate de 1.6 si 1.2. Dar parca mai tare este la 0.9 turbo . Cred ca este bine sa avem o explicatie avizata a fabricantului de motoare si ar m-ar trebui sa stim ce repercusiuni poate avea asupra catalizatorului .
Pe mine nu m-ar multumi o explicatie deja antologica : " asa face ele "
Va voi tine la curent . Mai am si o alta nedumerire la care voi cere lamuriri .
PS. Fumul negru denoda carburatie necorespunzatoare , benzina arsa incomplet din diferite motive . Fumul alb se datoreaza arderii uleiului , tot din diferite motive ( ramane in camera de ardere , neras de catre segmenti)
La rece este destula benzina ne arsa
In forja de asemenea poti avea benzina ne arsa
Nu cred ca o sa primesti mari explicatii vis a vis de "problema " asta
Stim, dar nah...totusi. Funinginea oare cum ma ingrijoreaaza. Cam aia-i principala cauza pentru distrugerea turbinei. Se depune, colmateaza si este si abraziva
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment