Originally posted by t0rquemada
View Post
Problema Motor 0.9 TCe
Collapse
X
-
toata masina în mod ECO = gestiunea ECO de catre injectie + gestionarea ECO de catre Easy-R + gestiunea comsumului electric de către UCH + funcționare climatizare auto(care are)Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Comment
-
Nimeni nu mi-a raspuns la intrebare . De unde stiti ca modul Eco coboara masina la 75 HP aspirat.
Puterea unui motor se poate creste astfel :
- micsorarea camerei de ardere si implicit marirea raportului de compresie ceea ce aduce dupa sine cresterea cifrei octanice a benzinei
- cresterea diametrului supapelor de admisie si evacuare
- dublarea numarului supapelor
- modificarea timpilor de deschidere si inchidere a supapelor (geometrie variabila , doi arbori cu came ,etc.)
- modificarea dinamic -controlata a avansului aprinderii
- supralimentarea cu aer
- optimizarea arderii carburantului prin metode dinamice si statice(forma camera de ardere si amestec turbionar)
Cam atat imi aduc aminte acum . Explicati-mi in ce mod poti sa reduci puterea motorului aducand un plus de economie de carburant . Poti saraci amestecul carburant dar risti sa supraincalzesti motorul , daca umbli la supraalimentare sigur micsorezi cuplul si puterea , dar in acest caz nu vei reusi decat sa cresti consumul de carburant . Astazi am incercat modul ECO pe un traseu foarte cunoscut pe care monitorizez consumul . Consumul s-a redus cu cca. 0,5 l % .
Acolo unde masina in modul normal folosea tr. IV-a in modul eco folosea tr. V , ceva mai gafait dar urca. Modul normal face masina mai agila per total fiindca tinde sa tina turatia in zona de cuplu maxim si de aici acceleratiile mai rapide , nu din cauza faptului ca masina are liber la cei 90HP. In modul ECO o sa observati ca masina trece in trepte superioare la turatii mult mai reduse si de aici lentoarea mai mare fiindca reprizele incep de la turatii joase , cu cuplu sub optim , ceea ce duce si la accelerari per total mai mici . Mie-mi place modul eco atunci cad nu merg "la raliu" si chiar si asa reusesc sa plec printre primii de la semafor . Mentionez ca masina mea este cu easy-r .
Modul eco aduce economii nu din reducerea puterii motorului ( care ar creste consumul de carburant) ci doar cum am specificat inca de la inceput prin gestionarea consumatorilor (cu scaderea confortului)si prin impunerea unei dinamici "batranesti" .Last edited by georgstelsib; 6 May 2018, 15:00.
Comment
-
Originally posted by stoicanu View PostEu am comparat pe cutie manuala modul E co cu modul normal cu programul torque via obd
În modul eco la 0.9 o data iti miscoreaza presiune la turbo si a doua iti mai taie prin senzorul de acceleratie practic tu apesi pedala dar la clapeta de acceleratie se deschide mult mai lent si mai putin decat in mod normal de mers
Asta am observat eu pe torque
1. Masurarile pentru presiunea in turbosuflanta, respectiv clapeta de gaz, se fac pe canale diferite la acest program "Torque"?
Daca raspunsul este afirmativ atunci:
2. S-a intamplat, macar o data, ca micsorarea presiunii in turbosuflanta sa se fi facut simultan cu "taierea" clapetei de gaz? Sau este "ori una, ori alta, niciodata simultan"?
Si o ultima intrebare, va rog, pentru cine poate oferi un raspuns: calculatorul care gestioneaza injectia acestui 0,9 TCe, este de origine Sagem?
Comment
-
georgstelsib din testele facute cu amestecuri. Un amestec saracit la temperatura mai mare in camera de ardere cu fix 2grade celsius. Este un mit.
Un ameste mai saracit este mai eficient...dar puterea maxima este mai mica.
Un amestec saracit, volumul de gaze evacuate este mai mic...deci turbina este mai putin "turata"...deci si un aport de aer mai mic. In schimb, efectul obturarii de catre turbina este mai mic.
Mai mult, se modifica timpul de ardere...deci poti sa optimizezi mai bine
Comment
-
Originally posted by georgstelsib View PostExplicati-mi in ce mod poti sa reduci puterea motorului aducand un plus de economie de carburant .
Personal am inteles cum se intampla reducerea consumului de combustibil in cazul lui 0,9TCe, mai ales dupa ce T0rquemada a dat mai sus "ecuatia" modului "Eco"....
Comment
-
Fara suparare insa motorul meu in eco trage mai prost.
Pot sa fiu primul la semafor probabil și cu un motor de0.6 dar ideea e sa nu chinui motorul.
Totusi, nu intru in polemici. Motorul e fain, imi place comparat cu 1.4 dar sa nu exagera...
Comment
-
Originally posted by sebibv View PostHmmm...si totusi cred eu ca 1.4 accelereaza mai frumos decat 0.9 in eco.
Oare in afara de problemele de pe easy-r (care se pare ca ar fi accentuate de folosirea modului eco...sau cel putin asa se spunea pe aici) mai sunt alte "contraindicatii"?
Nu ca as vrea neaparat sa folosesc acest mod dar ca idee...
0.9 tce cu eco, fara eco, cum vrei tu...face 1.4 din orice pozitie.
Ce nu v-a zis Bogdan este faptul ca turbo merge mereu, chiar si in modul ECO, doar ca presiunea e mult mai mica. E cam impropriu sa spui ca Tce se comporta ca un aspirat in mod ECO.
Am testat eu ) pe A2, ECO on Tce vs 1.4Mpi....dupa 110km/h l-am lasat in urma bine.
Comment
-
Ok, inteles. Dar ceva tot face acel buton. Oricum, explicatia lui torque mi se pare ca mai plauzibila.
Oarara gsi ca trebuie sa schimb mai repede dar motorul teage mai slab. Dacă voi ziceti ca nu e asa.....
Poate ca pur si simplu mai inseriaza o rezistenta cu pedala de acceleratie... Dar e o presupunere de noob.
@amiralul: test ptr cine merge la mare mai repede: viteza 130 constanta pe dealurile de pe autostrada soarelui, alea inainte de ct. Daca tine viteza in treapta 5 cu eco inseamna ca trage mai bine. 1.4 nu tine 120-130 (cel putin la mine nu tinea). Ai mei au varianta fara ac.Last edited by sebibv; 6 May 2018, 19:37.
Comment
-
Originally posted by jioco-di-mano View PostStoicanu, referitor la "Eco" am 2 intrebari, te rog:
1. Masurarile pentru presiunea in turbosuflanta, respectiv clapeta de gaz, se fac pe canale diferite la acest program "Torque"?
Daca raspunsul este afirmativ atunci:
2. S-a intamplat, macar o data, ca micsorarea presiunii in turbosuflanta sa se fi facut simultan cu "taierea" clapetei de gaz? Sau este "ori una, ori alta, niciodata simultan"?
Si o ultima intrebare, va rog, pentru cine poate oferi un raspuns: calculatorul care gestioneaza injectia acestui 0,9 TCe, este de origine Sagem?
Daca senzorul clapeta aceleratie in mod normal ai un maxim de 85% si presiunea la turbo urca pana la 1.1 bar in mod eco il vezi foarte rar chiar daca duci pedala la fund
Exceptie cand apesi pe pedala pana la fundu fundului si actionezi butonul de urgenta atunci masin iese din modul eco
Imi pare rau ca eu nu mai pot face filmulete, in urma softului modul eco a disparut
@sebibv nu cred ca eco influenteaza viteza de deplasare ci mai degraba modul de acceleraresigpic
Comment
-
Buna explicatie stoicanu.
Sebi ai perfecta dreptate...in fapt asta face ECO, acceleratia grea. Nu schimba dupa GSI...sincer eu nici nu ma uit la el. Schimba frumos la 3000 ture si motorul va merge super. Tce sub 2000 ture e lesinatura...Mpi cu 2000 ture zvacneste mai tare (poate la asta te referi tu), dar Tce urca ff repede in ture si deja la 3000 ture faci cu mana unui 1.4
In ECO din cauza ca "acceleratia e mai grea", urca o idee mai greu in ture.
PS: acum am vazut ce a zis torq in 2015 ) exact asa se intampla.
Comment
Comment