If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
O a doua problema semnalata la motorul 0.9 tce , easy-r , este faptul ca nu reusesc sa tin din pedala de acceleratie o turatie constanta de , ex. 1500 sau 2000 de ture. Se tureaza progresiv desi tin pelala nemiscata si coboara la turatia de relanti in momentul in care slabesc cu zecimi de milimetru presiunea pe pedala .
Urmare acestui fapt la deplasarea in viteza I sau II cu pedala de acceleratie foarte putin apasata masina merge in "suturi", nu foarte deranjante , dar care mi se par anormale . Am senzatia ca nu eu controlez masina prin intermediul pedalei de acceleratie .
Opinii din experientele voastre ?
georgstelsib asta-i pacatul motoarelor mici turbo. Sub o anumita turatie/sarcina turbina gatuie in loc sa faca presiune. Motorul in sine este lesinat rau de tot fara turbina...in momentul in cepe turbina sa faca presiune...creste rapid puterea/creste rapid turatia turbinei...masina zvacneste...saraceste amestecul...scade alimentarea...scad gazelee evacuate...turbina incetineste, presiunea scade...si incetineste...si ciclu se reia.. "Babeste" asa se intampla.
@aris86 la toti? Nu cred ca are calitatea are influenta. Vechea dacie 1310/Opel Kadet etc...care erau non-euro (si pe carburatie)...aveau la fel tobele.
Zic și eu, un verișor de al soției, îmi spunea azi ca a desfăcut galeria de evacuare la un diesel de ford și spunea ca este curata, după 215000 km și cu DPF original, dar alimentează doar cu efix 55.
Poate conteaza si stilul de mers, mai turat/subturat. Dar stoicanu ne-a lamurit ca asa arata toba la 3 masini care au turbina. 1.2 al meu vede numai 3-4000, chiar si 5000 de ture in extraurban, in oras nu prea merg cu el si toba arata ok cand m-am uitat ultima data.
Si eu la 1.2 am la fel toba afumata. Masina a mers exclusiv cu benzina 99 Petrom din prima zi si a vazut mai la fiecare drum ture inalte(4500-5000).
Se pare ca noile metode de depoluare mai rau fac motoarelor.
Dar asa se intampla la mai multe modele dupa cum spunea si stoicanul. Conduc si o Fiesta 2008 1.25 16v la fel are toba cu funingine. Doar Loganul tatalui meu 1.6 16v(Euro 4) are toba curata.
Funingine la evacuare = amestec bogat. Ma intreb daca softul , "seful" masinii comanda un astfel de amestec si in ce conditii . Prima mea masina a fost un Moscvich 408-412 in 1977 . Reglam la carburatorul cu doua camere de nivel pana stricam filetele jicloarelor . Acum nu mai este cazul . Cred ca este o anumita logica . Astazi am vazut ub Sandero 1.2 cu teava neagra , chiar cu un guler , si avea o vechime de sub un an.
Sunt curios ce raspuns o sa-mi dea Departamentul tehnic al fabricii. Miercuri 26 aprilie am programata vizita la service . Oricum este o tema de lucru pentru fabrica de motoare . La unii se inegreste teava , iar la altii nu .
Referitor la mersul "smuncit " in viteza I este posibil sa aiba dreptate colegul "bolovan" , turbina este de vina . Dar o optimizare tot ar trebui sa aiba in vedere fabrica . Eu as propune un potentiometru cu rezistenta mai mica in prima parte a cursei si care ar permite o cursa mai lunga a pedalei de acceleratie .
Ma bucur baieti ca se discuta doar probleme care ne framanta pe unii dintre noi si nu se "bate apa in piua" cum am observat in unele topicuri .
Seriozitatea nu strica nimanui . Numai bine baieti .
georgstelsib nu-i vorba de sensibilitatea potentiometrului. Potentiometu doar trimite o valoare la ECU. ECU-ul deschide clapeta de aer etc. Aici problema-i simpla...cu rezolvare extrem de complicata: 0.9TCe fara turbo (de fapt gatuit de turbo) este o lesinatura. Cand este supraalimentat este o mica bestie pt cilindrea lui. Si pragul este trecu prea usor (iar...cilindrea este devina).
@Crs. Sandel eu cu 1.4 mergeam usor subturat...toba impecabila. Eu cam de saptamana viitoare o sa merg mai putin cu masina in oras...si sa vedem daca asta o sa influenteze.
@georgstelsib Eu am o vorba despre seriozitate si maturita: asta apare in momentul in care te plafonezi, creierul se rigidizeaza...si nu poti mai mult
Cred ca am citit de mi-a iesit pe ochi. Am un coleg de servici care si-a dat doctoratul in proiectoarea motoarelor cu ardere interna cu piston...si mi-a pus vo 4 carti mari si late...
Mai este un utilizator de pe forum cu toba afumata care alimentează preponderent de la Petrom. Cred ca are importanta și calitatea carburantului folosit. Masina mea este destul de menajata în oras (schimb la 2500 rot/min) și afara (max 4500 rot/min) și toba este curata.
Da , draga coleg "bolovan" , eu tind spre starea de seriozitate , sunt mandru de mine cand o ating si sunt si mai mandru cand reusesc sa mi-o mentin "in platou" cat mai mult timp.
Referitor la potentiuometru ... acesta este o rezistenta de pe care un cursor culege o anumita valoare intr-o anumita pozitie . Sunt mai multe modele constructive . Eu ma refeream ca in prima parte sa aiba o valoare lineara mai scazuta in prima parte , adica mai putin abrupta , care sa-ti permita o cursa ceva mai lunga a pedalei de acceleratie in prima parte . Crede-ma ti-o spune un electronist amator care a lucrat mult cu asemenea "obiecte" .
Si da, cred ca folosirea preponderent in oras la turatii mici favorizeaza amestecul bogat cu efect in afumarea esapamentului . Dar de ce nu si si la Logan?
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment