georgstelsib eu nu...in momentul in care devin serios...ma duc si ma culc. Clar sunt prea obosit (creativitatea/randamentul este aproape de 0. Iar idei bune lipsesc cu desavarsire...bine nici cand sunt treaz nu abundez...dar nah).
Referitor la potentiometru, ca sa-ti explic de ce zic eu ca nu conteaza:
AD-ul nu cred ca este pe 10biti...eu cred ca este pe 8biti...adica valori intre 0 si 255. Mai mult, ECU-ul nu ia valori absolute...ci o medie pe o perioada de timp (de asta si la 1.2 sau care...pana la un update de software avea latenta pedala de acceleratie). Prin urmare, poti sa pui valori destul de precise in pedala. Dar partea si mai tare, nu este obligatoriu ca de exemplu, valoarea citita 20...sa fie trata ca atare...poate ca la valoare 20...sa considere pedala in podea (adica el sa deschida clapta de aer la maxim). Dar la 255 valoarea citita...nu-i obligatoriu sa considere pedala in podea...si sa deschid de exemplu, doar 50% din clapeta.
Nu am codul de la ECU ca sa vad exact cum procedeaza, dar cu singuranta nu o ia ca valoare absoluta (de asta nici nu se simte cand cumpleaza compresorul. In momentul in care cupleaza compresorul, adauga la valoarea citita de pedala un X factor de corectie. Si factorul ala...nu-i obligatoriu sa fie fix...ci in functie de cat de tare este deschisa initial, de turatia motorului etc)
Referitor la potentiometru, ca sa-ti explic de ce zic eu ca nu conteaza:
AD-ul nu cred ca este pe 10biti...eu cred ca este pe 8biti...adica valori intre 0 si 255. Mai mult, ECU-ul nu ia valori absolute...ci o medie pe o perioada de timp (de asta si la 1.2 sau care...pana la un update de software avea latenta pedala de acceleratie). Prin urmare, poti sa pui valori destul de precise in pedala. Dar partea si mai tare, nu este obligatoriu ca de exemplu, valoarea citita 20...sa fie trata ca atare...poate ca la valoare 20...sa considere pedala in podea (adica el sa deschida clapta de aer la maxim). Dar la 255 valoarea citita...nu-i obligatoriu sa considere pedala in podea...si sa deschid de exemplu, doar 50% din clapeta.
Nu am codul de la ECU ca sa vad exact cum procedeaza, dar cu singuranta nu o ia ca valoare absoluta (de asta nici nu se simte cand cumpleaza compresorul. In momentul in care cupleaza compresorul, adauga la valoarea citita de pedala un X factor de corectie. Si factorul ala...nu-i obligatoriu sa fie fix...ci in functie de cat de tare este deschisa initial, de turatia motorului etc)
Comment