If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Am observat azi ca sistemul stop-start nu mai functioneaza, fara vreun motiv aparent. Pur si simplu, la oprirea masinii se aprinde semnul cu A taiat de fiecare data si motorul ramane in functiune. Butonul pare OK, se aprinde/stinge becul rosu cand apas pe el, bateria cred ca e incarcata, am mers destul cu masina azi, capota e inchisa...
Aveti vreo idee? Se poate reseta cumva pana ajung la service?
Ma bazez pe faptul ca ieri am facut un drum de 400 km, prin urmare bateria ar trebui sa fie incarcata. Problema a aparut azi dimineata, n-avea ce consumator sa ramana activ peste noapte.
Și înainte cat a stat masina nepornita? Asa a fost și la noi, am mers cu dokkerul mai mult de 300 km și tot nu mergea SS. După ce am trecut de vreo 600 km a început sa intre, probabil s-a încărcat bateria 100%, ma rog 99,9 %
In manualul masinii scrie "..." ? Cum vine asta? )
Bateria se incarca singura dupa un drum mai lung? Am auzit ceva legat de reincarcarea la franare, ceva de genul, dar nu stiam ce e.
*mentionez ca nu am masina
Bateria se încarcă când și cât vrea uch-ul astfel că injecția va comanda alternatorul(pe LIN) pentru a încărca mai mult(14.4) decât de obicei (între 12.8 și 13.8v) - în mod normal, cu motor pornit se merge pe baterie, alternatorul fiind roată liberă până la cererea de Amperi (GEPDA, faruri, climatizare etc) respectiv prag minim pe baterie.
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Bateria se încarcă când și cât vrea uch-ul astfel că injecția va comanda alternatorul(pe LIN) pentru a încărca mai mult(14.4) decât de obicei (între 12.8 și 13.8v) - în mod normal, cu motor pornit se merge pe baterie, alternatorul fiind roată liberă până la cererea de Amperi (GEPDA, faruri, climatizare etc) respectiv prag minim pe baterie.
UCH-ul comanda doar habitaclul. Alternatorul are un releu electronic ce controleaza incarcarea in functie de consumul masurat (la Dacia ma indoiesc ca releul este comandat de UCI). Incarcarea functioneaza tot timpul si trebuie sa fie undeva intre 14 si 14.4V constant la orice consum existent (valorile depinzand si de starea bateriei, si anume capacitatea de moment a ei).
~~~~
Referitor la S&S trebuie verificata bateria sau o diagnoza a masinii cum spuneau si colegii mai sus.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Vorbim de T4VS, Euro6 cu Stop&Start și ESM(With Energy Smart Management) caz în care uch-ul gestionează senzorul de pe borna minus a bateriei și controleză alternatorul.
La astea noi (euro6), funcționarea e exact ca în #11
Faptul că nu știi nu însemnă că nu există, mai ales la Dacia.
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
Domnilor, si-a revenit! Am facut ieri vreo 200 km dar isi revenise inca de la plecare.
E posibil sa fi fost descarcata bateria. Sunt multumit again, pentru mine stop/start e un sistem binevenit!
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment