Originally posted by t0rquemada
View Post
In cazul de fata fiind vorba despre o baterie de pornire (iar la sistemul stop-start avem un regim destul de dur de pornire), nivelul de incarcare al bateriei scade foarte si tare si reincarcarea ei trebuie sa se faca pe durata scurta de timp, din motive de disponibilitate. Asadar este destul de greu de crezut ca imediat dupa pornire motorul merge doar pe baterie, deoarece datorita curentului de pornire mare, tensiunea la borne scade intr-o anumita masura in functie de cat de repede porneste motorul, cat de incarcata/obosita este bateria, etc... cu atat mai mult in conditii de trafic urban cu opriri si porniri repetate ale motorului la semafor... daca ar fi asa, cu siguranta sistemul stop=start ar functiona la cateva semafoare dupa care datorita solicitarii repetate a bateriei ar iesi relativ repede din functiune.
Daca ai posibilitate ar fi interesant sa stim care sunt pragurile de tensiune la bornele bateriei, care sunt monitorizate de sistem si cum se realizeaza comanda incarcarii bateriei.
Ce inseamna roata libera? Exista un ambreiaj comandat pe fulia alternatorului, exact ca la compresorul de AC sau se taie efectiv excitatia alternatorului? Cum se obtine/regleaza tensiunea de incarcare la bornele alternatorului? Printr-o tensiune de excitatie analogica in stilul clasic sau printr-un semnal digital? Exista si o limitare a curentului de incarcare in sistemul acesta, Euro6?
Comment