Ce zice colegul Qberk e in legatura cu modulul ABS..s-a mai discutat, se remediaza pe garantie, parca torquemada precizase acest aspect.
Logan Cu Motor 1.0 Sce Pareri
Collapse
X
-
-
Sursa este de la un om care lucreaza la Renault. 250 de euro este costul de productie pentru Renault al motorului fara accesorii, senzori si alte chestii. Practic blocul motor, pistoane, baie, chiulasa. Fara curele, role de distributie/accesorii. Dar in fine, exact ce iti trebuie daca trebuie sa schimbi motorul din cauza unei probleme interne.
Puteti sa ma credeti sau nu, dar oricine lucreaza in productie stie ca e foarte plauzibil un asemenae cost.
Comment
-
Originally posted by alex1ioan View PostEu am auzit că Dacia-Renault ar avea profit la o mașină(scăzut costuri, salarii,impozite etc) doar 100 euro. Îi credem pe cuvânt , din auzite?
Comment
-
Profitul net al marcii Dacia per masina vanduta e de doar 293 de euro, relateaza Automarket.
Totusi, vanzarile impresionante au facut ca profitul net total al celor de la Dacia sa fie undeva in jurul a 100 de milioane de euro.
La polul opus, Porsche inregistreaza un profit per masina de-a dreptul fantastic, de 15.900 de euro!
Ca o comparatie, Mercedes Benz si BMW reusesc sa puna deoparte 'doar' 4.600 de euro la masina comercializata.
Cel mai mare profit net per exemplar comercializat in intreaga industrie auto este reusit de Ferrari, companie care baga in buzunar 90.000 de euro la fiecare masina pe care o vinde.
Comment
-
Acestea sunt cifrele declarate oficial însă realitatea este cu totul alta. De exemplu pt modelul Duster profitul net pe unitatea de produs către finalul ciclului de viață când mare parte a investiției este amortizata ajunge până la 5000e. Sunt calcule foarte complexe si inginerii financiare care majoritatea din noi nu le înțelegem și depind de foarte mulți factori. Cifrele declarate în mass-media sunt un fel de frecție....dar cine cunoaște fenomenul știe foarte bine realitatea. Profitul real este de aproximativ între 20-30% din valoarea unei mașini noi si nici atât doar vreo 300E cum se spune.
Comment
-
haha!
devine din ce in ce mai amuzant.
daca voi inca mai credeti ca asa o masina (la "nivelul asta" de pret) costa mai mult de 3k iepuroi la nivel de productie...
restul... profitul fabricii si adaosuri comerciale de reprezentanta.
stiu si eu despre masini ale caror costuri de productie insumau putin peste 7k si care se vindeau cu 21-22k.
datele astea cu "profit per unitate vinduta" cred ca inseamna mai mult "in contul directorului general intra cite nnn-euro pentru fiecare masina vinduta".
Comment
-
Sunt studii facute pe tema asta de autoritati (de exemplu, Canada) pe baza cifrelor raportate de producatori la Fisc. Conform statisticii, intre 45% si 65% din pretul final il reprezinta costul pieselor (adica masina in sine). Un exemplu defalcat il gasiti aici: https://imgur.com/xhetOwFI have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Costuri productie = cheltuieli pentru realizarea produsului.
Fara energie electrica nu se intampla nimic, asa ca evident valoarea ei este inclusa in costul de productie.
Sunt incluse si salariile (mare atentie este vorba de salarii BRUTE) celor implicati in productie + salarii personal auxiliar (exemplu: Resurse Umane, Achizitii, Paza, etc)
Comment
Comment