Consum Logan 1,0 SCe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vrei sa zici ca CB este mai precis ca pompa din petrom (care are metrologia facuta)? imi vine greu sa cred.

    Comment


    • Indubitabil. Am mai explicat de N ori cum functioneaza CB-ul.
      Metoda pompa este aproximativa...si utila ca ordin de marime...adica sub 10%...peste 10%...cam 10-14%...etc

      Comment


      • Si cum explici ca vei avea mereu aceeasi diferenta intre consumul cb si pompa, adica cu 10% mai mult decat indica cb-ul. Si la megane 1.5 arata la fel. Ori benzinarii fura 10% ori producatorii auto ne incanta cu un consum afisat pe cb cu 10% mai putin decat media reala.

        Comment


        • Eu nu am încredere nici în pompele benzinarilor dar nici CB nu cred că indică exact cum ar trebui si adevărul este undeva la mijloc probabil...Este greu de verificat cu date concrete acest lucru

          Comment


          • este destul de greu ca la pompa (benzinariile mari mai ales) sa poata sa "fure". luati bidoane de 20 L si puteti verifica foarte simplu. faceti transformarea litrului in KG (vezi formula de calcul).

            „Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”

            Comment


            • Pentru ca exista tolerante mai mari la pompa decat la cb.
              CB-ul daca nu functioneaza foarte precis...motorul functioneaza defectuos (prea imbogatit/saracit).
              Si sa repetam cum functioneaza CB-ul (a N-a oara).
              Injectoarele au 3 timpi: 1. Timp de deschidere (in care nu injecteaza nimic), timp de injectie, timp de inchidere (in care injecteaza...chiar daca-i oprita tensiunea...el inca nu apuca sa reactioneze/sa se incida complet).
              Calculatori stie exact cat timp inecteaza. Stie presiunea din instalatie, stie debitul pe care-l are injectorul in functie de presiunea din instalatie.
              Daca nu stie astea, poate injecta prea mult (el incearca sa injecteze 1g benzina...si de fapt injecteaza 0.5...merge saracit...sau deloc. Daca injecteaza 1.5g...merge imbogatit).
              Datorita pozitie injectoarelor...temperatura benzinei este relativ constanta...deci densitatea este relativ constanta (mai constanta decat in rezervor).
              Mai mult, in rezoervor , volumul de benzina poate sa varieze si cu 2L (dimineata devreme vs orele pranzului si soare). De asta, exosta o variate si de 5-6L intre alimentari.
              10% este o abatere foarte mare...si poate sa para doar la o singura alimentare (la alimentarea urmatoare poate sa fie negativa). Pompa din statie daca-mi aduc amitne are o abatere de 0.5L+1%. Practic daca alimentezi in reprize de 5%...ai o abatere de 10%

              Comment


              • Te inseli. Motorul aproximeaza mult mai vag cantitatea de combustibil injectata. Iar in unele cazuri cum ar fi pornirea la rece sau regenerarea DPF situatia devine si mai neclara. Motorul isi ia unele valori din sonda lambda sau debitmetru si restul le aproximeaza. Pe masura ce motorul se uzeaza si scade acuratetea senzorilor masuratoarea e si mai aproximativa. Nici o masurare a consumului nu se poate baza pe computerul de bord,e o indicatie aproximativa care te ajuta sa mergi mai economic. Toate masuratorile exacte se fac cu metoda recipientului gradat sau de la plin la plin la pompa - mai putin exacta ca prima. Pompele au atestare metrologica, poti cere verificarea lor cu tine de fata, au o masura etalon de 20 de litri, nu e jucarie ca injectorul de 100 de lei de la Dacia.
                Nici macar la motoarele cu injectie directa nu e chiar atat de precisa injectia, dar la cele cu injectie in galeria de admisie e chiar foarte aproximativa indicatia despre consum.
                Last edited by valioglu; 27 July 2018, 17:52.

                Comment


                • Cred ca nu ma insel...de fapt...garantat nu ma insel...si am mai spus si am mai explicat cum functioneaza. El masoara doar timpul de injectie si presiunea.
                  Pe cand pompa foloseste un debitmpetru.
                  Iar CB-ul este pe dedeparte cea mai precisa masurare in afara laboratorului (sau a unui mecanism de masurare a masei de combustibil...ca in F1)

                  Comment


                  • Pana acum la mine cantitatea de combustibil consumata, numarul de kilometrii parcursi, consumul mediu de pe CB au "puscat" bine cu combustibilul alimentat afisat de pompa (a aceluiasi distribuitor de combustibil folosit pana acum).
                    Daca ar fi o diferenta mica nu m-as impacienta. Dar daca este mare (ca cea a colegului) atunci as reciti posturile astea.
                    Pana acum atat unii producatorii auto cat si unii pompagi s-a dovedit ca pot fenta.
                    In care dintre ei sa mai avem incredere?
                    Last edited by Gil26; 27 July 2018, 18:49.

                    Comment


                    • După mine o influenta majora asupra diferenței dintre valorile afișate de CB si cantitatea alimentată la pompă cred că o are si timpul si reprizele în care este consumată o anumită cantitate de benzină adică: una este să faci 650km intr-un interval de 1-2-3 zile pe distanțe lungi alta este să faci aceeași distanta intr-un interval de 2-3 săptămâni și pe distanțe relativ mul mai scurte si care cuprind aproape toate intervalele orare ale zilei adică între 7AM si 23PM in care intervin si variațiile de temperatură destul de mari între 15grade noaptea și 30-35in miezul zilei cum este cazul meu în care diferența dintre CB si alimentarea la pompă este de aproximativ 10%

                      Comment


                      • Destul de plauzibil si logic.
                        Eu am facut comparatia de 3 ori dupa drumuri lungi. Si a fost OK. Apoi nu m-a mai preocupat asta.

                        Deci in anumite conditii si CB-ul poate minti. Dar la fel e posibil ca si unele debitmetre ale statiilor sa dea cu virgula.
                        De curiozitate voi urmari si eu asta la Sanderica. Apoi voi posta rezultatele.
                        Last edited by Gil26; 27 July 2018, 19:26.

                        Comment


                        • Aici pe lângă variațiile mari de temperatură intervin si pornirile mult mai multe si odată cu ele trecerea de la motorul rece pana la temperatura normala de funcționare la care se mai adaugă si condițiile foarte diferite de trafic de la lejer până la foarte aglomerat si vitezele de deplasare foarte variate influențe care cumulate pot păcăli oarecum CB si o marja de eroare de la pompă pot duce la aceste diferențe

                          Comment


                          • Subscriu cu ce a spus Gil26.

                            Voi posta urmatorul drum mai lung de 600 km. Si comparam atunci.

                            „Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”

                            Comment


                            • Asa cum am promis, consumul dupa un drum Caransebes - Mangalia via Craiova-pitesti- Bucuresti.

                              Eu zic ca e rezonabil.
                              Attached Files
                              Last edited by 77sky; 2 August 2018, 19:56.

                              „Opiniile sunt libere, dar nu și obligatorii.”

                              Comment


                              • E foarte bun consumul. Daca ai posibilitatea fă iar plinul pana să resetezi CB si vezi cat e diferența între consumul total afișat de CB si cat intra la pompă. Acolo ai 36.8 l consumați as fi curios cat intra dacă faci iar plinul

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google