Diagnoza Si Activari Functii Cu Clip Si DDT4ALL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pentru cine doreste sa se conecteze pe CAN2 (multimedia) cu o interfata ELM327 (clona) trebuie inversate conexiunile astfel:
    1. pin 6 ELM - pin 13 OBD
    2. pin 14 ELM - pin 12 OBD
    Aceasta se poate face si cu ajutorul unui comutator montat pe interfata (pe piata se gasesc si astfel de interfete gata montate cu comutator).
    O alta metoda este folosirea unui splitter (nu am gasit alta denumire) cu o mufa OBD tata si doua mame (din care una modificata pentru CAN2).
    Conectarea pe CAN2 in PyRen se face bifand aceasta optiune.
    Atasat capturile aferente.
    Attached Files

    Comment


    • Si o completare la postul precedent (de fapt o subliniere pentru ca am mai scris asta de nenumarate ori): orice modificare se face pe propria raspundere.

      Comment


      • Desigur ca din schema la conectarea directa (care este totusi destul de anevoioasa) se poate vedea ca trebuie conectati si pin4 - pin4; pin5 - pin5; pin16 - pin16. Atasat o captura.
        Dar se pot gasi foarte usor variantele cu switch incorporat, ex:
        https://fr.aliexpress.com/item/40002...archweb201603_
        sau https://fr.aliexpress.com/item/32831...archweb201603_
        Astfel de interfete sunt si pe piata romaneasca. Grija ca majoritatea sunt pentru Ford (au conexiunile pin6-pin14 si pin3-pin11) dar se pot reface foarte usor pentru Dacia\Renault.
        Iar alegerea unei clone corespunzatoare pentru vechiculele noastre Dacia si softurile aferente este un subiect separat.
        Attached Files
        Last edited by Gil26; 18 May 2020, 08:55.

        Comment


        • Dece trebuie si 4 si 5 in poza ta ? amindoua sunt masse sau unde gresesc eu ?

          Comment


          • Din cate tin minte 4 este pentru sasiu iar 5 pentru semnal (dar voi verifica).

            Comment


            • Da, asa este. Si un link pentru splitter: https://fr.aliexpress.com/item/32841...03586-cy4hpM3O
              cu mentiunea ca una din mame trebuie modificata pentru CAN2 (in opinia mea este cea mai buna varianta).
              Last edited by Gil26; 18 May 2020, 12:08.

              Comment


              • Originally posted by georgstelsib View Post
                Am instalat si eu PyRen-ul tot in cca 4 min. Tutorialul lui Gil este detaliat si perfect structurat . Reia instalarea si sigur o sa gasesti motivul . Acum astept sa invat sa lucrez cu softul .
                Multumiri celor care muncesc sa ne faca noua placerea descoperirii de noi posibilitati.
                Poti da te rog cateva impresii despre soft? Acum patru saptamani ai scris asta iar acum doua zile pe alt topic ai afirmat asta:

                Experimentez din toamna 2019 . Am incercat ELM cu cablu USB , cu wifi , cu BT , cu si fara pic 18f..... Am incercat si cu laptopul si 4allDDT precum si Pyren , Ecu Tweaker si altele.....
                Voi daca aveti curiozitati si abilitati tehnice incercati , experimentati , nu trebuie sa luati in seama experienta inaintasilor.
                Eventual si cateva detalii si despre celelalte softuri incercate? Orice alte experiente sunt binevenite.

                Si pentru ca tot pe acolo s-au dat informatii incomplete (plus ca acelasi lucru se poate face mai simplu sau mai complicat) despre resetarea intervalului de revizie (chiar si intr-un tutorial) as dori sa detaliez un alt aspect: Oil_Pressure_Threshold.
                Acest prag de alerta presiune ulei este 2000rpm si foarte permisibil dat de cei de la Dacia (la fel ca multi alti parametrii despre care am mai discutat).
                Citisem pe forumuri despre el, dar cu putin timp in urma mi-a fost semnalat si detaliat (cu toata stima si multumirile de rigoare).
                Practic el nu avertizeaza sau cand\daca avertizeaza este prea tarziu (motorul functioneaza fara sa urce ulei spre culbutori, axele cu came, turbina, etc. mai ales la relanti).
                Multi useri l-au modificat intre 900-1400 functie de motorizare si preferinte. Eu l-am pus la 1300 si martorul multifunctional tot nu se aprinde in rosu (Sanderica nu papa ulei, nivelul este acelasi, diluarea uleiului scazuta, etc.).
                Atasez doua capturi mai vechi pentru exemplificare, una din ddt4all (evident ca in EcuTweaker este asemanatoare) si una din PyRen.
                Attached Files
                Last edited by Gil26; 24 May 2020, 19:14.

                Comment


                • Opaaaa. Cineva a fost prins cu minciunica, ii va creste nasul ca a lui Pinocchio. Nota 10 pentru detectivul Gil26.
                  Rog o recomandare pentru 0.9 tce. La ce valoare ar fi bun sa setez Oil_Pressure_Threshold ? Nu am "umblat" inca la el, e tot la 2000 rpm, cum a venit din fabrica.
                  Multumesc anticipat.
                  Attached Files

                  Comment


                  • @ Urs , valoarea implicita este 2000 rpm (atat la diesel cat si la cele pe benzina), atunci cand turatia motorului este mai mica de 2000rpm semnalul senzorului de presiune nu este luat in considerare. Deci si daca nu aveti ulei in baie nu va avertiza decat dupa 2000rpm.
                    Valorile folosite si de alti useri sunt experimentale (practic se poate introduce orice valoare mai mare decat zero). Dar daca este mai mica decat turatia de relanti se va aprinde scurt (pana ajunge turatia la relanti) martorul multifunctional (eu nu am incercat). O valoare buna pare a fi 1200rpm ca cea din captura (scuze in post din graba am scris 1300). Dar fiecare poate testa dupa preferinte.
                    Cum am spus bine ar fi sa nu se aprinda niciodata (sa nu "manance" ulei, uleiul sa fie schimbat corespunzator, presiune OK, etc.).

                    Comment


                    • De cand domnule Gil "ordoni" altora ce sa scrie si ce sa faca pe forum ? Ce anume te abiliteaza ? Tot nu ai liniste ? Tot bagi batul prin gard ? Esti mic domnule , mic in toate , nu as fi vrut sa constat asta .
                      Cat despre Pyren , nu mi-a placut . Nu este ceea ce avem noi nevoie , doar interval de service ...
                      De batut apa-n piua , cum faci tu de atata timp , cu notiuni care nu cred ca sunt de folos utilizatorilor de rand , nu ma ocup.
                      Referitor la turatia de semnalizare a deficitului de ungere (2000 ture) . Nu modificati , va jucati cu focul . Nu stiti ce calitate a uleiului aveti si nici in ce situatii puteti pune motorul ( informatia nu este pentru userul Urs , ci pentru ceilalti useri , mai incepatori)

                      PS. De cand userii de pe forumuri sunt mai buni , mai inteligenti , mai dotati cu echipamente de masura si control decat inginerii unei fabrici de motoare ?
                      Last edited by georgstelsib; 25 May 2020, 09:39.

                      Comment


                      • Fiecare foloseste ce soft doreste, cu cat sunt mai multe optiuni cu atat mai bine.

                        In rest: No Comment!

                        PS: PyRen foloseste ambele baze de date (CLiP si DDT2000).

                        Comment


                        • Și dacă ai ulei în baie dar ai probleme la/cu pompa de ulei tot se aprinde după 2000rpm.

                          E pus la 2000rpm, pentru că un k9k6xx cu uleiul recomandat și prag la 500rpm (trebuie să verificăm presiunea și la ralanti) iarna se alege cu martori aprinsi ( Risc defectare motor (Captur/Clio4)) - dar asta nu ai cum să o vezi decât dacă nu te joci în demo ci experimentezi pe mașina proprie(eventual cea de pe masă) nu pe mașinile altora.

                          Cum am mai scris:
                          - dacă ești sărac și nu-ți permiti o interfață tip elm de firmă (vezi ce a luat Stef) NU ai voie să te plângi ți-ai asumat riscul
                          - dacă nu știi ce e ăla port serial NU ai voie să te plângi ți-ai asumat riscul
                          - dacă ai urmat mecanic un tutorial NU aiv oie să te plângi ți-ai asumat riscul
                          - cel ce a făcut tutorialul ARE obligația să scrie că faci modificările pe pielea ta și ești răspunzător de problemele create - nu a scris e bun de plată/înjurat

                          Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                          Comment


                          • Eiii.., si ? Celebrul dicton latin " Qui prodest ?" ( cui foloseste)

                            Pana acum ai un singur acolit neconditionat si din nou sunt ispitit sa citez un proverb.
                            Apoi , cu mult clamatul tau "off topic " cum ramane ?

                            Comment


                            • Originally posted by t0rquemada View Post
                              Și dacă ai ulei în baie dar ai probleme la/cu pompa de ulei tot se aprinde după 2000rpm.

                              E pus la 2000rpm, pentru că un k9k6xx cu uleiul recomandat și prag la 500rpm (trebuie să verificăm presiunea și la ralanti) iarna se alege cu martori aprinsi ( Risc defectare motor (Captur/Clio4)) - dar asta nu ai cum să o vezi decât dacă nu te joci în demo ci experimentezi pe mașina proprie(eventual cea de pe masă) nu pe mașinile altora.
                              Ei Gil , se pare ca au mai sesizat si altii "vitejia" ta tehnica , imoralitatea de a indemna pe altii sa faca ce nu indraznesti sa faci tu pe masina proprie . Experimentele pe pielea altora nu sunt morate si ar trebui sa ai mustrari de constiinta .

                              Comment


                              • Se poate citi si postul #137.
                                Cat despre valoarea aceasta eu am setat-o la 1200rpm, prefer sa avertizeze dacat sa nu o faca (desi am scris ca este bine sa nu avertizeze niciodata) si fiecare procedeaza cum doreste.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google