Diagnoza Si Activari Functii Cu Clip Si DDT4ALL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Multumesc pentru informatiile detaliate in privinta modificarii interfetei pentru CAN2 (stiu ca Megane 2 nu suport acesta protocol, din cate am inteles e vorba de comunicarea cu dispozitivele multimedia gen Tableta Rlink in cazul vehiculelor moderne, insa am zis sa cumpar preventiv modelul cu switch in cazul in care in viitor voi achizitiona o masina de generatie mai noua
    Referitor la SGW - am vazut ca exista un set de cabluri gen 16 32 Nissan bypass SGW care se folosesc impreuna cu interfata pentru a ocoli protectia gateway-ului.
    Este informatia aceasta corecta si completa in ceea ce priveste ocolirea protectiei ? stric informativ intreb.

    Comment


    • Sunt cateva metode de a “trece” de SGW, se poate folosi si un adaptor 16-32 Nissan B18 SGW Bypass (cel de 32 pini si 16 pini OBD2), se poate conecta direct pe CAN2 la unitatea audio \multimedia, etc…

      (iar eu ma bucur ca pot intra oricand in toti “creierii” lui Van Diesel al meu fara cel mai mic “efort extra” )
      Attached Files

      Comment


      • UPDATE: Am reusit sa modific limba afisata pe ceasurile de bord la Megane 2 - 1.5 dci an fabricatie 2007 folosind instructiunile oferite de Gil26 cu pyRen 3 si interfata Elm327 modelul cu switch HS/MS.

        Initial am incercat cu ddt4all folosind aceeasi interfata - am selectat atat Megane II / Scenic II cat si optiunea Megane 2 / Scenic 2 Ph2 insa dupa ce termina de scanat ECU - urile doar 2 erau pe verde, restul fiind "not perfect match" - mai departe selectand meniurile pentru a ajunge la meniul de schimbat limba, in partea de jos ddt4all afisa ca si mesaj - Bad ELM Response - wrong response - subfunction not supported - asadar m-am oprit fara a duce la bun sfarsit operatiunea cu ddt4all intrucat mi-a fost teama sa nu "stric" ceva.


        Intrebare: E ceva in neregula la versiunea ddt4all folosita de mine ( 5.5.0 all cars) - bazele de date sunt cele oferite de Gil26, caruia ii multumesc din nou si pe aceasta cale.
        Trebuie sa setez ceva anume?

        Atasez si 2 screenshoot- uri
        Attached Files

        Comment


        • Felicitari pentru reusita si feedback. Daca masina este Megane II 1.5 dCi fabricata in 2007 atunci este X84 ph2.
          Apoi tocmai de aceea am scris ca varianta mai simpla si sigura este modificarea limbii cu PyRen(3) (=program derivat din CLiP folosit si in reprezentante pe masinile de serie), mai ales cand nu sunt date si cunostinte legate de masina si softul ei.
          Doresc sa te felicit si pentru faptul ca “… asadar m-am oprit fara a duce la bun sfarsit operatiunea cu ddt4all intrucat mi-a fost teama sa nu "stric" ceva.” si ai tinut cont de ceea ce am scris (de nenumarate ori) ca atunci cand se face orice modificare trebuie intelese bine consecintele \efectele, modul cum trebuie facuta, detaliile, urmati toti pasii in mod corespunzator, etc... iar cand \daca nu se intelege si\sau nu se cunoaste ceva mai bine NU se face \executa si se informeaza, din pacate am ajutat foarte multi colegi de forumuri care nu au tinut cont de asta, au crezut ca stiu totul, s-au grabit iar cu “click-next” au facut doar “buba-buba” si s-a pierdut mult mai mult timp pentru rezolvare.
          Deci ai toata aprecierea mea ca te-ai oprit daca nu ai fost sigur , apoi ai facut acelasi lucru in siguranta, chiar daca si cu ddt4all pentru schimbarea limbii TdB ex in engleza la Megane II ph2 se trimite tot o comanda 3B110110 si 310200 ca si in PyRen.

          Totusi iti raspund si la aceasta intrebare: versiunea ddt4all pe care o folosesti (5.5.0 dezvoltata de Zmiterm \Dmitry Monich ) la fel ca si bazele de date oferite sunt OK. Dar ddt4all (o “unealta” foarte puternica tocmai de aceea trebuie avut grija cum este folosita) este derivat din DDT2000 program creat pentru inginerii de dezvoltare Renault (mai ales cei din divizia DIESE = directia inginerie echipamente si sisteme electrice Renault, de unde si denumirea), unele lucruri nici NU se regasesc pe masinile de serie, au fost facute pentru teste, etc… ei bine, in ddt4all dezvoltatorul acestui program Cedric Paille a facut alegerea fisierelor .json (sau ma rog .xml) dupa mai multe criterii, unele diferite de DDT2000 sau alte derivate ale acestuia (ulterior astea s-au mai modificat in unele versiuni si desigur ca se mai pot modifica), plus ca AutoIdent-urile fisierelor din bazele de date (egal care sunt acestea) din DDT2000 sunt diferite \superioare celor ale masinilor de serie, tocmai de aceea tie ti-au aparut calculatoarele acelea “cu rosu” (chiar daca versiunea programului si baza de date sunt OK). La fel si raspunsul dupa deschiderea sesiunii 10C0 Bad ELM response : wrong response : NR : SubFunction Not Supported (7F3E12) este foarte des intalnita la cam toate modelele Renault \Dacia si mai ales in TdB, iar detalii despre acestea am oferit destul de multe pe forumuri.

          adytt , daca doresti mai multe detalii si rezolvari imi poti trimite un PM, functie de timpul disponibil iti voi raspunde si ajuta cu solutii, modificarea fisiererlor, etc … in privat (chiar sunt si eu curios de astea la un Megane II X84).

          Comment


          • I alta ordine de idei, referitor la programele PyClip pentru Android 14, ieri am facut putina “curatenie” si am gasit un telefon vechi Allview P6Mini cu Android 6 functional, am instalat cele trei versiuni modificate pentru Android 14 plus doua mai vechi sub Python2, toate functioneaza OK si pe Android6, desigur unele cu mici “laguri” generate si de “capacitatile” telefonului, dar comunicarea cu softul masinii se face in mod conform la toate, saptamana viitoare imi fac putin timp si le mai “curat”, modific si testez sa mearga mai fluent, deci acestea pot sa se foloseasca si pe Android versiuni \telefoane mai vechi.

            Comment


            • Gil26 apreciez foarte mult efortul tau prin care impartasesti cunostintele tale in domeniu in cadrul acestui forum si nu numai. Din cate am citit si daca nu incurc oalele Cedric Paille a dezvoltat ddt4all tocmai din dorinta de a-si repara masina proprie tot un Megane 2 daca nu ma insel prea tare.
              Am cautat informatii despre erorile respective pe care le-am primit in ddt4all insa informatia este imprastiata pe multe forumuri in diverse topic-uri, chiar trebuie timp sa pui totul cap la cap.
              In schimb informatiile oferite de tine sunt direct la tinta iar asta constituie un mega avantaj.
              Sunt constient ca in spatele informatiilor oferite sunt zile intregi de studiu si mai ales pasiune, asadar multumesc inca odata.

              Comment

              Working...
              X
              Anulare DPF
              Politica de Securitate Google