Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule

    Dupa cum se stie, motoarele diesel euro 6 au filtru de particule. Din pacate, unii producatori nu au dotat masinile
    si cu un martor care sa indice cand are loc fiecare regenerare a filtrului. Regimul de circulatie urban presupune
    de multe ori functionarea motorului la turatii joase, lucru care nu face bine deloc unui motor diesel si filtrului
    de particule. Mai mult, daca regenerarea filtrului nu are loc in mod corespunzator, asta duce la infundarea lui in timp.
    Costurile de reparatie nu sunt deloc de neglijat, fie ca vorbim despre inlocuirea filtrului sau de eliminarea lui.
    Nu demult am gasit pe forumul de la Opel(detin si un Opel cu DPF) o solutie destul de usor de pus in practica. Este
    vorba despre montarea unui led pe cablajul degivrarii oglinzii care, atunci cand are loc regenerarea filtrului, se aprinde.
    Cineva de acolo explica ca, in timpul regenerarii, pornesc mai multi consumatori, printre care si degivrarea oglinzilor
    pentru a pune motorul sub o sarcina cat mai mare ca sa creasca consumul de motorina pentru a putea ajunge la o
    temperatura ridicata pentru regenerare.

    Stie cineva cum s-ar putea monta asa ceva pe Logan? Nu e ceva care sa fie indispensabil, dar e ceva care ar fi util.
    Atasez un pdf cu instructiunile care trebuie urmate in cazul unui Opel Insignia. E in limba spaniola(doar asa l-am gasit),
    dar nu e greu de inteles de cineva care are cunostinte.
    Ce ziceti, ar fi o idee buna?
    Attached Files

  • #2
    Cred ca a mai avansat tehnologia DPF-urilor, eu am cautat intens probleme cu DPF infundat la motoarele astea noi Euro 6 si nu pare sa mai existe asa ceva. Mie mi se pare ca se regenereaza si in oras. Spun asta pentru ca sunt momente cand nu merge S&S fara sa aiba motive sa nu mearga, iar regenerarea il dezactiveaza temporar. Plus ca in timpul ala motorul functioneaza altfel, in sarcina mai mare.

    Intrebarea interesanta e daca a avut cineva astfel de probleme cu DPF infundat pe Logan 2. Am avut si eu un Fiat Euro 4 cu DPF si da, a trebuit pana la urma sa il scot, dar nu se compara cum facea ala si cum face Dacia.

    Inainte oricum regenerarea pornea doar peste o anumita turatie, 2200-2300 rpm, iar la Logan la modul cum e etajata cutia practic nu ajungi aproape mergi niciodata constant cu asa turatie mare, nici macar pe autostrada in mod curent, ar insemna peste 130 km/h. Sunt convins ca acum regenerarea are loc si la turatii mai joase.
    Last edited by horatiuc; 2 November 2017, 07:23.

    Comment


    • #3
      E o prostie, un led în paralel cu oglinda încălzită sau lunetă - se aprinde și când le pornești tu.

      Trebuie monitorizată comanda releului de dezaburiere și dacă ledul butonului de dezaburire e stins aprinzi un led = martor regenerare smart way.
      Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

      Comment


      • #4
        Originally posted by radu.pop View Post
        Stie cineva cum s-ar putea monta asa ceva pe Logan? Nu e ceva care sa fie indispensabil, dar e ceva care ar fi util.
        Bun si la ce te ar ajuta sa stii cand se face regenerarea?
        Cred ca ar fi inca un motiv ca sa va stresati inutil. Stie ECU cand, in ce conditii sa inceapa procedura de curatare; mai mult, stie si cand sa reia procesul care a fost intrerupt la un moment dat (oprire motor).
        Da, sunt o serie de masuri pe care le ia calculatorul de injectie ca sa ridice temperatura gazelor, dar in cele mai multe cazuri asta se intampla la mersul urban sau motor la relanti (da, se face si la relanti); la turatie sustinuta (mers extraurban), procedura nu presupune intotdeauna pornirea unor consumatori.
        Acest lucru inseamna ca, din cand in cand, dieselul cu DPF, trebuie "biciuit". Si nu numai cel cu DPF.
        Ca un mic amanunt, sistemul de la reno e destul de fiabil si nu presupune decat minime reguli, ca sa zic asa, privind exploatarea unui diesel; nimic in plus.
        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

        Comment


        • #5
          Originally posted by t0rquemada View Post
          E o prostie, un led în paralel cu oglinda încălzită sau lunetă - se aprinde și când le pornești tu.

          Trebuie monitorizată comanda releului de dezaburiere și dacă ledul butonului de dezaburire e stins aprinzi un led = martor regenerare smart way.
          Nu e chiar o prostie. Cum spui si tu, se aprinde acel led si atunci cand actionezi tu dezaburirea, dar diferenta e ca atunci e aprins si becul din butonul de dezaburire. Cand porneste dezaburirea din cauza regenerarii, becul din buton ramane stins si se aprinde doar cel legat suplimentar. In plus, iti dai seama si tu ca sofer daca ledul s-a pornit singur, atunci ai o regenerare in desfasurare.
          Solutia prezentata pe acel forum e una la indemana oricui, nu presupune cunostinte avansate. Se poate lega si la releul de dezaburire, dar acolo trebuie demontate elemente din bord, trebuie gasit releul, etc etc.... Cineva care numai se urca in masina si merge cu ea la servici si in concediu sau pana la tara si o duce la revizie cand se aprinde becul in bord, nu se va descurca.
          In ce priveste stop&start-ul, acesta ramane inactiv pe perioada regenerarii, e adevarat. Dar la masinile euro 5 unde nu este acest sistem?

          Comment


          • #6
            @radu.pop, daca masina se opreste procesul va fi reluat la repornire. Sistemele electronice ale masinii stiu sa gestioneze foarte bine acest proces.

            Originally posted by IancuMIC
            Acest lucru inseamna ca, din cand in cand, dieselul cu DPF, trebuie "biciuit".
            Un mic amendament: "biciut" adica pe cat posibil tinuta turatia constanta, extra-urban, la drum intins. Daca il "biciuiesti" prin oras prin accelerari puternice succesive, dar chiar is in exterior, nu inseamna ca ajuti DPF-ul ba din contra mai mult il umplii cu "funingine".
            I have no special talent. I am only passionately curious.

            Comment


            • #7
              Silviu, evident ca da.
              Pe autostrada ai cea mai buna posibilitate sa faci asta; eu de cat ori am ocazia, o tin pe cruise la 120km/ora .
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • #8
                Originally posted by radu.pop View Post
                ... Cineva care numai se urca in masina si merge cu ea la servici si in concediu sau pana la tara si o duce la revizie cand se aprinde becul in bord, nu se va descurca
                Bricolajul presupune dorință de lucru, documentare, cunoștințe minime și scule, ești atehnic, ai 2 mâini stângi - stai cuminte și plătești pe unul care știe, chesti e valabilă cam în orice domeniu.
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • #9
                  Cred că îngrijorarea în legătură cu DPF-ul vine din legendele urbane, din trecutul mai nefericit al acestui sistem. Da, și la Euro 5 se face regenerarea în regim de oraș.


                  Renault unveiled a diesel particulate filter design with exhaust post-injection. This new technology will be introduced in the first half of 2006 on the 85 hp and 105 hp versions of the 1.5 dCi diesel engine that powers the Clio and Modus passenger car models.

                  The exhaust system includes a close-coupled oxidation catalyst which controls the CO and HC emissions. A piezo-electric injector, installed between the close-coupled converter and the catalytic filter unit, injects diesel fuel into the exhaust pipe when filter regeneration is required. The injected fuel is oxidized over a second catalyst, positioned immediately upstream of the filter, generating heat and increasing the exhaust gas temperature to the level required to oxidize the accumulated soot.

                  The use of exhaust post-injection allows to conduct filter regeneration in all traffic situations, even when the car is at a standstill with the engine idling, points out Renault. An injector mounted directly in the exhaust pipe enables the regeneration process to operate continuously, making this system particularly suited for urban traffic applications.
                  Dacă Renault ar fi avut cele mai mici probleme cu întreruperea regenerării, afișa pe ecran, când scoteai din viteză și roțile nu se mișcau, "do not stop your engine". Așa cum scrie când faci update the MediaNav. Este banal să implementezi un astfel de avertisment. Dacă nu au făcut-o, atunci sunt destul de încrezători că nu reprezintă o problemă. În loc de LED cuplat la oglindă, mai bine pui mâna pe ea înainte de a opri motorul. Sau lipești un sticker care se colorează diferit în funcție de temperatură....
                  Last edited by gecmc94; 2 November 2017, 13:35.

                  Comment


                  • #10
                    @radu.pop - LED-ul functioneaza pe principul ca o tensiune aplicata pe el ( de ex. 0.6 V ) il va aprinde. Daca doua LED-uri sunt in paralel, automat pleaca din acelasi nod, deci si tensiunea pe fiecare va fi aceeasi ( numai daca pe fiecare ramura e un LED si atat ). Deci, in momentul in care unul se va aprinde, automat se va aprinde si celalalt. Nu se vor aprinde simultan atunci cand tensiunea de deschidere ( aprindere pe intelesul tuturor ) e diferita. Deci, ar trebui sa stii la ce tensiune se deschide LED-ul la care vrei sa te legi si apoi ce tensiune suplimentara genereaza regenerarea pe LED-ul respectiv. Bineinteles, sa nu fie alt factor care sa faca ca pe acel LED sa apara aceeasi tensiune ca si in cazul regenerarii, caz in care iti va aprinde "martorul" intr-un mod eronat. Deci trebuie ales cu grija. Altfel, daca il alegi gresit la specificatii,e posibil ca sa se arda la prima regenerare.

                    Comment


                    • #11
                      mai pune minim 1V la aia 0.6V ca sa aprinzi un led. aia e tensiune de deschidere, nu-i totuna cu tensiunea nominala. iar daca vrei led alb, pui cam 3-3.3V. sa nu confundam led-ul cu dioda redresoare.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        Pe cand un sfat practic, se face asa, si ai nevoie de cutare led, releu etc.? Multumesc.
                        P.S. Nu vreau ca acest mesaj sa para malitios, vreau sa transmit ca suntem mai multi care "dorim" acel LED indicator al regenerarii!

                        Comment


                        • #13
                          Ideea este interesanta, dar as vrea totusi sa va linistesc. Am un VW Passat 2009 cu DPF de aproape doi ani si nu tebuie sa iti bati capul cu filtrul de particule. Daca se aprinde becul mergi un pic cu ea pana se stinge. Eu nu l-am vazut aprins niciodata si merg drumuri foarte scurte - fac cam 10000 maxim pe an si merg zilnic cu masina. Masina are acum 160000 cel putin si nu are treaba cu DPF. Nu drumurile scurte omoara DPF ci defectiunile motorului determina o colmatare rapida si regenerari dese.
                          Repet, nu va faceti griji, sistemul la Renault e cel putin la fel de reusit ca la mincinosii de la VW.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by rstejar View Post
                            Pe cand un sfat practic, se face asa, si ai nevoie de cutare led, releu etc.? Multumesc.
                            P.S. Nu vreau ca acest mesaj sa para malitios, vreau sa transmit ca suntem mai multi care "dorim" acel LED indicator al regenerarii!
                            tu realizezi ca pt sfatul pe care-l asteptati, in lipsa unei documentatii complete pe partea electronica a masinii, cineva are nevoie de o masina sa faca teste si filmulet pe ea, timp liber, etc. abia atunci o sa vina si sfatul ala practic 100% plug and play, care sa nu necesite cunostiinde decat de pescuit sportiv si eventual croitorie

                            fara sa fiu rautacios, unele aspecte necesita cunostiinte minime de electronica, reparatii pcb, mana fina. ca sa nu mai zic ca fentele "finute" le faci cu modul cu microcontroller, unde-ti mai trebuie si cunostiinte de soft. voi vreti ceva simplu ca si cum ai coji o ceapa si gata racheta spatiala. nu merge chiar asa...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              E chair reuşit motorul dizel dCi la Reno, atenţie, la VW trebuie aditiv Ad-blue şi cât costă. Tot ce trebuie grijă la DPF, nu fumul de la motorină îl înfundă, ăla se rezolvă prin regenerare, uleiul care arde şi el prin motor trebuie să fie de calitate, fără sulf / fosfor care ard cu cenuşă şi înfundă DPF, aşadar atenţie, ulei C3 low SAP ( sulphur-ash-phosphorus )
                              Am întâlnit motor K9K duster 110 hp cu o singură regenerare la 80,000 km, destul de onorabil

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google