Nu toate au aditiv, al meu nu are, doar ridica temperatura in DPF si il curata. Ai dreptate cu uleiul. NU cred ca a facut o singura regenerare, de fapt nu ai cum sa stii. E posibil doar daca merge DOAR pe autostrada. Se numeste regenerare pasiva, se ajunge la temperatura de autoregenerare datorita temperaturii gazelor de ardere. Nicaieri nu se mentioneaza cate regenerari a avut masina.
Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule
Collapse
X
-
Interval Km Regenerare Filtru Particule
Salutare tuturor
Ca si posesor de Logan cu DPF de cateva luni am decis ca a sosit momentul pentru a face o diagnoza pentru a vedea nivelul de incarcare a filtrului de particule precum si alte posibile erori.Doresc sa precizez ca folosesc masina doar in regim urban.
Partea mai interesanta pe care nu o inteleg urmeaza sa o aflati:
La efectuarea diagnozei nu s-au gasit erori si nivelul de incarcare cu funingine era de 18 Gr.
In ziua respectiva am mai facut 10km urmand ca in ziua urmatoare sa fac mai multi km in afara orasului
A doua zi am parcurs 50 km din care doar 35 km au fost efectuati cu o viteza constanta de 90 km/h
La intoarcere am refacut testul cu gandul ca s-a facut regenerarea si am scapat de cele 18 gr funingine dar......surpriza aveam 22 gr funingine depusa
Personal cred ca este prea mare depunerea adica in mai putin de 24 ore si 60km efectuati sa acumulez 4 gr
Comment
-
Stai linistit si lasa sistemul sa-si faca treaba; asta de la reno, chiar nu prea da rateuri.
Nu e cazul sa-ti faci griji la o masina noua; dupa prima suta de mii, poate.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Da, are putin peste o suta de mii km.
Sant convins ca isi face treaba masina si totusi 4gr funingine in 60 km este mult avand in vedere ca am condus intre 2300- 2500 turatii fara sa schimb viteza(adica in regim ideal)
Poate cauza este faptul ca am alimentat cu motorina "51" in loc de "55" eu alimentez aproape de fiecare data cu motorina premium.
Motorina cu cifra cetanica mai scazuta favorizeaza o depunere mai mare de funingine.
Comment
-
Nu iti bate capul, o sa vezi ca stie ea ce face daca nu are defectiuni. Daca are probleme o sa afli repede. Nu filtrul de particule e problema ci eventuale alte chestii si toate sunt rezolvvabile. Si eu monitorizam la inceput cum merge treaba cu FAP dar mi-a trecut.
Nu baga motorina scumpa, nu are nici o legatura. Important e sa bagi de la o retea in care sa ai incredere.
Comment
-
Motorina de 55 nu genereaza funingine mai putina fata de cea de 51.
Dar motorina mai scumpă de 51 are aditivi care curăță injectoarele.
Comment
-
Nu ma bazez pe asta, eu am pus anterior vreo noua ani doar motorina de 51 de la petrom. Sotia la fel in 1.5 dci vreo 11 ani si 120000 km. Am pus filtre de origine. Nu am avut niciodata probleme cu injectoarele turbina sau alte acareturi si am mers mai mult subturat si pe distante scurte.
Dar discutia e despre FAP si motorina sau stilul de mers nu cred ca au importanta.Last edited by valioglu; 19 February 2018, 19:10.
Comment
-
Am gasit un articol amplu referitor la o comparatie dintre emisiile de noxe inclusiv de funingine (soot) dintre motorina cu cifra cetanica "51" si "55"
Daca la motorina de "51" sant emisii de 115 unitati de funingine
- la motorina de "55" sant emisii de 77 unitati funingine
Din pacate la noi in tara se gaseste doar o retea de benzinarii unde se comercializeaza motorina cu cifra cetanica de "55" bravo lor.Nu le spun numele sa nu se considere ca vreau sa le fac reclama desi ar merita din plin asta.
Pentru cei care nu au rabdare sa citeasca toate paginile din articol pot sa treaca direct la pagina 44 unde este un grafic care evidentiaza clar cele precizate mai sus:
Comment
-
Mario, am răsfoit articolul indicat de tine. Este un studiu adevărat dar la care concluzia pe care o tragi este puțin viciată. Observă că doar vehiculele 5, 6, 7 au motor diesel cu injecție directă. Primele 4 au cu injecție indirectă.
Al doilea aspect este că este cam din 1992. Motorul dCi despre care discutăm este cu injecție directă DI și a evoluat.
Articolul indicat de mine aici spune despre diferența de principiu în formarea funinginei între motoarele DI sau IDI.
In the DI engine soot decreases as α increases, while liquid hydrocarbons show an opposite trend. In this engine a lower cetane number and a higher fuel volatility result in decreased soot emission since a higher amount of fuel can burn in "lean". premixed conditions, avoiding soot formation.
In the IDI engine soot and liquid hydrocarbons decrease as α increases. The fuel injected can mix only with the available air in the prechamber leading to a very “rich” premixed region where partially pyrolyzed compounds and soot are massively formed independently on the fuel cetane number. In this engine either the fuel aromatic content or volatility increase promote soot and liquid hydrocarbon emissions.
Un alt aspect care mă nedumerește este de ce motorina de 51 (numărul 4) are conținut aromatic mai mare decât cea de 55. Tabelul 1 arată conținutul combustibililor: cel cu cifra cetanică 51 are 35.5% "total aromatics". Dacă mă uit pe specificația motorinei super Diesel din care pun eu de la Lukoil, am 8% "hidrocarburi aromatice".
Comment
-
gecmc94 ma bucur ca ai avut timp sa te uiti la articol, referitor la masina marcata cu simbol cerc intr-adevar la valoare de 55' genereaza mai multe particule decat la 54' dar chiar si asa valoarea de emisii este clar mai mica decat la valoarea cetanica de 51'
Referitor la intrebarea 2 pot sa-ti spun ca motorina este formata din parafine si hidrocarburi aromatice iar proportiile difera in functie de producator.
Cautand pe net am gasit mai multe articole in care se prezinta clar avantajele motorinei cu valoare cetanica mare:
-aprindere la pornire imediata(cold start)
-ardere completa(de aici rezulta emisii mai scazute inclusiv funingine)
-mai putin zgomotos motorul
-incalzire a motorului mai rapida
Comment
-
Si avantajul numarul 1 este confortul psihic. Poti sa te autolinistesti gandindu-te ca ai bagat motorina din aia buna...
Glumesc, fiecare baga ce vrea, eu bag motorina din aceea iarna deoarece e mai fluida la rece si porneste mai usor. Cred ca in decembrie si ianuarie bag uneori in functie de temperaturi.
Comment
-
Referitor la monitorizarea regenerarilor pe DPF, cel mai simplu se face monitorizand senzorii de temperatura. 600-700 grade in evacuare vei avea doar la regenerare si niciodata cu alta ocazie.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
- Likes 1
Comment
-
Buna Ziua
Am nevoie de o parere constructiva :-)
Detin un logan euro5 motor 90cp.
Folosesc masina doar pentru deplasari zilnice urbane de 10-15 km si in ultima perioada am observat ca masina isi face regenerarea tot mai des adica acum cateva luni se facea la 300 km de cand sa facut frig undeva la 190 km iar acum de cateva zile vad ca isi face regenerarea la 110 km.
Deplasari in afara orasului le fac probabil la 3-4 luni.
Nu am avut erori afisate si ultima diagnoza am facut-o acum vreo 4 luni si nu erau probleme.
Intervalul de regenerare nu este prea des?
Oare ce ar trebui sa verific?
Multumesc anticipat
Comment
Comment