Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Se poate muta si acest post daca se considera.
    Atasat fisierul initial al lui Silviu la care am mai adaugat ultimii parametri pentru DPF (sper ca e OK). Atasez si PID-urile pentru masina mea (din semnatura) create cu Pyren (in engleza). Nu pot atasa .csv dar le-am salvat .txt, se pot pot extrage datele de acolo (ShortName,ModeAndPID,Equation,Min Value,Max Value,Units,Header) pentru parametri doriti si se poate modifica fisierul dupa modelul oferit de Silviu. Fiserul pentru ECU Injectie l-am impartit in doua pentru a putea fi atasat.
    Am atasat si o captura cu locatia folderului extended pids (accesat cu Total Commander).
    Attached Files

    Comment


    • #47
      Am urcat arhiva cu PIDurile pentru toate dele 8 ECU ale masinii in romana, fisierele *.csv redenumite apoi ca si *.txt (am observat ca precedentele nu s-au salvat corect - problema cu Excel) si chiar si cele *.tdv pe: https://transfiles.ru/j0qzl
      Se pot alege astfel parametrii ce pot fi monitorizati pentru aceasta motorizare.

      Comment


      • #48
        A urmarit cineva cate grame de funingine trebuie sa fie depuse si la ce temperatura in FAP se declanseaza procesul de regenerare?

        Comment


        • #49
          La gramaj nu am gasit un tipar (de regula dupa 10g incearca regenerari si la viteze mici, atata timp cat turatia este peste 2000rpm) iar regenerarea incepe de la 550-600 de grade. O sa observi cum creste brusc temperatura si de pe la 600 grade incepe sa scada cantitatea de funingine estimata din filtru.

          Daca circulati mai mult prin oras si se ajunge la o acumulare de 15g, o iesire in exterior, 20km de mers cat mai constant o sa elibereze acumularea de funingine. Dar trebuie urmariti parametrii deoarece nu tot timpul face asta, depinde daca a avut incercari anterioare. Dupa fiecare regenerare exista un timp de repaus (nu l-am masurat inca).
          Last edited by Silviu; 24 January 2020, 11:58.
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • #50
            Referitor la cele scrise de mine acum cateva zile unde am constatat regenerari tot mai dese,
            eu folosind masina de cateva luni doar in ciclu urban in urma diagnozei aveam 20g funingine si
            greutate f. dupa regenerare 21g .
            Avand motorul cald (2-3km oras,semafoare) am facut o iesire pe autostrada de doar 9km in care
            am mers in treapta 3 la 3500 rpm vreo 2 min dupa care in treapta 4 alte cateva minute pt ca se
            terminau cei 9 km :-)
            Am refacut diagnoza(dupa 2 zile) si am vazut ca sa facut regenerarea ajungand la 6g funingine.
            Ca si concluzie nu este obligatoriu sa parcurgi 40-100km pt a se efectua regenerarea,
            DA stiu motorului diesel ai plac iesirile lungi pe autostrada insa ele sa fie facute cu un scop anume
            nu DOAR pt a regenera filtrul.


            Multumiri speciale pentru SILVIU si GIL26 pentru prezenta si ajutor pe acest forum !

            Comment


            • #51
              Nici nu e nevoie de turatie de 3500rpm (e oricum cam mare, as zice ca ea genereaza ceva funingine). ECU Injectie comanda infuzie de motorina in filtru ca sa creasca temperatura. Deci daca mergi contant intre 2000-2500 e suficient.
              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • #52
                Subscriu celor spuse de Silviu. Eu sunt putin "norocos", trebuie sa fac foarte des drumuri pe autostrada, iar regimul mai lung de turatii (2200-2300 rpm) se pare ca ii prieste si DPFului.
                Legat de temperatura FAP la care se declanseaza regenerarea si Cristi_Xp a spus cu ceva timp in urma: "temperatura. 600-700 grade in evacuare vei avea doar la regenerare si niciodata cu alta ocazie". (si stie ce spune). Atasez doua capturi luate azi cu PyRen (am salvat parametrii la favorite) si ddt4all. Se poate observa ca la mine valoarea de referinta a temperaturii inainte de FAP (setata) este de 610 grade in ambele programe. M-a frapat faptul ca masa de funingine in filtrul de particule este 0 grame si contorul regenerare reusita este zero. Prima banuiala a fost ca programul nu afiseaza corect. Dar apoi am verificat o captura facuta in 02.10.2019, urmaream alte cele, si acolo masa era de 0.96 g (captura atasata).
                Zilele uramtoare voi incerca sa finalizez PIDurile in Torque si mai urmaresc. Insa asa cum am spus nu cred ca voi face o monitorizare serioasa. Daca colegii au alte date\valori legate de FAP ii rog sa posteze.

                PS: Scuze, din graba in postul #43 am uitat sa precizez cui ii era adresat (raspunsul a fost pentru postul#40). Plus ca nu am verificat fisierele PR_*.txt din #46 (dar am "recuperat" apoi).
                Attached Files

                Comment


                • #53
                  contorul regenerare reusita afiseaza zero tot timpul.
                  I have no special talent. I am only passionately curious.

                  Comment


                  • #54
                    Cand ar trebui sa ingrijoreze valorile "corectie debit carburant cilindru valori" ?
                    la1= -0.48
                    la 2= -0.49
                    la 3= 1.02
                    la3= -0.02

                    Comment


                    • #55
                      @ mariocluj, nu sunt sigur dar conform documentului atasat ar trebui sa fie intre -5 si 5 mg/cp (mie insa imi par cam prea mari).

                      La mine sunt 1= 0.46, 2= -0.04, 3= -0.18 si 4= -0.25 mg/cp (vezi atasat) si deocamdata nu ma ingrijorez.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #56
                        Sa tineti cont ca gramajul de cenusa este o marime legata si de presiunea diferentiala. Eu am vazut situatii in care gramajul a scazul fara sa se faca regenerare, doar din simplul fapt ca s-a modificat presiunea diferentiala probabil raportata la un interval de timp sau un anumit regim de mers. La fel, gramajul se modifica si daca masina are ceva probleme sau corectii dubioase pe injectoare, pentru ca e valoare calculata. Din punctul meu de vedere, cea mai importanta marime pentru a vedea starea dpfului, este presiunea diferentiala, restul sunt valori calculate ce depind de ea. Atata timp cat in relanti este sub 10mbar, la 2000 rpm... nu depaseste 20-30 mbar iar decuplare nu se apropie de 100mbar, filtrul e in stare buna. Oficial valorile sunt mai permisive, adica 75mbar la 2000rpm si 200mbar la decuplare, insa din experienta o masina buna are valorile spuse de mine prima data.
                        Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                        Comment


                        • #57
                          Multumim mult Cristi_Xp , un big LIKE. Este o placere sa invat lucruri de la cineva cu experienta. Am salvat sfaturile si valorile oferite in caz ca voi avea nevoie.
                          Eram putin reticent cu monitorizarea asta, trebuia sa stiu ce\cum o fac, la ce intervale, cu sa compar valorile. Cele atasate de mine au fost luate la relanti dupa un drum mai lung (la fel ca si corectiile pe injectoare), se pare ca trebuia sa le iau in diferite regimuri de turatie. Acum are mai mult sens, dar oricum nu cred ca voi avea rabdare si timp sa o fac riguros (desi filtrul de particule este un reper destul de scump).
                          Si eu consider ca valoarea maxima data a presiunii este permisiva (atasez si o captura, cautata in urma celor spuse de tine), la fel ca si corectiile pe injectoare.
                          Am adaugat ultimii 6 parametri, captura atasata (cu vechiul log) si am revizuit fisierul *.txt (poate e de folos – se pot sterge sau adauga PRuri).

                          Inca o data: toata stima.
                          Attached Files
                          Last edited by Gil26; 26 January 2020, 19:34.

                          Comment


                          • #58
                            La ce te-ar putea ajuta sa stii valorile unui parametru asa de sofisticat? Filtrul nu se repara. Sigur ca parametrul este extrem de important pentru software-ul care gestioneaza ciclurile. Daca stii ca filtrul are probleme grave, ce faci? Vinzi masina sa-i crape fraierului urmator? Si daca nu stii valorile parametrului? La un moment dat se va aprinde martorul de filtru si te vei duce in service.
                            Sunt multe lucruri care pot fi interesante de explorat. Dar timpul nostru este finit.

                            Comment


                            • #59
                              Iti da un indiciu ca trebuie sa scoti masina, putin, din ciclul cotidian urban pentru a-i permite o regenerare completa. :-)

                              Asta s-ar traduce intr-o durata de viata mai lunga pentru masinile ce circula preponderent in oras.
                              Last edited by Silviu; 27 January 2020, 13:28.
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • #60
                                @ gecmc94, parametrul nu este asa de "sofisticat", este unul ca oricare altul. Cand am vandut\facut cadou o masina am spus viitorului proprietar toate "bubele". Filtrul nu se repara dar se poate avea grija de el. Daca se aprinde martorul te duci in service si speri ca cei de acolo sa stie ce fac (si de obicei prefera inlocuirea). Tocmai de aceea nu vad nimic rau in faptul ca putem invata cate ceva de la cineva care stie multe despre DPFurile astea (a schimbat, a modificat, a vazut destule colmatate, etc.). Mai ales ca pentru mine este prima masina cu "minunea" asta.

                                Asa e, timpul este limitat si depinde cum il folosim. Am spus ca nu imi bat capul prea tare cu asta, folosesc destul de des masina extraurban, dar dupa cateva "baraieli" prin oras nu strica sa vad cum mai sta filtrul asta. Si mai ales sa evit prea multe regenerari esuate (asta e si scopul topicului).

                                Ar mai fi si varianta regenerarilor fortate daca este necesar. E o intreaga procedura, in unele reprezentante nu chiar se respecta in totaliate.
                                Atasez un document legat de asta, se confirma cele afirmate de Cristi_Xp , presiune diferentiala, temperatura/presiune amonte turbina, 2500rpm, corectii injectoare, etc.
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google