Exista diferenta intre funingine si cenusa ? Unii spun ca nu e acelasi lucru
Martor Pentru Regenerarea Filtrului De Particule
Collapse
X
-
Oare la cei care circula in regim urban la cati km se face regenerarea dpf ? La mine intervalul este undeva intre 150km-200km
As fi curios sa stiu in ce masura este afectata regenerarea (intervalul km) in functie de calitatea motorinei adica aditivata premium sau regular.
Comment
-
Originally posted by valioglu View PostSa nu uitam ca scopul DPF e de a opri funinginea si alte particule. Si cu cenusa in el sau fara tot face acest lucru.
​​​​​
Mai mult, in momentul in care devine prea incarcat capacitatea de captare se reduce substantial, deci multe particule trec prin el pentru ca, asa cum spunea Cristi_Xp , el este mai complex in functionare decat se pare.I have no special talent. I am only passionately curious.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by mariocluj View PostOare la cei care circula in regim urban la cati km se face regenerarea dpf ? La mine intervalul este undeva intre 150km-200km
As fi curios sa stiu in ce masura este afectata regenerarea (intervalul km) in functie de calitatea motorinei adica aditivata premium sau regular.
Eu am observat cu motorina OMV Diesel Maxx Motion ca face regenerari mai multe si nivelul de funingine creste mai rapid in oras. Probabil adivitivii din motorina influenteaza negativ DPF-ul.I have no special talent. I am only passionately curious.
Comment
-
Silviu ideea este ca filtrul trebuie sa retina particulele si evident gazele vor trece. Daca este colmatat evident ca nu mai circula gazele prin el, dar colmatarea se face in principal cu funingine ce este arsa prin regenerare. Ramane o cantitate f mica de cenusa, dar aceasta nu colmateaza filtrul, se tine cont de cantitatea de cenusa la calculul presiunii diferentiale. Indiferent de cantitatea de cenusa, nu trece funingine prin filtru. Practic nu are pe unde sa treaca funinginea, chiar daca orificiile filtrului au acumulat si niste cenusa, ele sunt doar mai mici si nu mai permisive.
Daca motorul e in mintile lui filtrul de particule isi va face treaba.
Repet eu am doua masini cu DPF, una are multi km peste 200 de mii, iar cealalta doar 25000. Teava de esapament la cea mai veche este perfect curata, zici ca a fost montata ieri, regenerari la 500 km in Bucuresti, fara nicio urma cat de mica de fum, probleme, erori sau altceva.
Pana la urma nu vreau sa conving pe nimeni ca functioneaza mult si bine DPF, fiecare crede ce vrea. Si eu am fost initial sceptic cu DPF, am auzit povesti de groaza cu filtrul asta, dar ulterior am vazut, am citit si m-am linistit cand am vazut cat tine daca nu ai alte probleme. Pana una alta, aici pe forum sunt zero probleme cu DPF. Cititi si in alte parti si o sa va convingeti, sunt forumuri cu sute de pagini si probleme plus rezolvari.
Nu am experienta cu adblue.
- Likes 1
Comment
-
Oil to ash value e parametru care indica vechimea filtrului si schimbarea lui cand s-a ajuns la o anumita valoare. Bineinteles, ca producatorul e prost cand recomanda schimbarea dpfului la un anumit nr de km si pe forumuri stie lumea mai bine, mai ales cand trei sfert din ei, le-au luat deja la 200 mii km +. E posibil un dpf care producatorul il recomanda a fi schimbat la 150/180/250 mii sa duca si 500 de mii sau 1 mil, dar alea sunt masini ce merg autostrada si afara din tara, deci exclus ce discutam noi aici. Un dpf sub eficienta cauzeaza regenerari foarte dese la interval de timp foarte scurt, asadar temperaturi mari, dilutie mare de ulei, motorina in baie si culmea, mult NOx, pentru ca stim ca la temperaturi ridicate se produce NOx. Un dpf nou, cum am vazut la masina lui Silviu, de ex, avea 4000-4500 km fara nicio regenerare.Eu la masina mea, de 300 mii km am vazut si regenerare la 1500km. Faptul ca ne bucuram ca avem regenerare la 500km, nu inseamna un lucru bun sau la 200km sau 300km, doar prin simplu fapt ca nu aprinde becu si nu spune dpf colmatat. Cand e plin de cenusa, bucati(procente) din el nu se mai regenereaza si usor usor, cu timpul incepe sa regenereze tot mai des, din cauza a, ghici ce? Ca eficienta lui nu mai e 100% ci poate 40% din canalele alea blocate cu un pic de cenusa... La fel, ce ti-a explicat Silviu mai sus e, ca atunci cand ai o eficienta de 40% in el... gazele ies mai greu, presiune diferentiala mai mare si culmea... incep sa scape particulele, vezi o gramada de cazuri de masini cu dpf on ce au evacuarea neagra. Nu vreau sa intru in argumente, insa vezi, presiunea diferentiala, ti-o masoara, nu ti-o calculeaza. Cenusa iti este calculata in functie de presiunea diferentiala...
Am de-a face zilnic cu dpfuri si eroi cu dpfuri care "mai merge bo$$ daca il spalam cu sapun sau facem un abonament saptamanal la regenerare fortata" vad zilnic... in special la BMWuri, asa ca cea mai buna varianta cand incepe cu probleme e DPFul nou(chestie care nu functioneaza, ca in majoritatea cazurilor masina e deja cazatura si mai tre investite cateva mii sa nu mai fumege) iar asta cu functioneaza mult si bine, cand trei sfert de masini au peste 250 mii km se traduce in ... any moment now, dar da, la o masina noua, functioneaza mult si bine, atata timp cat esti sub 150-250 mii km si mergi des in afara orasului si o lasi sa se incalzeasca si mergi cu ea pana termina regenerarea si o tii constant sa se regenereze bine si schimbi injectoarele cand au un pic corectii dubioase si nu mergi cu termostatul stricat si ai un motor de 3.0/4.2/5.0 care ajunge repede la temperatura si nu mergi cu bujiile arse si bagi aditiv la dpf cand cere si nu ii dai blana prea des sa nu faca particule... blablablablaLast edited by Cristi_Xp; 5 February 2020, 11:11.Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
- Likes 4
Comment
-
@ Silviu tocmai de aceea aveam postata intrebarea la care ai raspuns tu pentru ca sant convins de faptul ca motorina premium prin aditivare este mai fluida la temperaturi scazute,creste usor puterea si in acelasi timp emisiile de funingine in acest fel regenerarea se face mai des.
Eu alimentez la alta companie si am acelasi rezultat ca si tine, deasemenea pe langa aceasta am aditivat si eu suplimentar motorina cred ca asa se explica intervalul de 150-200km
Voi renunta la aditivi cumparati si voi alimenta la pompa jumate regular, jumate premium si voi compara rezultatele.
- Likes 1
Comment
-
Indiferent de cantitatea de cenusa, nu trece funingine prin filtru. Practic nu are pe unde sa treaca funinginea, chiar daca orificiile filtrului au acumulat si niste cenusa, ele sunt doar mai mici si nu mai permisive.
Pana la urma nu vreau sa conving pe nimeni ca functioneaza mult si bine DPF, fiecare crede ce vrea. Si eu am fost initial sceptic cu DPF, am auzit povesti de groaza cu filtrul asta, dar ulterior am vazut, am citit si m-am linistit cand am vazut cat tine daca nu ai alte probleme. Pana una alta, aici pe forum sunt zero probleme cu DPF.
I have no special talent. I am only passionately curious.
- Likes 1
Comment
-
Silviu, imi repeti ce ti-am spus si eu acum o saptamana la postul 65 al acestui topic despre cenusa si faptul ca este estimata.
Nu am vazut nici o masina cu filtrul la locul lui, care sa scape particule afara si sa fie teava murdara. Am vazut fum la unele masini in timp ce fac regenerare (nu tot timpul scot acel fum, am vazut foarte rar, masina era aproape noua), dar este o ceata subtire rezultata din arderea funinginei. Nu se murdareste teava de esapament.
De acord ca regimul de mers e important. Dar cel mai important lucru este uleiul pentru motoare cu DPF si motorul, injectia si restul sa fie ok.
Nu am vazut pe acest topic sau pe ale forumuri Dacia, inclusiv Renault probleme cu DPF la un numar semnificativ de persoane. Asa ca raman la parerea mea privind fiabilitatea sistemului...
Comment
-
Dupa aproape o viata cu benzinare la mine e primul diesel cu DPF, tocmai de aceea urmaresc cu interes discutia. Si invat de la cei cu experienta, mai ales de la cineva care a vazut destule FAP de la diferite marci.
Postul #83 este unul interesant. Cenusa aia se depune si se aduna iar regenerarile dese esuate, baraiala multa prin oras nu ajuta. Atasez o captura cu un DPF "abuzat" si colmatat.
Pe de alta parte totusi sistemul de la Renault pare unul OK din ce am observat pana acum pe masina mea. Motorul deocamdata este in mintile lui (corectii pe injectoare, etc.), teava este curata, la inceput mai combinam motorina, de ceva vreme insa ii pun doar EVO Plus si fac multe drumuri extraurban. Dar de incarcat e clar ca se va incarca.
Parametrii ce se pot extrage si citi sunt multi.Atasez si o captura "periata" (pentru a nu a abuza de asta) cu cativa din ei (am fost putin nedumerit de valori dar acum e clar). Ma voi mai uita si dupa o fataiala mai lunga prin oras. De curiozitate as dori sa vad eventual si inainte\in timpul\dupa o regenerare. Pe langa semnele clasice(pornirea degivrarii, cresterea turatiei, a consumului, etc.- era bine daca aveam si un martor) sunt curios si de cateva valori. Dar nu am timp si nici rabdare sa monitorizez (cel putin deocamdata). Las sistemul sa isi faca treaba. De ajutor cred ca sunt si regenerarile pasive. Cand se va aprinde martorul (sper sa fie cat mai tarziu) voi schimba filtrul. Din ce am vazut ar costa undeva intre 2600-3800 lei. Ar mai fi regenarile fortate dar trebuie multe precautii si nu pare a fi o solutie pe termen lung. Eventual voi contacta pentru treaba asta pe cineva care "s-a jucat" destul cu ele pentru variante.
Am cochetat si cu ideea unui chituning, din motive subiective am amanat, acum parca nu as mai face (m-am obisnuit cu cat poate Sanderica). Nu stiu cat bine\rau ar face FAPului dar cred ca si asta insa ar putea ajuta la un moment dat.
Iar astea sunt doar impresiile unui novice cu DPFul si regenerarile.
Comment
-
Nu-i nevoie de niciun martor; inca un motiv ca omul sa stea cu ochii pe tabloul de bord in loc sa-si vada de treaba.
Sistemul stie ce trebuie sa faca si o face bine; chiar daca o regenerare esueaza din cauza opririi motorului, se va relua procedura cand sunt intrunite conditiile, cu proxima ocazie.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
- Likes 3
Comment
-
Nu stiu valoarea (sau conditia) de la care se aprinde martorul dar prin ddt4all am gasit astea: "CSF - CSF equivalent load": "42.8" ; "Initial reference soot mass for "offset" computation":,"4294.967296" ; "Estimated soot mass output of main integrator": "4294.967296". Si interesant pentru mine: "Interval time between two regenerations": "973.3".
La sfarsitul saptamanii sper sa imi fac timp (ELM-ul este in torpedou dar nu l-am conectat de ceva vreme) si sa mai arunc un ochi sa vad cum mai sta DPFul, corectiile, diluarea, etc.
Comment
Comment