Coduri Eroare Logan 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #76
    Am verificat și într-adevăr cat timp martorul ESP este aprins pe siguranța care alimentează senzorul de unghi volan am o tensiune de 0,8V in loc de 12V.Deoarece nu am o schema electrica a tabloului de sigurante nu pot să-mi dau seama de unde se alimentează senzorul.Am verificat toate siguranțele și releele din tablou și firele care duc la senzor și totul e OK.Apoi am desfăcut senzorul de unghi volan și l-am curățat.Dupa toate aceste verificări acum martorul ESP rămâne aprins continuu, mașina pornește normal și funcționează AC-ul și geamul de la sofer, însă la plecarea de pe loc se aude ABS-ul.Am șters toate erorile însă nu pot să-mi dau seama daca ESP mai functioneaza.Am sa mai fac o diagnoza sa vad ce erori mai sunt.Daca are cineva o schema electrica a tabloului de sigurante și poate sa posteze mulțumesc frumos.

    Comment


    • #77
      Daca cauti pe acest forum gasesti descrierea detaliata a sigurantelor, cel putin eu am atasat de cateva ori cutia sigurante si relee habitaclu pentru X52 in diferite topice.
      Dar nu stiu cat de mult te ajuta (doar) asta, asa cum am scris cred ca mai important este sa vezi codurile de eroare actuale (dupa ce s-au sters celelalte) si statusul lor in toate calculatoarele masinii, apoi se poate trece la metodele de confirmare si procedurile de diagnosticare, facute verificarile necesare si rezolvata cauza lor, altfel se “merge orbeste” si se pierde mult mai mult timp \efort si chiar bani, mai ales in cazul unui “pom de craciun”.

      Comment


      • #78
        LE: acum am vazut ca si pe celalalt forum ai scris acelasi lucru (copy-paste), asa ca strict referitor la “pe siguranța care alimentează senzorul de unghi volan am o tensiune de 0,8V in loc de 12V” poate sa fie interesant ce siguranta ai verificat daca “nu pot să-mi dau seama de unde se alimentează senzorul”.
        La fel si “Am verificat toate siguranțele și releele din tablou și firele care duc la senzor și totul e OK. …” ce fire care duc la senzor ai verificat, cum ai verificat si “concluzionat” ca totul e OK tinand cont si ca nu ti-ai dat seama de unde se “alimenteaza” senzorul si ca acest senzor are patru fire (semnal CAN L, semnal CAN H, “+” baterie, masa)
        Dar mult mai interesant este asta “…Apoi am desfăcut senzorul de unghi volan și l-am curățat.” iar dupa aceasta “interventie” evident \normal ca “Dupa toate aceste verificări acum martorul ESP rămâne aprins continuu. …”, probabil stii ca dupa orice “interventie” asupra senzorului trebuie facuta programarea (reinvatarea sau reinitializarea) acestuia.

        Concluzia cred ca este una singura: cand se fac astfel de verificari si interventii “orbeste” se poate face mai mult rau si chiar genera alte probleme, iar acesta poate sa fie un alt exemplu de “ASA NU”.

        Comment


        • #79
          Cele 4 fire care intra în senzorul de unghi le-am verificat cu multimetrul, unul este masa, un plus de pe siguranța de 15A, iar două duc la modulul ABS.Am spus că nu știu de unde vine plusul pe siguranța de 15A pentru că nu am avut timp sa dau jos tabloul cu sigurante, m-ar fi ajutat o schema electrica a acestuia.Oricum acum se pare că problema cu alimentarea senzorului este rezolvată, mașina pornește doar că după câțiva metri se aude ABS-ul după care se aprinde martorul ESP.La o noua scanare cu PyClip îmi arată 2 erori pe ABS/ABR, una este D364 cauciuc dezumflat iar la cealaltă nu-mi da detalii.Credeti că trebuie făcută calibrarea senzorului ?

          Comment


          • #80
            Am citat si subliniat exact ceea ce ai scris atat aici cat si pe celalalt forum copy-paste.
            Acum interesant este si ca “Cele 4 fire care intra în senzorul de unghi le-am verificat cu multimetrul ,,,” ce anume mai exact ai verificat, cum, ce valori ai obtinut si NU doar “pe siguranța care alimentează senzorul de unghi volan am o tensiune de 0,8V in loc de 12V” pentru ca oricum “nu știu de unde vine plusul pe siguranța de 15A” plusul NU este pe o siguranta de 15A, iar “rezultatul” tuturor “verificarilor” si “interventiilor” tale chiar daca “și totul e OK a fost mai rau “Dupa toate aceste verificări acum martorul ESP rămâne aprins continuu …” ca inainte cand “…se aprinde martor ESP in timpul mersului …”.

            PS: la fel de interesant poate sa fie si valorea parametrului PR033 =Unghi volan pentru ca senzorul trebuie programat (reinvatat sau reinitializat) iar acest lucru facut in mod conform.
            Last edited by Gil26; 15 September 2024, 20:27.

            Comment


            • #81
              Mda, deci inainte “Daca se continua deplasarea cu martorul aprins, după câteva minute se stinge …” iar dupa aceste “verificari”si “masuratori” acum “martorul ESP rămâne aprins continuu …”

              Totusi, pentru ca erorile \martorul si problemele cu senzorul unghi volan sunt destul de des intalnite pe forumuri atasez doar ca info (subliniez asta) cateva capturi (sunt mai multe) legate de acesta (si cu sublinierea din ultima captura).
              Attached Files

              Comment


              • #82
                In capturile atasate nu am inclus si procedura de programare a senzorului unghi volan, dar cine cauta chiar in acest topic cu doua pagini in urma (pag. 4, postul 52) am atasat procedura de diagnosticare a unei erori DTC4051xx -Senzor unghi volan in care este inclusa (de fapt acolo era si schema electrica, se poate vedea siguranta F12 de 5A, mufa cu descrierea pinilor, valorile rezistentei intre pinii 4AP si 4AH, parametrul PR033, etc. …).
                In mare procedura cam asa este:

                Senzor unghi volan: Procedură înainte/după reparaţie
                Procedură de aplicat după reparaţie
                Faceţi o programare a senzorului de unghi volan. Puneţi vehiculul pe un banc de control tren.
                Note!!! În timpul operaţiei de calibrare, roţile trebuie să fie drepte şi volanul orizontal. Volanul şi ansamblul sistemului de direcţie trebuie să fie imobile în timpul întregii proceduri. Pedala de frână nu trebuie să fie apăsată.
                Ştergeţi compensarea senzorului de unghi volan:
                RN-CLIP-LAUNCH-ACTUATOR Domain ABS /ABR RZ007-COMPENSARE SENZOR UNGHI VOLAN
                Programaţi unghiul volanului:
                RN-CLIP-LAUNCH-ACTUATOR Domain ABS /ABR VP003-SENZOR UNGHI VOLAN
                Întrerupeţi contactul. Aşteptaţi 3 minute. Puneţi vehiculul sub alimentare +DC impus:
                RN-CLIP-LAUNCH-ACTUATOR Domain ABS /ABR RZ001-MEMORIE DE DEFECŢIUNI

                RN-CLIP-DISPLAY-DEFAULTS ABS /ABR


                De fapt chiar si la lansarea comenzii VP003 –Senzor unghi volan in CLiP se precizeaza:

                ....
                Senzorul trebuie programat în următoarele condiţii:
                1- Contact pus şi motor oprit.
                2- Vehicul poziţionat pe un sol plan şi orizontal.
                3- Volan de direcţie în poziţia "roţi drepte", presiune pneuri corectă şi frână de mână eliberată.
                4- Vehicul la gol cu o persoană pe scaunul şoferului.
                5- Activaţi comanda apăsând "VALIDAŢI".
                6- Întrerupeţi contactul.
                7- Verificaţi absenţa defectelor.


                Dar acestea depind si de versiunea de CLIP folosita (sunt si unele diferente), plus ca am gasit diferente intre comenzile trimise din CLiP si DDT2000, chiar si raspunsurile primite, sunt si inadvertente (si din pacate aceasta este "materialul" cu care se lucreaza in reprezentante), acest lucru depinzand chiar si de experienta celui care o efectueaza, etc. ..., tocmai de aceea NU am mai atasat-o (plus ca mihaibombea a scris ca foloseste PyClip Dacia ce are o baza de date V176, care nu stiu cat de OK este pentru asta).

                Comment


                • #83
                  Mda, si “epilogul” la ceea ce s-a scris (inteles) aici:

                  mihaibombea post Yesterday, 14:30
                  Se poate face calibrarea senzorului cu Delphi DS150E si Autocom 2020, am văzut că are această funcție ?

                  Comment

                  Working...
                  X
                  Anulare DPF
                  Politica de Securitate Google