If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
D4F euro 5 e cu GEM(servodirecție mecanică), D4Feuro6 și B4D au GEPDA
compresorul de AC e altul
alternatorul e altul
demarorul e altul
cutia e alta, ambele au JH3 dar indice diferit(alte rapoarte)
Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.
- trebuie date găuri în galeria de admisie pentru injectoarele gpl? Da, deci piesa nu mai e intactă
- trebuie secționat circuitul de răcire? Da, să zicem că nu afectează furtunele
- trebuie secționat cablajul fiecărei bobine de inducție(sunt creion ca la 0,9 TCe)? Da
nu ne mai legăm și de
- găurile în tablă pentru buson, conducte, rezervor etc.
Trebuie să fii chiar ignorant să nu vezi modificările distructive ale pieselor originale.
Vad ca bati campii.
Unde intervii distructiv asupra motorului cand montezi GPL?
Ce tot povestesti despre gauri in admisie, furtune racire, bobine? Astea nu fac parte din motor sunt niste anexe.
Un Logan nou cu 3 ani garantie (probabil user-ul eugen.rusu5 face 2-3000 Km/luna) costa 7000 euro sau eventual 8000 euro pentru cine chiar nu rezista fara aer conditionat. De ce sa dai aproape jumatate din aceasta suma ca sa repari masina (cu piese second hand si intr-un service oarecare - adica nu reprezentanta). Evident lipsa banilor este un motiv justificat dar intotdeauna se gasesc variante.
OFF TOPIC Cu ceva timp in urma o persoana nu a vrut sa mearga o saptamana in concediu (desi isi dorea mult acest lucru) invocand tot felul de motive legate de timp, servici/afacere, oportunitatea de a castiga bani, etc. Din nefericire in saptamana respectiva a avut un accident si a stat doua luni in spital din care o perioada nici nu a putut sa vorbeasca la telefon. Evident nu i-am mai spus nimic dar m-am gandit daca nu era mai bine daca lasa totul si mergea o saptamana sa se relaxeze.
Apropo de puterea litrica: un lucru oarecum similar s-a intamplat si la celebrul motor diesel de 1.5, spun celebrul pentru ca este un motor foarte apreciat, vechi dar modernizat permanent, la care bolile copilariei au fost eradicate. Primele motoare aveau 65 cp, ulterior au aparut variante de 68, 70, 75, 80, 85, 90, 109, 110 CP (posibil am gresit unele valori). Puterea litrica a crescut si aici foarte mult! Nimeni nu se plange deoarece motoarele functioneaza ok.
De exemplu: Dacia 1100 avea cilindreea totala 1108 cmc si puterea era pe jumatate... Dacia 1300 avea 1289cmc cu un spor de putere sub 10 CP fata de 1100.
Eu nu sunt conservator din fire, dar totusi cand incarci la limita (atat dpdv termic cat si dinamic/mecanic) un motor de talia celui aflat in discutie, atunci nu poti sa faci compromisuri la pretul de fabricatie.
....Ce as zice ca este chiar la mijlocul intervalului, deloc fortat.
Care interval? Ala teoretic?
Dar daca luam in calcul costurile de fabricatie (adica calitatea materialelor si a executiei) unde crezi ca se afla situat?
Last edited by tipicarul; 5 February 2018, 12:45.
Reason: Automerged Doublepost
„Viaţa e prea importantă ca să fie luată în serios.” Oscar Wilde
Un Logan nou cu 3 ani garantie (probabil user-ul eugen.rusu5 face 2-3000 Km/luna) costa 7000 euro sau eventual 8000 euro pentru cine chiar nu rezista fara aer conditionat. De ce sa dai aproape jumatate din aceasta suma ca sa repari masina (cu piese second hand si intr-un service oarecare - adica nu reprezentanta). Evident lipsa banilor este un motiv justificat dar intotdeauna se gasesc variante.
OFF TOPIC Cu ceva timp in urma o persoana nu a vrut sa mearga o saptamana in concediu (desi isi dorea mult acest lucru) invocand tot felul de motive legate de timp, servici/afacere, oportunitatea de a castiga bani, etc. Din nefericire in saptamana respectiva a avut un accident si a stat doua luni in spital din care o perioada nici nu a putut sa vorbeasca la telefon. Evident nu i-am mai spus nimic dar m-am gandit daca nu era mai bine daca lasa totul si mergea o saptamana sa se relaxeze.
Puterea litrica nu-ti spune ca motorul este mai prost, ca s-au folosit materiale mai proaste calitativ, ci din contra iti poate spune ca este mai eficient in exploatare pentru ca foloseste tehnologii mai noi (distributie variabila, sistem de injectie mai eficient etc.). Se refera strict la eficienta motorului.
Daca s-au folosit materiale mai proaste calitativ asta o spune fiabilitatea in timp.
Dar suntem iarasi off-topic.
~~~~
Sunt curios daca @eugen.rusu5 ne poate da mai multe detalii, cum a cerut si @IancuMIC:
Repet intrebarea; in ce stare sunt restul cuzinetilor?
Totodata, scria pe un alt thread de o expertiza tehnica, din mai multe surse, ne poate da detalii? Va investiga cineva motorul sau doar si-au dat cu parerea vis-a-vis de problema fara alte investigatii?
I have no special talent. I am only passionately curious.
Puterea litrica nu-ti spune ca motorul este mai prost, ca s-au folosit materiale mai proaste calitativ, ci din contra iti poate spune ca este mai eficient in exploatare pentru ca foloseste tehnologii mai noi (distributie variabila, sistem de injectie mai eficient etc.). Se refera strict la eficienta motorului.
Adevarat! Dar asta este adevarul doar pe jumatate, folosit foarte mult in strategiile de marketing ale marilor producatori auto si de motoare.
Ceea ce nimeni nu vrea sa spuna este ca daca cresti puterea litrica (prin cresterea eficientei/randamentului total al motorului folosind tehnologii de ultima generatie "and so on"), vei obtine drept consecinta o crestere importanta a solicitarilor termice si mecanice din motor. In acest caz se impune o dimensionare mai acoperitoare pentru majoritatea componentelor de baza ale motorului.
Dar in domeniul auto nu ai prea multa libertate nici pentru asta, deoarece esti limitat de necesitatea unui nivel la fel de mare al puterii masice (motorul trebuie sa fie usor dar si foarte puternic, in acelasi timp). Singura solutie SIGURA din punct de vedere tehnic, este sa folosesti materiale de inalta calitate si tehnologii de prelucrare ultraperformante... dar acestea cresc fiabilitatea mai mult decat trebuie si bineinteles costa enorm, ceea ce contravine ferm regulilor pentru crearea unei societati de consum!
Daca s-au folosit materiale mai proaste calitativ asta o spune fiabilitatea in timp.
Inainte de lansarea in fabricatia de serie, in mod normal orice produs de genul asta trebuie sa fie supus unor incercari de anduranta si fiabilitate.
Chestia cu fiabilitatea probata in timp pe banii clientului este doar o escrocherie comerciala care face parte tot din regulile unei societati de consum.
Repet: nu sunt conservator si nu am o problema speciala cu Dacia-Groupe Renault.
Parerea mea despre modul cum marii producatori mondiali introduc pe piata aceste motoare cu ardere inderna avand un nivel ridicat al puterii litrice si masice, este una strict personala, rezultata dintr-o experienta profesionala de peste doua decenii in domeniile proiectare, comercializare si service pentru motoare cu ardere interna produse de companii mult mai importante decat Renault!
Gata cu off-topic!
In conditiile in care nu avem prea multe date despre cum s-a facut constatarea si ce anume s-a vazut acolo, si mie mi se pare un pic ciudata situatia!
Pana la urma, daca tot ne-a fost prezentata o speta, atunci e normal sa avem toate datele problemei; de aia s-au ridicat cateva intrebari(pentru a sti care este "participatiunea" constructorului, a utilizatorului, a servisului care a montat instalatia sau mai stiu eu cine e implicat) Altfel ajungem in situatia cand ni se serveste doar o parte a problemei si nu vom sti niciodata adevarata cauza a acelui incident.
...
Apreciez modul constructiv al discutiilor in care s-a implicat cea mai mare parte a userilor; exceptia o constituie aia care au propriul razboi, ca de obicei.
Apropo de puterea litrica: un lucru oarecum similar s-a intamplat si la celebrul motor diesel de 1.5, spun celebrul pentru ca este un motor foarte apreciat, vechi dar modernizat permanent, la care bolile copilariei au fost eradicate. Primele motoare aveau 65 cp, ulterior au aparut variante de 68, 70, 75, 80, 85, 90, 109, 110 CP (posibil am gresit unele valori). Puterea litrica a crescut si aici foarte mult! Nimeni nu se plange deoarece motoarele functioneaza ok.
Daca iti amintesti bine, cand au inceput sa creasca puterea au aparut niste probleme cu spargerea capului pistonului. Dar au rezolvat-o prin utilizarea unor materiale mult mai bune calitativ! Dieselul de 1.5 a fost gandit de la bun inceput supradimensionat pentru a putea acoperi o gama larga de puteri. Cred ca s-ar putea spune ca in felul asta Renault a realizat ceva economii pe termen lung la fabricatia acestui model de motor.
Dovada sta si longevitatea lui in piata! Deci se pot reduce costurile de fabricatie si altfel...
Probabil ca in timp, vor ajunge la concluzia ca asa trebuie procedat si in cazul rasnitelor astea pe benzina... mai ales ca normele ecologice devin din ce in ce mai drastice!
Un sfat primit cand eram mai tanar de la o persoana mai in varsta: nu cumpara niciodata un model nou de masina, asteapta sa treaca cel putin 6 luni sau mai bine un an pana sa te duci sa cumperi acel model de masina.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment