If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Va salut! Urmeaza sa fac revizia de toamna care include printre altele schimburile clasice, ulei filtre etc. Bolidul are deja 100.000 km. Observ ca acest ulei Ravenol 5W40, pe hartie arata mai bine decat ELF EVOLUTION 900 SXR 5W40 , ( atat cat ma pricep.) . As aprecia un sfat sau doua despre ulei , mai ales ca masina se indreapta spre a doua varsta.
Eu folosesc Ravenol VST 5W40, dar eu am 0.9TCe 2018.
L-am pus incepand cu cea de-a doua revizie (pe la 22oookm in 2020) si il schimb la 10-12oookm (la 10ooo daca a prins iarna si 11-12ooo in rest), acum am 85oookm si totul e ok.
Eu mai am un Duster diesel si la el folosesc tot Ravenol dar 5W30 HDS de la 70oookm si acum are 182oookm fara nici o problema.
Ravenol-ul cred ca nu se degradeaza asa repede ca Elf, ca la Elf motorul devenea mai zgomotos in timp, iar dupa schimbul de ulei era mai silentios - mai ales la Duster se auzea diferenta bine de tot.
La Ravenol nu e diferenta de sunet dupa schimb.
Cand zic de sunet, zic in trafic bara la bara in oras (Timisoara) cand se incinge motorul. Ca exemplu: daca ieri era cu uleiul vechi si era zgomotos iar azi pe acelasi traseu, aceleasi conditii cu ulei nou e mai silentios - vorbesc de Elf.
Last edited by emilian_rks; 30 September 2024, 20:49.
am folosit si eu vst 5W40 primii 100k km, dar sincer nu e mare diferenta, mai ales daca il schimbi pana in 10k km. Urmatorii 100k toptec 4100, apoi elf sxr pana acum. Un elf sxr 5w40 isi face foarte bine treaba la mai putini bani. Cu siguranta fista tehnica arata foarte bine pe ravenol vst, dar mie tot mi se parea ca undeva intre 4-6k se aude un zgomot metalic la rece pana is face complet ungerea lantul, in conditiile in care atunci cand uleiul nu si-a pierdut toti aditivii zgomotul e mai atenuat, pana la acei 4-6k km. La cele pe lant iti dai seama mai repede de acest aspect, la curea cum e 1.5dci nu ai de unde sa auzi aceste detalii.
Schimba-l cat mai des poti ! este cel mai bun sfat pe care ti-l pot scrie ! conteaza sa fie un ulei cat mai bun, studiaza piata bine si alege-l pe cel pe care iti permite bugetul, atat timp cat respecta cerintele date de catre producator este ok.
Neaparat sa aiba acele cerinte scrise la "Approvals" si nu la "recommendations", adica uleiul sa aiba teste facute de terte organizatii acreditate si nu ce cred ei c-ar merge si la xyz, ei adica brandul pe care-l cumperi tu.
Pai am "aruncat "intrebarea asta fiinca de la primul schimb folosesc Ulei Elf Evolution 900 SXR, 5W40,dar in ultima vreme am impresia ca se aude acel zgomot metalic la rece sau la foarte cald ( cum a fost cazul acestei veri cu temperaturi foarte mari timp indelungat. si ma gandeam sa incerc cel mai bun ulei disponibil pentru 1.0 SCe ( nu ma intereseaza costul) . schimbul il fac in general intre 8000-10000 , nu mai mult.
Incearca-l, cu siguranta este un ulei foarte bun, acel USVO, il folosesc de ceva timp incoace, mie imi place, dar la tine s-ar putea sa fie o problema mecanica, adica daca pana acum n-ai observat acel sunet, probabil semne de uzura la x componenta, caz in care poti sa-i pui mama uleiului, ca tot va face, trebuie intervenit mecanic in acea zona.
sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Pai na... e doar la rece, de cand cu toamna masina se aude frumos cat se poare la un motor de 3 cilindri.O sa merg pe uleiul Ravenol. Si sper sa schimb si toba finala, nu inteleg de unde si cum s-a "busit" ca golanelul e doar masina de naveta , si oras, fara iesiri in zone accidentate.
Se busesc, nu se mai fac masini ca acum 20 de ani, societate de consum, astea noi din ce in ce mai rar le mai vezi si pe la un 200k, defilam cu ce se ofera la ora actuala.
sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?
Ravenol-ul cred ca nu se degradeaza asa repede ca Elf, ca la Elf motorul devenea mai zgomotos in timp, iar dupa schimbul de ulei era mai silentios .......
La Ravenol nu e diferenta de sunet dupa schimb.
La toate mașinile pe care le-am deținut în ultimii 20 de ani motoarele deveneau mai silențioase după ce schimbam uleiul - pentru o perioadă - indiferent de marca sau tipul de ulei și indiferent că motorul era Diesel sau Otto, cu distribuție pe curea sau lanț...
În toți acești ani nu am putut să diferențiez un ulei de altul, în sensul că unul ar fi mai silențios sau mai zgomotos și ca atare că unul ar fi mai calitativ sau mai prost...
Perioada de silențiozitate putea să fie pe 1.000 - 2.000 de km, poate mai mult, dar pe măsură ce rulam era din ce în ce mai greu să-mi dau seama dacă motorul încă mai este silențios sau a revenit la zgomotul lui obișnuit, cu ulei deja folosit...
Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
La toate mașinile pe care le-am deținut în ultimii 20 de ani motoarele deveneau mai silențioase după ce schimbam uleiul
Asta am constatat si eu in ultimii 27 de ani, atat la masini cat si motociclete, dar de cand pun Ravenol in Daciile mele, motorul suna la fel dupa schimbul de ulei - nu devine mai silentios cu ulei proaspat.
Eu pot sa ghicesc o cauza a zgomotului după x k km cum spuneam mai sus. Pelicula de ulei nu mai rămâne pe lant în cazul nostru, pana următoarea zi când ii dai iar cheie, în comparație cu atunci când uleiul e nou. De asta odată cu gazele/substanțele rezultate în urma arderii benzinei scade calitatea uleiului. Mai ales la mersul preponderent urban bara la bara, unde se spune ca procentul de ardere incompleta e cel mai mai mare și implicit contaminarea mai mare a uleiului.
Iar în sezonul rece, durata de zgomot metalic la pornire e mai mare, uleiul fiind mai vâscos de la tempersrurile mici, asa ca durează mai mult pana urca uleiul sus pe lanț și dispare zgomotul specific.
Va salut! Detin un logan 1.0 sce. Are 125k km si ma gandesc sa il bag intr o revizie mai ampla si as avea cateva intrebari:
Nu gasesc lantul de distributie, pe toate site urile imi dau ca este stoc indisponibil. Ce parere aveti: sa il schimb sau mai merge?
Schimb doar curelele de accesorii sau si rolele? Pe acestea din urma la fel ca si distributia, nu le am gasit pe nicaieri.
Intr o poza pusa de cineva am vazut ca la revizia de la antigel apar 6 litrii, banuiesc ca este capacitatea diluata, nu antigelul in sine.
Salut. Distributia pe lant se schimba doar cand \daca este necesar. Curelele de accesorii si rolele se schimba la intervalul recomandat de producatorul Dacia. Cantitatea de lichid racire este pentru antigelul diluat (50% cu apa distilata) nu pur.
Despre toate acestea gasesti destule detalii, informatii si experiente in acest topic (si celalalt despre 1.0 SCe din aceasta sectiune).
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment