If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Desi eram setat pe Logan, am trecut si pe la Opel sa vad ce oferte au. La putin peste 12000 Euro, prin Rabla, luam o caroserie destul de grea cu un 1.4 turbo care-i genera un consum mediu de 8%, o cutie manuala si nivelul de echipare semi-chelitura.
Apoi, Astra aia arata de parca e fabricata prin 2005.
Aduce cu LOGAN 2005. Mai ales in interior.
Iar motorul ala de 1.4 turbo, o nasoleala, mult mai bun turbo de pe Logan. Cat mai e acum, 0.9 maxim?
E bun ca ai ales Logan, are si un design modern, pare desenat de 3 oameni diferiti care s-au intalnit si au unit plansele cu botul, portbagajul si centrul.
Sunt de acord cu tine, dar sa nu dramatizam. Sunt mai sigur pe mine decât pe mecanicul care baga prezoanele direct ,fara sa le bage la mana întâi. Și crede-mă, sunt căcălău.
Asta sa fie că la carte, la 105Nm. Șuruburile nu se slăbesc in mers daca sunt strânse, din ce știu eu au efect invers.Asta referitor la siguranța, că nu o sa le mai pot desface și rup cheia, e altă problema.
La Dacii facem penele singuri , mă refer la dejantat/jantat și nu mai ne puneam viețile in pericol.
Last edited by alex1ioan; 18 September 2018, 15:32.
Reason: Automerged Doublepost
Nu stiu daca stiti dar cheia din masina are ~30cm pe lungimea manerului si nu degeaba e asa scurta.
Asta inseamna ca trebuie sa apasati, la marginea manerului, cu 350N ca sa aveti un cuplu de strangere de 105Nm la surub.
350N inseamna ~35kg. Deci daca aveti 70kg, va lasati gemuit pe cheie cu mana intinsa la marginea manerului, manerul cheii pozitionat la 90 de grade fata de sol, ar trebui sa apasati cu jumatate din greutatea corpului suficient cat sa produceti cei 105Nm.
Cheia este dimensionata astfel încât să poată fi folosita cu oarecare ușurință de aproape oricine are nevoie să schimbe o roată la nevoie fără să aibă cine știe ce mușchi și fără să apeleze la cheie dinamometrica. Daca stau să calculez am aproximativ 400 de strângeri si destrângeri cu amărâtă asta de cheie care încă nu s-a rupt si nici n-am stricat vreun filet si nici nu mi-a sărit vreo roata. Ca să spun drept la această operațiune cel mai mult ma enerveaza ridicatul si lăsatul cricului care este destul de anevoios cel puțin eu așa văd nicidecum slăbitul si strânsul prezoanelor.
off Dacă nu aveți o cheie ca cea din linkul pus de mine în #528 și o cheie dinamometrică siguranta lucrului făcut de tine tinde spre zero
Eu folosesc asa ceva si nu am probleme. Bine trebuie sa ai si habar sa utilizezi o dinamometrica. Multi iau dinamometrica pt stransul la chiulasa, dar cand le spui de unghiulara raman sub semnul intrebarii Asta pentru minerii disponibilizati si recalificati care ori sunt mari IT-isti ori mecanici auto.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Nu cred ca se discuta de strangerea prezoanelor de atatea posturi.
Stati linistiti cheia originala e suficienta pentru toata viata masinii daca veti face voi schimbarea rotilor. Daca schimbati la vulcanizari specificati ca strangerea sa se faca la mana, altfel puteti avea probleme cu cheia la desfacere dupa mult timp.
Nu sunt probleme de siguranta, daca veti desface prezoanele si le veti strange cu cheia aia. Nu se vor desface si chiar daca o vor face nu sunt probleme de siguranta. Roata va face un zgomot infernal si daca se vor desface un pic si va veti da seama. Daca vreti faceti experimente sa vedeti ce scandal face si daca o desfaceti o tura. Bate si la rulare si la frana si la plecat de pe loc si la gropi. Daca se desface mai mult si nu va dati seama ca s-au slabit prezoanele sigur chemati platforma, nu o sa aveti curaj sa mergeti asa. Ati vazut masini carora le-a cazut roata din prezoane? Eu in ultimii 20 de ani nu am vazut. Va asigur ca la masinile voastre nu se va intampla.
Restul sunt povesti. Daca vreti sa fiti scrupulosi inutil dar nu vreti sa spargeti banca luati o teava de un metru si strangeti cu un cantar la un metru de centrul surubului cu 10.7 kg. In loc de cheie dinamometrica.
Last edited by valioglu; 18 September 2018, 18:19.
Ati vazut masini carora le-a cazut roata din prezoane? Eu in ultimii 20 de ani nu am vazut. Va asigur ca la masinile voastre nu se va intampla.
Eu am patit-o. A inceput sa faca urat si in maxim 7 secunde mi-a luat-o roata inaintea masinii. Un alt cunoscut a patit exact la fel (n-am vazut dar mi-a povestit cineva care a fost cu el).
Aduce cu LOGAN 2005. Mai ales in interior.
Iar motorul ala de 1.4 turbo, o nasoleala, mult mai bun turbo de pe Logan. Cat mai e acum, 0.9 maxim?
E bun ca ai ales Logan, are si un design modern, pare desenat de 3 oameni diferiti care s-au intalnit si au unit plansele cu botul, portbagajul si centrul.
Inteleg masura cu care te-a marcat L I.
Chiar si asa fiind, macar nu e o copie nefericita a unui frate mai mare, gandita pentru est-europeni cu inalte aspiratii si gusturi fine.
Si sa nu uitam...nu se adreseaza cunoscatoriilor si pretentiosiilor...de care-i plina romania...din cate stiu eu...ROmania nu este nici macar in top 5 piete pt dacia.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment