Easy-R6 A.k.a. TS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Balans se poate face usor ridicand un dinte frana de mana. Cand se ia piciorul de pe pedala de acceleratie, ambreiajul se decupleaza instantaneu, recuplandu-se la urmatoare apasare de acceleratie.

    Comment


    • Sau gen simuland o usa deschisa... Problema era ca aveam nevoie de tr 1 si imediat R.... La manuala poti face f usor acest lucru.. La asta trebuie sa apesi frana si implicit sa opresti total masina... Ori eu voiam sa dau fata-spate pentru a iesi din groapa formata. S-a inteles ideea. Oricum e un sfat bun si il voi incerca daca va mai exista o data viitoare... Eu sper ca nu.

      Comment


      • La mine daca sunt in D si trec rapid in R maneta, nu trebuie sa apas frana de picior, cel putin cu frana de mana ridicata un dinte

        Comment


        • Pentru cine doreste atasez un fisier DiagnosticareTS4.docx cu procedura de diagnosticare pentru TS4 (se poate observa ca se aplica pentru X52/BVR5 X52/BVR6, inclusiv ”recalibrarile”), schema electrica si locatiile componentelor, vederea explodata a ambreiajului si alte cateva grafice cu modul de functionare al ”robotizatei” mele (le-am pus separat pentru claritate, se pot vedea starile si parametri, inclusiv pozitia actuatorului ambreiaj).
          Dupa patru ani si aprox 56 000 km EasyR-ul se comporta ireprosabil.
          Drumuri bune!
          Attached Files

          Comment


          • Am intrat si eu in "club" evident cu probleme. Dacia 1.5 diesel 40 000 km la care se intampla a doua oara sa intre cutia in modul eroare inclusiv cu aprindere pe bord a becului orande spirala.
            Prima oara cele trei liniute si N rezolvata in 15 min cu resetare prin oprire si scoatere cheie din contact.Mentionez ca nu eram eu sofer prezent in acel moment ci sotia mea.
            A doua oara dupa aproximativ o luna de folosinta fara probleme apar cele trei liniute si 6. Cred ca prima oara a ramas blocata undeva catre neutru si a doua oara intre trapta a sasea si N. De aceasta data sofer eu.
            Evident foarte frustrant! Fara polemici inutile personal am ajuns sa cred ca tot ce e masina noua e si foarte proasta din pct de vedere a fiabilitatii, calitate samd. Nu e vb doar de Dacia, cred ca toate marcile, masini noi, sunt proaste.


            Gandirea mea loggica si tehnica spune asa :
            -avem un ambreiaj clasic uscat cu frictiune supus uzurii nomale in urma folosirii sa zicem corecte.
            -ambreiajul clasic pentru confort se robotizeaza inlocuind levierul schimbatorului cu motorase electrice DC adica doua acuatoare mecanice care au cumva o cursa precisa sunt pentru treptele de viteza si revers
            -cuplajului/ambreiajul se comanda cu ceva mai complicatcomanda presupun ca e o combinatie intre motoras electric dar miscarea transmisa hidraulic observand ca are un racord care preia lichid de frana din rezervorul centralizat al franei.

            Concluzie: Fiind un cuplaj/ambreiaj cu frictiune Easy-R are probleme in timp datorate uzurii firesti a materialului de frictiune si nu numai. Pt ca se maresc niste distante acolo Ingineru care a gandit-o nu a luat in considerare modificarea distantelor de actionare a ambreiajului/ jocul pedalei de ambreiaj. Acesta este motivul manifestat prin vibratii ale mecanismelor de rulare.

            Rezolvare : calibrarea acestor distante, care din pacate nu se fac automat din calculatorul masinii, la un interval de folosire/km evident de cineva care are tester dedicat.


            Nu am si tare mi-as dori un tester, un mod de intrare in ECU masinii pentru a citi erori si eventual a le remedia. Nu am avut rabdarea necesara de a citi intrega discutie de forum dar sunt si concluzii si sfaturi pertinente despre easy r din ce am reusitsa caut. Cred din pacate ca 80% e numai conversatie de dragul ei si la obiect si pertinent restul si e specific tuturor forumurilor.
            Dar erorile mele nu prea cred ca tin de calibrare si a doua oara am reusit sa o aduc pe calea cea buna doar prin deplasarea manuala a tijei acuatorului cred ca de revers cupa care singura cutia si-a gasit pozitiile de referinta.
            Rog orice sfat sau recomandare care poata sa ajute e binevenita. Aceste cutii au fost cantitativ foarte putin vandute in Ro si toti dealerii/service fug ca de dracu de ele odata din necunostinta de cauza si costuri. Producatorul Dacia e indiferent si asa va ramane mai ales din motivul de mai sus putine vandute .

            Comment


            • Originally posted by bomba View Post
              Am intrat si eu in "club" evident cu probleme. Dacia 1.5 diesel 40 000 km...
              Rezolvare : calibrarea acestor distante, care din pacate nu se fac automat din calculatorul masinii, la un interval de folosire/km evident de cineva care are tester dedicat....
              Întâi trebuie să învățăm ce cutie* avem pe mașină, principiul de funcționare, problemele specifice** apoi venim cu...roata

              * https://www.loganclub.ro/forum/forum...y-r6-a-k-a-ts4

              ** Ambreiaj ecologic ce trepidează de nou la rece/cald, faptul că nu toate trepidează e doar o excepție.
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • Originally posted by bomba View Post

                Nu am si tare mi-as dori un tester, un mod de intrare in ECU masinii pentru a citi erori si eventual a le remedia. Nu am avut rabdarea necesara de a citi intrega discutie de forum dar sunt si concluzii si sfaturi pertinente despre easy r din ce am reusitsa caut.

                Ai nevoie de:


                1. `elm327 pic18f25k80` (versiunea 1.5 ca sa fie 100% compatibila; WiFi, USB sau Bluetooth; adaca vrei sa mearga pe MacOS trebuie sa fie WiFi)

                2. aplicatia `pyren` cu o baza de date Renault CLiP. Te putem ajuta noi cu asta (@Gil26 a postat o baza de date recenta aici; multumim @Gil26)
                Last edited by Silviu; 26 July 2021, 18:39.
                I have no special talent. I am only passionately curious.

                Comment


                • Multumesc! O sa caut sa achizitionez o interfata, sigur sunt erori stocate si sunt tare curios cum suna.
                  Raman la parerea mea ca nu e gandita suficient cutia pentru exploatare eu zic normala mai ales ca masina asta e condusa de sotia mea. Nu e normal ca sa "inveti " ce cutie ai pe masina ci trebuie sa raspunda constant la comenzi poate indiferent de sofer, adica fiabilitate de cel putin 100 000 km.
                  Masina e iesita din garantie si evident problemele apar. Rezolvarea e greu de gasit mai ales ca meseriasii sunt pe cale de extinctie.
                  Sincer masina imi place si o conduc de fiecare data cu placere dar din pacate mai apar probleme. Prima problema la 20 000 km schimbat, garantie, alternator rulmenti fara gresare fluierau. A doua la 40 000 km rulment ambreiaj AC desi toti meseriasii doreau schimbarea compresorului. Rezolvat cu 60;ron si 4 h de munca. Aceste probleme nu vreau sa le reprosez/pun in carca Dacia dar cele de la cutie da.
                  Sunt neam de surub si vreau sa colaborez cu "fratii de suferinta" poate gasim rezolvarea.
                  Nu e o rezolvare sa scapi de masina si gata transferand beleaua catre altul. Repet masina imi place si ar fi masina f buna fara alegerea asta neinspirata de cutie. Modelul mai nou in afara de design interior si exterior nu se compara cu generatia 2.

                  Comment


                  • @ bomba subscriu la cateva din cele scrise, nici mie nu imi place noul Sandero Stepway3 mai ales motorizarea (motor+transmisia CVT-acesta este primul criteriu intr-un configurator dupa 30 de condus doar "automate" si tot din astea voi avea pana pun permisul in rama) cat si ca design (interior+exterior), sunt exact lucrurile pentru care acum 4 ani nu am luat alta marca de masina (si am avut destule optiuni pana in 30k euro, mai mult nu doresc sa dau pe o fieratanie cu senzori-menzori care sa ma duca din A in B).
                    Dar eu sunt foarte multumit de masina, dupa 57k km fara nicio problema tehnica (inclusiv trepidatiile acestea), nu am schimbat nimic la ea exceptie doua becuri faza scurta si reviziile obisnuite (care le fac cam la 10-12k km), pana si stergatoarele sunt cele de prim montaj (si sunt "pretentios" cu vizibilitatea), consider ca am facut o alegere buna si\sau am avut si puin noroc.
                    Legat de problema descrisa de tine si eu cred ca ai erori stocate, iar o diagnoza ar ajuta clar. Asa cum bine a scris si colegul Silviu ai nevoie de o interfata buna pe care desigur ca o alegi si functie de dispozitivul folosit telefon\laptop (eu recomand laptop si o clona ELM327 USB care este destul de OK pentru ce doresti sa faci, plus un program dedicat Dacia\Renault (PyRen este destul de bun). Poti sa citesti atat acest topic cat si cel dedicat programelor de diagnoza, sunt convins ca vei primi si ajutor (sunt multi colegi care pot sa faca asta), eu iti voi trimite si un PM cat de curand.
                    As avea si eu o rugaminte insa, ai scris ca a ramas de doua ori blocata intre treapta2\N si treapta6\N. Te rog daca se poate sa dai mai multe detalii (ex cum s-a comportat, cum ai rezolvat, etc) cred ca ar putea sa fie interesant si util si celorlalti colegi (eu nu stiu pana acum de un caz asemanator). Apoi si erorile cred ca ar putea sa fie interesante, tocmai de aceea iti sugerez sa nu te grabesti cu stergerea lor, poti face intai un back-up al configuaratiei masinii (si mai ales al transmisiei), iti voi da si detalii despre asta pe PM.
                    Toate cele bune!

                    Comment


                    • Multumesc!

                      Comment


                      • Poti te rog totusi sa oferi (si bineinteles daca doresti) mai multe detalii despre acele "blocaje", cred ca ar prezenta interes si pentru ceilalti colegi.

                        Comment


                        • In jurul la 30.000 km utilizare si inca in garantie intr o zi cu "soare" masina oprita de curand in parcare market. Dupa 30 min cand doream sa plecam catre casa nu a mai intrat in nicio viteza, nu se mai auzea clantanitul schimbarii vitezelor iar pe display clipeau cele trei liniute si N. si becul cu rezistenta. Rezolvarea pe moment loco resetat masina prin pus contact oprit contact cu pauza revenit la normal. Evident fiind in garantie masina m-am adresat service SERUS Bd TIMISOARA BUCURESTI care mi-au tinut masina doua saptamani in parcarea lor pana cand dupa multe insistente au binevoit sa o testeze. Nu au vrut sa imi comunice despre ce eroare e vorba si doar ca necesita inlocuire acumulator start stop. Nu am fost de acord odata ca pretul cerut pe acumulator de origine era enorm si ca sa mi confirm parerea ca era inutila schimbarea acestuia si in ziua de azi dupa o iarna si aproape doi ani inca functioneaza perfect. Mai aveam cam 1\2 an garantie si nu as fi dat dublu pe un acumulator start stop doar ca scria pe el Dacia original.
                          Nu s-a mai intamplat nimic pana acum de curand la 40 000 km, evident in afara garantiei, problema aparuta dupa ce masina a fost parcata de aprox o ora si trebuia sa plece cu ea surpriza trei liniute si 6 si becul cu rezistenta presupun treapta 6 si N. De data asta nu a mai reactionat la nicio resetare doar din contact, daca o accelerai parca era in viteza si nu se tura fiindca plecai de pe loc in treapta a sasea.De fapt cred ca era ramasa in treapta a sasea cu ambreiajul probabil patinat? Noroc ca eram acasa, a fost demontata bateria si actionat manual unul din acuatoare cel cu biela plastic pe el fata spate Dupa care probat la rece fara motor pornit se auzea clantanitul schimbarii treptelor. si pana azi ar fi ok.
                          Din pacate nu am observat nimic anormal fizic si urmeaza in scurt timp sa pun un tester pe ea ca vad ce eroare e stocata in ECU. Pana atunci habar nu am ce cauza ar fi.

                          Comment


                          • Atasez alte trei grafice cu vitezele rotilor, turatiile si pozitiile actuatoarelor. Se poate vedea regimul de functionare in aceasta monitorizare, dar analizand mai atent valorile am “gasit” si cateva intrebari asa ca sunt necesare inca vreo 4-5 monitorizari referitor doar la asta cu o interfata mai buna (deh, tot graba bat-o vina), fisiere\configuratii modificate corespunzator, parametri plus stari diferite (inclusiv din injectie si ABS in aproape aceleasi conditii), etc., si poate voi avea si raspunsurile.
                            Drumuri bune!
                            Attached Files
                            Last edited by Gil26; 16 August 2021, 18:49.

                            Comment


                            • Am nevoie de ajutor pentru a rezolva o problema aparuta la masinina pe partea de diagnostic / electrica. Va rog cine stie si vrea sa recomande in zona Bucuresti o persoana priceputa serioasa pentru a ma scoate din impas. Un atu ar fi, ca acela, sa fie cineva care sa stie si minunea de easy r. Daca nu in particular si un service serios nu ar fi de exclus desi cine o face din pasiune e mult mai priceput si va avea rezultate mult mai bune.

                              Comment


                              • Problema rezolvata! Senzor temperatura exterioara din oglinda dreapta contact imperfect-valoare gresita in ECU.
                                Ramane problema cutiei de viteze care cand si cand trepideaza la viraje si plecarea de pe loc in trafic bara la bara. probabil rezolvabila cu o calibrare a ambreiajului dupa parerea mea. Preferabil sa o fac impreuna cu cineva care stie cu ce se mananca pentru a salva timp si a nu face prost manevra din soft.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google