Easy-R6 A.k.a. TS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu stiu daca neaparat urcarea la Ranca sau Dealul Negru a dus neaparat la problemele acestea, eu fac Dealul Negru foarte-foarte des si de cele mai multe ori “in forja” (trafic, tiruri, etc.), destul de des Ranca si toate “Trans-urile” fara probleme.
    Dar stiu cum este sa ai probleme cu actuatoarele, la “fosta” robotizata pe la 140k km mi-a aparut si mie F (nu E, deh germana) din ce in ce mai des, atunci nu am avut timp sa ma ocup de asta avand alte prioritati si am circulat asa pana cand masina a fost imobilizata, cu chiu cu vai (doar treapta 1-2) am parcurs vreo 10 km pana la un service multimarca unde faceam reviziile, problema evident fiind cele doua actuatoare, cunoscuta la acea marca \model printre altele la care nici producatorul si nici reprezentantele nu le dadeau de cap (multi colegi au facut conversia la manuala, costa vreo 1000-1100 euro, dar pentru mine NU a fost si nu este o “optiune”), de fapt erau “carbunii” periilor, variante erau sa ii inlocuiesc (se potriveau cei de la alte motoare ex de frigider, putin “ajustati”) actuatoare SH cam 700-800 euro sau ambele noi OE, am ales ultima varianta, cost total cam 1800 euro (daca tin bine minte), evident s-a facut si recalibrarea (si asta era o “chichita” cu versiunile de soft) in mod conform iar cel caruia i-am facut cadou ulterior masina a depasit 200k km (tinem legatura) fara cea mai mica problema cu transmisia, ambreiajul este tot cel original de prim montaj.
    Tocmai de aceea la masina actuala la primele “semne” de oboseala \uzura ale actuatoarelor in “secunda doi” le voi schimba, imi voi face timp neaparat pentru asta, iar costurile nu sunt asa mari (vezi atasamentele si exemplele de mai sus), nu consider o problema tehnica, uzura este normala, ramane de vazut cand va aparea, deocamdata totul in transmisie functioneaza si se comporta normal \ireprosabil, fara cea mai mica eroare sau anomalie.
    Tangential la asta si actuatoare, acum cativa ani se discuta pe topicul JS3 despre valori, cineva a facut si un tabel cu ele, am facut si eu unul pentru comparatie, acum l-am actualizat si il atasez, se poate observa “constanta” lor, iar in posturile precedente am oferit si grafice cu acesti parametri in functionare la TS4, dar de ceva timp nu am mai monitorizat transmisia (am analizat mai mult injectia, la fel fara probleme \erori, ba pot spune ca parametri arata superb dupa aproape sapte ani de exploatare), insa destul de probabil ca dupa 110 -120k km voi analiza mai des si mai atent transmisia, tocmai pentru a evita potentialele probleme.

    PS: si eu sunt interesat \curios de un update al colegului Gaby20045 si sper sa revina si cu detalii ex ce coduri de eroare a avut, ce componente au fost cauza lor, costuri, etc., experienta sa cred ca poate sa fie utila si altor colegi de forum.
    Oricum este clar ca doar stergerea erorii si eventual o “recalibrare” (asa cum s-a scris anterior) NU ajuta cu nimic nici in acest (ne)caz, trebuie rezolvata cauza sau cauzele mesajului E si a erorii \erorilor, inclusiv “ … Pana sa resetez se auzea ca incerca de 2 ori introducerea în treapta și dădea eroare. Dupa resetare părea ca intra insa la cea mai mica mișcare a mașinii începea sa miroasă a ambreiaj încins. Am vazut ca pe modul manual cumva merge în treapta 2 insa miroase a ambreiaj încins” si ii doresc sa il coste cat mai putin rezolvarea problemei.
    Attached Files

    Comment


    • Salut băieți,
      Revin cu vesti, nu tocmai bune, cel puțin pentru mine. Meridian a dat un preț relativ corect pentru schimb ambreiaj in reprezentanta, undeva la 3200 lei cu tot cu manopera, pentru modul selectare levier undeva la 1000 lei și cu totul 2300 lei. Problema este în continuare timpul mare pt diagnoza și si mai mare pentru reparație.
      Un alt service mi-a zis din start 6000 lei doar înlocuirea ambreiajului și vreo 4000 pentru actuatori la care se adaugă manopera și bineînțeles ca ar putea sa ma programeze pentru diagnoza la jumătatea lunii mai. Incep sa imi pierd încrederea ca o mai pot repara cu un cost normal.


      Multumesc

      Comment


      • Bag-o la buyback!
        Poste reușești sa iei mai mult pe ea!

        Comment


        • IMG_20240305_195014.jpg
          ​​​​​​
          Bună seara,

          Revin cu un alt update, încă nu am dus masina la service, am așteptat pe cineva sa ma ajute cu codurile de eroare.
          A găsit următoarele coduri, am atașat și poze:
          DTC5608
          DTC95F1
          DTC9531
          DTC9266
          DTCC402
          DTC5A60


          Și bineinteles eroarea pe care o găsisem și eu P0780 - schimbător defect.

          Ajuta la ceva? Respectivul crede ca e defect sau sarit sau rupt levierul care schimba viteza, codul 328D52283R, piesa 2 din poza atașată de Gil26.
          Attached Files

          Comment


          • Gaby20045 ai descris si atasat erorile DTCxxxxc din alte calculatoare ale masinii (ABS\ESP, Directie asistata, UCH) dar nimic din calculatorul Transmisie Automata, repet ca erarea P0780 este una generica, nu ajuta cu nimic, trebuie facuta o diagnoza conforma in Transmisie Automata sau macar obtinute codurile de eroare DTCxxxxx sau DFxxx din acest calculator al masinii.

            LE: acum am citit si ceea ce a scris t0rquemada , subscriu.
            Last edited by Gil26; 5 March 2024, 21:52.

            Comment


            • Cu alte cuvinte, cineva s-a jucat de-a citit erorile, aiurea bineînțeles,
              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

              Comment


              • Am încercat, din moment ce nu am putut găsi pe nimeni care sa ma ajute cu asta.... Maine va ajunge la Meridian, vedem ce îmi va zice.

                Comment


                • Daca doresti poti sa oferi si un update dupa vizita la Meridian, ex ce au zis, diagnosticat (eventual daca ti-au aratat \explicat codurile de eroare), ce au facut sau urmeaza sa faca, etc. ... (pentru ca (ne)cazul tau cred ca poate sa fie util si altora)

                  Comment


                  • Salut. Am avut noroc și s-au mișcat foarte repede. Piesa defecta este fix selectorul, piesa 2 din poza atașată de tine. Din pacate este indisponibila, prețul ei ar fi în jur de 2000 RON. Am găsit pe alte magazine la 1000 RON, nu ma deranjează sa dau 2000 la reprezentanță insa condiția este sa vina în timp rezonabil, și eu lucrez la un service de laptopuri și dacă le vin și lor componentele cum ne vin noua în 3-4 luni atunci am pus-o. As cumpara eu piesa separat și as duce masina la alt service insa nu este nimeni care sa faca treaba asta. Inca ma gândesc cum să procedez.

                    Comment


                    • Multumesc pentru update, bine de stiut, ai si confirmat ca daca unul din actuatoare (selector in cazul acesta) eate defect\uzat asa cum am scris acesta trebuie schimbat (iar doar stergerea erorilor si\sau doar "recalibrare" nu ajuta cu nimic). Mai mentionez si repet ca dupa demontare \montare trebuie sa se aplice procedura dupa reparatie din\via diagnoza in mod corespunzator, grija la ce service apelezi pentru asta, din cate au scris ceilalti colegi de forumuri Meridian sunt destul de OK cu\pentru acestea.

                      PS: iar pana la urma nici suma nu este asa mare (cum au spus aiurea cei de la Dacoserv)
                      Last edited by Gil26; 7 March 2024, 14:05.

                      Comment


                      • Am primit azi o informație de la un user cum ca atata timp cat acel actuator se aude cum ar vrea sa schimbe ar fi posibil ca să nu fie de fapt stricat ci doar sa fi ieșit levierul din cutie. Analizând acum la rece îmi aduc aminte ca fix cand am parcat am căzut de pe bordura puțin mai violent și s-a auzit un zgomot.. Nu am făcut legătura pana acum însă exista posibilitatea ca acel levier sa fi căzut sau sa se fi rupt. Meridian nu face acest lucru gen verificat dacă e sarit și repoziționat ci doar înlocuire. Nu m-ar deranja insa problema e ca nu au termen pentru piesa asa ca am ales sa o mut în alt service pentru a verifica prima oara dacă totuși nu cumva a căzut acel levier. Daca nu va merge atunci voi comanda piesa și o voi înlocui în service.
                        Dacă știam înainte sa verific poate scapam momentan de bătăile de cap.
                        Va țin la curent cu stadiul reparației.

                        Comment


                        • Pana acum ai scris ca “Masina băgată in R merge în față, dacă merg în față în D și schimbă din treapta 1 în treapta 2 da eroarea aceea cu 3 liniuțe și merge smucit …” apoi “… acum a reapărut după ce a încercat sa dea treapta 2..am dat o tura de strada cu întoarcere în parcare în șuturi …” si asta “ … Dupa resetare părea ca intra insa la cea mai mica mișcare a mașinii începea sa miroasă a ambreiaj încins. Am vazut ca pe modul manual cumva merge în treapta 2 insa miroase a ambreiaj încins. …”
                          Poate acel “user” care ti-a spus ca “doar sa fi ieșit levierul din cutie” iti si explica si ce se intampla cand\daca acel “levier” este iesit \cazut \rupt (si daca are JS3 poate stie ca intre aceasta si TS4 sunt asemanari dar sunt si deosebiri), as putea sa atasez cateva poze cu acel “levier” la TS4, unde este pozitionat, cum este prins, etc. … dar il las pe “user” sa iti explice el mai bine

                          Asa cum am scris de cateva ori era bine daca ofereai macar codul sau codurile de eroare sub forma DTCxxxxxx si ultimele doua cifre conteaza, inclusiv pentru acest actuator, functie de acestea pot sa fie cauze si proceduri diferite, plus ca si pozitia acestui actuator se poate verifica simplu si usor prin diagnoza cu ajutorul starilor si parametrilor aferenti, se poate vedea inclusiv daca acel levier nu isi face “treaba”, etc... si era bine daca cei de la Meridian iti spuneau si codurile de eroare iar pe langa asta cred \sper ca au facut si celelalte verificari necesare.

                          Last edited by Gil26; 7 March 2024, 19:07.

                          Comment


                          • Din cate a scris colegul se pare ca a fost sarita tija \levierul din prindere: “Salutare am gasit problema multumesc tuturor pt raspunsuri in special lui Mecanicul Soferul tija a fost a sarit din capse

                            Atasat cateva capturi referitoare la acesta tija \levier si actuatorul de selectare pentru TS4, poate sunt de folos si altor colegi de forum.
                            Attached Files

                            Comment


                            • LE: iar daca tija este defecta aceasta nu se gaseste separat ci impreuna cu actuatorul de selectie (vezi pozitia 2 din captura din postul 272), codul OE este 328D52283R si cost de producator aprox 280 euro, se gaseste si prin reprezentante functie de “adaosul” lor ex cam 2000 lei, echivalente OEM noi ex cam la 1000 lei sau SH ex 400 lei ori prin dezmembrari ex si atasat, etc. …

                              PS: iar daca se inlocuieste tija sau actuatorul selector viteze trebuie facute si procedurile si verificarile via diganoza pentru acesta dar si pentru cel de angajare \schimbare viteze plus ambreiaj pentru o functionare corespunzatoare \conforma.
                              Attached Files

                              Comment


                              • Iar pentru ca informatiile sa fie in acelasi loc atasat si procedura de diagnosticare din CLiP, control, inainte si dupa reparatie pentru actuatorul schimbare viteze, plus doar ca exemplu si procedura de diagnosticare a unei erori aferente (ex DTC090412):
                                Attached Files

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google