Easy-R6 A.k.a. TS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Daca tot veni vorba de caile mecanicii, Silviu, cand ai timp, poti sa pui putin diagnoza pe masina sa vezi ce se intampla cand mergi in crawl, daca sta in SLIPPING sau e CLOSED?

    Comment


    • #62
      In ultima vreme folosesc din ce in ce mai mult modul manual in traficul din Iași. Fac naveta 100km zilnic la servici și înafara merg numai pe automat, dar în oraș o trec pe manual. Se întâmplă des sa mai trebuiască să mă strecor prin trafic iar timpul cat imi ia sa fac kickdown 2 trepte mi se pare enorm.

      In plus, mi se pare foarte confortabil și nici nu mai smucește așa la schimburi. Retrogradarea se face automat, eu doar trag maneta sa urc o treaptă. Nu am pedala de ambreiaj și stau cu mana pe cotiera.

      Comment


      • #63
        Originally posted by Onixer View Post
        Daca tot veni vorba de caile mecanicii, Silviu, cand ai timp, poti sa pui putin diagnoza pe masina sa vezi ce se intampla cand mergi in crawl, daca sta in SLIPPING sau e CLOSED?
        In mod crawl sta in SLIPPING tot timpul. Din ce observ pozitia ambreiajul e la o valoare 688 (PR015) iar in stationare e 471. Cand pleaca de pe loc urca la 738 si apoi se stabilizeaza la 688. In momentul cand am accelerat si ambreiajul a trecut in CLOSED valoarea PR015 era la 763 si a urcat pana in 1010, valoarea maxima (adica ambreiat complet).

        Valorile astea se modifica dinamic in functie de de drum/sarcina (mai putin min si max). Cele de mai sus sunt valabile in drum drept fara niciun obstacol.

        Din teste observ ca abia dupa 10km/h ambreiaza complet.

        I have no special talent. I am only passionately curious.

        Comment


        • #64
          E bine de stiut atunci, cat mai putin in crawl, accelerat ca sa ambreieze si tinut undeva peste 10 km/h ca sa fie cuplat ambreiajul

          Comment


          • #65
            Multumim Silviu pentru informatii. Mai ales ca ai adus valori concrete. Sper ca incet-incet misterele softului se vor rezolva.
            Nu sunt specialist. Totusi pe langa viteza ar parea ca ar fi si un alt factor: gearbox output speed (cumva legat si de turatie).
            Eu doar am simptit ca modul crawl al lui Sanderica este diferit de al altor marci (robotizate) pe care le-am condus. Si m-am adaptat la TS4 asta dupa ceva timp. Ce pot sa spun e ca de mult nu mai am lagul (open-slipping-closed) poate din reflex sau obisnuinta.
            Pornirea la rece, schimbarea treapta 1 cu 2 ar parea a fi o alta discutie.

            Comment


            • #66
              Originally posted by Gil26 View Post
              Ce pot sa spun e ca de mult nu mai am lagul (open-slipping-closed) poate din reflex sau obisnuinta.
              Il ai la fiecare schimbare de treapta sus sau jos, orice ai face. Nu poti sa-l eviti deoarece e o rutina standard a cutiei cand schimba treapta. Am facut eu mai demult diverse teste cu CLiPul pe masina sa vad ce se intampla in diferite conditii. La turatii mari tranzitia e mai rapida (oarecum normal deoarece ambreierea trebuie sa se fata mai rapid) dar tot exista. La treptele 1 si 2 si 3 (banuiesc ca si celelalte) sunt probleme mari deoarece intervine SLIPPING foarte des cand ajungi aproape de turatia de retrogradare automata pe decelerare (sub 1200-1000rpm) inainte de a face retrograrea intra in SLIPPING cu mult timp inainte.

              Si mai e o problema la turatii mari, 4000 de exemplu, tranzitia de schimbare este brutala (tu trepidatii scurte dar puternice), dar fenomenul asta apare dupa ce incepe sa se uzeze discul un pic.

              I have no special talent. I am only passionately curious.

              Comment


              • #67
                Corect ca intotdeauna Silviu. Din graba si incercand sa fiu cat mai scurt m-am exprimat putin gresit. Am dorit sa spun doar ca in primele aprox 2 luni sesizam acel lag (delay) in schimbarea treptelor. Dupa aceea a disparut. Nu stiu cauza: eu, masina sau ambele.
                Evident ca cele 3 pozitii sunt clare si definite, dar spun comportamentul masinii conform perceptiei mele. E adevarat ca treptele 1, 2 si 3 sunt scurte la urcare. Iar la retrogradare nici nu le sesizez (clar ca nici nu stiu cand face acel slipping).
                Despre turatiile mari am mai povestit. Obisnuit cu benzinarele ajungeam destul de des la inceput in zona asta. Am notat doar intarzierea destul de mare in urcarea din treapta 5 in 6 (lasand la o parte Kick-downul). Acum cand ajung in zona aia de turatii si asta parca se produce mai bine. Dar nu am simtit acele trepidatii (mai ales puternice).

                Deocamdata sunt destul de multumit de comportamentul TS4 (ca simplu utilizator). Pe viitor voi mai vedea ce va fi (eventualele probleme).
                Tocmai de aceea sunt de apreciat timpul, efortul si informatiile colegilor care "buchisesc" robotizata asta.

                Comment


                • #68
                  La mine la cald reapar trepidatiile la plecarea de pe loc cu accelerare (fina). Dar doar la cald. Urmatoarea procedura, din ce am inteles, ar fi schimbarea discului. Dupa doar 34000km. Vedem cum evolueaza.
                  I have no special talent. I am only passionately curious.

                  Comment


                  • #69
                    Neavand problema asta pot compara cu celelalte "gioarse" automate pe care le-am avut. La pornirea motorului, egal de temperatura motorului sau exterioara, turatia se ducea la vreo 1500 rpm iar dupa 2-3 minute (functie de temperaturi) scadea la relanti. Daca plecam de pe loc trebuia sa tin piciorul pe frana (viteza ridicata fara a calca acceleratia). Plus ca pentru pornirea motorului trebuia calcata frana de picior (evident ca in N cu frana de mana trasa).
                    Softul lui Sanderica este diferit. Pot porni motorul fara a calca frana (pozitia ambreiajului), turatia este de relanti (egal de temperaturi), iar la plecarea de pe loc trebuie sa pisc acceleratia (altfel de abia se misca pe drum drept si in D). Inclin sa cred ca softul asta plus calitatea mai slaba a ambreiajului duce la uzuri, neadaptivitate si implicit trepidatii.
                    Pana acum am reusit sa evit asta tininad cont de diferente. Adevarat ca si situatiile cand trebuie sa plec de loc cu acceleratie fina sunt destul de rare (nu am parte de trafic greu prea des). Si nu am decat 25 000 km. Plus ca din cand in cand ambreiajul are parte de "curatari".

                    Comment


                    • #70
                      Si ca sa nu ma traga de urechi colegul gecmc94 acum m-am referit la cele robotizate (sau ma rog secventiale). Egal ca se numesc Easy-R, Easytronic, Tiptronic, DSG sau nu stiu cum.
                      Cunosc foarte bine (si din experienta) diferenta intre aceste cutiile de viteze automate: hidramate, cu convertizor de cuplu, EDC, CVT, robotizate. Dar toate au lucruri comune: lipsa pedalei ambreiaj, calculator separat al transmisiei, schimbarea vitezelor automat (desi unele pot fi trecute si in modul manual). Deci toate pot fi numite generic cutii de viteze automate.

                      PS: "Curatarea" discului se poate face si in modul automat.
                      Last edited by Gil26; 30 January 2019, 22:18.

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by Silviu View Post
                        La mine la cald reapar trepidatiile la plecarea de pe loc cu accelerare (fina). Dar doar la cald. Urmatoarea procedura, din ce am inteles, ar fi schimbarea discului. Dupa doar 34000km. Vedem cum evolueaza.
                        Se pare că asta cu trepidațiile la plecarea de pe loc cu accelerare fina este o problema comuna la ambele motorizări. La fel se manifesta și la mine la cald și mai ales la accelerări fine cu spatele(bine eu am doar 8000 de km cu cel de-al treilea ambreiaj). Te-ai gândit că poate softul calculatorului nu știe de uzura ambreiajului in timp și ar trebui făcută o recalibrare ? O alta întrebare ar fi de ce apare acest fenomen doar la cald ?

                        Comment


                        • #72
                          Originally posted by Silviu View Post
                          La mine la cald reapar trepidatiile la plecarea de pe loc cu accelerare (fina). Dar doar la cald. Urmatoarea procedura, din ce am inteles, ar fi schimbarea discului. Dupa doar 34000km. Vedem cum evolueaza.
                          Si eu simt acele trepidatii doar la cald. Masina are aprox 33.500 km, se pare ca atat duce fara mari probleme la diesel ambreiajul. Sunt deranjante vibratiile, nu sunt insa tot timpul prezente asa ca mai astept momentan. Sa inteleg ca te pregatesti de schimb? Trist. Ma gandesc cu groaza la asa ceva....sper sa nu fie cazul. Daca nu se vor simti mai tare acele vibratii nu ma agit momentan.

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by Gil26 View Post

                            PS: "Curatarea" discului se poate face si in modul automat.
                            Ceva detalii? (am o banuiala...sunt curios daca se confirma).

                            Comment


                            • #74
                              Originally posted by Gaby20045 View Post
                              Si eu simt acele trepidatii doar la cald. Masina are aprox 33.500 km, se pare ca atat duce fara mari probleme la diesel ambreiajul. Sunt deranjante vibratiile, nu sunt insa tot timpul prezente asa ca mai astept momentan. Sa inteleg ca te pregatesti de schimb? Trist. Ma gandesc cu groaza la asa ceva....sper sa nu fie cazul. Daca nu se vor simti mai tare acele vibratii nu ma agit momentan.
                              In toamna am fost la ei cu aceeasi problema si au aplicat o procedura software. A mers un pic bin dar vibratiile au reaparut. Ca la tine nu apar tot timpul ci doar la mult mers in oras cand ambreiajul este solicitat mai mult.
                              I have no special talent. I am only passionately curious.

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by aurbrz View Post
                                Se pare că asta cu trepidațiile la plecarea de pe loc cu accelerare fina este o problema comuna la ambele motorizări. La fel se manifesta și la mine la cald și mai ales la accelerări fine cu spatele(bine eu am doar 8000 de km cu cel de-al treilea ambreiaj).
                                Daca o las in crawl nu se intampla nimic, merge bine. Doar cand incep sa accelerez face asa. La inceput apar vibratiile la accelerarile fine iar apoi vor aparea si la accelerarile mai ferme. Spun ca vor aparea deoarece am facut recalibrare dar simptomele par sa revina.

                                Banuiesc ca la tine cel de-al treilea e si ultimul, sper ca nu mai accepti o solutie similara de reparat din partea lor.

                                Eu daca voi fi "programat" pentru schimbarea discului am sa incerc sa invoc precedentele altor posesori. Oricum in prima faza nu am ce face decat sa accept solutia de schimbare. A doua oara sigur nu o voi mai accepta.
                                I have no special talent. I am only passionately curious.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google