Easy-R6 A.k.a. TS4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • De acord cu tine nickey1982, Eu am tot dat exemplu fost vechitura pe care am dat-o cadou la peste 160 000 km cu ambreiajul original. Si tot de vreo 1 500 rpm vorbeam, Dar softul ei facea asta. Si cam astea doua par a fi optiunile. Dar deh, la consum, noxe, etc.... au fost gandurile celor de la Dacia.

    Comment


    • t0rquemada , reprogramare nu s-a facut. Am verificat versiunea de soft (ma gandesc ca nu folosesc aceeasi versiune ptr doua iteratii diferite).
      I have no special talent. I am only passionately curious.

      Comment


      • Originally posted by Silviu View Post
        nickey1982 am scris lin nu lent :-) adica niciun fel de vibratie (oricat de mica ar fi). Accelerarea se face normal in functie de pedala de acceleratie. La diesel cand pleaca in crawling acceleratia ramane la relanti, nu se schimba (poate ff putin)

        Am citit corect, inca de la inceput cuvantul "lin" si l-am inteles ca un aspect pozitiv. Eu am incercat doar sa pun o paranteza prin care sa explic ca, momentan, nu vad niciun dezavantaj prin dezactivarea crawling-ului.


        Comment


        • Da, confirm ca nu este niciun dezavantaj. Azi am mers pana la lucru asa si a mers perfect (~10km). Am facut si o parcare laterala si merge cum trebuie.

          Problema e de la turatie: cand pleaca de pe loc sta la 750-800rpm, ambreiaza si abia cand scade turatia (din cauza sarcinii) accelereaza dar fff putin cat sa ajunga la 800-900rpm ori fara crawling eu plec cum pleaca orice manuala adica cu acceleratia putin mai mare.

          Am sa caut prin CLiP si DDT daca exista ceva pentru crawling dar nu stiu. Aseara m-am uitat asa in fuga si nu am gasit dar poate mi-a scapat.
          I have no special talent. I am only passionately curious.

          Comment


          • Daca se poate dezactiva, eu sunt primul abonat. Contra cost, bineinteles.

            Comment


            • Ufffff, daca nu m-am grabit acum trebuie sa stau la rand.

              Oricine rezolva problema asta (Silviu, t0rquemada, Cristi_Xp ,Doc, ....) sunt si eu abonat. Pretul nu este o problema, tinand cont de devizul atasat de Silviu pentru schimbare ambreiaj.
              Deocamdata la mine nu trepideaza iar acum schimba foarte bine (dupa revizia de acum vreo doua luni o apucase putin nabadaile). Bine, e adevarat ca peste 70% din kilometrii ii parcurg extraurban. Dar e clar ca ma voi lovi si eu de ele.
              Problema e de la turatie: cand pleaca de pe loc sta la 750-800rpm, ambreiaza si abia cand scade turatia (din cauza sarcinii) accelereaza dar fff putin cat sa ajunga la 800-900rpm
              Pana acum nu am sesizat ca la plecarea de pe loc turatia sa stea la 750-800 rpm. E tot cea de 800-900 rpm (indiferent daca motorul e cald sau rece). Maine voi privi mai atent la asta si voi da valorile exacte. Oricum subturarea, egal in ce regim, nu imi place deloc.

              Comment


              • Poți avea același program, același soft și altă calibrare.

                Crawling-ul e în softul calculatorului de transmisie, nu ai ce dezactiva - doar prin extragerea softului original, analizare și alterare să rezolvi ceva însă resursele consumate vor fi mai mari ca factura de schimb ambreiaj
                Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                Comment


                • Expertul a grait si a anulat speranta. Atunci planul B. Comutator pe circuitul franei de mana ca sa nu stai cu levierul tras. Bineinteles dupa iesirea din garantie.

                  Comment


                  • @ t0rquemada, scuze, dar nu am prea inteles ce inseamna "resursele consumate vor fi mai mari ca factura de schimb ambreiaj". Nu sunt specialist si orice ajutor este binevenit.
                    Eu m-am referit doar la turatie prin analogie cu alta. E adevarat ca aia era benzinara si Sanderica motorinar. Dar ce stiu e ca atunci cand am schimbat actuatoarele din cauza carbunilor uzati la vreo 140 K (puteam sa ii schimb doar pe acestia), cel care a facut si calibrarea a facut-o mult mai bine decat cei din reprezentate (de care se tot plangeau fostii colegi de forum). Iar doar manopera asta nu a fost scumpa deloc. In conditiile in care producatorul a modificat de vreo 4 ori softul masinilor din loturile respective.
                    Cred totusi ca spectrul de turatii (sau cum doriti sa se numeasca) si implicit softul cutie (sau chiar si motor) se poate optimiza. Iar calibrarea aia nu o fi ceva extraterestru pana la urma.

                    Egal de asta. Nu ridic in slavi dar nici nu arunc cu pietre in Dacia. Mie chiar imi place masinuta asta pe care o detin.
                    Last edited by Gil26; 9 May 2019, 20:41.

                    Comment


                    • La ce a spus valioglu as mai adauga si planul C. Ca sa nu consumam resurse la iesirea din garantie schimbam ambreiajul odata cu uleiul. Sau planul D: vindem masina. O mai fi si planul E?

                      Comment


                      • Originally posted by Gil26 View Post
                        @ t0rquemada, scuze, dar nu am prea inteles ce inseamna "resursele consumate vor fi mai mari ca factura de schimb ambreiaj". Nu sunt specialist si orice ajutor este binevenit.
                        Eu m-am referit doar la turatie prin analogie cu alta. E adevarat ca aia era benzinara si Sanderica motorinar. Dar ce stiu e ca atunci cand am schimbat actuatoarele din cauza carbunilor uzati la vreo 140 K (puteam sa ii schimb doar pe acestia), cel care a facut si calibrarea a facut-o mult mai bine decat cei din reprezentate (de care se tot plangeau fostii colegi de forum). Iar doar manopera asta nu a fost scumpa deloc. In conditiile in care producatorul a modificat de vreo 4 ori softul masinilor din loturile respective.
                        Cred totusi ca spectrul de turatii (sau cum doriti sa se numeasca) si implicit softul cutie (sau chiar si motor) se poate optimiza. Iar calibrarea aia nu o fi ceva extraterestru pana la urma.

                        Egal de asta. Nu ridic in slavi dar nici nu arunc cu pietre in Dacia. Mie chiar imi place masinuta asta pe care o detin.
                        Resurse = bani, timp, scule (mecanică,electronică) cunoștințe (mecanică, electronică,informatică)

                        Calea simplă: găsită un calculator de JS3/T4 din dezmembrări care să fie intact, desfăcut, analizat(procesor, memorii, stare PCB 100% lăcuit antidezlipire), extras softul cu un programator , analizat softul, modificat apoi rescris, asamblat calculatorul nou și înlocuit pe mașină (elevator + scule+cunosțințe de mecanică) apoi readaptat calculatorul pe mașină (CLiP &co)și... poate merge...poate o iei de la capăt.

                        Se mai "bagă" cineva, că viteji sunt mulți
                        Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                        Comment


                        • Total de acord cu tine Bogdan. As mai adauga si faptul ca modificarile astea trebuie testate si validate in timp.
                          Dar cine face asta ve avea curtea plina de clienti si podul plin cu multumesc.Eu as da exemplul baietilor de la Corunca. Au investit putin in scule si alte cele (deci le au) si sunt cautati de oameni din toate colturile tarii cu tot felul de marci de masini. Apoi ar fi si micul atelier la care am fost cu Opelul. 3 oameni cu minime dotari si trebuia facuta programare cu 2-3 saptamani inainte. Din pacate nu am mai tinut legatura.
                          Iar daca e vorba doar de soft trebuie mai putine scule si mai multa pricepere si experienta. Sunt sigur ca se poate si va aparea cineva care va face asta si pentru Easy-R.
                          Cel mai corect ar fi ca cei de la Dacia sa faca acest lucru. Si asta ar fi varianta A. Dar se pare ca si ei bajbaie.
                          Repet, deocamdata nu am aceasta problema dar am empatie pentru cei care o au. Ce este de facut daca ai trepidatii? Si uite ca au aparut deja unele solutii care sunt mai putin ortodoxe dar au efect. De acord si cu faptul ca pe termen lung este altceva.

                          Asa cum am promis m-am uitat la turatia la plecarea de pe loc. Cu motorul rece sau cald pare a fi tot 850-900rpm si da are o mica scadere dar foarte mica (vreo 50 rpm) in crawling. Asta la masina mea, estimativ si fara alte instrumente de masura decat acul turometrului.
                          Last edited by Gil26; 10 May 2019, 19:11.

                          Comment


                          • Despre calibrare, adaption (kiss) point, teaching s-a mai discutat la general pe celalalt topic. Uite ce spun si prietenii rusi pe site-ul oferit de nickey1982:
                            • 1 time in 150 000 km is required to replace the clutch kit.
                            • Adaptation of the setting point of the clutch and the transmission parameters training (initialization) 1 time in 30 thousand km or immediately upon the appearance of symptoms of improper operation of the Manual transmission: loss or deterioration of the creeping mode, hitch during gear changes.
                            • In some cases, the transmission electronics module fails. Perhaps amenable to repair.
                            • It is advisable to do the Easy'R diagnostics every 30 thousand km.
                            • Most of the failures of the Renault Easy'R JS3 robots are related to the clutch release actuator and the clutch itself.
                            Cu mentiunea ca ECU cutie prajite au avut si alte marci. Schimarea ambreiajului la 150 000 km ar fi OK. Pacat ca EasyR-ul nu stie sa faca adaptarea (30 k sau mai putin este destul de des). Dar sunt sigur ca cineva va reusi sa gaseasca parametrizarea optima pentru a limita uzura prematura.
                            Last edited by Gil26; 10 May 2019, 19:59.

                            Comment


                            • Acolo e vorba de JS3, comanda ambreiajului pe cablu, TS4 are comanda ambreiajului pe electro-hidraulic (lichid de frână) ceva mai precisă și "stabilă" în timp
                              Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                              Comment


                              • Lucrul asta e precizat chiar in primul post. De aceea la JS3 apar la 10-15K iar la TS4 la 30-35K. Plus motorul diferit (si discutia despre soft motor) iar deferentele pot fi si de la o masina la alta sau modul de utilizare. Dar cauzele par a fi comune. Oricum trepidatiile, "decalibrarea", uzura ambreiajului apar destul de timpuriu (chiar si 30K este prea repede).
                                Last edited by Gil26; 11 May 2019, 04:12.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google