Nu stiu daca neaparat urcarea la Ranca sau Dealul Negru a dus neaparat la problemele acestea, eu fac Dealul Negru foarte-foarte des si de cele mai multe ori “in forja” (trafic, tiruri, etc.), destul de des Ranca si toate “Trans-urile” fara probleme.
Dar stiu cum este sa ai probleme cu actuatoarele, la “fosta” robotizata pe la 140k km mi-a aparut si mie F (nu E, deh germana) din ce in ce mai des, atunci nu am avut timp sa ma ocup de asta avand alte prioritati si am circulat asa pana cand masina a fost imobilizata, cu chiu cu vai (doar treapta 1-2) am parcurs vreo 10 km pana la un service multimarca unde faceam reviziile, problema evident fiind cele doua actuatoare, cunoscuta la acea marca \model printre altele la care nici producatorul si nici reprezentantele nu le dadeau de cap (multi colegi au facut conversia la manuala, costa vreo 1000-1100 euro, dar pentru mine NU a fost si nu este o “optiune”), de fapt erau “carbunii” periilor, variante erau sa ii inlocuiesc (se potriveau cei de la alte motoare ex de frigider, putin “ajustati”) actuatoare SH cam 700-800 euro sau ambele noi OE, am ales ultima varianta, cost total cam 1800 euro (daca tin bine minte), evident s-a facut si recalibrarea (si asta era o “chichita” cu versiunile de soft) in mod conform iar cel caruia i-am facut cadou ulterior masina a depasit 200k km (tinem legatura) fara cea mai mica problema cu transmisia, ambreiajul este tot cel original de prim montaj.
Tocmai de aceea la masina actuala la primele “semne” de oboseala \uzura ale actuatoarelor in “secunda doi” le voi schimba, imi voi face timp neaparat pentru asta, iar costurile nu sunt asa mari (vezi atasamentele si exemplele de mai sus), nu consider o problema tehnica, uzura este normala, ramane de vazut cand va aparea, deocamdata totul in transmisie functioneaza si se comporta normal \ireprosabil, fara cea mai mica eroare sau anomalie.
Tangential la asta si actuatoare, acum cativa ani se discuta pe topicul JS3 despre valori, cineva a facut si un tabel cu ele, am facut si eu unul pentru comparatie, acum l-am actualizat si il atasez, se poate observa “constanta” lor, iar in posturile precedente am oferit si grafice cu acesti parametri in functionare la TS4, dar de ceva timp nu am mai monitorizat transmisia (am analizat mai mult injectia, la fel fara probleme \erori, ba pot spune ca parametri arata superb dupa aproape sapte ani de exploatare), insa destul de probabil ca dupa 110 -120k km voi analiza mai des si mai atent transmisia, tocmai pentru a evita potentialele probleme.
PS: si eu sunt interesat \curios de un update al colegului Gaby20045 si sper sa revina si cu detalii ex ce coduri de eroare a avut, ce componente au fost cauza lor, costuri, etc., experienta sa cred ca poate sa fie utila si altor colegi de forum.
Oricum este clar ca doar stergerea erorii si eventual o “recalibrare” (asa cum s-a scris anterior) NU ajuta cu nimic nici in acest (ne)caz, trebuie rezolvata cauza sau cauzele mesajului E si a erorii \erorilor, inclusiv “ … Pana sa resetez se auzea ca incerca de 2 ori introducerea în treapta și dădea eroare. Dupa resetare părea ca intra insa la cea mai mica mișcare a mașinii începea sa miroasă a ambreiaj încins. Am vazut ca pe modul manual cumva merge în treapta 2 insa miroase a ambreiaj încins” si ii doresc sa il coste cat mai putin rezolvarea problemei.
Dar stiu cum este sa ai probleme cu actuatoarele, la “fosta” robotizata pe la 140k km mi-a aparut si mie F (nu E, deh germana) din ce in ce mai des, atunci nu am avut timp sa ma ocup de asta avand alte prioritati si am circulat asa pana cand masina a fost imobilizata, cu chiu cu vai (doar treapta 1-2) am parcurs vreo 10 km pana la un service multimarca unde faceam reviziile, problema evident fiind cele doua actuatoare, cunoscuta la acea marca \model printre altele la care nici producatorul si nici reprezentantele nu le dadeau de cap (multi colegi au facut conversia la manuala, costa vreo 1000-1100 euro, dar pentru mine NU a fost si nu este o “optiune”), de fapt erau “carbunii” periilor, variante erau sa ii inlocuiesc (se potriveau cei de la alte motoare ex de frigider, putin “ajustati”) actuatoare SH cam 700-800 euro sau ambele noi OE, am ales ultima varianta, cost total cam 1800 euro (daca tin bine minte), evident s-a facut si recalibrarea (si asta era o “chichita” cu versiunile de soft) in mod conform iar cel caruia i-am facut cadou ulterior masina a depasit 200k km (tinem legatura) fara cea mai mica problema cu transmisia, ambreiajul este tot cel original de prim montaj.
Tocmai de aceea la masina actuala la primele “semne” de oboseala \uzura ale actuatoarelor in “secunda doi” le voi schimba, imi voi face timp neaparat pentru asta, iar costurile nu sunt asa mari (vezi atasamentele si exemplele de mai sus), nu consider o problema tehnica, uzura este normala, ramane de vazut cand va aparea, deocamdata totul in transmisie functioneaza si se comporta normal \ireprosabil, fara cea mai mica eroare sau anomalie.
Tangential la asta si actuatoare, acum cativa ani se discuta pe topicul JS3 despre valori, cineva a facut si un tabel cu ele, am facut si eu unul pentru comparatie, acum l-am actualizat si il atasez, se poate observa “constanta” lor, iar in posturile precedente am oferit si grafice cu acesti parametri in functionare la TS4, dar de ceva timp nu am mai monitorizat transmisia (am analizat mai mult injectia, la fel fara probleme \erori, ba pot spune ca parametri arata superb dupa aproape sapte ani de exploatare), insa destul de probabil ca dupa 110 -120k km voi analiza mai des si mai atent transmisia, tocmai pentru a evita potentialele probleme.
PS: si eu sunt interesat \curios de un update al colegului Gaby20045 si sper sa revina si cu detalii ex ce coduri de eroare a avut, ce componente au fost cauza lor, costuri, etc., experienta sa cred ca poate sa fie utila si altor colegi de forum.
Oricum este clar ca doar stergerea erorii si eventual o “recalibrare” (asa cum s-a scris anterior) NU ajuta cu nimic nici in acest (ne)caz, trebuie rezolvata cauza sau cauzele mesajului E si a erorii \erorilor, inclusiv “ … Pana sa resetez se auzea ca incerca de 2 ori introducerea în treapta și dădea eroare. Dupa resetare părea ca intra insa la cea mai mica mișcare a mașinii începea sa miroasă a ambreiaj încins. Am vazut ca pe modul manual cumva merge în treapta 2 insa miroase a ambreiaj încins” si ii doresc sa il coste cat mai putin rezolvarea problemei.
Comment