If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Vă salut!
Aplicat BT pentru turbină la 30.500 km. Plus un chedere pe dreapta spate. Sandero SIII.
Zornăitul a dispărut, mi se pare că motorul funcționează mai bine.
Și după acea revizie (și softare) zornăitul s-a schimbat, diminuat, scurtat?
Nu se mai aude in habitaclu, dar afara ai impresia (ca si mai inainte de aplicare a BT) ca evacuarea atinge un element metalic din cand in cand. Dpdv al meu,fiind inginer automatist, Dacia (prin acel BT) au minimizat (nu eliminat) rezonanta tijei ce actioneaza wastegate-ul prin modificarea comportamentului motorului (nu poti altfel decat prin modificarea activa si continuua a injectiei, nu ai cum altfel). Nu cumva aceasta solutie care defapt adreseaza simptomul si nu problema sa genereze in timp alte probleme gen "Verifica Injectia" sau "Verifica sistemul antipoluare"?
1. BT71538 / BT67873 nu are pretenția să rezolve defectul - ci doar să diminueze efectele distructive asupra supapei de descărcare - deci practic lungește viața turbinei.
Cu cât?
Nu se știe, vom vedea...
2. Nu are treabă cu rezonanța, actuatorul practic evită să mai țină deschisă supapa într-o poziție intermediară, în bătaia directă a fluxului de aer de la motor, acolo unde oscilează și zornăie cel mai tare astfel că fie o ține închisă mai mult, fie o ține deschisă cât mai larg - în ambele situații supapa fiind "tăcută" - rămânând să zornăie doar pe timpul de tranziție de la închis la deschis și invers, de la deschis la închis - de unde și scurtarea timpului de zornăială - automat se reduce uzura supapei.
3. Probabil că timpul de tranziție e cel care determină efectele negative după aplicare - mers în șuturi, erori, pierderi de putere - supapa lasă turbina fără Boost în mod neașteptat când este deschisă prea larg și invers, aplică Boost brusc când o închide complet. Versiunea finală de după Sept 2023 ar putea să rezolve aceste efecte negative pe perioada de tranziție a supapei.
Azi au disparut din nou mesajele si s-au stins martorii. Vad ca dureaza cam doua zile dupa ce apar mesajele ca sa se stinga. Am programare la dealer pe miercuri pentru geamul stanga spate ( care functioneaza cand vrea el) si au spus ca o sa faca o diagnoza cand merg pentru geam. Cand au aparut erorile am fost la ei sa-i intreb daca e ok sa circul asa si au spus ca nu e problema ca o sa se uite cand vin la programarea deja facuta.
Au facut diagnoza si nu au gasit nici o eroare , conform document atasat. Pentru chestia cu geamul stanga spate au zis ca trebuie sa comanda un buton sau consola de pe usa soferului (nu am inteles prea bine) si o sa ma sune ei cand vine piesa. Masina merge ok (exceptand zdranganitul tijei de la wastegate), erorile nu au mai reaparut, o sa vad daca se mai repeta si in ce conditii.
Azi, service-ul mi-a comunicat ca mesajul "Verifica sistemul antipoluare/sistem injectie" ar fi cauzat de traductorul de temperatura a gazelor pe evacuare, si ca acel traductor va fi inlocuit.
Cu turbina nu are nimeni probleme din primele loturi? Pe taxi au cazut cred ca 5 bucati la mine in oras, toate schimbate pe garantie, iar una am aflat acum ca a iesit din garantie si ar fi platit 7000 pe ea cu tot cu montaj parca.
La multi a cedat undeva pana in 50k km.
Da, si Captur si toate modelele care au acest motor: Clio, Duster etc.
Dar Logan / Sandero s-au vandut mult mai multe decat modelele de la Renault, asa ca mult mai clar se vede in "curtea" Daciei cum decurg / evolueaza problemele.
Am mai gasit o problema care poate duce la defectarea turbinei. Din ce vad o turbina noua costa undeva la 500 de euro, mai mult de 4000 de lei cu tot cu manopera nu vad de ce ar costa, daca o schimbi in afara garantiei. Dar in continuare nu am gasit motivul pentru care se strica, pentru ca imi e greu sa cred ca problema a fost doar din soft si doar cu resoftare se va rezolva problema.
Am mai gasit o problema care poate duce la defectarea turbinei.
Care e problema nouă?
Pe reddit e postat zornăitul clasic al supapei de descărcare..., care este recunoscut oficial din Decembrie 2021 (odată cu Buletinul Tehnic 71538).
Din ce vad o turbina noua costa undeva la 500 de euro, mai mult de 4000 de lei cu tot cu manopera nu vad de ce ar costa, daca o schimbi in afara garantiei.
Ai încercat să cumperi o turbină nouă de H4D cu 500 €? Adică să ajungă la tine în mână și să vezi că e sigilată și nefolosită?
De ce întreb?
Pentru că una NOUĂ cu adevărat este cam dublu...
......pentru ca imi e greu sa cred ca problema a fost doar din soft si doar cu resoftare se va rezolva problema.
Defectul NU se rezolvă din soft și nici Dacia nu a afirmat că îl rezolvă - soluția e doar o - citez: "ameliorare" - noile calibrări ECM în teorie doar lungesc viața turbinei, nu se știe cu cât, asta vom afla fiecare pe pielea lui...
Ca să poți rezolva cu adevărat acest defect trebuie să modifici design-ul WasteGate-ului - vezi ce design simplu de supapă folosește Nissan pentru aproximativ același motor (HR10DDT), deși în rest tija și actuatorul EWG e identic. Nu știu de ce Renault s-a complicat cu pastila aia mobilă nenorocită...
Și nu, din păcate nu poți muta pur și simplu un turbo de pe HR10DDT pe H4D ca să rezolvi situația.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment