Vezi ca cumperi, ca am fost zilele astea cu un Opel Grandland in reprezentanta ca are probleme grave. Au bagat cureaua de distributie in motorul de origine Peugeot 1.2 turbo si merge in ulei. In timp se rup bucati din curea si infunda sita pompei de ulei. Rezultatul a fost ca s-a aprins becul la presiune de ulei dar a fost prea tarziu, motorul e distrus si trebuie schimbat la 45000 km. Masina iesita de 6 luni din garantie. Costuri enorme, culmea e ca si Ford are probleme similare.
Logan III - Probleme Tehnice
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Da, și motorul de Ford 1.0 ecoboost are cureaua de distribuție în baia de ulei. Cu timpul se macină și înfundă filtrul și sorbul pompei de ulei.
Bine măcar că pe Dacia 1.0 e lanț...
- Likes 3
Comment
-
https://www.youtube.com/shorts/fo87qfbiGQk despre acest zgomot vb (care azi vad ca se aude cel mai tare) credeti ca scap (daca o fi de la sta) cu acel tampon schimbat sau e alta belea?!
PS: face doar cand te opresti din mers (semafor etc) din viteza, in treapta bagata. Dupa, daca o accelerezi, nu mai face, nici in viteza nici scoasa. Doar dupa ce o misti putin.
- Likes 1
Comment
-
Originally posted by Cristi822 View Post
motoarele in 3 pistoane sunt mai greu de echilibrat si automat suportii cedeaza mai repede. Iar longevitatea lor tine si de stilul de mers, unde multi asteapta performante wow si fix acele socuri la plecarile de pe loc afecteaza in timp banuiesc.
Daca pica prematur, ori au gandit prost prinderea, ori suportii sunt de slaba calitate, ori prea slabi pt solicitarile existente, ori toate la un loc.
Ideea e ca nu are voie sa pice, sa fie si in 2 sau 1 cilindru...
- Likes 4
Comment
-
Originally posted by Doctorutm View PostDa, și motorul de Ford 1.0 ecoboost are cureaua de distribuție în baia de ulei. Cu timpul se macină și înfundă filtrul și sorbul pompei de ulei.
Bine măcar că pe Dacia 1.0 e lanț...
Dar la 1.0 ecoboost parere personala, au gandit prost manualul de mentenanta, cureaua se roade de la uleiul contaminat. Cu o mentenanta mai atenta, poate merge mult si bine fara probleme.
Am avut 1.0 ecoboost luat de nou, l-am dat la 105000 km, in prezent bate spre 150000 km, nicio problema la motor, disteibutia originala de fabrica.
Dar cat a fost la mine, uleiul nu statea nici 10000 km in motor.
Trafic urban, multa foiala, plus multa forja extraurban, jar manca.
Mi s-a parut nornal/logic sa nu tin 20000 km uleiu asa cum cere manualul de intretinere...
PS: si la 1.0 tce, mi se pare inuman sa ti 30000 km uleiu daca faci atata intr-un an (la ford faceam cam 35000/an)
Am 20000 si un pic, am deja doua schimburi de ulei, la 10000 km, resp la 20000 km.
Deocamdata la mine e ceas totul, mers normal (poate un pic mai turat decat ce vad la alti soferi) fara retineri daca am chef de ceva talpa.Last edited by Octavian; 3 October 2023, 20:41.
- Likes 3
Comment
-
Originally posted by Octavian View PostDar cat a fost la mine, uleiul nu statea nici 10000 km in motor.
Trafic urban, multa foiala, plus multa forja extraurban, jar manca.
Posibil ca și ECU Injecție să urmărească tipul de rulaj și să grăbească momentul reviziei, dacă e cazul (vezi sistemul OCS de la Renault-Dacia).
Originally posted by Octavian View PostPS: si la 1.0 tce, mi se pare inuman sa ti 30000 km uleiu daca faci atata intr-un an (la ford faceam cam 35000/an)
- ai rulat frecvent cu viteză redusă;
- ai rulat din aproape în aproape (taxi, curier, Bolt, Uber, etc.);
- ai staționat mult cu motorul pornit;
- ai tractat remorci, rulote, etc.;
să înjumătățești intervalul de revizii - adică 15.000 km sau 6 luni, care termen intervine primul.
Deci în fapt nu e nimic "inuman"..., e absolut normal, intervalul de revizii DEPINDE de cum rulezi, 30k/1an nu e o valoare absolută, bătută în cuie doar ca să poată fi demonizată ușor...
Așa că "mi se pare inuman" e doar de șou - de fapt șoferii habar nu au ce fel de rulaj fac și dacă e cazul să grăbească reviziile sau să le păstreze la intervalul standard, mulți din ei habar nu au nici măcar CARE este intervalul standard de revizii și ce fel de ulei e compatibil cu motorul lor..., ei doar conduc, ei nu citesc manuale, fișe, garanții, nimic, dar se plâng pe net când mașina se strică..., de ce se strică?... că e proastă...Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 4
Comment
-
Da multi n-au nicio treaba cu mentenanta.
Dar pt ca traim in era automatizarii, a gadgeturilor intelijente, ar trebui sa existe sisteme anti prost si la partea asta de schimb ulei choar daca e masina de buget, daca eu sunt ingnorant si nu socotesc cum si cat am rulat, sa imi dea in bord.
Nici la Focus (cel putin mk3) nu avea decat interval fix de schimb ulei in bord.
Comment
-
"După" poate însemna orice..., o lună, două, trei..., nu știe nimeni, că nu și-a asumat nimeni un termen exact.
Personal prefer o testare îndelungată decât o soluție grăbită și slabă.
Având în vedere cât de variabilă este defectarea supapei de descărcare..., nu va fi ușor să facă o calibrare care să dea rezultate bune și consistente pe zeci de mii de turbine, care unele fac ca toți dracii dar nu se defectează deloc și altele abia de auzi zornăitul și te trezești cu biela/tija secționată dintr-o dată și cu motorul în LIMP MODE... (caz întâlnit săptămâna asta).
Eu bănuiesc că calibrarea finală va putea fi aplicată doar la o parte din turbine, cele care se încadrează pe o anumită gamă de presiuni de OnBoost, restul fiind condamnate la uzură "normală" și cu efecte negative mai devreme sau mai târziu.
Dar vom vedea...Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 5
Comment
-
Am citit undeva aici sau pe facebook de turbinele puse pe motarele 1.0 tce Nissan la care supapa wastegate are alta configuratie. Aceasta se defecteaza? Daca aceasta nu se defecteaza solutia este evidenta dar costisitoare pentru Dacia.Stilul de condus si particularitatile traseului zilnic al fiecarui posesor de masina fac ca turbina sa se uzeze diferit.Proiectare , executie si testare in exploatare la limita costuri .
- Likes 3
Comment
-
Da, aici s-a scris de supapa de la Nissan.
Nu s-a plâns nimeni de ea, din 2019 încoace...
Interesant este că recent, unui client i s-a comunicat că noua lui turbină care va sosi în locul celei cu supapa uzată și cu biela forfecată, citez: "vine modificata, fara defectul actual"...
Poate s-au deșteptat și noile turbine vor fi cele cu WG de Nissan..., în pregătirea lui Ph2, facelift-ul de anul viitor...Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 3
Comment
-
In doua zile mi-a facut figuri timoneria cat nu am patit deloc in 11 luni..
Dupa o accelerare mai fortata in tr 2, a ramas blocata, nu am putut sa o scot decat f greu, f nasol daca te afli intr-o depasire.
Nu am putut reproduce fenomenul.
Ieri a ramas la o parcare usoara cu spatele, a ramas blocata in marsarier, f greu a iesit , nici miscata, nici turata nimic, a iesit fortat tare.
Nu am reusit sa repeoduc fenomenu
Levierul e ok, treptele se schimba ferm, nu agata, imi revine ok la pc mort ...
Comment
-
Prima oară se schimbă timoneria.
Dacă schimbarea timoneriei nu rezolvă nimic se schimbă ambreiajul sau volantul.
Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.
- Likes 1
Comment
-
E a 3a oara cand bag masina in service pentru zgomotul din plafon de deasupra usii soferului, mi s-a spus ca s-a dat plafonul jos si s-au uns niste prinderi ale airbagului. Ciudat e ca zgomotul se accentueaza cand sunt sub 25 de grade afara, daca sta sub soare de vara la +30 de grade nu se aude. Revin cu o intrebare catre voi, poate intre timp s-a mai lovit cineva si a gasit remedierea: aveti vreo sugestie pentru a eliminarea totala a zgomotului pentru a ma putea bucura pe deplin de acest autovehicul? Daca voi apela la un dezechipator profesionist va sti ce zdrangane sa stie ce anihila?
- Likes 1
Comment
Comment