Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Mihai2k4 View Post

    cred ca e de la dpf daca tin minte...
    Eco-G nu are filtru de particule.

    Comment


    • Salut, eco-g are filtru de particule, scrie și în talon.
      Last edited by 77sky; 20 October 2023, 21:51.

      Comment


      • Buna seara. Am un Logan Prestige Eco-G 100 din ianuarie 2023 si am urmatoarea problema,
        pornesc motorul normal se incalzeste trece pe gpl merge in regula totul.
        Opresc motorul si daca astept in jur de 30-60 de secunde si incerc sa pornesc din nou
        invarte de doua trei ori pana porneste, daca inainte de a opri motorul opresc alimentarea cu gpl
        din buton si il opresc si incerc dupa alte 30-60 de secunde porneste normal
        Am fost in service cu programare mi-au schimbat regulatorul (vaporizator)
        si senzorul gpl si face la fel. Au verificat cu clipul si nu are nici o eroare.
        De trei saptamani m-a chinui si nu ii dau de capat cei din service,
        la un moment dat au primit un buletin tehnic sa schimbe motorul.
        Motorul merge super are doar 8900 km​.
        A mai intalnit cineva aceiasi problema si cum se poate rezolva.

        Comment


        • Daca cei din service au primit buletin tehnic sa schimbe motorul (!) ce pareri crezi ca am mai putea avea noi ?!?
          Module Electronice (Volt/termo,Interfete Sony/Pioneer/Alpine/Blaupunkt/Kenwood/JVC)

          Comment


          • Undeva pierd sirul narativ, care e motivul pentru schimbarea motorului? Pornirea mai grea direct pe gaz? Asa fac toate cand functioneaza SS, de exemplu. Sigur nu-mi schimba nimeni motorul pentru asta. Ceva imi scapa, poate ma lamureste cineva

            Comment


            • Originally posted by ktgcristi View Post
              A mai intalnit cineva aceiasi problema si cum se poate rezolva.
              Așa..., la o privire rapidă cauza ar fi un surplus de GPL pe admisie după oprire - s-au oprit cu schimbatul doar la vaporizator, probabil trebuiau să insiste mai departe, cu rampa de injectoare GPL, clapeta de accelerație, etc., dar așa de la distanță e foarte greu de spus...
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment


              • Originally posted by sapte62 View Post
                Undeva pierd sirul narativ, care e motivul pentru schimbarea motorului? Pornirea mai grea direct pe gaz? Asa fac toate cand functioneaza SS, de exemplu. Sigur nu-mi schimba nimeni motorul pentru asta. Ceva imi scapa, poate ma lamureste cineva
                Si daca opresc si merg toata ziua fara SS tot la fel face.

                Comment


                • Originally posted by paultegzes View Post
                  Salut, eco-g are filtru de particule, scrie și în talon.
                  Da, se pare ca are! Greseala mea.

                  Comment


                  • Are filtru de particule dar asta nu trebuie sa va sperie. E foarte diferit fata de cel de diesel si regenerarea se face mult mai bine. Practic, e cam greu sa-l infunzi.

                    Comment


                    • La 20,000k mi se pare ca a început sa se audă discret un zdrăngănit pe decelerare, undeva aproape de 1500 rpm. Se aude doar cu geamul/usa deschisa. Următorul pas ar fi aplicarea BT-ului? De soluția finala se mai știe ceva? Mulțumesc!

                      Comment


                      • 1. Da, aplică BT71538 cât mai repede. Nu mai sta să aștepți nici o revizie sau mai știu eu ce..., aplică ACUM! Riscul de efecte negative e de fapt un motiv de a grăbi înlocuirea turbinei cu alta în cazul în care cu calibrarea din BT71538 turbina o i-a razna.

                        2. Nu am nici o noutate privind calibrarea finală de ECM pentru EWG.

                        3. Unii clienți au primit în garanție o așa zisă turbină "fără defect" - încă nu am reușit să identific dacă e turbina "de Nissan" sau care sunt modificările care rezultă în faptul că noua turbină nu se va mai defecta la fel ca cea originală...


                        Singura noutate e una negativă: pe măsură ce trece timpul (și km) se observă un nou defect rezultat al nesfârșitelor oscilații ale supapei de descărcare (Waste Gate) și implicit a mecanismului de bielă-manivelă - la unele turbine oscilația supapei este suficient de puternică ca să se împotrivească mecanismului cu cremalieră din interiorul actuatorului EWG, mecanism pe care încet-încet îl distruge măcinând dinții roților dințate și astfel actuatorul își pierde controlul asupra mișcării mecanismului de bielă-manivelă, ducând la o poziție incoerentă a supapei de descărcare pe scaunul de etanșare și rezultând la diverse efecte negative deja cunoscute - mergând în unele situații până la intrarea în LIMP MODE a motorului - practic în acel moment motorul funcționând ca unul aspirat (din 90/100 cp rămân vreo 60 cp...), pentru că turbina nu mai poate crea suprapresiune pe admisie, având supapa de descărcare permanent deschisă parțial sau total.

                        Interesant este că acest defect NU este obligatoriu să fie precedat de faimosul zornăit - deci turbina bagă motorul în LIMP MODE fără ca șoferul să audă faimosul zornăit timp de mii și mii de km și evident că acel motor NU are aplicat BT71538 - pentru că nu a zornăit niciodată... (sau a făcut-o, dar discret).
                        Lucru care se leagă un pic (sau mai mult) cu defectul actuatorului EWG - oscilațiile supapei de descărcare, în loc să-și piardă o parte din energie în mecanismul bielă-manivelă (și să auzi zornăitul) ele se transferă în mare parte direct către actuator, acesta primind aproape toată forța mecanică a oscilațiilor - lucru care poate duce - ce să vezi... surpriză... - la măcinarea mecanismului de reglaj.

                        Acest tip de defect al actuatorului EWG poate fi detectat relativ ușor de către șofer:
                        - se rulează cu mașina sau se pornește motorul pentru scurt timp;
                        - se oprește motorul;
                        - se ridică capota;
                        - dacă este suficient de liniște în jur se aude țiuitul produs de actuatorul EWG - care durează câteva minute după oprirea motorului (~ 5 min);
                        - ATENȚIE: NU se atinge cu nimic mecanismul bielă-manivelă - adică tija - DOAR ascultați cu atenție, ÎN LINIȘTE!;
                        - dacă țiuitul este continuu, fără întreruperi, mecanismul intern încă este întreg;
                        - dacă țiuitul este întrerupt, ciudat, ca și cum ai asculta un scurtcircuit între 2 fire cu tensiune între ele - actuatorul are mecanismul intern uzat;
                        - țiuitul întrerupt e ca și cum actuatorul se chinuie să pună ceva în mișcare, dar nu reușește decât uneori, întreruperile în țiuitul dealtfel continuu sunt de fapt momentele când "dinții scapă", apoi "iar prind", ș.a.m.d.;
                        - uzura și implicit țiuitul întrerupt apar în jur de 60.000 km - dar nu e o valoarea așa fixă, ci doar mai des întâlnită;

                        Încă nu se știe dacă înlocuirea strict a actuatorului model Hella 6NW 011 132-90 fabricat pentru BorgWarner model BW:59001107798 poate duce la restabilirea funcționării normale a turbinei. Probabil că în unele cazuri, când mecanismul bielă-manivelă și supapa nu sunt prea afectate o poate face.
                        În cazurile mai grave, când deja mecanismul bielă-manivelă și supapa sunt deformate, probabil că e prea târziu și trebuie schimbată toată turbina.


                        Acest defect pune brusc într-o lumină diferită soluția de amortizare a oscilațiilor tijei cu un arc care să tensioneze mecanismul bielă-manivelă - pentru că dacă arcul nu preia cea mai mare parte din energia mecanică a oscilațiilor - altcineva o va face... - adică actuatorul EWG... - deci un arc prost dispus sau de o forță greșită poate grăbi sfârșitul actuatorului, nu-l va salva...
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • Am dat "Like" postului precedent dar doresc sa ii si multumesc colegului DFA pentru informatiile obiective bine detaliate si structurate (asa cum ne-a si "obisnuit") si mai ales pentru timpul \ efortul depus, toate acestea fiind de un real ajutor si celorlalti. Keep up the good work!

                          Comment


                          • Cel mai haios e când ai aleator tras in valuri la accelerarea la podea, fără zornăit, țiut continuu după oprire (vezi 2891) și aleator la pornire ai doar 1 cod de eroare (DTCxxxxxx)* ce implică, direct, inlocuirea EWG-ului ăla nituit de turbo

                            *Informația se obține prin DSI (Demontare și Studiu Individual)
                            Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

                            Comment


                            • Originally posted by t0rquemada View Post
                              .....aleator la pornire ai doar 1 cod de eroare (DTCxxxxxx)* ce implică, direct, inlocuirea EWG-ului ăla nituit de turbo
                              Cumva e vorba de DTC22CF01 ?
                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment


                              • t0rquemada​ si DFA​ tot respectul pentru amandoi! Din punctul meu de vedere sunteti 2 colosi ai acestui site. Dar vad ca va cam contraziceti;))) pana la urma cum e bine? Sa se aplice BT71538 sau sa nu se aplice? Si mie imi zdrangane destul de tare si nu stiu ce sa fac...si sa mi traga masina in suturi nu mi ar placea, sa nu mai zic sa fiu nevoit sa cumpar o turbina noua. Mai am un an jumate de garantie si chiar nu stiu ce sa fac...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google