Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by Octavian View Post
    Tiuitul ala il am de cand am luat masina de la dealer.
    Nu cred ca are vreo legatura cu problema supapei wastegate.

    Practic îți pui speranța într-o credință.

    Nu poți să știi DACĂ și CÂND vei fi afectat.

    Acum vreo 2 săptămâni un Logan III cu 37.000 km a ajuns în service cu tija separată de axul supapei. Turbina nu zornăia, mașina mergea perfect, în mers s-a auzit un "poc" și apoi motorul a intrat în LIMP MODE, fără nici o eroare sau martor aprins.


    Originally posted by Octavian View Post
    In prezent 22.000, ................
    A spus ca nu il aplica pt ca la mine nu scoate nici cel mai mic zgomot/zornaiala (e drept ca nu face nicio figura deocamdata) .
    Acum nu stiu ce sa cred, daca ca sunt mai castigat sau nu pt ca nu mi-a aplicat acest buletin tehnic..
    Ar fi bine să nu afli dacă pierzi... ;)

    Dacă NU zornăie fără BT71538 aplicat înseamnă că pulsațiile gazelor de evacuare lovesc în capul supapei (cu amortizarea pastilei de etanșare încă întreagă - deci nu clincăne), care vrea să oscileze și să transmită oscilațiile mai departe, prin ax către mecanismul bielă-manivelă - dar care NU are joc - deci nu zornăie - și unde se disipă energia transmisă de pulsațiile gazelor de evacuare? În cine se află în capătul "lanțului de transmisie" - adică actuatorul EWG...

    Tu ești acum în faza în care vulcanul pare adormit, muntele nu s-a umflat, doar ies gaze ici colo, nu se observă nimic din exterior, dar la interior mocnește ceva..., nu știe nimeni dacă și când erupe..., întrebarea e.., de ce încă stai acolo, la baza vulcanului..., oare credința că nu erupe o să te salveze? Sau acțiunea de a pleca de acolo? Hmmm...., dificilă decizie...

    Eu dacă aș fi în locul tău aș căuta URGENT un service Dacia care să accepte aplicarea BT71538 chiar dacă turbina nu zornăie - nu uita, nici mașinile din 2023 nu zornăie, dar nu o fac pentru că au deja aplicat BT71538 din fabrică... ;)

    Cu cât mai repede scoți supapa din calea pulsațiilor gazelor de evacuare, cu atât mai longeviv va fi TOT mecanismul de reglaj al Waste Gate - iar asta o face doar noua calibrare ECM din BT71538...

    Mașina ta.., banii tăi...
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • Daca gasiti serviceul din Bucuresti care aplica calibrarea respectiva neconditionat puneti pe forum, mie nu mi-au facut-o la ultima revizie, octombrie ac.

      Comment


      • Si eu sunt interesat de servisul unde se poate aplica acest BT71538. Sapte62, unde ai facut revizia, la ce servis?

        Comment


        • Originally posted by DFA View Post

          Eu dacă aș fi în locul tău aș căuta URGENT un service Dacia care să accepte aplicarea BT71538 chiar dacă turbina nu zornăie - nu uita, nici mașinile din 2023 nu zornăie, dar nu o fac pentru că au deja aplicat BT71538 din fabrică... ;)

          Cu cât mai repede scoți supapa din calea pulsațiilor gazelor de evacuare, cu atât mai longeviv va fi TOT mecanismul de reglaj al Waste Gate - iar asta o face doar noua calibrare ECM din BT71538...

          Mașina ta.., banii tăi...
          Eu ce am inteles din vorbele lui Octavian este faptul ca: el a solicitat sa i se aplice acel BT dar mecanicul a zis "boss o faci pe riscul tau, las-o ca merge si asa".

          - Adica, "eu" (mecanicul) ti-l aplic daca vrei, dar nu veni la mine daca se strica. )

          -----

          Ce ne da de inteles treaba asta? Hmmm? Ne stricam masinile pe experimentele lor si apoi e vina noastra!? Poate am inteles eu gresit... poate.

          Cert e ca, nimeni nu stie inca daca acel BT previne defectul sau daca produce mai multe pagube in viitor. Ramane de vazut.

          Comment


          • Inginerul nu a fost explicit ca daca aplica buletinu o fac pe barba mea, dar fin a dat de inteles ca daca nu zornaie mai bine fara buletin..
            Din lectura de aici, in speta de la colegul DFA am inteles ca e cu dus si intors aplicarea acestui buletin tehnic, cumulat cu reactia injinerului, imi zic ca e ok...dupa ce citesc ultima postare imi zic ca nu e ok.. )
            Am inteles ca rezolva zornaiala, am inteles ca nu se stie pt cat timp tine carpeala, am inteles ca dupa aplicare poate aparea o functionare nu tocmai liniara a motorului... Spun ce am inteles eu, nu inseamna ca o fi si corect ce am inteles.
            Acum de la ultima postare a colegului DFA inteleg ca e un MUST aplicarea buletinului, functionarea si efectele bine explicate.
            Nu sunt un tip crendicios, sau sa cred ca eu sunt norocos, vreau sa stiu ca e ok cu masina mea, dar ce sa stiu sa fac ? )
            Caut la Timisoara poate ei fac la cerere treaba asta

            Si nu in ultimul rand, multumesc la cei putini colegi de aici care spun ce si cum, si isi mai fac si timp sa ne explice de ce se intampla una alta.
            Respect

            Comment


            • LE: am omis defapt esentialul cu "credinta" , ca era vorba de acel tiuit. Ce legatura e intre tiuit si supapa wastegate?
              Daca este, pt ca eu nu cred ca este vreo legatura

              Comment


              • Păi dacă nu crezi că există o legătură poți să rulezi în continuare fără griji - fii convins că credința ta te va proteja de orice defect. Dosar închis.
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • ultima calibrare ECM de la sf lunii octombrie, nu mai prezinta "riscul" de a "merge sacadat motorul"

                  Comment


                  • Deci “ultima calibrare ECM de la sf lunii octombrie” pe ce masini \loturi se aplica, tinand cont ca acum cinci zile colegul a scris ca “inginerasul” din reprezentanta a spus cu o saptamana inainte ca nu il aplica pentru ca nu este (ne)cazul si mai ales cand \de cand​ se aplica fizic pe masini in reprezentante aceasta "ultima calibrare" ?

                    Apoi referitor la “nu mai prezinta "riscul" de a "merge sacadat motorul"…” ce alte “riscuri” prezinta aceasta “ultima calibrare ECM” tinand cont ca toate celelalte calibrari care s-au facut pana acum in peste trei ani de zile NU au rezolvat complet si definitiv aceasta problema cu turbina ??
                    (vezi si posturile anterioare ale colegilor referitoare la aceasta problema tehnica, cauze, efecte, simptome, riscuri, etc. …)
                    Last edited by Gil26; 12 November 2023, 08:03.

                    Comment


                    • astept feedback cu "ce alte riscuri prezinta aceasta ultima calibrare" din partea ta

                      "inginerasul" din service isi asuma ce zice, nu stau eu la fundul lui sa vad ce face.

                      Solutia-minune o sa apara dar pe viitoarele modele, nu iti mai face griji ca nu se va aplica nimic retroactiv.
                      Si un alt aspect important, problemele sunt doar ce vezi pe forum, un 0.5% din ce s-a vandut, hai sa nu mai generalizam "aceasta problema cu turbina" care probabil a fost din cauza unui lot mai subred din anul 2021. Adevarata problema a fost cu senzorii de GPL care intr-adevar a afectat vreo 40 mii de vehicule dintre care probabil vreo 20 mii in Romania. Din cateva sute de mii vandute...

                      Comment


                      • Nu eu ma laud cu “solutiile minune” pe forum si nu eu am scris ca “nu mai prezinta "riscul" de a …”.
                        Apoi chiar tu te-ai laudat prin Iunie ca ai reprogramat 18 de masini cu o rata de success de 100%

                        Originally posted by punktnet View Post
                        Personal am reprogramat undeva la 20 vehicule, 18 au rată de succes 100% și la 2 se aude pe decelerare zgomotul similar aproximativ jumate de secundă. Toți clienții au fost mulțumiți.


                        Inca de atunci acele masini nu “prezinta "riscul" de a "merge sacadat motorul"…”, nu era clar ca si “solutia minune” de atunci cu care te-ai laudat este un alt compromis facut de cei de la Dacia in lipsa unei solutii viabile? Nu se putea aplica inca de atunci si aceasta??

                        Te-am intrebat cand \de cand se aplica aceasta ultima calibrare tinand cont si ca in acest topic te-ai cam contrazis singurel (sa nu scriu altfel), chiar si acum ai scris ca “ultima calibrare ECM de la sf lunii octombrie …” apoi “Solutia-minune o sa apara dar pe viitoarele modele, nu iti mai face griji ca nu se va aplica nimic retroactiv …”

                        Te-am mai intrebat pe ce masini \loturi se aplica aceasta ultima calibrare pentru ca la fel ca si la precedenta “calibrare” sunt colegi care NU stiu daca “solutiile” astea minune se aplica sau nu si pe masinile lor si\sau daca acestea le rezolva sau nu problema (sau chiar o pot “agrava”), vezi inclusiv si posturile precedente (recente).

                        Dar la fel ca si in cazul cu senzorii de GPL (daca tot ai mentionat asta) si intreaga telenovela facuta de cei de la Dacia plus jocul de alba-neagra (uite OTS-ul nu mai este OTS-ul, asta are asta n-are, etc.) cu aceasta problema se pare ca si cu turbina procedeaza la fel, pana cand nu urmeaza o explozie de turbine defecte nu fac nimic altceva decat un ping-pong si tot felul de compromisuri (in toti acesti trei ani de cand stiu de aceasta problema) si cred ca este foarte clar ca unii de la Dacia (nu toti) NU vor \pot sa rezolve cap-coada si definitiv aceasta problema evidenta pe masinile produse.

                        Iar pentru toate acestea NU cred ca de vina sunt cei din reprezentante, ei fac si aplica ce primesc de la “centru” (chiar si cei din reprezentanta la care merg si de care sunt foarte multumit nu stiau ce sa mai faca cu “solutiile” astea si cu foarte multi client nemultumiti care aveau aceasta problema, cui sa le aplice, etc…). Iar problema cred ca este si a celor de la Dacia, ei au produs masinile cu probleme, plus ca tot ei trebuie sa se asigure ca “solutiile” lor minune sunt aplicate corespunzator si mai ales cum\cui sunt implementate.

                        Referitor la posturile tale si “solutiile minune” cu care tot te lauzi pe forum, citez ceea ce foarte bine si corect a scris un alt coleg de forum (la fel ca multi altii):

                        Originally posted by Red_Alin View Post
                        Aceasta meteahna este marca înregistrată Dacia în special, pentru mine toți sunteți o apa si un pământ, iar pe tine cine te mai crede? Știi care-i paradoxul? Să fii angajat al Dacia și să te lauzi că tu ai rezolvat niște clienți când de fapt asta e munca ta, treaba ta și tu vii să dai vina pe noi ăștia fraierii că nu suntem în stare sa ii luam de gat pe ăia din reprezentante să își facă treaba. Asa au făcut și clienții respectivi cu tine?

                        Comment


                        • Avem feedback referitor la ultimul BT? Eu sunt programat pe 28 noiembrie.
                          Oare exista riscul sa nu aplice varianta actualizata? (nu stiu ce proceduri au)

                          Comment


                          • Da, cunosc 1 mașină la care s-a aplicat ultima versiune.



                            Povestea mașinii e cam așa:

                            În Iulie, mașina avea 35.000 km când s-a aplicat prima oară BT-71538, cu pierderi de presiune inițiale de 5%. Deci 1% per 7.000 km, dacă am presupune că e o funcție liniară, dar NU e liniară deloc!

                            A rulat puțin, motorul accelera în șuturi.
                            S-a întors la service, s-a resetat la 0 valoarea.
                            Odată cu resetarea s-a oprit și mersul în șuturi.

                            După 200 km rulați s-a întors la tester și valoarea înregistrată era de 2,4%.


                            În Noiembrie mașina are 44.900 km - cu 9.900 km rulați după prima aplicare, cu o valoare înregistrată după 9.700 km de +2,1% (cu 2,4% căpătați în primii 200 km).
                            Deci în total pierderile de presiune pe admisie au fost de 4,5%. Deci "uzura" a atins 1% per 2,2k. Din nou, este clar că funcția nu este una liniară.
                            Fără mers în șuturi pe toată perioada.

                            După aplicarea ultimei calibrări de ECM mai zornăie puțin doar pe accelerare și doar în treptele 1, 2 și 3.
                            Pe accelerare nu mai zornăie deloc.
                            În continuare fără mers în șuturi.

                            Omul e mulțumit.

                            Sincer, cred că calibrările vor trebui ajustate din când în când, pentru a ține cont de uzură - care are un grad de creștere neliniar și care accelerează pe măsură ce crește rulajul.
                            Să sperăm că vor mai fi produse pe măsură ce turbinele vor îmbătrâni.​
                            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                            Comment


                            • Originally posted by christi1923 View Post
                              Oare exista riscul sa nu aplice varianta actualizata? (nu stiu ce proceduri au)
                              De regulă pe VIN-ul clientului apare mereu ultima versiune, nu una de acum 6 luni, mai veche.
                              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                              Comment


                              • Salut. Am achizitionat Logan 3 GPL in urma cu 2 luni, in prezent avand 3800km. Urmatoarele probleme au aparut de curand:
                                1. Martori aprinsi, erori: verifica sistem franare, verifica esc, verifica asist. plec. din panta.
                                2. Pierdere semnal radio
                                3. Zgomot denivelari, in partea din spate (ca de bieleta/amortizor)
                                4.Zgomot in plafon/stalpul usii deasupra capului soferului

                                Am fost la reprezentanta, au fost sterse erorile cu martorii din bord (nu mi-au zis care a fost cauza sau ce erori apareau pe tester) si acum au aparut iar (dupa 3 zile de la stergere). Pentru celelalte puncte, au zis ca nu se stie despre ce este vorba.

                                Ce ar trebui sa fac in aceasta situatie, ce documente sa cer in caz de ma refuza si zic ca nu stiu sa o repare? V-ati intalnit cu aceste probleme? Cum as putea rezolva? Multumesc.

                                https://streamable.com/e6a6bd - video martori bord, pct.1
                                Last edited by MihailPM; 18 November 2023, 01:37.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google