Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • asitaka odata cu schimbarea bucselor de cauciuc s-a schimbat si tevusca? Am desfacut de 5 ori partea superioara, am pus varnis pe exterior tevusca si nu parea roasa dupa o saptamana ,zgomotul fiind prezent si dupa varnis.Am banuit asezarea defectuasa de prima data dar la mine nu este asa. La seriile precedente au alte tipuri de bucsi cauciuc.
    Mi se pare foarte ciudata rezolvarea, o sa fac si eu asta cand am timp . Sa ma uit si la saiba inferioara , poate nu se aseaza bine si clampane.

    Comment


    • Ceva zgârieturi nu au fost pe cilindru și pe șaibe, am inspectat. Inițial m-am gândit că o fi lovind de șaiba dar piulița din interior strânge acest cilindru între șaibe cred, deci nu ar fi cazul.

      in set vin bucșele, 2 șaibe și cilindrul.

      Am ajuns la concluzia că cilindrul lovea caroseria neavând careva zgârieturi, cu toate ca buza bucșei încă acoperea acest loc de lovitura, foarte puțin rămase ca strat, dar acoperea și nu era un sunet complet metalic, probabil de bucșă uzată mai mult.
      Cer scuze de confuzie.
      Un punct de start ar fi inspectarea bucșelor 100% care poate fi o soluție simplă. Dar eu nu știu cum troncane alte cazuri semnalate ale amortizoarelor, posibil cazul meu sa fie unic și troncaneala generica să se manifeste în alt mod
      Să ne țină turbinele!

      Comment


      • De unde ai procurat kitul, pe ce referinte? Eu abia am gasit codul renault pentru piesa schimb , acum au aparut si pe renault original nu numai Bilstein.

        Comment


        • Originally posted by madi View Post
          De unde ai procurat kitul, pe ce referinte? Eu abia am gasit codul renault pentru piesa schimb , acum au aparut si pe renault original nu numai Bilstein.
          Denumirea si este codul piesei. Nu este o piesa renault-dacia, ci aftermarket. Imi e frica sa aflu cam cat costa piesa asta la dacia
          Ca exemplu

          Să ne țină turbinele!

          Comment


          • Neata! Am alimentat astazi cu GPL (butelie goala) si mi-au intrat 48.5L. In general cu butelia goala imi intra 41-42L. Am fost furat sau chiar a intrat mai mult gaz? Daca a intrat mai mult, exista anumite riscuri? Precizez ca am alimentat la acelasi Rompetrol la care alimentez mai mereu, aceeasi pompa.

            Comment


            • A spus DFA pe Facebook de sute de ori că totul depinde de supapa aia de presiune care are o valoare de cut-off variabila. O dată intra 38, alta dată 48. Multe pompe au presiuni mai mari decât trebuie să fie și îți bagă diferit de fiecare data, depinde când intră în lucru supapa aia
              Dacă chiar o fi intrat mai mult ai supapa care eliberează extra presiune
              PS. Nu am gpl
              Să ne țină turbinele!

              Comment


              • Nu stiu "pe Facebook de sute de ori că ..." dar pe Wiki a scris destul de clar: http://logan3wiki.wikidot.com/wiki:f...bustibil#toc24

                Comment


                • Multam! Uitasem de wiki, greseala mea!

                  Cat timp nu explodeaza e ok, un range mai mare nu ma deranjeaza La 48.5 am oprit eu, nu stiu la cat oprea automat dar imi era frica s-o mai las

                  Comment


                  • Da, din pacate si asta pare o problema tehnica cu supapa aceasta imprecisa si "buclucasa" mai ales la volum mult prea mare, dar putin probabil ca cei de la Dacia vor face ceva (bine si pana la capat) tinand cont de intreaga lunga telenovela cu senzorul de gaz cand la inceput au dat vina pe GPL "bazati" complet aiurea pe un "studiu" al celor de la Landi-Renzo, apoi cand au "explodat" (ne)cazurile cu senzorii buclucasi au dat un OTS, l-au "retras" au jucat alba-neagra o lunga perioada de timp cu se schimba toti senzorii pe garantie, nu se mai schimba niciun senzor, apoi se schimba dupa cum bate vantul si daca Mercur este retrograd, din nou se schimba dar cu altul, etc...
                    Asa ca mai bine ai oprit tu alimentarea decat supapa asta minune care in mod normal ar trebui schimbata pe garantie cu una conforma, dar tot din pacate acesta este acum modul de abordare si "rezolvare" al problemelor la Dacia.
                    Last edited by Gil26; 9 March 2024, 17:26.

                    Comment


                    • Originally posted by catelullego View Post
                      Neata! Am alimentat astazi cu GPL (butelie goala) si mi-au intrat 48.5L. In general cu butelia goala imi intra 41-42L. Am fost furat sau chiar a intrat mai mult gaz? Daca a intrat mai mult, exista anumite riscuri? Precizez ca am alimentat la acelasi Rompetrol la care alimentez mai mereu, aceeasi pompa.
                      1. Nu ai fost furat!

                      2. Chiar atâta GPL ai în rezervor!

                      3. Există anumite riscuri - mai ales vara pe caniculă - rezervorul va elibera GPL în atmosferă dacă presiunea e prea mare, deci e bine să eviți supraîncărcarea peste 80-85%. Nu știi CÂND și UNDE se va face eliberarea, deci există riscuri reale, se poate întâmpla o nenorocire...

                      De regulă depășirea capacității nominale de 80% este cauzată fie de supapa de prea-plin care are o eroare considerabilă, de +/- 5-10% și uneori chiar mai mult - dar de multe ori nu e de vină supapa - ci pompa, care este reglată (în mod greșit) să pompeze foarte rapid (pentru că operatorii GPL se plictisesc și se enervează că durează prea mult un plin lent).

                      Viteza o poți determina după presiunea din timpul încărcarii, care va depăși 8-10-12 bari la pompele rapide. Deci când faci plinul te poți uita la manometrul de pe pompă, să vezi dacă pompa e rapidă sau lentă. Presiunea e relevantă doar în timpul pompării, evident, nu când stă...

                      Eu de exemplu am identificat pe la mine prin Buzău pompele rapide, la ele încarc mereu la peste 80-85%.

                      Chestia e că supapa de prea-plin are și un histerezis considerabil - adică după ce ai golit 48-49-50 de litri de GPL băgați de o pompă rapidă și te duci la o pompă lentă - care nu face probleme - te pomenești că pompa lentă îți bagă TOT 49 de litri și constați că îți trebuie 3-4-5 plinuri lente succesive ca supapa de supra-plin să-și revină și să închidă alimentarea la 80-85%, așa cum făcea de obicei...

                      Deci, trebuie evitate pompele rapide.
                      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                      Comment


                      • Tinand cont ca :

                        Originally posted by catelullego View Post
                        Neata! Am alimentat astazi cu GPL (butelie goala) si mi-au intrat 48.5L. In general cu butelia goala imi intra 41-42L. Am fost furat sau chiar a intrat mai mult gaz? Daca a intrat mai mult, exista anumite riscuri? Precizez ca am alimentat la acelasi Rompetrol la care alimentez mai mereu, aceeasi pompa.
                        catelullego a scris ca alimenteaza la aceeasi pompa, nu stiu daca de vina neaparat este doar pompa si NU supapa \valva "minunata", oricum atentie la punctul 3 si nu doar utilizatorul (iar colegul a facut bine ca a oprit alimentarea la 48.5 L) dar si cei de la Dacia cred ca trebuie sa analizeze mult mai bine\atent acest lucru

                        Comment


                        • Bine de stiut, am facut deja aprox. 180 km si tot full imi indica, deci da, e cum zici tu, nu am fost furat.

                          Am patit invers: prin Slovacia la un OMV (sau Mol, nu mai tin minte exact) baga pompa super incet, fara sa exagerez am asteptat lejer 8-9 minute sa faca plinul (41-42l), si-a facut si angajata pauza de tigara (stiu, inconstienta, macar a aprins-o si stins-o inainte si dupa sa atinga pompa).

                          Pe viitor opresc eu la 43l si aia e.

                          Comment


                          • De la ce se aude asa? Se aude pe fata, si stanga si dreapta.

                            Comment


                            • Am montat si eu kitul KYB SM914 pe stanga spate.S-a diminuat zgomotul amortizor aproape total. Diferenta intre o masina cu hayon(Sandero meu) si una in trei volume. Initial pana sa cumpar kitul am scurtat bucsa metalica cu 3mm. Bucsele de cauciuc erau presate bine de tot si zgomotul amortizor a devenit foarte accentuat, se auzea mult mai bine decat in conditii normale. Cand am montat kitul am sucit si amortizorul in prinderea din punte cu 180grade. L-am probat dar pe orizontala si are niste scapari de presiune in destindere , dar probabil din cauza ca era orizontal, nu am avut in ce sa-l prind in acel moment pe verticala. Ramane de vazut cum se comporta in urmatoarea perioada de timp cu acest kit. Este totusi ceva aiurea in aceasta rezolvare, mascheaza ceva anormal.
                              Multumesc pentru sugestii, s-a mai linistit pasarica de pe creier.

                              Comment


                              • madi ma bucur ca te-a ajutat cat de putin chestia asta.
                                Doar ai grija sa instalezi bucsele corect, cu buzele amplasate fix in orificiul din caroserie pe partea de sus si jos, altfel in timp ajungi la acelasi rezultat.
                                Nu cred sa aiba o diferenta la ce unghi este rotit amortizorul ca e simetric in interior si functioneaza pe baza de presiune de ulei cu ajutorul unor orificii intre cele 2 camere si o-ringuri.
                                Bucsa metalica la care te referi este cilindrul care este strans intre doua saibe, si buzele alea este unica ce impiedica cilindrul ala sa loveasca caroseria. Daca il scurtezi nu vad sa dea un rezultat, doar ca bucsele de cauciuc for fi presate de piulita si mai strans ceea ce da posibilitatea unui joc si mai mare in acest punct


                                Să ne țină turbinele!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google