Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by ten View Post
    mie mi-au crapat furtunele de la AC(cel subtire si cel gros unde se afla partea de cauciuc) si mi s-au schimbat pe garantie, sper sa tina mai mult acum, masina este din martie 2023 si are 20.000 km. Ca o alta paranteza, un alt prieten cu un logan cumparat aproximativ in aceasi perioada ca la mine, are furtunele respective crapate la fel.
    M-ai facut curios si m-am uitat si eu, sunt crapate si la mine. Acum intrebarea este la tine s-au crapat atat de tare incat au curs sau e doar de suprafata?
    Eu mai am un an garantie, probabil ca merg sa le schimb cu cateva luni inainte sa expire.

    Comment


    • Buna ziua
      Intrebarea este: ce protocol este pe CAN la logan III ( utilizare pe Torque pentru monitorizare)?
      ​​​​​​​Multumesc

      Comment


      • Salut, protocolul este acelasi dar majoritatea aplicatiilor generice multimarca nu au inclus Logan III si nici in Torque nu sunt.

        Insa pentru cine doreste pot crea PID-uri pentru Torque, trebuie insa precizati care parametri sunt "de interes" pentru monitorizare si din ce calculatoare (ex injectie), apoi desigur ca acestea trebuie puse in Torque si testate\verificate (eu nu mai folosesc aplicatiile acestea de ani buni).

        Comment


        • Daca s-a tot discutat in acest topic despre problemele cu bateria am generat rapid acum un PID cu cativa parametri dintr-un UPC (mai putini parametri si mai usor de verificat) LoganIII, exemplu atasat cu parametri alesi plus o arhiva PidUPC.zip cu cele doua fisiere, fisierul PR_74D_76D_UPC_RO.csv se pune in …\.Torque\extendedpids , fisierul 1720448355.tdv in …\.Torque\vehicles, iar pe internet sunt destule tutoriale referitoare la PID-uri , fisiere, dash, grafice, etc. …

          PS: repet insa ca acestea trebuie verificate, se pot redenumi, modifica dupa dorinta, etc. dar eu nu mai folosesc Torque de ceva vreme (pe masina mea PID-urile create au fost OK, doar ca ex atasat un dash vechi), formulele sunt corecte pentru UPC LoganIII, daca sunt bune atunci OK, daca nu atunci asta este …
          Attached Files

          Comment


          • Multumesc Gil

            Comment


            • Mai atasez un fisier text 1720494737.txt (se redenumeste in .tdv) plus unul PR_7E0_7E8_Injectie_RO.txt cu toti parametri dintr-o injectie LoganIII, se poate edita, sterge si tine doar cei de interes, se poate scrie prescurtat denumirea parametrilor si fara diacrilice, se poate apoi transforma fisierul in xxx.csv, etc. …
              Attached Files

              Comment


              • Recent am aplicat la Dacia Buzău (Mărăcineni) ultima versiune de calibrare ECM pentru EWG din BT71538 apărută în 2024 - înainte ca garanția să expire (mașina urmează să facă 3 ani de zile / 50.000 km).

                Pentru cine nu știe, BT71538 rezolvă parțial problema uzurii lagărului supapei de descărcare a turbinei de pe motoarele H4D (1.0 TCe 90 și ECO-G 100) montate pe Logan/Sandero III / Jogger / Duster.

                Versiunile anterioare de calibrări ECM sunt:
                - Iunie 2023
                - Octombrie 2023
                - Decembrie 2023

                Nu vă grăbiți să dați năvală să aplicați această versiune recentă - NU este disponibilă pentru toate mașinile - ea apare doar în funcție de VIN-ul mașinii, nu este universală, deci NU este obligatoriu ca să se aplice și la mașina voastră.

                Odată cu noua calibrare ECM s-a efectuat și:
                - recalibrare EWG (critic pentru mersul liniar al motorului);
                - resetare adaptivi ECU Injecție;

                Efectele sunt cele cunoscute:
                - se reduce foarte mult zornăitul atât pe decelerare cât și pe accelerare (dar nu de tot);
                - nu apar accelerații neliniare, mers în valuri, mers în șuturi (decât dacă turbina are deja o uzură);
                - nu apar pierderi de putere (decât dacă turbina are deja o uzură);​
                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                Comment


                • Originally posted by DFA View Post
                  Recent am aplicat la Dacia Buzău (Mărăcineni) ultima versiune de calibrare ECM pentru EWG din BT71538 apărută în 2024 - înainte ca garanția să expire (mașina urmează să facă 3 ani de zile / 50.000 km).

                  Pentru cine nu știe, BT71538 rezolvă parțial problema uzurii lagărului supapei de descărcare a turbinei de pe motoarele H4D (1.0 TCe 90 și ECO-G 100) montate pe Logan/Sandero III / Jogger / Duster.

                  Versiunile anterioare de calibrări ECM sunt:
                  - Iunie 2023
                  - Octombrie 2023
                  - Decembrie 2023

                  Nu vă grăbiți să dați năvală să aplicați această versiune recentă - NU este disponibilă pentru toate mașinile - ea apare doar în funcție de VIN-ul mașinii, nu este universală, deci NU este obligatoriu ca să se aplice și la mașina voastră.

                  Odată cu noua calibrare ECM s-a efectuat și:
                  - recalibrare EWG (critic pentru mersul liniar al motorului);
                  - resetare adaptivi ECU Injecție;

                  Efectele sunt cele cunoscute:
                  - se reduce foarte mult zornăitul atât pe decelerare cât și pe accelerare (dar nu de tot);
                  - nu apar accelerații neliniare, mers în valuri, mers în șuturi (decât dacă turbina are deja o uzură);
                  - nu apar pierderi de putere (decât dacă turbina are deja o uzură);​
                  Saptamana asta am revizia si vor aplica si la mine acest BT71538.
                  Ce voiam sa te intreb, noi ca si clienti avem cum sa stim ce versiune primim sau daca ne si recalibreaza EWG/reseteaza ECU?
                  Stiu ca pe ordinul de reparatie teoretic va aparea tot ce s-a efectuat si va fi si un cod trecut, dupa acel cod putem identifica versiunea?

                  Comment


                  • Nu, nu poți ști ce versiune ți se aplică - ție ca client nu-ți rămâne nici un act în care să se menționeze versiunea/codul - acele acte sunt de uz intern și rămân la service.

                    Pe OR nu se menționează versiunea/codul - din păcate.
                    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                    Comment


                    • Originally posted by DFA View Post
                      Nu, nu poți ști ce versiune ți se aplică - ție ca client nu-ți rămâne nici un act în care să se menționeze versiunea/codul - acele acte sunt de uz intern și rămân la service.

                      Pe OR nu se menționează versiunea/codul - din păcate.
                      Am inteles, mersi mult.

                      Comment


                      • #3286
                        Am ajuns la service, mi-au schimbat tot segmentul turbina - > charge air cooler. Credeam ca vor schimba doar furtunul in cauza. ​
                        Scurgerea de antigel provenea de la o pereche de furtunuri mici care se conecteaza la turbina.
                        Attached Files
                        Să ne țină turbinele!

                        Comment


                        • Astăzi la 41000 km am auzit huruitul faimos a pompei de apă in jurul a 2000-2200rpm care rezona cu rotațiile motorului, însă doar pentru 500 metri și doar 2-3 schimburi de trepte. După asta a dispărut. Îmi pare însă că aud un zgomot subtil de metal pe metal acum. Voi urmări îndeaproape și mă duc la reprezentanta iar pentru verificare, sper că va fi cu folos, îmi expiră garanția in septembrie.
                          Alta problema este că în timpul când recircularea e activă se aude un zgomot de frunze sau de parcă atârna ceva in ventilator la anumite trepte de viteza.
                          In proces de dezmembrare a plasticului de sub volan am făcut țăndări ansamblul de reglaj al înălțimii fasciculului luminos. Mai bine scoateți mufa dinainte sau țineți bine de scut că sa nu vă scape mâna. Am reușit să-l strâng înapoi.
                          Cu ocazia asta am investigat cum e organizata recircularea. Sperăm că era cu un ventilator adaugator care ar putea fi înlocuit. S-a adeverit că recircularea este făcută doar de un volet. Deci urmează să o las așa cum este.
                          Attached Files
                          Să ne țină turbinele!

                          Comment


                          • Atenție cu zgomotul acela al pompei de apă. Și eu l-am auzit, la câteva zile m-am programat in service, dar in service nu s-au manifestat. Cu toate că am avut înregistrare cu zgomotul cei de la service nu au vrut să înlocuiască nimic, au zis sa revin oricând când se manifestă. Într-o seară a început să facă mai accentuat, am auzit că un zgomot de piatra aruncata de roată și se spărsese pompa de apă. Mai aveam 2 km până acasă și am reușit să ajung. Acasă am constatat că pierdeam lichid de răcire. A trebuit să chem platforma sa o duca la service.
                            Fiind perioada concediilor aveți mare grijă cu acest zgomot metalic al pompei de apa. După aproximativ 3 săptămâni de la apariția zgomotului, în funcție și de numărul de km, pompa de apa cedează, ori prin spargere, ori daca nu se sparge ea nu mai îndeplinește funcțiile unei pompe. In ambele cazuri motorul se calează. Culmea in bord nu apare nimic, cel puțin la mine unde am pierdut lichidul de răcire nu a apărut nimic.

                            Comment


                            • dar de zgomotul asta (acel tiuit/fasait la turatie mica, joasa, doar cand ating pedala de acceleratie, face o miime de secunda) care isi poate da cu parerea?! a aparut dupa ce a fost schimbata turbina si tamponul de cutie...

                              Comment


                              • Originally posted by Mihai2k4 View Post
                                dar de zgomotul asta (acel tiuit/fasait la turatie mica, joasa, doar cand ating pedala de acceleratie, face o miime de secunda) care isi poate da cu parerea?! a aparut dupa ce a fost schimbata turbina si tamponul de cutie...

                                https://streamable.com/nnzdwv
                                Poti sa-mi spui motivul pentru care a fost schimbat tamponul de cutie?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google