Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Viteză + pedală de accelerație eliberată/neapăsată = Frână de motor ... e tragic că unii nu știu chestia asta.

    Pentru H4B(0,9 TCe) datu' cu părerea (mai ales cand nu ai toate datele) e sport național - Do not feed the trolls.

    Comment


    • Originally posted by Matu View Post
      ...........Concluzie personala:Am obs ca in zilele in care nu fac drumuri lungi sistemul star/stop nu imi functioneaza,.........
      Da, Stop-Start e blocat temporar de un SoC scăzut și în final e dezactivat de tot de un SoH scăzut.

      Un Stop-Start care nu este executat decât foarte rar sau deloc e cel mai bun martor pentru o baterie care e pe punctul de a ceda definitiv. Evident, pentru asta el trebuie să fie ACTIV. Deci nu dezactivat din reflex.

      Drumurile lungi nu produc încărcarea pe care o așteptați pentru că ALTERNATORUL NU ESTE ÎN SARCINĂ DECÂT TEMPORAR - ÎN FUNCȚIE DE NEVOILE MAȘINII.

      S-au dus vremurile când alternatorul producea curent permanent!

      Alternatorul încarcă în cicluri ON/OFF (în funcție de nevoi) și oportunistic (la acționarea frânei de serviciu, la vale, sau în frână de motor).

      Originally posted by Matu View Post
      Asta inseamana ca am bateria slaba si atunci face mult mai des pornirea greoaie.
      Pornirea "la sfert" se face MEREU dacă lași mașina să-și facă verificările și pornești motorul DUPĂ ce se termină verificările cu bine. Nu bateria lungește pornirea motorului!


      Originally posted by Matu View Post
      ..... zici ca se incarca cand are ea chef......
      Aici ai dreptate, se încarcă DOAR când are nevoie și ÎN SPECIAL la acționarea frânei de serviciu, la vale, sau în frână de motor.

      Originally posted by Matu View Post
      Deci eu zic ca e de la baterie,nu are destula putere de a porni la sfert de cheie.
      Nu, așteaptă ca mașina să termine verificările și va pornit mereu "la sfert".


      QUOTE=Matu;n3665055]
      Staf pt dacia(poate e vreun agent sub acoperire pe aici):Sa faca acel update de soft prin care sa ridice pragul in care incepe alternatorul sa incarce bateria,am senzatia ca o incarca doar cand ajungi la limita incat sa nu mai poata porni.
      [/QUOTE]
      Așa cum zice și t0rquemada mașina are baterie cu încărcare parțială - ea va fi mereu undeva într-o zonă de 70-80% pentru cei care utilizează mașina zilnic și folosesc frâna de motor și în zona de 50-60% pentru cei care o utilizează mai rar și NU utilizează frâna de motor.
      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

      Comment


      • Originally posted by Red_Alin View Post
        Care frana de motor?La aceasta masina frana de motor e aproape inexistenta......
        Păi să vedem...:
        - motor cu cilindree mică;
        - Otto;
        - cu mase mobile ușoare;
        - cu frecare redusă;
        - cu alternator deconectat mai mereu;
        - cu compresor AC cu cilindree fixă ON/OFF;
        - direcție electrică;
        - consumatori electrici deconectabili în funcție de bugetul energetic;
        Toate coduc către o sarcină foarte mică când motorului i se taie combustibilul.
        Normal că mașina se duce sanie la vale...
        Consumul mic și poluarea mai mică vine cu acest preț.

        Vrei frână de motor adevărată și utilă? Treci pe electrice, sau hibride cu B-Mode...

        Originally posted by Red_Alin View Post
        Daca te bazezi pe frana de motor cand cobori o panta ai mari sanse de un impact.
        Asta e, aplici frână de serviciu adițională..., nu ai ce să faci...

        Originally posted by Red_Alin View Post
        Am condus multe masini si de firma si personale si de generatie mai noua si mai veche si diesel si benzina si toate au frana de motor mai activa decat logan 3.sau poate are a mea o problema.
        Nu, mașina ta nu are nici o problemă - și a mea face la fel - la câmpie eu pot parcurge mai mult de 1Km în frână de motor de la 110-100km/h până la 60-50km/h...
        La 1.5dCi-ul precedent parcurgeam cam 800m în aceleași condiții, deci acum am o frână de motor "mai proastă" cu 30-40%...
        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

        Comment


        • Puterea franei de motor este direct proportionala cu capacitatea cilindrica si raportul de compresie a motorului.

          Comment


          • Originally posted by Matu View Post
            Eu am patit asta de vreo 3 ori,desi era singurulelement comun am zis ca s eu nebun ca nu ar avea de ce sa fie din cauza ca e in rampa.Stii despre ce ar fi vorba?
            Nu știu nimic concret - doar că mi s-a întâmplat și mie.

            Am bănuit că e ceva cu rampă+benzină veche.

            Am consumat benzina veche, am pus proaspătă și nu a mai făcut.... dar nu pot spune că asta e cauza. Poate fi doar o coincidență.

            Aștept să mai facă la fel, să pot verifica teoria.
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Benzina veche isi pierde progresiv fractiunile volatile care "iau foc" repede si ingreuneaza pornirea , mai ales la rece . In plus se formeaza acele gome parafinice care pot infunda cate ceva , daca sunt trase de pompa .
              La masinile cu GPL trebuie tinut cont de asta .

              Comment


              • Originally posted by DFA View Post
                Nu știu nimic concret - doar că mi s-a întâmplat și mie.

                Am bănuit că e ceva cu rampă+benzină veche.

                Am consumat benzina veche, am pus proaspătă și nu a mai făcut.... dar nu pot spune că asta e cauza. Poate fi doar o coincidență.

                Aștept să mai facă la fel, să pot verifica teoria.
                Nu este coincidență. Am avut instalație GPL pe vechiul Logan, 8 ani. La un moment dat, deși afară erau peste 30°, pornea foarte greu. Am mers la câțiva "specialiști". Schimbat cititorul de volanta, uitatat la pompa de benzina. La fel. Până când cineva, întrebat, de când nu am mai mers pe benzina. Nu mai mersesem, de luni de zile. A dat toată benzina afară (se făcuse un maro închis la culoare) pus ⛽ benzină noua și nu au mai fost probleme. Deci, trebuie mers (și) pe benzină din când în când...

                Comment


                • Mie a inceput sa imi apara eroarea aceasta (stiu calitatea nu e cea mai buna... dar trebuia sa am grija la drum). Apare dispare, e foarte aleatoriu, dar nu ramane tot timpul in bord. cand apare se schimba ledul,de langa butonul de SOS, in rosu. E doar enervant, ca daca vreau sa vad alte valori gen viteza sau consum, apare mesajul asta si trebuie sa apas butonul de sus sau jos sa revina ce aveam inainte. Cateodata dispare si apare foarte rapid si mut displayul pe altceva. Am sunat la reprezentanta si doar in noiembrie m-au programat sa verifice problema
                  Attached Files
                  Last edited by 77sky; 18 October 2021, 19:35.

                  Comment


                  • Confirm treaba cu incarcarea bateriei preponderent in frana de motor. Am cumparat un voltmetru/termometru din acela care se pune la bricheta masinii, si arata foarte bine cum in frana de motor (adica atunci cand masina merge din inertie, dar e in viteza) voltajul este in jur de 15 volti, deci incarca, iar la acceleratie sau relanti sta in jur de 12 volti. Dar are si unele perioade cand bateria nu e incarcata suficient, si atunci am vazut ca incarca chiar si la relanti (voltaj in jur de 15) si atunci nu prea intra in functiune sistemul start/stop.

                    Comment


                    • Atasez spre exemplificare cateva grafice din trei monitorizari suprapuse pentru masina mea, se poate observa cum functioneaza incarcarea pilotata in diferite conditii la L&S2, incarcarea bateriei la mine a fost pana acum cam intre 86-93%, bateria este OK dupa mai bine de 4 ani iar dupa alte masuratori facute cu alte aparate se pare ca mai duce probabil inca cel putin un an, toate celelalte componente functioneaza conform. M-am ”jucat” putin si prin incarcare si EEM modificand cateva lucruri dar analizand am ajuns la concluzia ca mai OK sunt setarile din fabrica si am revenit la ele (sunt insa si useri care au dezactivat\modificat si sunt multumiti de rezultate).
                      Subscriu celor scrise foarte bine si corect de catre cei doi colegi, din pacate asa este, la L&S3 partea de energy management e mai ”agresivă”, probabil impusa si de noile norme, as mai adauga si ca sunt cateva briz-brizuri in plus si nu pare sa fie nici prea bine testata\implementata rezultand si destule probleme.
                      Attached Files
                      Last edited by Gil26; 18 October 2021, 20:50.

                      Comment


                      • @darkleo, defectul menționat de tine face obiectul unui recal Dacia Renault. Reconfigurare apelare de urgenta.

                        Comment


                        • Originally posted by Bizonul View Post
                          Confirm treaba cu incarcarea bateriei preponderent in frana de motor. Am cumparat un voltmetru/termometru din acela care se pune la bricheta masinii, si arata foarte bine cum in frana de motor (adica atunci cand masina merge din inertie, dar e in viteza) voltajul este in jur de 15 volti, deci incarca, iar la acceleratie sau relanti sta in jur de 12 volti. Dar are si unele perioade cand bateria nu e incarcata suficient, si atunci am vazut ca incarca chiar si la relanti (voltaj in jur de 15) si atunci nu prea intra in functiune sistemul start/stop.
                          Oare in ce masura afecteaza modul ECO bateria?As fi tare curios sa vad niste grafice cu modul ECO activat si apoi dezactivat.

                          Comment


                          • Am cateva monitorizari si cu modul ECO activat, la masina mea sunt ceva diferente legate de incarcare si gestionarea energiei, trebuie insa sa le prelucrez pentru a le atasa, dar in urma analizelor si a tuturor comparatiilor modul ECO la mine este in permanenta dezactivat, (butonul a si prins "paianjeni"), l-am folosit doar pentru teste cu ceva timp in urma, nu imi place.

                            Comment


                            • Originally posted by madi View Post
                              @darkleo, defectul menționat de tine face obiectul unui recal Dacia Renault. Reconfigurare apelare de urgenta.
                              Eu am Sandero Stepway, recall-ul e pentru Logan din ce am vazut. Oricum ma gandesc ca cei de la Dacia ar trebui sa ma anunte, daca si masina mea face parte din cele cu probleme.

                              Comment


                              • Originally posted by Red_Alin View Post
                                Oare in ce masura afecteaza modul ECO bateria?As fi tare curios sa vad niste grafice cu modul ECO activat si apoi dezactivat.
                                Nu am grafice, dar pur empiric, ECO afectează următoarele:
                                - lungește timpul de accelerare;
                                - micșorează durata de timp în care compresorul AC este activ;
                                - lungește timpul în care aeroterma atinge nivelul dorit de temperatură;
                                - la aeroterma automată micșorează treapta de ventilație;

                                La drum lung eu activez/dezactivez ECO simultan cu Cruise Control. Mi-ar place să am opțiunea de a le sincroniza, ECO+CC.
                                În oraș ECO mă scoate din sărite.
                                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google