Logan III - Probleme Tehnice

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by bestiuta2007 View Post
    Salutare grup, am alimentat cu GPL numai de la Petrom, foarte mulțumit, acum câteva zile am schimbat cu Rompetrol, mașina se comportă la fel de bine, acum chiar sunt în dilemă la care firmă să rămân cu alimentarea!
    Poți alimenta de oriunde vrei tu, dar există 2 probleme cunoscute deocamdată:
    1. Unele pompe bagă GPL mai "murdar" ca altele* (adică vei găsi mizerie mai multă ca de obicei în filtrul de fază lichidă**);
    2. Unele pompe bagă în rezervor GPL cu o presiune diferită de normal și provoacă direct sau indirect o blocare a indicatorului de nivel GPL din rezervor - care își revine după 1-2-3 porniri de motor sau după ce rulezi ceva km cu mașina (probabil mișcările mașinii eliberează mecanismul care măsoară nivelul de GPL din rezervor);

    Cum nu ai de unde să știi dinainte care pompe produc cele 2 probleme..., mergi doar la pompe pe care deja le cunoști și care nu au făcut probleme până acum. Adică totul e experimental/empiric.
    Dacă pui GPL din surse foarte diverse și uneori dubioase (adică stații mici, rătăcite prin diverse locații sau localități din țară) atunci cea mai bună soluție este să schimbi filtrul de fază lichidă simultan cu cel de fază gazoasă.

    *adică e puțin probabil să existe pompe cu GPL perfect curat...
    **mizeria va duce în final la înfundarea filtrului și comutarea motorului pe benzină când filtrul restricționează fluxul de GPL în sarcină mai mare;
    Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

    Comment


    • Vă salut!
      Pentru cei cu varianta cu geamuri electrice față/spate: există precablaj pentru butoanele iluminate în uși. Vă trebuie doar butoanele, pe care le găsiți cu 50 lei bucata, ORIGINALE Renault. Se schimbă foarte ușor, mai ales la ușile din spate.

      Comment


      • Originally posted by DFA View Post
        Unele pompe bagă în rezervor GPL cu o presiune diferită de normal și provoacă direct sau indirect o blocare a indicatorului de nivel GPL din rezervor - care își revine după 1-2-3 porniri de motor sau după ce rulezi ceva km cu mașina (probabil mișcările mașinii eliberează mecanismul care măsoară nivelul de GPL din rezervor);
        Eu cred ca asta e tot un bug de soft, ceva, caci eu n-am avut niciodata blocarea asta pe care am auzit-o pe la altii. Intotdeauna s-a resetat corect la alimentare. Si am bagat si plin, si partial.
        Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
        Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

        Comment


        • Păi cei care au raportat aceste probleme spun că atunci când alimentează la o anumită pompă indicatorul de nivel rămâne blocat.
          Când schimbă pompa - deci evită cealaltă pompă - indicatorul de nivel urmărește corect cantitatea alimentată.
          Se întorc la pompa inițială - indicatorul de nivel rămâne iar blocat.
          Cum efectul e reproductibil înseamnă că este provocat de anumite pompe.

          Bănuiesc că tu încă nu ai dat peste o pompă din asta. Probabil că majoritatea pompelor sunt OK.

          Și nu, nu e vorba de alimentare parțială sau totală.
          Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

          Comment


          • N-am vrut sa te contrazic, doar sa presupun ca ar fi mai plauzibil un bug software.
            Cat despre plin/partial, m-am gandit ca daca ar fi "deranj" la traductorul/senzorul de plin pe GPL, acesta ar trebui sa se produca la alimentarea completa.
            Somnul adânc ajută la prevenirea îmbătrânirii, mai ales dacă dormi la volan.
            Nu goni mai tare decât poate îngerul tău să zboare!

            Comment


            • Evident, nu se poate exclude o problemă provocată de mașină - mecanică sau software.

              "We need more data..."

              Dar problema asta cu nivelul de GPL blocat o găsești pe toate forumurile, inclusiv din alte țări unde GPL-ul e popular și pe mașini care nu au nici o legătură cu Dacia-Renault - acolo se oferă ca soluții:
              - șocuri mecanice aplicate rezervorului (de care oricum are parte în mers - de unde și faptul că deblocarea are loc după un timp de utilizare a mașinii.. sau din vibrațiile care au loc la pornirea motorului - de unde și faptul că nivelul își revine după 1-2-3 porniri);
              - schimbarea pompei de alimentare;

              Deci, fie cam toate rezervoarele de GPL au probleme cu flotoarele, fie există pompe de alimentare care sunt ieșite din standard.
              Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

              Comment


              • Intampin o chestie dubioasa cu al meu ECO-G 100:

                Cand plec mai hotarat de la semafor, schimb din tr1 in tr2 pe la 2800-3000RPM. In timpul schimbului cand calc ambreajul (si las pedala de acceleratie) am observat ca motorul ramane turat la o anumita valoare, iar turatia ajunge mult mai greu la valoarea de ralanti.

                Din cauza asta mai mereu cand ridic pedala de ambreaj, pentru a cupla tr2, n-o fac deloc "fin", si se simte o smucitura (asta daca nu ridic ambreajul foarte incet, atunci e ok).

                Chestia asta am observat-o in special la schimbul 1->2.

                Fac eu ceva gresit? La voi cum este?

                Comment


                • Va salut ...am o problema de câteva zile cu golanul meu eco G cu închiderea centralizata ! Sâmbăta a mers perfect ..luni dimineață nu a mai reacționat deloc la inchidere/deschidere/portbagaj !! Descuiata manual ..totul își revine la normal odată cu deschiderea ușii! La aprox 3 min de la blocare uși din cheie revine problema , nu mai sesizează cheia ! Am testat din interior ..blocare uși din cheie ..după aprox 1 min se stinge becul de la blocare/deblocare uși..după aprox 30 de secunde se aude un contactor sub volan..moment în care cheia nu mai e văzută de masina ! Probat și cu cea de rezerva ..aceeași problema ...ceva pareri ?
                  Last edited by Nick Tizu; 9 December 2021, 18:41.

                  Comment


                  • Nick Tizu : cu cheia cealalta face la fel? Incearca si sa schimbi bateria.

                    Comment


                    • Originally posted by catelullego View Post
                      ...... am observat ca motorul ramane turat la o anumita valoare, iar turatia ajunge mult mai greu la valoarea de ralanti....
                      În principiu, nu faci nimic greșit, adică nu este o problemă - motorul are un mecanism "anti-stall" pentru treptele joase (acolo unde contează de fapt) și încearcă să prevină o "moarte prematură" în timpul schimbului de treaptă. Mecanismul ăsta e creat și util mai ales pentru cei care nu stăpânesc bine "lucrul cu ambreiajul", adică elevi școală, începători, etc.

                      Dacă nu ești începător te poți folosi de acest mecanism care emulează un fel de "Rev Match Upshifting" pentru a schimba mai repede și mai fin treptele încercând să execuți mișcarea de "forfecare" ambreiaj-accelerație cât timp motorul te așteaptă cu turația sus. Trebuie să exersezi ca să te pliezi pe ce vrea motorul.

                      Motorul ăsta nu pare să aibă și "Rev Match Downshifting" - adică nu te ajută să faci o retrogradare fină-rapidă în treptele joase (acolo unde contează de fapt).
                      Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                      Comment


                      • Originally posted by Nick Tizu View Post
                        ........nu a mai reacționat deloc la inchidere/deschidere/portbagaj !! ....
                        E posibil ca tensiunea bateriei mașinii să fie prea joasă. Măsoară tensiunea înainte de pornire motor. Fă un test de baterie (SoH - State of Health) la dealer sau la un service de baterii.
                        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                        Comment


                        • paul_Damian am încercat cu ambele chei ..aceeași problema

                          Comment


                          • DFA am fost azi la service și total dezamăgit! După 3 ore de așteptat mi-au spus ca nu au mai întâlnit asa ceva ..și sa ma duc în alta zi de dimineață și sa le ia prin eliminare ..posibil calculatorul ..posibil cutia de gestionare curent habitaclu ! As prefera sa nu îmi desfacă toată masina "căutând "rezolvarea ..m-as duce la alt service..in plus dacă ar fi bateria slaba ..mi-ar apărea mesajul cu "incarcare baterie" bănuiesc..și nu e cazul...repet ..totul își revine la normal odată cu descuierea/deschiderea ușii manual..
                            Last edited by Nick Tizu; 9 December 2021, 19:35.

                            Comment


                            • Sa încerc cu scoaterea bornei la baterie pentru 10 minute ? Vreo problema pentru garanție sau îmi va cere cod navigația ?? Nu știu dacă la service a încercat asta ..Dar mi-au părut "amatori" ..

                              Comment


                              • Originally posted by DFA View Post

                                În principiu, nu faci nimic greșit, adică nu este o problemă - motorul are un mecanism "anti-stall" pentru treptele joase (acolo unde contează de fapt) și încearcă să prevină o "moarte prematură" în timpul schimbului de treaptă. Mecanismul ăsta e creat și util mai ales pentru cei care nu stăpânesc bine "lucrul cu ambreiajul", adică elevi școală, începători, etc.

                                Dacă nu ești începător te poți folosi de acest mecanism care emulează un fel de "Rev Match Upshifting" pentru a schimba mai repede și mai fin treptele încercând să execuți mișcarea de "forfecare" ambreiaj-accelerație cât timp motorul te așteaptă cu turația sus. Trebuie să exersezi ca să te pliezi pe ce vrea motorul.

                                Motorul ăsta nu pare să aibă și "Rev Match Downshifting" - adică nu te ajută să faci o retrogradare fină-rapidă în treptele joase (acolo unde contează de fapt).
                                Multumesc pentru explicatie!

                                Clar trebuie s-o conduc mai mult pana ma obisnuiesc, ultima masina cu transmisie manuala n-avea astfel de sisteme.

                                Acel "anti-stall" feature e super util in trafic aglomerat, efectiv pleaca doar din ambreaj, similar cu un 2.0 diesel ce l-am avut in trecut.

                                Cautand pe google am gasit mai multi care se plang de acest fenomen, "rev hang", credeam ca este o particularitate la Sandero/Logan.

                                Last edited by catelullego; 9 December 2021, 20:13.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google